In mijn uppie op Powniekamp in Brazilië.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sorriso

Re: In mijn uppie op Powniekamp in Brazilië.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:19

Wauw, das nog eens een powniekamp en een poowniej!! :oo
Grappig geschreven en mooie dingen beleef je daar zeg.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:27

Schrijf mij maar in voor volgend jaar!!! Geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:31

Oh wat een heerlijk topic weer Rivano! Altijd genieten! Leuk om te lezen en heel mooi om te zien. Mazzelpikkie! Zo'n gaaf privé ponykamp!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:34

Waar kan je inschrijven voor dit ponykamp? Klinkt super.
En je mag best wel wat meer schrijven hier op bokt hoor. We lezen je veel te weinig tegenwoordig! ;)

En hoezo, je kan geen vakantiedagen opnemen in Brazilië? Hoe gaat dat dan wel als je vakantie wil?

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:38

Geweldig verslag!!! Knap dat je het in een land waar de paardensport zó anders is dan wat je gewend bent vanuit Nederland, toch voor elkaar krijgt er wat moois van te maken. Dat lijkt me nog niet zo gemakkelijk!

Als je in 2016 nog eens een ponykamp organiseert, met uitstapje naar de OS eventing/dressuur/springen, let me know ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:42

Oh ga alsjeblieft een boek schrijven _O-
Superleuk om te lezen dit, en stoer van je dat je het gewoon in je eentje gedaan hebt!!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 14:53

Haha, Bokt meeting in Brazilië ipv Efteling!

Luckystory schreef:
je kan geen vakantiedagen opnemen in Brazilië? Hoe gaat dat dan wel als je vakantie wil?

Het eerste jaar dat je ergens werkt mag je gedurende de eerste 12 maanden geen vrije dagen opnemen en ook geen vakantie. Daarna mag je 1x per jaar vrijnemen, en dat is verplicht 20 dagen achter elkaar. Na deze maand moet je weer 12 maanden aaneengesloten doorwerken. Iets als vrije dagen opnemen, ATV, vakantie spreiden of iets dergelijks kennen ze niet. Deze 20 dagen vakantie worden ook nooit meer, dat blijft de rest van je leven hetzelfde. Omdat het vanwege de stalplanning -nu- moest is dat niet/amper te organiseren met andere mensen in Brazilië. Want dan zouden ze meteen verplicht een hele maand op moeten nemen, en moet het ook nog eens 12 maanden na hun vorige vakantie vallen, als je dan in de overige dagen na ponykamp ook nog met je partner/vrienden/vriendinnen op vakantie zou willen dan moet dat een jaar van te voren gepland worden zodat iedereen dat kan coördineren.

TessaB schreef:
Knap dat je het in een land waar de paardensport zó anders is dan wat je gewend bent vanuit Nederland, toch voor elkaar krijgt er wat moois van te maken. Dat lijkt me nog niet zo gemakkelijk!

Op mijn instructeur na spreekt ook niemand engels, maar gelukkig spreek ik portugees (mag ook wel na al die tijd) Dus kun je toch leuk praten met de staljongens/ruiters en veearts. (veearts woont ook op het terrein)

TessaB schreef:
Als je in 2016 nog eens een ponykamp organiseert, met uitstapje naar de OS eventing/dressuur/springen, let me know

Dat is een goede!! São Paulo is niet zo ver van Rio af. Zou je met de auto in 5 uur kunnen doen. Probleem zal zijn om daar te slapen, Rio heeft nu al een hotelprobleem, laat staan tijdens een dergelijk evenement.

Cemlys schreef:
maar dat verhaaltje over meneer/mevrouw spin spreekt mij minder aan

Spin was inderdaad een 'onprettige ontmoeting', maar ik denk als er achter deur 2 een slang geweest zou zijn ik nog liever bij Goliath Spin in bed geslapen had. Als ik toch ooooooit eens een slang in het huis of stal aan zou treffen.. (Vind het al eng om door de wei te lopen, doe ik meestal mijn rijlaarzen aan en zigzag van stukjes kort gras naar ander kort gras.)
Zelf woon ik in São Paulo op de 12de etage in zo´n mega flat, daar zie ik zo´n glibberslang niet snel omhoog klimmen, verder wordt het gebouw 2x per jaar chemisch ingespoten met speciaal anti-insect spul. Dus heb daar zelden tot nooit insecten, af en toe een vlieg of een mug nooit iets wat over de grond of muur loopt, voor een tropisch land een goede score. (die traumatische spring-spin was in het vorige appartement...)

Cemlys schreef:
zo'n 2 ganger had ik in den beginne ook, en dat is niet bepaald makkelijk :).

Die eer gaat naar mijn instructeur, ik heb er in die periode misschien 8x opgezeten. In stap moest ik me soms nog rechttrekken aan het zadel, werd er zeeziek van.

Cemlys schreef:
Ga je nu vaker lessen met hem, of was dit eenmalig?

Ga zeker vaker met hem lessen, maar we zijn eigenlijk op zoek naar een paard waar ik ook weer wedstrijden mee kan rijden. Kees is met pensioen, en Itske willen we in de zomermaanden niet overbelasten (warm voor haar) en die wordt daarnaast ook voor de fokkerij gebruikt. Vinagre is helaas (nog) niet echt geschikt voor de wedstrijden, zijn gangen moet dan veel beter (voor een B of L zou het nog wel gaan maar dat is niet het niveau waarop we zouden starten.) vooral de stap en draf, en zijn overactieve hormoonhuishouding zal in de weg zitten.
Hoop dat ik nog veel van hem mag leren! Niet alleen rijtechnisch maar vooral mentaal.
Laatst bijgewerkt door Rivano op 23-12-12 15:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:57

Hahaa wat schrijf je leuk zeg!
En wat een prachtig paard :~

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:09

Leuk :D en mooi paard!

heb zelf familie in brazilie, waar ik een paar jaar terug ben gaan paardrijden.
wel in een totaal andere streek dan waar jij zit :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:46

Jij hebt nooit verteld dat er chihuahua-spinnen bij jullie te vinden zijn! := Moet eerst maar een anti-spinnenangstcursus doen voor ik kom powniekampen :\

Maar wat een prachtige foto's heb je weer! Heerlijk dat je het hebt kunnen regelen en wat gaaf van Vinagre, zomaar met zo veel afleiding toch zich laten overhalen om op jouw te letten, wat moet dat gaaf gevoeld hebben!
Kees geniet vast van zijn pensioen en is duidelijk geoefend in het poseren :D Een camera vol met knappe Kees platen? Vind dat hij wel een eigen topic heeft verdient. En dat je André zo ver kon krijgen 5 dagen beschikbaar te zijn, dat is bijna uniek.
Kijk nu al uit naar deel twee en tot snel hier in het koude noorden... :brr:

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:06

Jouw topics zijn altijd dik genieten. :D Je hebt een ontzettend leuke schrijfstijl!

Brrrrrrr, die spinnen.... Geef mij maar de kou hier dan. :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:34

Wat is het daar onwijs mooi *D

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:45

wow, wat geweldig geschreven! En het ziet er echt mooi uit.
Alleen die grote spin bleehhh geloof me maar dat ik in dat huis niks meer had aangeraakt dan was ik wel op stal gaan slapen in de hoop daar niets tegen het lijf te lopen.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:58

Wauw, wat een geweldig leuk verslag en wat kan jij leuk schrijven zeg! :D
Wilde eerst alleen de foto's kijken, maar toen ik de reacties las toch maar even de tekst gelezen. :)
Vooral dat stuk over die spin en de 'groeps'foto, hilarisch! :')
En die passage was natuurlijk de kers op de taart...
Denk dat een hoop bokkers ook wel zo'n kamp in brazilië willen!! *Steekt hand op* :))

Mezzelune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:06

Hahah wat een hilarisch verslag, super leuk geschreven :j Enne best tof zo'n ponykamp in zo'n omgeving, ik zou de chihuahua-spin er wel voor willen gedogen :D

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:14

Leuk geschreven ziet er leuk uit

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:30

Wat mooi en ontzettend leuk beschreven zeg :wow: Krijg er spontaan ook zin in! Supergaaf!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:33

Mijn complimenten voor je schrijfstijl _/-\o_ Ik hou wel van mensen die me zo in een verhaal trekken dat je het gevoel hebt dat je er bij bent....en dat kan jij.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:36

Wat een zalig verslag en wat een topweek heb je gehad! Je filmpje ziet er super uit, gewoon jammer dat je niet meer beeldmateriaal hebt! Lijkt me een superleerpaard die je ongetwijfeld op je plek zet als je het niet goed doet. Echt heel leuk!

Jammer dat Kees met pensioen is, daar reed je toch de wedstrijden mee?

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:48

Wauw!! Dat is wel heeel gaaf!
je hebt een leuke schrijf-stijl :j
Ik ben echt jaloers! (behalve op dat van de spin :')) vind het wel een leuke actie trouwens xD ergens anders gaan slapen.
maar echt heel mooi!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 23:54

RianneH schreef:
Jij hebt nooit verteld dat er chihuahua-spinnen bij jullie te vinden zijn! := Moet eerst maar een anti-spinnenangstcursus doen voor ik kom powniekampen

Maar dat is heel anders! Als inwoner mag je hard wegrennen, als toerist hoort het bij de exotische ervaring en kun je met je macrolens er mooie close-ups van maken. :D
(Had ik al verteld dat de giftigste spin ter wereld de Braziliaanse Zwerfspin is?!?)

RianneH schreef:
Kees geniet vast van zijn pensioen en is duidelijk geoefend in het poseren :D Een camera vol met knappe Kees platen?

De Top 15 van knappe Keesplaten, dat moet lukken.

RianneH schreef:
En dat je André zo ver kon krijgen 5 dagen beschikbaar te zijn, dat is bijna uniek.

Daarom moest het ook direct plaatsvinden, want ook de veearts moest er die dagen zijn, zij heeft een auto, konden we samen boodschappen doen en is toch wel veilig zo midden in de rimboe.

Paris_ schreef:
En die passage was natuurlijk de kers op de taart...

daffodil schreef:
Je filmpje ziet er super uit

Jullie krijgen 10 punten!
Die tekst heb ik rap geschreven, dan foto´s uploaden en klaar is Kees. Maar dat filmpje heeft me echt nachtmerries bezorgd en ben ik langer mee bezig geweest dan wat dan ook!! Wat een drama voor die paar secondes... En jullie zijn pas de eersten die erover beginnen. |( ( :D )
Sowieso was het al speciaal dat het mijn eerste keer Passage was, (Piaffe ook gedaan maar was moeilijker en staat niet op film.) Maar ik was er nou zo lang mee aan het prutsen dat ik ook zoiets had van DAT MOET ONLINE komen al ben ik er een week mee bezig!

daffodil schreef:
gewoon jammer dat je niet meer beeldmateriaal hebt!

We hebben het eerst zonder camera gedaan, maar toen ik doorhad WAT ik nou eigenlijk aan het doen was snel gevraagd of hij de fotocamera op de film stand kon zetten en het op kon nemen. Maarja, mijn instructeur wilde bij mij blijven, dus was er niemand die kon filmen. Het beeld was nogal ingezoomd, Anderson reed voltes in de bak, dus bleef er slechts dit over...

daffodil schreef:
Jammer dat Kees met pensioen is, daar reed je toch de wedstrijden mee?

Klopt, is erg jammer, maar is beter voor hem. Na het laatste wedstrijd seizoen is hij geopereerd aan zijn been en daarna nooit echt meer 100% teruggekomen, hij is 16, niet oud, maar je merkte gewoon dat hij overal moeite mee kreeg. (Hij is vroeger ook flink afgejakkerd) Voor een buitenrit met wat stap en draf is hij nog wel te porren.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:07

Wat een prachtig verhaal, leuk idee ook!
Heb je ook een bonte avond georganiseerd voor alle ponykampers? :')

En bedankt voor de spin-waarschuwing. Nu weet ik dus 100% zeker dat ik nooit alleen die kant op ga.
Ik was in die situatie waarschijnlijk naar buiten gerend, liever 10 valse waakhonden dan 1 chihuaha-spin! (wat rationeel gezien waarschijnlijk niet de juiste keuze is, maar ik zou er voor gaan)

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:08

Wat een heerlijk verslag :j. Kun je geen colums gaan schrijven voor bokt of zo :o Verslag van de week vanuit Brazilië :D

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:10

Als ik weer eens naar familie in Brazilie ga, moet jij even een paard regelen, en die ik mee aan je BR instructie week. :)) _O-

Wat ziet het er daar toch geweldig uit, en zou ik binnen 2 tellen me Fries daarheen verkassen als ik het geld had. :+:

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:15

Rivano schreef:
Iedereen bedankt voor de superleuke reacties!!

Voor de goede orde, ik woon zelf in São Paulo en de instructeur is gewoon mijn eigen instructeur. Dus zo knap is het niet, hihi, maar als je de tekst niet helemaal leest kan ik me voorstellen dat het lijkt alsof ik vanuit Nederland overgekomen ben. :o
Maar dapper misschien toch een beetje, want alleen in groot huis in the middle of nowhere, tropische stormen, kan s avonds huis niet uit vanwege de waakhonden, en omdat het van binnen van hout is en er een rivier langsloopt stikt het van de insecten. Er zijn ook slangen, (gif) spinnen, vleermuizen en kwijlende franse bulldogs..

Ter spinnenverdediging:
Er bestaan hier veel giftige spinnen. En daar zouden ze in de biologie les best aandacht aan mogen besteden hoe die te herkennen zijn, daaaar heb je in het dagelijks leven tenminste wat aan, ipv het herkennen van bijvoorbeeld 1 zaadlobbige planten... (Zelfs al zouden die carnivoor zijn lijkt het me toch iets minder van belang.)
Verder had ik lange tijd geleden een middelgrote spin op de vloer in mijn woonkamer, toen ik hem richting balkon wilde schuiven sprong hij opeens weg. Wist niet dat dat kon! Ik ben toen zo geschrokken!! Sindsdien kunnen spinnen niet echt meer op mijn sympathie rekenen.

Oh dit vind ik leuk!
Ik kom zelf ook uit Sao Paulo :D !

Wij hebben altijd een groot aantal chihuahua-spinnen op de muur. :j Je went eraan... -O-