dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:42

Dan ben ik wel benieuwd naar die gp-ruiter...
Ik ben maar een "gewone" instructeur maar de meeste van mijn leerlingen rijden na 6 maand en zeker na één jaar veel netter en vooral beter dan jij op deze foto's. Er zijn altijd uitzonderingen maar zelfs bij die mensen zijn de grote zitfouten eruit na 1 jaar.
Als je zo zit kun je een paard niet deftig opleren en je hebt ook nogal een strenge had, wat voor jonge paarden nefast is.
Laat het opleren ed over aan mensen die er verstand van hebben en ga zelf eerst een paar jaar lekker les nemen bij een gewone, goede instructeur.

fjordjes

Re: dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:50

Amazone? Zo te zien is het een man ;) (en profiel gechecked)

Ik vind het ook een beetje raar over komen van die GP ruiter en dergelijke. Ik vind de meeste adviezen goede adviezen, zou ze zeker opvolgen TS.

scoper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 16:07

Voor diegene de opbouwende kritiek hebben gegeven thx, laat zeker komen altijd welkom.
Voor diegene die graag zeveren over het misverstandje dat er daarstraks was heb ik ook een boodschap: ik heb dit intussen proberen recht te zetten dus diegene die het niet kunnen laten hier nog over verder te gaan druk aub op da goot rood kruisje rechts boven.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:33

@scoper: als je door een simpele vaststelling al op je tenen getrapt bent... Ken jezelf zou ik zeggen en blaas vooral niet te hoog van de toren als beginner. Je moet niet willen lopen als je nog niet kunt stappen.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:54

Omdat het hier om oudere rijfoto's gaat verplaats ik dit naar RIJ-ITP

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:36

Als ik jou was zou ik je beugels iets langer doen. Nu heb je erg korte beugels en zit je heel erg achter in het zadel. Heb je ook de mogelijkheid tot een zitles aan de longeerlijn? Dit werkt altijd erg goed. En ondanks dat ik nu alweer 12 jaar rijd doe ik dit ook af en toe nog even. Gewoon weer even voor het evenwicht en alleen maar bezig zijn met je zit.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:59

het is indd niet perfect, en dat grandprix verhaal is ook vaag, maarja zoals we al zeiden we zijn niet allemaal anky's of adelinde's maar de mensen die hier het hardst roepen(de meesten dan) hebben zelf ook niet al te beste foto's op hun pro