Doe Maar (v. Zenon) op wedstrijd L2.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

Re: Doe Maar (v. Zenon) op wedstrijd L2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:46

Wat een waanzinnig gaaf paard en heel knap voorgesteld!
Veel succes!

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:29

Knappe doetje <3 Wat een combi zijn jullie toch!
Ziet er weer super uit aat!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:08

Mijn eerste reactie was, gaaf paard maar oei wat is die strak in de bovenlijn! Zonde, ik denk dat als je daar meer lossigheid in krijgt het plaatje af is en je een stuk hoger kunt scoren. Dus veel loswerken en werken aan die lossigheid. Ik vind het wel een heel gaaf paard en wellicht dat het ook mede door de (wedstrijd)spanning komt.

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:26

Hee wat leuk een zenon!!
Je hebt 'm lekker aan het lopen, super hoor!
Ik heb een (bijna) 5 jarige merrie, dochter van Zenon, genaamd Diva.
Leuk om er een half broertje of zusje? van te zien! Die van mij is een Zenon X TCN Partout, vrij rillerig typetje, maar kan ook goed bewegen!
Er zijn er nog niet zoveel van he!

Succes met de volgende wedstrijden!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:52

Jemig, die is technisch goed voor elkaar zeg, gaaf paard heb je daar!

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:10

Het valt mij op dat je je handen erg hoog hebt, misschien word hij daarom soms ook wat strak van voren. Het lijkt wel alsof je hem op wilt tillen.

Maar verder heb ik weinig aan te merken, je weet waar je aan moet werken maar dit viel me op!

Ssoraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:14

wat een mooi paardje!!
je komt vast hoog in de klasse!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 20:35

Nogmaals bedankt voor alle leuke en positieve reacties!

Voor alle mensen die reageren en zeggen dat ze 'm erg strak vinden, eigenlijk best gek want dat valt echt enorm mee in het echt. Heb hier eigenlijk nooit commentaar over van jury's ofzo en bij deze wedstrijd was m'n instructrice toevallig aanwezig en heeft hier ook niks over gezegd.
Het lijkt misschien ook niet zo maar ik heb bijna niks in m'n handen.

elisa007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:01

leuke foto's! jullie zijn een mooie combinatie!
Mag ik vragen van welk merk jouw jasje is (en het model)? Ben al een tijdje op zoek naar iets in het donkerbruin. Alvast bedankt!

wirbelstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:32

wauw wat een pracht van een paard

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:52

Wat een knappe schimmel. Echt een leuk dier en fijne gangen zo te zien!
Succes nog in de toekomst!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:46

Wat een leukerd Arielle! Helemaal gefocust op de dressuur? Ziet er netjes uit!

Je zit is wel een stuk mooier geworden ( nah het is al een paar jaar geleden dat ik je heb zien rijden natuurlijk en toen zat je al stevig )

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:49

Wat een leuk paard en een fijne combinatie om naar te kijken. Veel succes verder. En blijf ons af en toe op de hoogte houden met foto's?!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:50

Arielle_ schreef:

Voor alle mensen die reageren en zeggen dat ze 'm erg strak vinden, eigenlijk best gek want dat valt echt enorm mee in het echt. Heb hier eigenlijk nooit commentaar over van jury's ofzo en bij deze wedstrijd was m'n instructrice toevallig aanwezig en heeft hier ook niks over gezegd.

Het niets in je handen hebben en het strak zijn staat ook volledig los van elkaar :j

Het is een onwijs imponerend paard en daar scoor je mooie punten mee. Maar hij moet meer van achter naar voren naar de hand toe gereden worden, zonder dat je hem daarbij hectisch (of gek) maakt. Enorm moeilijk, heb zelf exact zo een merrie staan.

Probeer echt je handen laag te houden en stop vooral niet met van achter naar voren te rijden.

Pas als je verbinding hebt van achter naar de hand toe (en vooral niet elke pas harder willen gaan, om het nog ff makkelijker te maken :+) kan hij de bovenlijn los gaan laten.
Succes! Hij is het waard

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 10:25

elisa007 schreef:
leuke foto's! jullie zijn een mooie combinatie!
Mag ik vragen van welk merk jouw jasje is (en het model)? Ben al een tijdje op zoek naar iets in het donkerbruin. Alvast bedankt!

Is een jasje van Equiline, durf even niet te zeggen hoe het model heet. Was wel vrij prijzig.
http://img585.imageshack.us/img585/1640 ... ing2dv.png

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 10:27

WinBinChes schreef:
Wat een leukerd Arielle! Helemaal gefocust op de dressuur? Ziet er netjes uit!

Je zit is wel een stuk mooier geworden ( nah het is al een paar jaar geleden dat ik je heb zien rijden natuurlijk en toen zat je al stevig )

Ja een echte dressuurmuts geworden haha.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:35

Gaaf paard en netjes gereden. Hij lijkt veel groter dan 1.60, jij bent dan zelf ook niet groot?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 10:36

Kel2004 schreef:
Arielle_ schreef:

Het niets in je handen hebben en het strak zijn staat ook volledig los van elkaar :j

Het is een onwijs imponerend paard en daar scoor je mooie punten mee. Maar hij moet meer van achter naar voren naar de hand toe gereden worden, zonder dat je hem daarbij hectisch (of gek) maakt. Enorm moeilijk, heb zelf exact zo een merrie staan.

Probeer echt je handen laag te houden en stop vooral niet met van achter naar voren te rijden.

Pas als je verbinding hebt van achter naar de hand toe (en vooral niet elke pas harder willen gaan, om het nog ff makkelijker te maken :+) kan hij de bovenlijn los gaan laten.
Succes! Hij is het waard

Moet zeggen dat hij van achter naar voren echt al wel redelijk goed voor elkaar is, blijft natuurlijk altijd een aandachtspunt inderdaad juist omdat hij zo licht in de hand is. Maar als je ziet hoe het in het begin was en nu is echt een wereld van verschil, begin ook eindelijk wat druk in m'n handen te voelen. Ik rijd van mezelf eigenlijk met een hele lichte hand, maar om wat meer druk van hem te krijgen moet ik 'm ook als 't ware wat tegendruk geven met m'n handen, niet trekken uiteraard, maar wel m'n hand iets sluiten. Handen lager ben ik inderdaad met je eens.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 10:37

Patsy schreef:
Gaaf paard en netjes gereden. Hij lijkt veel groter dan 1.60, jij bent dan zelf ook niet groot?

Hij oogt inderdaad een stuk groter, maar hij maakt zich ook groot onder het zadel. En daarbij ben ik zelf ook maar 1.57m haha.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:43

Wat is hij toch leuk!
En ik wist niet dat het zo'n kleintje was.
Fijn is het als je zelf klein bent,kleine paarden zijn nu eenmaal goedkoper en dus heb je de leukerts voor het uitzoeken!
Hij komt vanzelf meer aan de hand als de kracht toeneemt,ziet er nu iig al imposant uit!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:08

Dat een een verschijning in de ring zeg! Heel erg gefeliciteerd met je punten.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:14

Prachtig paard en je punten zijn aan de foto's te zien, dik verdiend!!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:15

Arielle_ schreef:
Moet zeggen dat hij van achter naar voren echt al wel redelijk goed voor elkaar is, blijft natuurlijk altijd een aandachtspunt inderdaad juist omdat hij zo licht in de hand is. Maar als je ziet hoe het in het begin was en nu is echt een wereld van verschil, begin ook eindelijk wat druk in m'n handen te voelen. Ik rijd van mezelf eigenlijk met een hele lichte hand, maar om wat meer druk van hem te krijgen moet ik 'm ook als 't ware wat tegendruk geven met m'n handen, niet trekken uiteraard, maar wel m'n hand iets sluiten. Handen lager ben ik inderdaad met je eens.

Absoluut, ik ben volledig met je eens dat je als ruiter zeker tegendruk moet bieden, anders krijg je met zo eentje nooit verbinding.
Ik heb bij mijn merrie van zadelmak totdat ze 5 werd met een hele zachte hand gereden, juist omdat zij zo snel erachter wilde kruipen. Maar daardoor heb ik nooit de verbinding kunnen krijgen die ik moest hebben.
Toen kreeg ik een nieuwe instructeur die mijn manier van rijden totaal omgooide, hij vergeleek het als gas geven in zn vrij...

Toen ben ik gaan 'tegenhouden' en van daaruit van achter naar voren en dat resulteerde eindelijk in vooruitgang :j

Klinkt alsof je precies weet hoe en wat, dus het komt vast goed.

Vel plezier met dit mooie dier :j

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 11:32

ambre schreef:
Wat is hij toch leuk!
En ik wist niet dat het zo'n kleintje was.
Fijn is het als je zelf klein bent,kleine paarden zijn nu eenmaal goedkoper en dus heb je de leukerts voor het uitzoeken!
Hij komt vanzelf meer aan de hand als de kracht toeneemt,ziet er nu iig al imposant uit!

Iedereen denkt altijd dat ik paarden heb van min. 1.70 maar dat is inderdaad echt niet zo haha.
Wel fijn hoor die kleintjes, hoef niet van die slagschepen, heb er alleen nu 2 op de wei staan die wel een stukkie groter zullen zijn..

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:22

Mooie foto's Arielle!
Ik heb je niet beide dagen zien rijden maar wat ik er van heb gezien heb je 'm zeer goed voor elkaar, petje af!

Geniet ervan? Hoe is het eigenlijk met je Z-paard? Heb je die ook nog?