Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anneliesdj schreef:Ik ga uit van de info die ik heb; nml dat hij 4 wp's in het Z heeft, die komen toch ook ergens vandaan?
Maar ik snap je punt niet zo, volgens mij zijn we het wel aardig met elkaar eens alleen viel het feit dat ik het heb samengevat niet zo goed.
Of vind jij dat ze helemaal terug moet naar de basis, moet ze een maand alleen lang en laag rondstappen en draven?
Basic_ schreef:Versta jij dit onder basis?
Imo is basis toch echt iets anders, takt, rechtgericht, impuls, verzameling, souplesse enz... dat is basis, en nee, dat bereik je niet door alleen lang en laag te stappen en te draven.
De stappen blijven hetzelfde en je moet hem trainen zoals hij op dat moment loopt en niet meer stilstaan bij wat hij op papier zou moeten kunnen omdat hij al ouder is of trucjes kent. Op het tweede filmpje zie je dat hij op een gewone volte nog niet volledig over de rug gaat, activiteit, rechtgerichtheid, lengtebuiging en balans mist dus net als die drie jarige éérst dat en dan pas sluiten. Die verzameling komt echt wel, eerst op eigen benen los door het lijf marcheren. Hoe kun je sluiten als je niet openen kan (hij volgt de hand niet voldoende over de bovenlijn)? Ik snap je idee maar je slaat de belangrijkste stap over zo.