Grappig geschreven en mooie dingen beleef je daar zeg.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Luckystory schreef:je kan geen vakantiedagen opnemen in Brazilië? Hoe gaat dat dan wel als je vakantie wil?
TessaB schreef:Knap dat je het in een land waar de paardensport zó anders is dan wat je gewend bent vanuit Nederland, toch voor elkaar krijgt er wat moois van te maken. Dat lijkt me nog niet zo gemakkelijk!
TessaB schreef:Als je in 2016 nog eens een ponykamp organiseert, met uitstapje naar de OS eventing/dressuur/springen, let me know
Cemlys schreef:maar dat verhaaltje over meneer/mevrouw spin spreekt mij minder aan
Cemlys schreef:zo'n 2 ganger had ik in den beginne ook, en dat is niet bepaald makkelijk.
Cemlys schreef:Ga je nu vaker lessen met hem, of was dit eenmalig?
en mooi paard!
Moet eerst maar een anti-spinnenangstcursus doen voor ik kom powniekampen
Een camera vol met knappe Kees platen? Vind dat hij wel een eigen topic heeft verdient. En dat je André zo ver kon krijgen 5 dagen beschikbaar te zijn, dat is bijna uniek.

Krijg er spontaan ook zin in! Supergaaf! 
) vind het wel een leuke actie trouwens xD ergens anders gaan slapen.RianneH schreef:Jij hebt nooit verteld dat er chihuahua-spinnen bij jullie te vinden zijn!Moet eerst maar een anti-spinnenangstcursus doen voor ik kom powniekampen
RianneH schreef:Kees geniet vast van zijn pensioen en is duidelijk geoefend in het poserenEen camera vol met knappe Kees platen?
RianneH schreef:En dat je André zo ver kon krijgen 5 dagen beschikbaar te zijn, dat is bijna uniek.
Paris_ schreef:En die passage was natuurlijk de kers op de taart...
daffodil schreef:Je filmpje ziet er super uit
(
)daffodil schreef:gewoon jammer dat je niet meer beeldmateriaal hebt!
daffodil schreef:Jammer dat Kees met pensioen is, daar reed je toch de wedstrijden mee?
Rivano schreef:Iedereen bedankt voor de superleuke reacties!!
Voor de goede orde, ik woon zelf in São Paulo en de instructeur is gewoon mijn eigen instructeur. Dus zo knap is het niet, hihi, maar als je de tekst niet helemaal leest kan ik me voorstellen dat het lijkt alsof ik vanuit Nederland overgekomen ben.![]()
Maar dapper misschien toch een beetje, want alleen in groot huis in the middle of nowhere, tropische stormen, kan s avonds huis niet uit vanwege de waakhonden, en omdat het van binnen van hout is en er een rivier langsloopt stikt het van de insecten. Er zijn ook slangen, (gif) spinnen, vleermuizen en kwijlende franse bulldogs..
Ter spinnenverdediging:
Er bestaan hier veel giftige spinnen. En daar zouden ze in de biologie les best aandacht aan mogen besteden hoe die te herkennen zijn, daaaar heb je in het dagelijks leven tenminste wat aan, ipv het herkennen van bijvoorbeeld 1 zaadlobbige planten... (Zelfs al zouden die carnivoor zijn lijkt het me toch iets minder van belang.)
Verder had ik lange tijd geleden een middelgrote spin op de vloer in mijn woonkamer, toen ik hem richting balkon wilde schuiven sprong hij opeens weg. Wist niet dat dat kon! Ik ben toen zo geschrokken!! Sindsdien kunnen spinnen niet echt meer op mijn sympathie rekenen.
!
Je went eraan...