Cleo en Ultra training ZZ-Zwaar/ Young Riders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 19:28

Yontheke schreef:
Forcalquier schreef:
Kan het niet laten dit te zeggen: ik mankeer lichamelijk niks maar ben juist jaloers op jouw mooie houding, zie er totaal geen commentaar in.

Veel succes in het ZZ Zwaar!!

Jij neemt me de woorden uit de mond. Ik mankeer helemaal niets maar ik zou willen dat ik een houding had zoals jij!

Bedankt voor de complimenten! Maar je moet natuurlijk niet vergeten dat ik al die tijd zonder aanpassingen heb gereden, mijn beperking heb ik al mijn hele leven en de aanpassingen pas een maand. Ook zonder die aanpassingen ben ik zz-zwaar geworden. Alleen maar door keihard te trainen en niet opgeven en na negatieve kritiek weer opstaan. Ik ging altijd uit van het idee: met nog harder of anders trainen komt het wel goed. Maar het is een handicap en die kun je voor een groot deel wel opvangen maar iemand die een hand mist krijgt die hand met hard trainen ook niet terug...

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:29

CleovG schreef:
Ik mag gewoon bij de yr blijven starten alleen volgens mij niet met mijn aanpassingen omdat dat fei is. Maar dat weet ik niet zeker want dat ben ik nog aan et uitzoeken. Kan dus zijn dat ik daarbij wel moet doorzitten. Maar dat heb ik 10 jaar lang moeten doen dus die paar wedstrijden lukken ook nog wel haha. Ik mag aan gewone wedstrijden gewoon mee doen alleen eb ik een pas. Dus overal waar ik start moet ik die pas laten zien zodat de jury weet dat ik met zweep, elastiek om m'n voet mag rijden en mag lichtrijden. Verder doe ik gewoon mee aan een wedstrijd zoals iedereen. Er zijn wel special wedstrijden maar daar van ben ik ook nog aan et uitzoeken hoe en wat :-)

Oke bedankt voor je uitleg. Weer wat geleerd.
En idd naar 10 jaar lang door te hebben gezeten en dan nog zo hoog te kunnen komen dan moet dat inderdaad wel lukken haha.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:31

Prachtig dat je zo toch fijn je sport kan voort zetten. :j
Mooie combinatie zijn jullie. Ik wens jullie veel succes!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 19:31

o0melis0o schreef:
Vind jullie een prachtige combinatie samen! Ziet er echt heel goed uit!
Wel fijn toch dat je nu op deze manier verder kan, wat voor jou denk ik dan ook veel ontspannender is als de mensen rondom wat meer informatie nu hebben als ze je zien rijden, zodat ze niet meteen een verkeerd oordeel trekken :) Heel veel suc6 verder in het ZZ-Zwaar :-D
Ook ik vind trouwens dat je houding op deze foto's echt wel netjes is hoor!

Het geeft mij inderdaad veel rust. Ik kan nu tegen mensen zeggen waar het door komt. Dat durfde ik vroeger nooit want ik was bang dat ze het alleen maar als smoes zagen.

Met lichtrijden ziet mijn houding er op foto's ook gewoon normaal uit. Op een filmpje zou je wel duidelijk zien dat ik kantel, scheef ga etc...

Roosje_

Re: Cleo en Ultra training ZZ-Zwaar/ Young Riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:51

Wat fijn dat je eindelijk erkenning hebt gekregen.
Veel succes verder :)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:17

Wat een mooie combi en wat een prachtige set! :D

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:52

Ziet er goed uit hoor!
Wanneer moet je weer starten? En heb je winst gehaald al in de zzz?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 02:31

Wat houdt die beperking precies in dan?

Het komt over alsof je bent goedgekeurd (of afgekeurd, net hoe je het bekijkt) vanwege een minder goed getraind lichaam.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 11:18

Vudress; ik had wel verwacht dat iemand deze reactie zou geven.

Mijn beperking komt niet vanuit iets dat te trainen is, dan zou het geen beperking zijn. Mijn heupspier is niet goed ontwikkeld, waardoor mijn hele rechterbeen achter is gebleven in kracht en coordinatie. Ik loop al mijn hele leven bij fysio's, sportartsen, en sportinstructeurs. Daarnaast is er een zenuw kapot geslagen op mijn onderbeen waardoor ik mijn onderbeen nog eens slechter kan gebruiken. Voor iemand zonder beperking snap ik dat het moeilijk voor de stellen is n gewoon een kwestie van trainen lijkt. Maar je wordt echt niet goedgekeurd/ afgekeurd op iets wat nog te trainen is...

Verder is mijn beperking natuurlijk niet te vergelijken met die van iemand zonder benen, maar daar zijn de grades ook voor.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 11:28

Nou Cleo ik zie een Paralympics kandidaat 8-) zou echt gaaf zijn als je naar Rio mag :P zou je dat doen, want de kans is best groot denk ik?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 13:27

VValar schreef:
Ziet er goed uit hoor!
Wanneer moet je weer starten? En heb je winst gehaald al in de zzz?

Ik moet nog inschrijven dus ik weet niet precies wanneer ik ga. Ik heb nog geen winst. Voor het Zzz moest er nog aardig gesleuteld worden. Ben ook even niet gestart om te trainen met De aanpassingen en de aanleuning stabieler te krijgen. Ben benieuwd...

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 13:28

listiglistje schreef:
Nou Cleo ik zie een Paralympics kandidaat 8-) zou echt gaaf zijn als je naar Rio mag :P zou je dat doen, want de kans is best groot denk ik?

Haha dat zou wel heel gaaf zijn. Maar van dat soort dingen ga ik maar niet uit. Het is fijn om nu met een aanpassing te mogen rijden en we zien wel wat de toekomst brengt. Ik hoop voor nog lang plezier te kunnen hebben met mijn vosje haha

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:10

Wat mooi dat je nu erkenning hebt voor je beperking. Wat je zegt is heel herkenbaar; mensen zien het snel als een smoes als je niet goed zit door iets wat je als buitenstaandern iet goed kunt zien. Ik heb CCD en heupdyspalsie en met name CCD is iets wat heel zeldzaam is. hierdoor staan mij gewrichten anders dan normaal en kan ik dus ook niet netjes rijden. Ook ik krijg hierop altijd heel veel commentaar, wat erg frustrerend is.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:14

wat een mooi paard!
en je cap <3 en mooie bak zeg!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:30

Wauw, wat een mooi paard heb je! <3 Jullie zijn een hele mooi combinatie.
Als je het met je beperking het al tot het Zwaar hebt geschopt, dan ga je het nu zeker ver schoppen!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:02

Volgens mij is de strijd rondom de selecties voor kampioenschappen nogal hevig. Zeker de laatste jaren is het niet vanzelfsprekend om in het team te komen.

CleovG schreef:
Vudress; ik had wel verwacht dat iemand deze reactie zou geven.

Mijn beperking komt niet vanuit iets dat te trainen is, dan zou het geen beperking zijn. Mijn heupspier is niet goed ontwikkeld, waardoor mijn hele rechterbeen achter is gebleven in kracht en coordinatie. Ik loop al mijn hele leven bij fysio's, sportartsen, en sportinstructeurs. Daarnaast is er een zenuw kapot geslagen op mijn onderbeen waardoor ik mijn onderbeen nog eens slechter kan gebruiken. Voor iemand zonder beperking snap ik dat het moeilijk voor de stellen is n gewoon een kwestie van trainen lijkt. Maar je wordt echt niet goedgekeurd/ afgekeurd op iets wat nog te trainen is...

Verder is mijn beperking natuurlijk niet te vergelijken met die van iemand zonder benen, maar daar zijn de grades ook voor.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Heeft deze beperking een naam? Heb je bijvoorbeeld een spierziekte of komt dit door een trauma van buitenaf?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 22:33

Daarom zeg ik, we zien wel hoe het allemaal loopt. Ik wil graag genieten van de sport en mijn paard. Wat we allemaal aan bereiken zien we wel, plezier is voor mij nog steeds het belangrijkste. Ik ga helemaal niet uit van een teamplaats of wat dan ook. Ik ben blij met de "erkenning" zodat ik nu weer een stapje verder kan ontwikkelen binnen de sport. Ik heb dit niet gedaan met als doel in Rio te komen.

Dat is een beetje lastig vudress. Een deel is een trauma en een deel is niet helemaal duidelijk. De kapotte zenuw in mijn onderbeen is door een trap van een paard. Duidelijk trauma van buitenaf en ook niet al vanaf mijn geboorte.

Het andere is zeer waarschijnlijk neurologisch, maar mijn ouders hebben dat vroeger nooit laten teste omdat ze dat te belastend vonden voor een kind van toen 4. Vanuit mijn heup waren/zijn de problemen het grootst en mijn heupspier was/is slecht ontwikkeld heeft de fysio toen vast gesteld. Nu heeft een onderzoek niet echt meerwaarde meer, behalve om het beestje een naam te geven, maar dat heeft vooral
Voor omstanders meerwaarde en niet voor mij en mijn omgeving. Dat dit zeer waarschijnlijk neurologisch is is gebaseerd op het feit dat mijn hele rechterkant vroeger mee ging in de à-symmetrie en de coordinatieprobleem in mijn been. Ik kan mijn been niet goed controleren en sturen. En soms maakt mijn voet zelf een beweging. Ook kan ik mijn tenen niet omhoog doen. Maar echt een naam kan ik en de artsen je helaas niet geven over dat deel, alleen over de kapotte zenuw dus. Het blijft dus allemaal een lastig verhaal. Het is wel duidelijk wat ik heb, maar niet waarom ik het heb. Bij de test moet je trouwens 15% beperking hebben en ik heb 23%.

Sorry voor mijn slechte spelling, ik heb geen dyslexie, maar typ dit via mijn telefoon en zie nog wel eens een autocorrect over het hoofd.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:46

Je hoeft het niet per se uit te leggen of te verantwoorden hoor; je hebt een sportkeuring gehad en daar is uitgekomen dat je 23% beperkt bent en dat je in grade IV valt. Dat is genoeg.

Of het wel of niet een naam heeft en hoe lang je het hebt is niet relevant. Ik vind de foto's er goed uitzien. :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:51

prachtig paard.
Het valt me wel op dat je zadels rijdt met nagenoeg geen wrong. Is dat een bewuste keuze geweest? dacht dat wrong je vaak meer ondersteuning gaf.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:15

Ik kan sowieso niet met wrong rijden. Bij mij dwingt een wrong me in een houding waar ik niet in kan zitten (erg pijnlijk) en niet kan ontspannen. Ik heb 2 oude Stübens en een KN symphonie. :) Hoe het voor TS is weet ik niet natuurlijk. :)

Sowieso zijn zadels met een diepe dwingende zit en veel wrong funest voor een onafhankelijke zit trouwens, dat geldt voor iedereen...

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:17

Prachtig paard! Mooie combi. en je outfit <3
Ik vind je echt prachtig rijden! Veel succes nog!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 21:19

Knert schreef:
prachtig paard.
Het valt me wel op dat je zadels rijdt met nagenoeg geen wrong. Is dat een bewuste keuze geweest? dacht dat wrong je vaak meer ondersteuning gaf.

Leuk dat het je opvalt! Meer wrong geeft inderdaad meer ondersteuning en dat lijkt op het eerste gezicht ook heel handig voor mij. Maar het tegendeel is waar. Omdat ik problemen heb met mijn heup geeft een diepe zit en veel wrong juist teveel beperking. Ik moet wat vrijer kunnen bewegen in mijn heup, dit merk ik vooral met pirouettes en appuyementen. Ik heb wel heel erg moeten wennen aan dit zadel, de eerste maand vroeg ik me echt af wat ik mezelf aangedaan had, maar nu wil ik niks anders meer. Ik kan veel fijner mijn hulpen geven zonder dat ik belemmerd wordt en daardoor mijn paard weer tegenwerk. Nog een voordeel van dit zadel, je hebt zo weinig steun, dat ieder ander zadel waar je op gaat zitten lekker zit haha :+

Edit: Helaas geen duidelijke foto's kunnen vinden...
Laatst bijgewerkt door CleovG op 14-01-13 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 21:20

Bedankt trouwens voor alle leuke reacties!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:48

Had je een Penny momentje Cleo???
Mooie foto's hoor! Lekker door trainen want je hebt er een geweldig leuk paard aan!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 21:53

ambre schreef:
Had je een Penny momentje Cleo???
Mooie foto's hoor! Lekker door trainen want je hebt er een geweldig leuk paard aan!

Ja, zo af en toe heb ik de penny in mij niet meer onder controle... :o

Ik vind haar zelf ook nog steeds een geweldig paard :)