KNHS zomerinstructieweek 7!! allround ponys 8t/m 12 juli 13

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Titineee

Re: KNHS zomerinstructieweek 7!! allround ponys 8t/m 12 juli 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:24

Voor mij hoeft week 7 er ook niet op, maar als iedereen dezelfde polo heeft met zijn naam en de naam van zijn pony in dezelfde kleur, dan zijn we ook al in stijl hoor :j
Dan hoeft week 7 er niet ook nog bij.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:47

Claaaudy schreef:
Voor mij hoeft week 7 er niet op, zonder draag je hem idd meer.
Onze trailer laten we waarschijnlijk niet staan, omdat mijn zus niet gaat en hem wel nodig gaat hebben.

Dus neem ik dan denk ik maar 1 zadel mee

mijn zusje en ik gaan beide op kamp in week 7, en als mijn moeder weg wil met het paard hebben we nog een trailer (we zijn een tijdje met 4 pony's tegelijk op concours en trainen geweest, dus hebben we er 2)

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 07:00

onze trailer blijft ook staan maar er zit geen zadelkastje ding in haha

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:22

Ik vind trouwens zoiets erg leuk :j

Afbeelding

En dan op de achterkant niks, of gewoon je naam met daaronder die van je pony?

In iedergeval vind ik zo'n sweater erg fijn voor in de avonduren :o
De polo's moeten natuurlijk matchen met de dekjes ( ;) )dus misschien is een sweater leuker om te bestellen?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:36

Haha ik draag persoonlijk bijne nooit sweaters! Dus zou het eigenlijk een beetje zonde van mijn geld vinden als ik hem maar 2 keer intotaal draag. Daarom zou ik liever een polo bestellen maar we kunnen natuurlijk aan iedereen de keuze zelf laten. Vind het wel een leuk ontwerp!

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:38

Aaah, je bent gek :+
Sweaters zitten zoo lekker, hahaha.

Maarnee, als je het verder niet draagt is het inderdaad zonde van je geld!
Maar als ieder gewoon zelf zijn ding kiest, maar we bijvoorbeeld wel allemaal met hetzelfde ontwerp gaan, is het alsnog wel leuk vind ik ;)

Edit:
Ik zie ook deze site: http://www.hooded-sweater-bedrukken.nl/ ... r-vrouwen/
waar het in ieder geval al een heel stuk goedkoper is.
We moeten gewoon ook even goed zoeken naar een goede+voordelige site voor we iets gaan bestellen :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:46

Ja alleen dan bij sweaters voorop bedrukken en bij polo achterop?! Ik vind sweaters te war
Voor overdag en s'avonds vind ik niks mis met mijn 'gewone' kleren (truit vest of jasje).

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:31

deze toptic is best wel saai hahaha

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:56

Haha ja een beetje stil!

Iemand nog wedstrijd gehad? Ik had met Ollie 61,.. % ging niet zo goed maar resultaat viel dus nog wel mee. Met Raspoetin was ik 2e in het M2 (8 mensen maar) met 202, hij liep echt heel fijn. Niet WOW maar laatste paar keer hele grove fouten gehad ik nu niet had (m.u.v. Aanspringen omdat ik daar ineens ging twijfelen en heel raar ging zitten). Dus wel tevreden. Nu nog een keer gewoon concours met Raspoetin en dan met Ollie regiokampioenschappen (met Ollie maak ik geen kans, met Raspoetin wel maar die is van mijn zusje dus gaat zij daarmee). En dan hopelijk begin zomer overstap met Raspoetin naar het Z1

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:30

+:)+

En een topic is zoals je het zelf maakt toch :o

Ik heb geen wedstrijden gepland staan, maar ik ga de wedstrijdkalender in de gaten houden, en zodra er een echt dichtbij is ga ik me denk ik inschrijven voor mijn 1e officiele wedstrijd :D
Dan maar hopen dat ik wel 150 punten heb, anders ben ik B-1 :')

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:31

Ja dat is waar! Daarom heb ik ook even iets gepost zodat er wat leven komt in dit topic :D

Lukt vast wel titine om boven de 150 te halen! Ken volgens mij pas een iemand dje dat ooit heeft gekregen maar haar pony heeft geen pas gestapt en bijna iedere oefening ervandoor gegaan. Dus gewoon je oefeningen doen! En doen ze echt aan B-1?

Claaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:09

Gelukkig kun je geen verliespunten rijden in de B en als je een beetje netjes je oefeningen en overgangen oet en de jury een beetje meehebt, heb je al gauw een winstpuntje. Ik heb outdoor ooit iemand zien rijden en die pony rende van de ene kant van de ring naar de andere kant en die had nog iets van 165 punt.
Dus het valt vast wel mee.

Ik had vanmorgen wedstrijd, de kringkampioenschappen. Ik stond er niet heel goed voor, 4e samen met nog iemand en er gingen er 4 door. Dus dat zou nog even spannend worden. Maar helaas ging het heel slecht. We hadden 172 punt en zijn niet door. Als ik 1 puntje hoger gehad had, was ik door geweest.
Jammer, maar het is niet anders. Ik vind het niet heel erg maar de manier waarop is minder. De selecties waren ook al niet eerlijk gegaan en dan is het nog net wat erger.
Dus ben dit keer niet met pony op de regiokampioenschappen te vinden. Ik ga wel met mijn nichtje mee in de DL1, die is reserve kampioen geworden.

Maar nu gaan we lekker trainen voor de L2 en binnenkort gewoon in de L2 verder en volgende week gaan we voor het eerst BB springen, maarliefst 50 en 60 cm. Dus dat wordt ook weer even spannend. Hopen dat ik er niet af val.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:22

Pfoe, gelukkig, ze doen niet aan B -1 :')
Nouja, misschien gaat het ook wel goed, maar ik ga er niks van verwachten zo voor de 1e keer!

En claudy, zonde!
Ik kan er zelf ook nooit zo goed tegen als het niet eerlijk gaat :+
Maarja, het is en blijft een jurysport dus je hebt het er maar mee te doen..

En ik ben zelf wat meer van het springen denk ik, mijn pony vind dat ook allemaal iets leuker volgens mij!
Dus als ik jou zo hoor van je BB springparcour, dan denk ik al meteen, jaa moet je doen hoor, is echt leuk!
Hahaha, dus veel succes alvast!!
En ik weet niet wat voor pony je verder hebt tijdens het parcours, maar 50 cm is maar een heel klein stukje hoger dan 30 en het verschil tussen 50 en 60 zie je eigenlijk niet, dus het gaat vast helemaal goedkomen +:)+
Wat ik altijd te horen krijg, niet naar beneden kijken, dan val je ook niet zo snel bij bijvoorbeeld een weigering!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:20

Aaah das balen claudy! Wij hebben hier gelukkig geen kring kampioenschappen want dan zou ik met Ollie nooit door mogen (kader leden waar ik vaak tegen moet rijden).
Maar idd gewoon blijven trainen, die ene wedstrijd moet eigenlijk geen verschil voor je maken (al weet ik dat het toch gaat om de kampioenschappen waar iedereen graag zou winnen, heb ik ook maar leer er denk ik wel van nu Raspoetin met mn zusje gaat en niet met mij, dan zie je ineens dat er veel meer is dan dat wat ook leuk is! Zoals springen bijv.)
En die jurysport, moeten we mee leren omgaan. Is soms heel lastig en gemeen.

Ik ben dus totaal geen springer, een jaar best fanatiek aan meegedaan maar hen nu geen zin meer. Maar ik zou het zeker eens proberen en je vind het vast leuk!

Claaaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:10

Ach, ik vind het wel jammer maar als het niet eerlijk gaat hoeft het van mij ook niet hoor. Maar het feit dat degene die ipv mij doorgaat 4x verkeerd reed en nog geen eens een keer -2 vind ik gewoon flauw. Een ander meisje die van mijn nichtje won had ook verse bloedvlekken en de jury had haar erop aangesproken en ze mocht gewoon doorrijden terwijl ze echt op een plek zaten waar ze zeker niet horen te zitten.
Maarja, zo is er altijd wel wat. Ik moet wel zeggen dat ik ook erg vaak de jury meeheb hoor. Maar dat het net vandaag moest zijn..
Maar ik ben zelf eigenlijk ook meer van het springen maar heb nogal hoogtevrees en mijn pony kan ook totaaal niet springen dus dat wordt nog wel grappig met de spring en crosslessen.
Ik zit er nu ook over te denken om mee te doen aan een tripalon in gorssel maar dan samen met mijn zus.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:13

Ja das waar als het niet eerlijk gebeurd is het niet leuk, maar je kunt er helaas naderhand niks aan doen. En bloed in de ring mag sowieso niet, waar dan ook op het lichaam. Ik heb een keer losgereden met bandages, doe ze er vlak van te voren af, niks aan de hand. Galoppeer een rondje om de ring en de jury toetert, hij had zich in dag rondje aangetikt en was net geschoren dus een DRUPPELTJE bloed (maar op witte benen super snel te zien), mocht niet meer starten :S maar snap hun sgandpunt wel, kan altijd iets anders zijn dan aantikken en dat weet de jury niet.
Ja iedereen heeft wel eens de jury mee of eens tegen.
Toen ik voor de eerste keren begon met springen met mijn pony was ik echt doodbang! Nu spring ik hem tussen de paardenlessen op de club en vertrouw ik hem volledig (behalve op wedstrijd want dan is hij bang)

Claaaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:53

Ik heb vroeger met mijn vorige pony ook altijd gesprongen maar ik denk dat ik het zaterdag nog wel spannend ga vinden. In principe springt ze wel altijd alleen vind ze dingen snel eng.
Maar hebben jullie binnenkort of volgende week nog wedstrijd? En titine, weet je al een beetje wanneer je gaat starten?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:21

Ja ik had ook al gesprongen met mijn B pony, maar dit was toch weer nieuw en spannend. Maar het gaat je zaterdag wel lukken! Ik verheug me ook echt al op de crossles in de insteuctieweek, ben niet zo'n springer maar das echt leuk om eens te doen! :D

Ik ga wrss zaterdag voor het eerst een Z1 proeven rijden met Raspoetin (oefenwedstrijd, omdat er komende 4 weken geen officiele wedstrijden met Z zijn in de buurt). Zal wrss niet goed gaan want hij kent z'n wissels nog niet. Maar hij liep vorig jaar januari nog L1 dus ik mag zeler niet klagen. Hij doet super zijn best om alles te leren alleen is hij pas een jaar echt in training en dan gaat het wel erg snel voor hem.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:20

Claaaudy schreef:
Ik heb vroeger met mijn vorige pony ook altijd gesprongen maar ik denk dat ik het zaterdag nog wel spannend ga vinden. In principe springt ze wel altijd alleen vind ze dingen snel eng.
Maar hebben jullie binnenkort of volgende week nog wedstrijd? En titine, weet je al een beetje wanneer je gaat starten?

Claudy, hoe kan ik jou noemen?
Ik zit ernaar te kijken om 22 februari te starten, want dat is maar 15 minuten rijden *\o/*
En een tripalon in Gorssel? Wat houdt dat in, dressuur, springen en cross of iets anders?

En maud, succes met je oefenwedstrijd, enja, je kan gewoon kijken hoe het gaat, daar is het een oefenwedstrijd voor!

Ik ging laatst een oefenparcours springen, ging echt barslecht (lag aan mij), maargoed, het is oefening!
Dus mijn moeder wilde me inschrijven voor een 2e keer, zegt die vrouw waar je je kon inschrijven; ja, ik weet niet of dat wel zin heeft _-:(
Maar ik hoorde het pas nadat ik een 2e keer gereden had, maar de 2e keer ging het toch echt wel een heeel stuk beter!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:57

Wat leuk dat je bijna gaat starten! Bij ons is er in de buurt ook bijna niks te doen nu.

Tripalon ken ik eigenlijk niet, heb wel gehoord dat het leuk zou zijn.

Heb me bedacht, ga toch niet mee doen. Ben nu best erg ziek voor mijn doen (ben normaal echt maar een dagje per jaar ziek ofzo) en kost blijkbaar 10 euro!!! Voor mij hoeven ze helemaal geen prijzen uit te delen enzo. En ze gaan ook nog jury comentaar filmen en dan op CD zetten. Ik had liever proef gereden staatje gekregen en klaar. Dus maak maar eigen oefen wedstrijd en laat gewoon mn moeder de proef lezen en comentaar geven :P wrss staat er toch een Z ring op (op onze manege is bijna ieder weekend wedstrijd).

Huh waarom zou je geen 2e keer doen? Dan heeft hij het parcours gezien en kun he hem juist vertrouwen geven dat er niks engs gebeurd. En meestal gaat 2e keer dan beter naar mijn idee.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:58

Claudy heet volgens mij gewoon Claudy, dacht ik op de inschrijflijst te hebben gezien.

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:00

welshfan97 schreef:
Claudy heet volgens mij gewoon Claudy, dacht ik op de inschrijflijst te hebben gezien.

Ah, die naam ken ik niet, dacht dat het misschien van Claudia ofzo kwam :')

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:04

welshfan97 schreef:
Wat leuk dat je bijna gaat starten! Bij ons is er in de buurt ook bijna niks te doen nu.

Huh waarom zou je geen 2e keer doen? Dan heeft hij het parcours gezien en kun he hem juist vertrouwen geven dat er niks engs gebeurd. En meestal gaat 2e keer dan beter naar mijn idee.

Nouja, er is binnen een straal van 1 uur rijden best een aantal wedstrijden, maar 15 minuten is natuurlijk bijna niks, dus die kies ik :+

En ja, inderdaad, ik wilde juist een 2e keer doen!
Hij vond het opzich niet heel spannend de 1e keer, maar wel een beetje en ik was ook best zenuwachtig en spoorde hem ook totaal niet aan (bang dat hij weer rennerig zou gaan doen :o ) enja, toen had ik had dus op 9 van de 10 hindernissen een weigering, maar de 2e keer was ik zelf veel zelfverzekerder en sprong hij het hele parcours met maar 1 weigering. En dat alleen omdat hij niet uitkwam, omdat IK niet doorhad welk lijntje ik moest rijden!

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:10

welshfan97 schreef:
Haha ja een beetje stil!

Iemand nog wedstrijd gehad? Ik had met Ollie 61,.. % ging niet zo goed maar resultaat viel dus nog wel mee. Met Raspoetin was ik 2e in het M2 (8 mensen maar) met 202, hij liep echt heel fijn. Niet WOW maar laatste paar keer hele grove fouten gehad ik nu niet had (m.u.v. Aanspringen omdat ik daar ineens ging twijfelen en heel raar ging zitten). Dus wel tevreden. Nu nog een keer gewoon concours met Raspoetin en dan met Ollie regiokampioenschappen (met Ollie maak ik geen kans, met Raspoetin wel maar die is van mijn zusje dus gaat zij daarmee). En dan hopelijk begin zomer overstap met Raspoetin naar het Z1

ooh leuk! :D

teske2225

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:13

ik heb al 1.5 maand geen wedstrijden meer gereden :( omdat hij wat problemen had enzo.
Maar de laatste keer dat ik een springwedstrijd had ging heel goed eigenlijk. 72 stijlpunten en een eeste plek :). en mijn laatste dressuur wedstrijd was een selectie voor het grote concours Indoor Veendam. mijn eerste selectie had ik aardig verpest haha 179 punten. ik ging alles afraffelen omdat het na mijn idee toch niet goed ging.. dat had ik dus beter niet kunnen doen want de 2e selectie ging weer heel goed. 194 punten met een 3e plaats van de 17. er mochten 6 door en ik zat daar niet bij.. ik kwam 2,5 punten te kort :( maarja daar leer ik weer van.