MacRider Cup 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:08

Afgelopen jaar is mijn oudste dochter in het ZZ-L tot in de een na laatste ronde gekomen en vond het leuk en leerzaam. Komend jaar doet ze in de L met haar jonkie mee.
Mijn jongste is 14 jaar en reed ZZ-L bij de paarden met haar E-pony. Mocht dus niet mee doen met een E-pony. Komend jaar is ze dus 15 en heeft intussen een 4 jarig paard. Mag ze WEER niet meedoen!!! Voor haar heeft Mac Rider nu echt afgedaan.

ilsevg

Re: MacRider Cup 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 07:31

En dat is dus waarom ik twijfel. Als ik mee doe is dat in het L, kan heus wel leuk sturen maar toch echt niet op top-niveau (daarom start ik ook L :) ). Ben toch een beetje bang om tussen de ruiters terecht te komen die al op een veel hoger niveau meedraaien en hun jonge dier tijdens de mac-rider in het L of M uitbrengen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 07:53

Maar het kost slechts 12,50. Waarom zou je dan niet gewoon mee doen?

Ik ga me denk ik gewoon opgeven :) Heb met de Fries ook altijd meegedaan aan de competitie, daar reden ook altijd pro's mee, maar ik stond mijn mannetje aardig :Y)

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 08:02

Je hebt gelijk Pletje, denk dat ik me maar gewoon ga opgeven. Zie net dat ik nog tot augustus heb om te trainen, zou dus moeten lukken :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 08:15

Leuk!!

Wij hebben de selectiedag op 23 maart. Ben benieuwd :)

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 08:22

Ik heb nog tot 18 augustus. Maar voor ons niet zo erg dat't nog een tijdje duurt! kunnen we eerst nog een beetje 'gewone' concours-ervaring opdoen :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 08:43

Zo is het ook! :j Ik heb mijn paard pas sinds september, hij begint nu wel heel fijn te lopen. Volgende week hebben we een les van Marlies van Baalen. Ben benieuwd hoe dat gaat :D We zijn nu 4 keer gestart in de B, maar ik mag hem zo in de L2 starten. Al wacht ik daar nog eventjes mee hoor. We gaan nu eerst trainen en dan gaan we in februari/maart weer starten. En dan kijk ik tezijnertijd wel welke klasse dat wordt :D

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 08:53

Ik lees stil mee in het topic 'een nieuw paard kopen' dus heb je zoektocht een beetje gevolgd ;) Ik heb mijn merrie sinds eind augustus (zo kwam ik ook bij dat topic terecht) en ook zij doet't al super. Ze is 10 maar heeft nog weinig gedaan en niks van de wereld gezien, maar ik heb haar vrijdag meegehad naar een dag-clinic en ze heeft zich super gedragen! Ik rommel eerst thuis nog even aan en denk dat ik haar rond maart lekker in de B ga starten.
Gaaf, les van van Marlies van Baalen! Jaloers :D

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:22

lijkt me erg leuk om mee te doen, maar ik ben 14 en start met mn paard tussen de paarden. En paarden is vanaf 16 haha. Misschien dat ze uitzonderingen maken.
Hoe zit het eigenlijk, moet je een gewone proef rijden ofzo ?

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:01

Ze maken geen uitzondering. Vorig jaar niet en nu niet. Mijn dochter is 15 en mag ook niet. Ze rijdt nu ook op een paard. Vorig jaar was er geen leeftijdsgrens maar mocht ze niet op haar E-pony terwijl ze tussen de paarden startte.
Je rijdt met 3 of 4 en krijgt een aantal aanwijzingen, en ze kijken hoe je dat oppakt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:06

komiekbinkie schreef:
Afgelopen jaar is mijn oudste dochter in het ZZ-L tot in de een na laatste ronde gekomen en vond het leuk en leerzaam. Komend jaar doet ze in de L met haar jonkie mee.
Mijn jongste is 14 jaar en reed ZZ-L bij de paarden met haar E-pony. Mocht dus niet mee doen met een E-pony. Komend jaar is ze dus 15 en heeft intussen een 4 jarig paard. Mag ze WEER niet meedoen!!! Voor haar heeft Mac Rider nu echt afgedaan.

Benieuwd hoe ze dat dan in België gaan doen, daar hebben ze toch helemaal geen E-pony's?
Daar zijn het toch gewoon paarden?

Overigens mocht mijn D-pony (is met iemand anders gestart, die niet met haar 1.54 als rijPONY in paspoort staande paardje mee mocht doen)
en ik ken er meer met een D-pony of E-pony, vorig jaar wel mee mochten doen.
Technisch gesproken qua hoogte waren dat namelijk wel pony's, maar van een paarden ras.
(ken dus legio fjorden die gewoon meegedaan hebben. mochten meedoen omdat ze "paarden ras" waren).

Niet nodig te zeggen, dat we ons toen enigzins bescheurd hebben over de uitleg van de regels.

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:12

Dit was een New Forest en ze reden ZZ-Licht maar mochten echt NIET meedoen, de oudste met haar KWPN natuurlijk wel. Maar...werd aan de jongste beloofd, volgend jaar mag jij ook!! Nu is ze 15 met een paard en wat kreeg ze te horen......volgend jaar mag jij ook. Haha, ze wilt volgend jaar al niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:20

JAAAA ik doe ook mee, wij starten 29 juni in gameren, klasse M.

Vorig jaar hebben we ook mee gedaan in de klasse L en zijn we tot en met de halve finale gekomen... Het was een super leerzame en geweldige ervaring. Ondanks dat we tussen de profs moesten rijden hebben we het uitstekend gedaan. destijds startte ik L2 en nu ga ik in jan M2 starten.

Het was terecht dat ik niet door mocht naar de kwart finale, mijn aandachtspunt een onafhankelijke houding was te nadrukkelijk aanwezig.
Ik heb nu enorm veel gewerkt aan mijn zit, met heel veel hulp van diverse profs, kan ik zeggen dat ik nu een stuk beter zit. Mijn paard is ook beter gaan lopen en we starten fijn een klasse hoger.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een filmpje van de halve finale, laat het dan even weten... dan plaats ik de link.

Ik vind het erg goed dat ze duidelijke regels hebben en een kleine vergoeding vragen. Er was vorig jaar veel kritiek en feedback, maar vergeet niet dat dit de eerste keer was dat ze dit organiseerde. Natuurlijk liep niet alles naar wens voor iedereen en soms vroeg ik me ook af of de verwachting en zelfbeeld van de mensen die meededen wel realistisch waren. Ik ben er met een open houding naar toe gegaan en zo ga ik nu weer,,,

De vergoeding van 12,50 is in mijn ogen realistisch, ze hebben er veel werk aan, locatie kost normaliter ook geld om ergens te mogen rijden en het is in een clinic vorm. Vorig jaar deden er mensen mee onder de noemer, dan is mijn paard ook eens op vreemd terrein geweest want het is gratis. Of kunnen we eindelijk met slecht weer binnen rijden. Dat vind ik misbruik maken van de situatie. En eenmalig een entreebewijs is echt wel te overzien.... een wedstrijddeelname HC of voor de echie kost ook geld.

Daarnaast is de regel dat als je tot de finale komt, je de klasse moet rijden waarin je knhs geklasseerd bent. dus als je mee doet in de klasse M zoals ik, maar in aug promoveert naar het Z en je de finale mag rijden, je de proef dus ook in de klasse Z moet rijden.
Dit is een eerlijke indeling.....

Natuurlijk is het een investering voor en in jezelf, maar ook voor macrider. Je moet er voor willen reizen en je moet ook realistisch zijn in je kunnen. Of je nu een prof bent of niet. Ze willen mensen sponsoren die de inzet hebben en de talenten waardoor hun producten gaan opvallen. Dat zouden we zelf toch ook willen???

Maar goed, ik snap best alle kanttekeningen, feedback en kritieken en er zijn altijd teleurstellingen, hopelijk kunnen we het gewoon leerzaam ervaren en de beste intenties ervan inzien.
Positief zijn is vaak moeilijker dan we denken...

Iedereen die mee doet, veel plezier en succes!!!!!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:41

Ik ben wel benieuwd naar het filmpje :)

Zelf ben ik geen onervaren amazone, heb M2 met winst gereden. Ik neem mijn nieuwe paard mee, die wel nog vrij onervaren is wat betreft wedstrijden. Maar hij pakt het werk fijn aan!

Ze beoordelen hoe je de tips etc oppakt toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:57

klopt, of je coachbaar bent, talent hebt, een leuk paard en in the picture kunt rijden..
Hoe ga je om met hun opmerkingen, hoe verwerk je deze en pak je het op....
je eigen instelling en zelfbeeld/ houding is belangrijk.

Mijn paard is de koffievos/ donker paard, blond in de staart, blauw jasje, blauwe cap, naam ruiter maya, oornetje op.....

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:22

fijn om je filmpje even te zien, geeft in ieder geval een beetje beeld. Ik ga lekker trainen de komende maanden en dan zien we wel waar we eindigen... Als ik meedoe wil ik wel het idee hebben dat ik een kans maak, wennen aan vreemd terrein etc doen we wel ergens anders!

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:32

hoi, ik heb mij vanavond ook opgegeven. Ik ga meedoen in staphorst in het M. Dat is 9 maart. Ik rij met het paard nog niet op wedstrijd, maar van plan om in het voorjaar te gaan starten. Ben heel erg benieuwd!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:08

hayka schreef:

Vorig jaar hebben we ook mee gedaan in de klasse L en zijn we tot en met de halve finale gekomen... Het was een super leerzame en geweldige ervaring. Ondanks dat we tussen de profs moesten rijden hebben we het uitstekend gedaan. destijds startte ik L2 en nu ga ik in jan M2 starten.

Het was terecht dat ik niet door mocht naar de kwart finale, mijn aandachtspunt een onafhankelijke houding was te nadrukkelijk aanwezig.
Ik heb nu enorm veel gewerkt aan mijn zit, met heel veel hulp van diverse profs, kan ik zeggen dat ik nu een stuk beter zit. Mijn paard is ook beter gaan lopen en we starten fijn een klasse hoger.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een filmpje van de halve finale, laat het dan even weten... dan plaats ik de link.

Ik vind het erg goed dat ze duidelijke regels hebben en een kleine vergoeding vragen. Er was vorig jaar veel kritiek en feedback, maar vergeet niet dat dit de eerste keer was dat ze dit organiseerde. Natuurlijk liep niet alles naar wens voor iedereen en soms vroeg ik me ook af of de verwachting en zelfbeeld van de mensen die meededen wel realistisch waren. Ik ben er met een open houding naar toe gegaan en zo ga ik nu weer,,,

De vergoeding van 12,50 is in mijn ogen realistisch, ze hebben er veel werk aan, locatie kost normaliter ook geld om ergens te mogen rijden en het is in een clinic vorm. Vorig jaar deden er mensen mee onder de noemer, dan is mijn paard ook eens op vreemd terrein geweest want het is gratis. Of kunnen we eindelijk met slecht weer binnen rijden. Dat vind ik misbruik maken van de situatie. En eenmalig een entreebewijs is echt wel te overzien.... een wedstrijddeelname HC of voor de echie kost ook geld.

Daarnaast is de regel dat als je tot de finale komt, je de klasse moet rijden waarin je knhs geklasseerd bent. dus als je mee doet in de klasse M zoals ik, maar in aug promoveert naar het Z en je de finale mag rijden, je de proef dus ook in de klasse Z moet rijden.

Natuurlijk is het een investering voor en in jezelf, maar ook voor macrider. Je moet er voor willen reizen en je moet ook realistisch zijn in je kunnen. Of je nu een prof bent of niet. Ze willen mensen sponsoren die de inzet hebben en de talenten waardoor hun producten gaan opvallen. Dat zouden we zelf toch ook willen???

Maar goed, ik snap best alle kanttekeningen, feedback en kritieken en er zijn altijd teleurstellingen, hopelijk kunnen we het gewoon leerzaam ervaren en de beste intenties ervan inzien.

Wij hebben ons overigens vorig jaar meer dan prima vermaakt, aangezien wij ook wel wisten geen finale materiaal te zijn.
Alleen liep het gigantisch uit, geloof dat ik bijna 2 uur op mijn paard heb gezeten.

Waarbij vooral de onduidelijkheid in regels ergenis opriep.
KomiekBinkie in julie geval wel erg zuur, zo die wijziging van regels.
Het is overigens New Forest Pony.. en Fjorden Paard, denk dat jullie dat vorig jaar heeft genekt, vond toen die
uitleg van regels wel heel flauw, zeker wat betreft pony's (qua maat), die regulier tussen de paarden starten.
(of het nu een A,B,C,D of E is)

Overigens ging bij ons de "clinic" zo:
Mijn fjord met andere ruiter (L), die er hier overigens pas voor de 2e x opzat en ahum, fjord was al eeuwen niet meer mee uit geweest naar een wedstrijd.
http://www.youtube.com/watch?v=adfmCibdRik

En ik met mijn paard Tobago (Zwarte) (M), die wat vreemd geshoren is .
Die voor mijn gevoel toen niet meer vlot voor het been was (na ca 2 uur) en dan verval ik in mijn eeuwige fout...
http://www.youtube.com/watch?v=CKL2JwPoHE0

Vond de clinic zelf verder niet verkeerd overigens, was leuk.
Initiatief was leuk, denk dat ze zich tikje verkeken hadden op het aantal deelnemers en niet zo goed over de regels hadden nagedacht,
vervolgens toen wederom beloften hebben gemaakt (zie boven qua maat en leeftijden), die ze niet waar kunnen maken.
Dat is wel heel jammer.

UIteraard gingen wij fjord en knabstrupper, niet met enige illusie heen, maar hebben ons prima vermaakt.
Ook leuk dat je een papieren protocolletje kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:15

@sjolvir, ik onderken de problemen en de " verwachtingen/ beloftes " niet, maar ik denk dat we niet te streng moeten oordelen... Ik lees vaak veel negativiteit, waarvan ik denk dat is wel terecht, maar vervolgens is alles fout en verkeerd aan een nieuw idee/ project..

Zelf probeer ik altijd te bedenken hoe ik dit had aangepakt en wat ik zou hebben gedaan... Dan blijkt het niet altijd zo gemakkelijk te zijn als je zou denken.

Dus voor diegene die problemen hebben ervaren, daarvoor vind ik het heel vervelend en jammer... maar aan de andere kant zijn er ook goede dingen...

Leuk dat je het prettig hebt ervaren!!!!!

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:37

Hayka, voor ons is het ook dubbel. De oudste is tot de een na laatste ronde gekomen (met springpaard, dus nooit verwacht) en die heeft het heel leuk en leerzaam gevonden.
Maar voor de jongste nu dubbelzuur, zeker omdat ze tijdens komende finale op een maand na 16 is. Trouwens niet de hoop dat ze dat zou redden, gaat in januari pas voor de eerste keer starten, haha.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:04

Als ik hier alle ervaringen hoor en filmpjes zie krijg ik er echt zin in.Ik ga nog even afwachten of er iets meer komt i.v.m. Belgie,en anders schrijf ik 19mei in Huijbergen in.Dat is maar net over de grens en slechts 50km rijden voor mij.

Ben alleen bang dat als ik te lang wacht met inschrijven dat alles dan volzet is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:32

@feelsoproud, je mag tot 8 dagen voor de selectiedag annuleren of wijzigen, kosteloos!!!!

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:03

Net ingeschreven, kijken of we wat moois kunnen laten zien in augustus!

LoveTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:09

Ik ga inderdaad ook met een open instelling die kant uit.
Ik vind alleen die clinic wel al het geld waard, elke aanwijzing die je naar een beter resultaat kan leiden, is er 1.
Ik weet van mijn paard dat ze op het ene moment de sterren van de hemel loopt en het andere moment de staak in gaat (merrie hae xD?).
We zijn net M1 gestart en meteen met succes :D.
Ik ga in Assen in september, dus ik heb nog even om de puntjes op de i te krijgen voor ik daar start.
Ik hoop op een goede ervaring in ieder geval!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:20

Sjolvir schreef:
hayka schreef:

Wij hebben ons overigens vorig jaar meer dan prima vermaakt, aangezien wij ook wel wisten geen finale materiaal te zijn.
Alleen liep het gigantisch uit, geloof dat ik bijna 2 uur op mijn paard heb gezeten.

Waarbij vooral de onduidelijkheid in regels ergenis opriep.
KomiekBinkie in julie geval wel erg zuur, zo die wijziging van regels.
Het is overigens New Forest Pony.. en Fjorden Paard, denk dat jullie dat vorig jaar heeft genekt, vond toen die
uitleg van regels wel heel flauw, zeker wat betreft pony's (qua maat), die regulier tussen de paarden starten.
(of het nu een A,B,C,D of E is)

Overigens ging bij ons de "clinic" zo:
Mijn fjord met andere ruiter (L), die er hier overigens pas voor de 2e x opzat en ahum, fjord was al eeuwen niet meer mee uit geweest naar een wedstrijd.
http://www.youtube.com/watch?v=adfmCibdRik

En ik met mijn paard Tobago (Zwarte) (M), die wat vreemd geshoren is .
Die voor mijn gevoel toen niet meer vlot voor het been was (na ca 2 uur) en dan verval ik in mijn eeuwige fout...
http://www.youtube.com/watch?v=CKL2JwPoHE0

Vond de clinic zelf verder niet verkeerd overigens, was leuk.
Initiatief was leuk, denk dat ze zich tikje verkeken hadden op het aantal deelnemers en niet zo goed over de regels hadden nagedacht,
vervolgens toen wederom beloften hebben gemaakt (zie boven qua maat en leeftijden), die ze niet waar kunnen maken.
Dat is wel heel jammer.

UIteraard gingen wij fjord en knabstrupper, niet met enige illusie heen, maar hebben ons prima vermaakt.
Ook leuk dat je een papieren protocolletje kreeg.

Ik wilde vorig jaar mee rijden met een arabische volbloedhengst (met de punten voor het ZZ licht) maar heb mezelf maar teruggetrokken ivm zijn maat (1.51m), ik meende dat pony's niet mee mochten doen?

Dit jaar pak ik het beter aan, ik neem mijn dan 5-jarige merrie mee van 1.76 (geen twijfels over maat meer :') ) maar die was vorig jaar nog niet zadelmak en loopt nu sinds nog niet al te lange tijd lekker onder het zadel en ik neem een oud-correctie paard mee voor het springen. Beiden in de L-klasse.

Zoals je dus wel zult begrijpen, wij rijden mee voor de fun :') :j