En zo is in een klap (val) je hobby voorbij.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:06

Veel sterkte! wat een pechvogel ben je!
Ik hoop dat je een oplossing vind voor je mooie reus en of je hem alsnog ergens kan bijhouden zodat je passie niet abrupt stopt.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 17:09

Ja ik hoop het ook amitriptyline heet het :s.
Gelukkig is het bij jou weer goed gekomen.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:10

Wat een verhaal zeg, ik hoop van harte dat je nog van de pijn af kan komen met deze medicijnen.
Wat lijkt me dat ontzettend pijnlijk, ik hoop dat je een goede oplossing voor Jack kan vinden zodat je toch nog lekker met hem kan knuffelen en grondwerken wanneer dat kan :)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:15

Jeetje wat een verhaal, ik wens je heel veel sterkte!
En beslis niet te snel wat je doet, neem de tijd!
Wat is het beste voor JOU én voor HEM!

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 17:17

rixke schreef:
vind het vreselijk rot voor je,maar ik zou in ieder geval verder zoeken naar de therapiemogelijkheden die er zijn.
acupunctuur is ook nog een optie.
heel veel sterkte! en hopelijk hoef je je paard niet weg te doen.

Ja ik ga zeker rond kijken voor behandelingen. De revalidatie arts ging nog in overleg met een manueel therapeut ofzo of die iets kon betekenen.
Andere bijrijdster al gevonden...gewoon iemand uit me familie. Dus dat is al super.
Maar hoe maak ik op een vriendelijke manier de ander duidelijk dat ik liever niet meer wil dat ze hem doet.. ik ben vaak nogal recht voor zijn raap en dar komt vaak niet zo aardig over terwijl ik dat niet zo bedoel.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:19

jeetje wat verschrikkelijk zeg,en wat een vreselijke pech,ik hoop dat er een wonder gebeurt,en dat je weer op je mooie zwarte parel kan zitten,desnoods houd iemand hem vast,ik keek in je profiel,wat een schitterende mooie fries.heel veel sterkte nog.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:20

Denise1984 schreef:
rixke schreef:
vind het vreselijk rot voor je,maar ik zou in ieder geval verder zoeken naar de therapiemogelijkheden die er zijn.
acupunctuur is ook nog een optie.
heel veel sterkte! en hopelijk hoef je je paard niet weg te doen.

Ja ik ga zeker rond kijken voor behandelingen. De revalidatie arts ging nog in overleg met een manueel therapeut ofzo of die iets kon betekenen.
Andere bijrijdster al gevonden...gewoon iemand uit me familie. Dus dat is al super.
Maar hoe maak ik op een vriendelijke manier de ander duidelijk dat ik liever niet meer wil dat ze hem doet.. ik ben vaak nogal recht voor zijn raap en dar komt vaak niet zo aardig over terwijl ik dat niet zo bedoel.

gewoon zeggen ... mischien van te voren bedenken wat je wil gaan zeggen. als je het daar zo uitflapt kan het mischien raar klinken. een manier verzinnen om het taktvol te zeggen zegmaar

hoop dat je nog kan rijden ooit.

Dennis

Re: En zo is in een klap (val) je hobby voorbij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:24

Wat naar. Ik ben er zelf ook heel bang voor geweest na een flink ongeluk, maar mag gelukkig alles weer.
Wel ben ik veel meer een menner dan een ruiter (misschien wel door dat ongeluk?).

Mocht je ooit het mennen zelf willen proberen ben je hier welkom. Heb een hele groep super brave men-pony's staan.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:24

jeetje meis wat een ellende, bah hoe iets zomaar ineens kan veranderen he! Goed dat we daar ook niet teveel bij stil staat, stapte er niemand meer op een paard! Maak niet te snel beslissingen, misschien vind je het erg leuk om bv vrijheidsdressuur te doen etc . Sterkte hoop dat het snel beter met je gaat!

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 17:25

Moet je geen diploma halen voor mennen?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:27

Nee hoor, koetsiersbewijs is een goede opstap-cursus, maar het is niet verplicht.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 17:29

Oké top lijkt me erg leuk.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:30

Jeetje meid wat een ellende!!! Ik heb zelf bij een nare val van/met paard mijn nek gebroken. Het heeft lang geduurd, maar ik kan zo goed weer als alles. Beslis niet te snel over je paard. Verkopen kan altijd nog. Wie weet komt het gewoon helemaal goed met je nek. Ik zou zeker eens een second opinion aanvragen.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 20:13

pff gebroken zelfs. Wat goed dat je weer zo hersteld bent en dat je het uberhaupt hebt overleefd! Zal een moeilijke tijd geweest zijn voor je. Wat heb jij toen met je paard gedaan?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:15

Heb je verhaal met een brok in mijn keel gelezen. Hoe 1 klein, dom moment zo een effect kan hebben op je latere leven.
Ik zou wel niet meteen overhaaste beslissingen nemen betreffende je paard en eerst de revalidatie afwachten. Al begrijp ik uiteraard jouw paniek wel, ik zou mezelf helemaal geen raad weten.

Veel sterkte

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:26

Wat een heftig verhaal zeg.. Vreselijk voor je dat je hierdoor zo beperkt bent geworden in je bewegingen en dat je zoveel pijn hebt.. Misschien zou je eens in de alternatieve hoek kunnen kijken voor pijnbestrijding? Wie weet.. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte, ik hoop dat het snel beter met je zal gaan..

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 20:29

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:38

Zo he wat een verhaal... :(:)

Heel veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door Suzie99 op 04-01-13 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:58

Tranen in mijn ogen, wat een verhaal.. Sterkte meid, vind het echt heel erg voor je! :(:)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:06

Denise1984 schreef:
pff gebroken zelfs. Wat goed dat je weer zo hersteld bent en dat je het uberhaupt hebt overleefd! Zal een moeilijke tijd geweest zijn voor je. Wat heb jij toen met je paard gedaan?

Mijn ruggenmerg is gelukkig niet geraakt, dus dat geluk had ik dan weer wel! Het paard waar ik op reed ging er hard bokkend vandoor en is toen over de kop gegaan met mij er op. Ik ben er onder gekomen en heb een rake trap gehad toen hij omhoog wilde krabbelen.
Ik eb er 8 maanden echt flink last van gehad. Daarna is het met sprongen vooruit gegaan. Maar als ik mezelf overbelast merk ik het als eerste aan mijn nek. Ik rijd nu niet, maar dat is uit tijdgebrek. Ik zou het wel weer kunnen.

Ik heb zelfs een periode gehad dat ik mijn hoofd niet stil en recht kon houden. Dit was in de tijd toen mijn nekkraag af mocht. Deze heb ik 24/7 om gehad en dat bijna 3 maanden. Mijn hoofd viel gewoon om. Daarna heb ik veel pijn gehad. Stekende zenuwpijn en zeurende pijn.
Met oefeningen is dit minder geworden. Ook heb ik erg goede ervaringen met een osteopaat.

Het lijkt me zo zonde als je je droompaard weg doet en na een paar maanden ineens met sprongen vooruit zou gaan. Ik zo zeker verder zoeken, second opinion e.d. Er moet toch iemand zijn die jou echt goed kan helpen?!

Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel geholpen bent, want continue nekpijn is vreselijk weet ik uit ervaring :(:)

koko163

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:42

wat vreselijk voor je zeg..
heel veel sterkte! :(:)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:50

Ik kan maar 1 ding zeggen.. Ga niet over 1 nacht ijs..

Ik heb als jong meisje soortgelijk iets gehad als jij.. 2.5 jaar met een kraag gelopen, helaas.. Het heeft jaren therapie gekost (sportmassage in mijn geval) maar het is leefbaar! Bij mij ook nooit meer 100% maar toch rij ik weer!

Het zal altijd een zwakke plek blijven, maar je paard wegdoen zou ik nog niet doen. Geef het 6 maanden tot een jaar en beslis dan! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:52

Heel veel sterkte.
Laat het even bezinken en dan kijken wat de mogelijkheden zijn, er komt nu zoveel op je af..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:57

Tallie1979 schreef:
Ik kan maar 1 ding zeggen.. Ga niet over 1 nacht ijs..

Ik heb als jong meisje soortgelijk iets gehad als jij.. 2.5 jaar met een kraag gelopen, helaas.. Het heeft jaren therapie gekost (sportmassage in mijn geval) maar het is leefbaar! Bij mij ook nooit meer 100% maar toch rij ik weer!

Het zal altijd een zwakke plek blijven, maar je paard wegdoen zou ik nog niet doen. Geef het 6 maanden tot een jaar en beslis dan! ;)

Wou ik ook zeggen, hoe diep de put nu ook lijkt en eruit klimmen onmogelijk lijkt, geef het eerst tijd, voordat je dat wegdoet wat je zo aan het hart gaat.
Verkopen kan altijd nog en nu al verkopen betekend echt weg!
Wacht eerst een tijd af of je hersteld en hoe snel het gaat.
Als je paard nu een peesblessure zou hebben, met eventueel een jaar herstel periode zou je hem die waarschijnlijk ook geven,
geef die tijd ook aan jezelf!

Beterschap en hopelijk kan je straks in het dagelijks leven weer normaal functioneren en ook weer paardrijden.

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:58

Jeetje wat een heftig verhaal zeg.. Ik wens je erg veel sterkte toe!
Ik zou wel de tijd nemen voor de beslissing van het verkopen, je weet nooit wat er toch kan veranderen. Misschien is er nog een therapiemogelijkheid?

En ik las dat je de verzorger die je nu hebt niet zo'n goed gevoel over hebt, maar misschien kan je een andere verzorger/bijrijder vinden? Misschien heeft iemand nog een aanrader voor je, er lopen vaak best wel leuke meiden rond.

Heel veel succes in ieder geval