Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
). Ben toch een beetje bang om tussen de ruiters terecht te komen die al op een veel hoger niveau meedraaien en hun jonge dier tijdens de mac-rider in het L of M uitbrengen.
Heb met de Fries ook altijd meegedaan aan de competitie, daar reden ook altijd pro's mee, maar ik stond mijn mannetje aardig
Ik heb mijn paard pas sinds september, hij begint nu wel heel fijn te lopen. Volgende week hebben we een les van Marlies van Baalen. Ben benieuwd hoe dat gaat
We zijn nu 4 keer gestart in de B, maar ik mag hem zo in de L2 starten. Al wacht ik daar nog eventjes mee hoor. We gaan nu eerst trainen en dan gaan we in februari/maart weer starten. En dan kijk ik tezijnertijd wel welke klasse dat wordt
Ik heb mijn merrie sinds eind augustus (zo kwam ik ook bij dat topic terecht) en ook zij doet't al super. Ze is 10 maar heeft nog weinig gedaan en niks van de wereld gezien, maar ik heb haar vrijdag meegehad naar een dag-clinic en ze heeft zich super gedragen! Ik rommel eerst thuis nog even aan en denk dat ik haar rond maart lekker in de B ga starten.
komiekbinkie schreef:Afgelopen jaar is mijn oudste dochter in het ZZ-L tot in de een na laatste ronde gekomen en vond het leuk en leerzaam. Komend jaar doet ze in de L met haar jonkie mee.
Mijn jongste is 14 jaar en reed ZZ-L bij de paarden met haar E-pony. Mocht dus niet mee doen met een E-pony. Komend jaar is ze dus 15 en heeft intussen een 4 jarig paard. Mag ze WEER niet meedoen!!! Voor haar heeft Mac Rider nu echt afgedaan.
hayka schreef:JAAAA ik doe ook mee, wij starten 29 juni in gameren, klasse M.
Vorig jaar hebben we ook mee gedaan in de klasse L en zijn we tot en met de halve finale gekomen... Het was een super leerzame en geweldige ervaring. Ondanks dat we tussen de profs moesten rijden hebben we het uitstekend gedaan. destijds startte ik L2 en nu ga ik in jan M2 starten.
Het was terecht dat ik niet door mocht naar de kwart finale, mijn aandachtspunt een onafhankelijke houding was te nadrukkelijk aanwezig.
Ik heb nu enorm veel gewerkt aan mijn zit, met heel veel hulp van diverse profs, kan ik zeggen dat ik nu een stuk beter zit. Mijn paard is ook beter gaan lopen en we starten fijn een klasse hoger.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een filmpje van de halve finale, laat het dan even weten... dan plaats ik de link.
Ik vind het erg goed dat ze duidelijke regels hebben en een kleine vergoeding vragen. Er was vorig jaar veel kritiek en feedback, maar vergeet niet dat dit de eerste keer was dat ze dit organiseerde. Natuurlijk liep niet alles naar wens voor iedereen en soms vroeg ik me ook af of de verwachting en zelfbeeld van de mensen die meededen wel realistisch waren. Ik ben er met een open houding naar toe gegaan en zo ga ik nu weer,,,
De vergoeding van 12,50 is in mijn ogen realistisch, ze hebben er veel werk aan, locatie kost normaliter ook geld om ergens te mogen rijden en het is in een clinic vorm. Vorig jaar deden er mensen mee onder de noemer, dan is mijn paard ook eens op vreemd terrein geweest want het is gratis. Of kunnen we eindelijk met slecht weer binnen rijden. Dat vind ik misbruik maken van de situatie. En eenmalig een entreebewijs is echt wel te overzien.... een wedstrijddeelname HC of voor de echie kost ook geld.
Daarnaast is de regel dat als je tot de finale komt, je de klasse moet rijden waarin je knhs geklasseerd bent. dus als je mee doet in de klasse M zoals ik, maar in aug promoveert naar het Z en je de finale mag rijden, je de proef dus ook in de klasse Z moet rijden.
Dit is een eerlijke indeling.....
Natuurlijk is het een investering voor en in jezelf, maar ook voor macrider. Je moet er voor willen reizen en je moet ook realistisch zijn in je kunnen. Of je nu een prof bent of niet. Ze willen mensen sponsoren die de inzet hebben en de talenten waardoor hun producten gaan opvallen. Dat zouden we zelf toch ook willen???
Maar goed, ik snap best alle kanttekeningen, feedback en kritieken en er zijn altijd teleurstellingen, hopelijk kunnen we het gewoon leerzaam ervaren en de beste intenties ervan inzien.
Positief zijn is vaak moeilijker dan we denken...
Iedereen die mee doet, veel plezier en succes!!!!!
. Sjolvir schreef:hayka schreef:JAAAA ik doe ook mee, wij starten 29 juni in gameren, klasse M.
Vorig jaar hebben we ook mee gedaan in de klasse L en zijn we tot en met de halve finale gekomen... Het was een super leerzame en geweldige ervaring. Ondanks dat we tussen de profs moesten rijden hebben we het uitstekend gedaan. destijds startte ik L2 en nu ga ik in jan M2 starten.
Het was terecht dat ik niet door mocht naar de kwart finale, mijn aandachtspunt een onafhankelijke houding was te nadrukkelijk aanwezig.
Ik heb nu enorm veel gewerkt aan mijn zit, met heel veel hulp van diverse profs, kan ik zeggen dat ik nu een stuk beter zit. Mijn paard is ook beter gaan lopen en we starten fijn een klasse hoger.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een filmpje van de halve finale, laat het dan even weten... dan plaats ik de link.
Ik vind het erg goed dat ze duidelijke regels hebben en een kleine vergoeding vragen. Er was vorig jaar veel kritiek en feedback, maar vergeet niet dat dit de eerste keer was dat ze dit organiseerde. Natuurlijk liep niet alles naar wens voor iedereen en soms vroeg ik me ook af of de verwachting en zelfbeeld van de mensen die meededen wel realistisch waren. Ik ben er met een open houding naar toe gegaan en zo ga ik nu weer,,,
De vergoeding van 12,50 is in mijn ogen realistisch, ze hebben er veel werk aan, locatie kost normaliter ook geld om ergens te mogen rijden en het is in een clinic vorm. Vorig jaar deden er mensen mee onder de noemer, dan is mijn paard ook eens op vreemd terrein geweest want het is gratis. Of kunnen we eindelijk met slecht weer binnen rijden. Dat vind ik misbruik maken van de situatie. En eenmalig een entreebewijs is echt wel te overzien.... een wedstrijddeelname HC of voor de echie kost ook geld.
Daarnaast is de regel dat als je tot de finale komt, je de klasse moet rijden waarin je knhs geklasseerd bent. dus als je mee doet in de klasse M zoals ik, maar in aug promoveert naar het Z en je de finale mag rijden, je de proef dus ook in de klasse Z moet rijden.
Dit is een eerlijke indeling.....
Natuurlijk is het een investering voor en in jezelf, maar ook voor macrider. Je moet er voor willen reizen en je moet ook realistisch zijn in je kunnen. Of je nu een prof bent of niet. Ze willen mensen sponsoren die de inzet hebben en de talenten waardoor hun producten gaan opvallen. Dat zouden we zelf toch ook willen???
Maar goed, ik snap best alle kanttekeningen, feedback en kritieken en er zijn altijd teleurstellingen, hopelijk kunnen we het gewoon leerzaam ervaren en de beste intenties ervan inzien.
Positief zijn is vaak moeilijker dan we denken...
Iedereen die mee doet, veel plezier en succes!!!!!
Wij hebben ons overigens vorig jaar meer dan prima vermaakt, aangezien wij ook wel wisten geen finale materiaal te zijn.
Alleen liep het gigantisch uit, geloof dat ik bijna 2 uur op mijn paard heb gezeten.
Waarbij vooral de onduidelijkheid in regels ergenis opriep.
KomiekBinkie in julie geval wel erg zuur, zo die wijziging van regels.
Het is overigens New Forest Pony.. en Fjorden Paard, denk dat jullie dat vorig jaar heeft genekt, vond toen die
uitleg van regels wel heel flauw, zeker wat betreft pony's (qua maat), die regulier tussen de paarden starten.
(of het nu een A,B,C,D of E is)
Overigens ging bij ons de "clinic" zo:
Mijn fjord met andere ruiter (L), die er hier overigens pas voor de 2e x opzat en ahum, fjord was al eeuwen niet meer mee uit geweest naar een wedstrijd.
http://www.youtube.com/watch?v=adfmCibdRik
En ik met mijn paard Tobago (Zwarte) (M), die wat vreemd geshoren is .
Die voor mijn gevoel toen niet meer vlot voor het been was (na ca 2 uur) en dan verval ik in mijn eeuwige fout...
http://www.youtube.com/watch?v=CKL2JwPoHE0
Vond de clinic zelf verder niet verkeerd overigens, was leuk.
Initiatief was leuk, denk dat ze zich tikje verkeken hadden op het aantal deelnemers en niet zo goed over de regels hadden nagedacht,
vervolgens toen wederom beloften hebben gemaakt (zie boven qua maat en leeftijden), die ze niet waar kunnen maken.
Dat is wel heel jammer.
UIteraard gingen wij fjord en knabstrupper, niet met enige illusie heen, maar hebben ons prima vermaakt.
Ook leuk dat je een papieren protocolletje kreeg.
) maar die was vorig jaar nog niet zadelmak en loopt nu sinds nog niet al te lange tijd lekker onder het zadel en ik neem een oud-correctie paard mee voor het springen. Beiden in de L-klasse.