Furioso, stap voor stap geraken we er wel...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: Furioso, stap voor stap geraken we er wel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:55

Mooie combi!

Maar ik begrijp niet waarom je zegt dat we niet op de shet moeten letten, hij staat niet eens op de foto' s of kijk ik nu zo scheel?

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 14:57

Hahaa jaa sorry xD er waren ook foto's met de shet erbij maar die staan er dus niet tussen :+ oeps ! Foutje van mij..
Zoals hier op deze foto wel :D
Afbeelding

Annelienw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:29

Wat een prachte foto's! echt een plaatje zo :)

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 18:31

Dankje Annelienw :)

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:32

mooi paard!

probeer alleen echt te ontspannen, want je wil natuurlijk dat je paard dat ook gaat doen. goede voorbeeld voor je paard geven dus! :D

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 18:34

Jaa moet ik zeker doen kimmieh0103 :D lesgever zegt het ook ;)
Ik werk er constant aan :o

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:00

NoekAa_ schreef:
kijken waar je naartoe wilt (dat is niet de grond, neem ik aan O:) ) zal ook een hoop schelen.

:')

Ik denk dat het al een heel ander beeld geeft als je mooi rechtop gaat zitten en dan zit je denk ik in de galop ook meteen een stuk beter.

Leuke foto's en fijn dat het zo de goede kant op gaat, dan krijg je er zelf ook weer helemaal zin in!

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 23:50

Jaa nu ga ik altijd met plezier opzadelen en niet meer met tegenzin :) Elan_GV
Normaal zit ik wel wat rechter en kijk ik (iets) minder naar de grond :+
Ik krijg les en het wordt ook gezegd dus ik moet er alleen nog heel hard op letten :P

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:19

Prachtig paard heb je zeg !

Het lijkt alleen alsof je zelf erg gefixeerd bent op zijn hoofd/halshouding, dat is jammer
want zo krijg je automatisch een minder fijne houding. Hij loopt redelijk 'opgekropt' en iets
achter de teugel. Aan de foto's te zien lijkt het alsof hij deze houding zelf aanneemt af en toe.

Mijn paard had daar ook een handje (hoefje) van, wat ik deed was veel overgangen rijden
en vooral geen contact verliezen, niet losgooien. (dan valt er nergens op 'aan te leunen' zeg maar
en dan bedoel ik niet letterlijk leunen natuurlijk ;) ) Op de lange zijde lekker gas geven, en op de korte zijde
terugnemen. Ook veel voltes (halve volte linksom/halve volte rechtsom) en slangenvoltes hebben mij onwijs geholpen.

Succes met je knapperd !

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 15:13

Dankje xApple echt gefixeerd ben ik er niet op voor zijn hoofd/halshouding
Normaal is mijn houding wel iets beter hoor tegenwoordig maar er word nog aan gewerkt :+
Zal in de loop van volgende weken hopelijk nog wat foto's laten maken :)
Veel overgangen en figuren rijden doe ik :j
En nogmaals dankjewel ! :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:36

Mooi in set zo hoor, jullie zijn een leuk stel zo samen :D ! En jullie komen er samen wel, lekker blijven oefenen. Ziet er steeds beter uit, succes!

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:00

mooi paardje, jullie komen er wel, goed op je houding letten en alles zal vanzelf beter gaan.
De laatste steiger foto vind ik trouwens super :)

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:04

knapperd
kleurtje staat hem leuk

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:14

Ziet er een stuk beter uit dan een topic van een tijd terug!!

Je lijkt wel nog erg gefixeerd op de krul, je zit ook heel gespannen naar voren!
Als je ontspannen rechtop gaat zitten en je paard iets meer de ruimte geeft wordt de aanleuning misschien wat fijner,
hij lijkt nu vaak wat gespannen in nek en kaak (door jou gespannen armen? ) en het lijkt of hij ook wat kantelt op sommige foto's?

Het is wel een hele leuke, dat achterbeen ook!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:21

Ziet er inderdaad een stuk beter uit dan het vorige topic!

Maar ik vind je paard nog wat kort in de hals. Probeer hem van voren langer te laten worden en meer te laten zakken.
Verder denk ik dat je zo naar beneden kijkt, omdat je op je doos zit. :o
Probeer echt op je kont te gaan zitten en je bekken iets te kantelen. Daar gaat je paard denk ik ook al heel anders van lopen.

Succes!

EDIT:
Probeer ook niet teveel te gaan hangen in de mond van je paard. Die nageeflijkheid komt vanzelf wel. Op het moment dat jij gaat hangen in de mond van je paard en hem als het ware gaat dwingen om naar beneden te gaan, heeft je paard alleen maar meer reden om tegen te gaan hangen en dan kweekt hij zo'n enorme onderhals.
Probeer: ophouding, ontspannen.. Ophouding, ontspannen.. Als je dit een paar keer doet en hij gaat uiteindelijk nageeflijk lopen, mooi ontspannen die hand!

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 00:29

Dankje Prinslover we blijven oefenen en proberen verder te komen ^^
Vickz mijn houding is op deze fotos echt de hell ! ;( Normaal zit ik (tegenwoordig) toch wel beter :)
hopelijk komende weken nog wat foto's :)
lalachico Opvallende kleurtjes staan hem ja :P heb ook een roze outfit ;)
NeverGiveUp Ik probeer zoveel mogelijk mee te geven met mijn handen. Ontspanning van mijn kant moet meer zodat hij ook ontspant :)
Fur doet hard zijn best en meestal nog té :+ maar we zijn er mee bezig ;) woensdag weer een les op de club en morgen weer rijden in de piste :)
Spanning heeft hij zeker nog maar ik probeer hem zo rustig mogelijk te krijgen wat nog soms moeilijk is en een beetje tijd bij hem vraagt omdat hij altijd/ meestal te veel ineens wilt doen :)
Maar we werken eraan ;) Dankje !
moelly dankjewel, ik probeer hem veel te laten zakken. Het halsstrekken daar oefenen we hard op want dat doet hij nog niet goed (niet in de aanleuning blijven, teugels uit handen trekken, kop omhoog,..)
Mijn houding werk ik aan en is normaal gezien wel beter dan op deze fotos :j
Ontspanning is echt hét punt waar we aan proberen te werken met vele wendingen, figuren, (schijn)overgangen,...

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:15

Wat een leuk paard heb jij zeg. Als jij al meer door de oren van je paard kijkt ga je automatisch al iets meer achterover zitten. Lekker zo door blijven oefenen en dan komt het vanzelf goed!

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 12:55

Hihihi dankje tumtummie voor me uit kijken ipv naar de grond moet ik doen ja :+ en recht blijven zitten en niet naar voren ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:59

Leuk paardje :D

Wat me wel opvalt is dat jullie beide gespannen zijn. En als jij je ontspant, gaat het paard dat ook veel sneller doen. En je zit erg naar voren, maar voor de rest ziet het er goed uit :)

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 13:02

Je hebt gelijk zertab de dag van de fotos waren we heel gespannen en Fur had er zin in maar dan teveel van het goede :+
En dat is het gas geven bij hem wat ik moet minderen door te ontspannen en niet op te spannen ;)

speciallover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:51

Ik heb je vorige topics ook wel gezien, en ik vind echt dat er heel veel verbetering in zit!
Ik vind hem zoals veel mensen al hebben gezegd wel erg met spanning lopen (hoewel dat echt al veel beter is geworden), en ik vind hem echt ontzettend kort lopen in de bovenlijn. Er zou veel meer lengte in mogen, niet alleen in zijn hals, maar ook in zijn rug. Hierin is foto 1 veruit het beste, hoewel hij hier nog steeds zijn rug erg wegdrukt. Ik heb met het paardje wat ik nu rijd precies hetzelfde probleem, dus ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar het is wel iets om aan te werken. :) Ik denk dat je nu je les hebt hier wel veel hulp mee kan krijgen. Zoiets is toch het beste te oefenen als er iemand vanaf de grond meekijkt.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 16:04

Ja speciallover dankzij de lessen gaan we nu telkens weer vooruit :) en worden de aandachtspunten echt duidelijk gemaakt en werk ik er ook aan :)
de spanning is er nog ja, maar dit krijg je ook niet op 1 2 3 weg maar stap voor stap.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:41

Droompaard!
Ik kan alleen die Shet niet vinden, die los zou moeten lopen :-P.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 17:59

Hahaa jaa astridastrid dankje ^^
En had dat van de shet er al bijgetypt voor ik de fotos plaatste en heb dus alleen foto's zonder shet xD
Hier dus eentje met shet :+
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:38

Haha ik rijd ook altijd met Shet in de wei :') Extra obstakel :P Haha!

Ga wel mee in wat al gezegd is en wil er nog bijzeggen dat hij inderdaad erg opgekropt loopt en dat hij daarin langer moet lopen. Maar dat dit niet hetzelfde is als halsstrekken. Hij moet zijn rug meer gaan gebruiken en zijn hals wat lager en langer gaan dragen, wel met zijn voorhoofd op de loodlijn. Vind het zelf ook heel erg moeilijk hoor haha! Succes! :D Komt vast goed :D