Pfff noemen ze mijn PRE een draver!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:11

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:11

WendyBZ schreef:
Er is niets mis met een Draver hoor -O-

Dat zegt de TS ook niet

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:12

Authentic schreef:
WendyBZ schreef:

Dat zegt de TS ook niet

Waarom is het dan zo'n probleem dat haar paard voor een Draver aan zien? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:12

ik vind mijn merrie juist op een draver lijken ( ras is niet bekend ) maar dat vind iedereen niet _O- tis maar net hoe je het ziet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:13

WendyBZ schreef:

omdat het niet zo is... jij zou het toch ook raar vinden als mensen jou vinden lijken op een chinees terwijl je een nederlander bent (bij wijze van)

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:14

WendyBZ schreef:

Dat zegt de TS ook niet[/quote]

Waarom is het dan zo'n probleem dat haar paard voor een Draver aan zien? ;)[/quote]
Vind ik ook, en dan al helemaal om er een topic voor aan te maken, jeetje

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:14

ik vind dr idd meer van een draver af hebben dan van een PRE. En ik heb een draver gehad alswel veel verschillende PRE's gereden!

Als je weet dat het een PRE is zie ook wel wat trekken hiervan, maar echt niet raar dat mensen denken dat het een draver is.. Ze is namelijk vrij rank gebouwd voor een PRE ;)

NathalietjeB

Re: Pfff noemen ze mijn PRE een draver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:16

ik vind dr eerlijk gezegd ook wel op een draver lijken ipv een pre...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:17

Ik vindt het niet vreemd dat mensen dat vragen eigenlijk. Ik ben zelf ook niet echt thuis in de dravers en ook niet zo in de PRE paarden maar ik vindt haar niet een typische PRE en dat komt echt niet alleen door de kleur. Bij een PRE denk ik toch aan een barrok type.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 07-01-13 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:17

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:18

Ik zie ook wel de draver erin en juist minder de PRE

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:18

Vind het sowieso niet echt een PRE :o

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:19

Dekloktikt schreef:
ik vind dr idd meer van een draver af hebben dan van een PRE. En ik heb een draver gehad alswel veel verschillende PRE's gereden!

Als je weet dat het een PRE is zie ook wel wat trekken hiervan, maar echt niet raar dat mensen denken dat het een draver is.. Ze is namelijk vrij rank gebouwd voor een PRE ;)

:j Precies. Ook ik snap de reactie van de mensen wel. Maar je weet zelf beter, dus als je het 'erg' vind dat ze je paard een draver noemen gewoon niks van aantrekken ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:22

Amalarab schreef:
het komt door de kleur, als ze een schimmel was dan zou niemand het je vragen!

Da's toch onzin? Tegenwoordig zie je genoeg PRE's met een kleurtje.

Maar on-topic, ik heb heel wat PRE's gezien. Weet je zeker dat ze een PRE en geen Cruzado is? Heb je er (APTA) papieren bij?

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:25

Om te beginnen vind ik haar mooi :j het is niet de typische PRE die je normaal voorbij ziet komen inderdaad, maar binnen ieder ras heb je extremen en alles daar tussenin :j

Ik kan me de vergelijking voorstellen met een draver, ze is redelijk rank en ze heeft een lieve oogopslag, wat ik dravers ook vaak vind hebben. Mijn eigen draver is wel eens aangezien voor een kruising met een Iberisch ras, omdat nijdas weer niet de typisch ranke draver is. Niks mis mee toch? Hoofdzaak is dat je je merrie mooi vindt, toch? :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:28

Killed schreef:
WendyBZ schreef:

Vind ik ook, en dan al helemaal om er een topic voor aan te maken, jeetje

Waarom plaats je dan een reactie?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:33

Ik kan er wel iets bij voorstellen.

Maar ff offtopic: bestaat dat ook al, sportgefokte PRE? God, ik hoop echt dat het geen voet aan de grond krijgt, zonde van het prachtige ras.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:35

gekvanfleur schreef:

Maar ff offtopic: bestaat dat ook al, sportgefokte PRE? God, ik hoop echt dat het geen voet aan de grond krijgt, zonde van het prachtige ras.

Al heel lang. . . maar dat heb je binnen ieder ras, je hebt ook friezen/fjorden/haflingers en nog veel meer rassen met een klassiek(er) en sport-type.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:36

Ailill schreef:
gekvanfleur schreef:

Al heel lang. . . maar dat heb je binnen ieder ras, je hebt ook friezen/fjorden/haflingers en nog veel meer rassen met een klassiek(er) en sport-type.

aah, oke...maar je ziet toch bij haffies enzo dat het steeds lastiger wordt een echt ouderwets type te vinden en dat vindt ik zo jammer..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:41

Dat klopt volgens mij ook, nou ben ik niet echt thuis in die rassen (haflinger/fries/fjord), maar zie het ook bij andere rassen. Een ras zal altijd blijven veranderen, mensen verwachten andere dingen van een bepaald ras, daar moet het ras dan vervolgens aan voldoen. . . althans, volgens de mens moet dat ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:41

het is inderdaad jammer dat ze overal sporttypes willen fokken

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:49

Ja zeker ik ben gek op haar!
Mensen die het nodig vinden om te discussiëren over dravers minder zijn moeten het topic beter door lezen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:40

Ik zou het ook verschrikkelijk vinden als mijn PRE's voor dravers werden uitgemaakt. Waarom?? Nou niet omdat er iets mis is met een draver, maar omdat waar ze voor gefokt zijn totaal verschillend van elkaar is, en de bouw van een paard sluit aan bij waar hij voor gefokt is. Op het moment dat een PRE dus voor draver wordt uitgemaakt zou dit betekenen dat je paard zeer slecht in het ras staat.

Het heeft NIETS met ranker, of grover te maken, in beide rassen vindt je rankere of grovere paarden. ook heef thet niks met merrie of hengst te maken.
Maar een PRE is gemaakt om te dragen en te verzamelen, terwijl een draver gemaakt is om hard te draven. Volledig tegenovergesteld dus. Een PRE hoordt dan ook een redelijk korte bouw, met hoog aangezette welvende hals en het diepste punt in het midden te hebben. Een draver is langer, de hals is lager aangezet voor snelheid en het diepste punt van het lijf ligt tussen de voorbenen, het paard is dus wat op de voorhand gebouwd voor snelheid.

Op die ene foto lijt dit ook het geval, ze kan daar idd door voor een draver. Maar op de andere foto's lijkt ze echt niet op een draver, misschien een beetje een vertekend beeld op die ene foto? Opgetrokken buik of iets??
Echter heel rastypisch voor een PRE is ze ook niet direct.
Laatst bijgewerkt door Cyrina op 08-01-13 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:43

Ze is inderdaad vrij rank, weinig barok en heeft een hoofd dat je voor een draver zou kunnen aanzien. Maar het maakt toch helemaal niet uit? Het is jou paard en jij bent er blij mee, dan maakt het toch niet uit wat anderen er van vinden? Er is geen PRE 'beter' dan een draver of andersom, dus ik zie het probleem niet zo.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:48

Musiess schreef:
ik zie dat het een pre is, maar die laatste ('magere') foto zou ik haar toch richting en draver noemen.. maar dit is een moment opnamen, mijn paard staat er soms ook niet echt jofel op

Ja hier zelfde gedachte.

Ik heb zelf een draver gehad en hij was heel mooi, dus vroegen veel mensen aan mij, is dat een Andalusier? hahaha, bij jou dus andersom.

Nee ik vind dat een PRE gewoon barok moet blijven zoals het ras oorspronkelijk bedoeld is ipv te verpesten door het sportgericht te gaan fokken waardoor ie meer en meer op een KWPNer gaat lijken en dan kan je net zo goed een KWPNer gaan kopen, is een stuk goedkoper ook dan een PRE en makkelijker verkrijgbaar.

Er worden ook weleens dravers te koop gezet als Andalusier, lekker oplichterij om meer geld te verdienen.

Maar ik zie evengoed of het een draver is of een andalusier door goed te kijken, mij hou je niet voor de gek.

Maar wat maakt het nou uit??? beide rassen zijn superdieren.

Alleen de papieren kunnen je zeggen of het echt een draver is of een PRE.

Dus maak je niet teveel druk om.