Het pest-kind is terug!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:16

Ik heb het topic toen der tijd ook gevolgd.
Ik ben verbaasd dat de manege de dame in kwestie terug laat komen en dat der ouders de ernst van deze kwestie niet in zien.

Ik zou idd de manege wat opties voor leggen, bv:

Of zij weg of jullie weg.

Of (en ik weet niet of dat wettelijk gezien kan) maar dat jullie de manege eigenaar verantwoordelijk stellen voor alle gevolgen voortvloeiend uit de huidige situatie.
Hiermee doel ik op schade aan pony van je dochter en gevolgen aan schade van de dame in kwestie die die duidelijk na een nadrukkelijk verbod in omgang van de pony toch dingen onderneemt met de pony.

Jullie gaan om de tafel met de dame en haar ouders en gaan heel duidelijk aangeven dat jullie hier niet van gediend zijn en niet aansprakelijk gesteld willen worden mocht er wat verkeerd gaan (ledschelschade ed ).
Aan de andere kant dat jullie hun wel verantwoordelijk houden aan enige schade aan de pony voortvloeiend uit haar omgang met de pony.

Of wat ik persoonlijk zou doen
Jullie vertrekken gewoon, ik zou deze manege incl hun personeel en hun beleid gewoon niet meer vertrouwen.
Er zijn een hoop maneges en verandering van spijs doet eten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:19

Hoe is die stal ingedeeld? Manege waar ik heb leren rijden had stalgang voor de manegepaarden en ander deel voor de pensionpaarden. Manegeklanten hadden in het pensiongedeelte niks te zoeken en werden er door de pensionklanten en personeel ook weg gestuurd. Is dat hier ook mogelijk?

Ik weet niet hoeveel paarden je daar hebt staan, maar vraag maar aan je stalhouder wat meer inkomensverlies oplevert. Zij weg of jullie weg (al dan niet gevolgd door meer klanten die hier ook niet blij mee zijn).

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:25

Dat iemand een tweede kans krijgt; waarom niet?!
Dit soort gedrag is vaak een hardgrondige roep om aandacht.
Misschien voel je je niet geroepen om daar wat mee te doen... maar waarom niet?
Veroordelen en vermijden maakt een mens niet mooier en niet beter.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:26

Ik zou tegen de stalhouder zeggen: zij weg of wij weg.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:27

senna21 schreef:

Vraagje, als het om jouw paard ging, zou je dan ook zo denken? :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:35

senna21 schreef:

Dat zal zijn.
Maar toen stapte ze weer op de pony van de ts haar dochter, valt er af en breekt haar nek.
Pony raakt in paniek en vlucht over de bakrand en breekt een been.
Vergeet niet dat de ts hier verantwoordelijk voor is!

Nu is dit wel een extreem geval maar niet geheel ondenkbaar dat er iets kan gebeuren met het achterlijke gedrag wat de dame vertoont.
Kortom een redelijk gevaarlijke situatie.

Serendip90

Re: Het pest-kind is terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:40

Het gaat niet om het kind, het gaat niet erom wat de staleigenaar toe laat, het gaat nu puur om het vertrouwen in de stal. Heb je het idee dat je paard er nog "veilig" staat? :) Zo nee --> verhuizen...

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:43

Ik zou de keuze bij de staleigenaar leggen. Zij weg of wij weg.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:27

ik zou op zoek gaan naar een andere stal

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:52

Ik zou dat kind, mits ze betrapt wordt, een figuurlijke rotschop geven. :7
Met andere woorden.
Blijf van mijn dier en spullen af.

Als manege eigenaar heb je ook een stuk verantwoording ten opzichte van je pension klanten.
Als manege eigenaar heb je zorg plicht, dus je moet voorkomen dat iemands pony zomaar gepakt wordt door een kind.

Mondeling kom je er toch niet uit.

Stel een mooie brief op waar je de problemen in uitlegt en vooral wat jij verwacht van de manege eigenaar.

Overhandig deze brief persoonlijk aan de manege eigenaar, en zorg ervoor dat een goede vriend, enz daarbij staat als getuige.
Kopie voor je zelf en vriendin, aftekenen op datum van overhandiging.
Geef de ouders van het kind ook een kopie van deze brief.

Ga dan naar huis en kom de volgende dag weer terug voor je eigen pony.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:00

Ariebren schreef:
Ik zou dat kind, mits ze betrapt wordt, een figuurlijke rotschop geven. :7
Met andere woorden.
Blijf van mijn dier en spullen af.

Als manege eigenaar heb je ook een stuk verantwoording ten opzichte van je pension klanten.
Als manege eigenaar heb je zorg plicht, dus je moet voorkomen dat iemands pony zomaar gepakt wordt door een kind.

Mondeling kom je er toch niet uit.

Stel een mooie brief op waar je de problemen in uitlegt en vooral wat jij verwacht van de manege eigenaar.

Overhandig deze brief persoonlijk aan de manege eigenaar, en zorg ervoor dat een goede vriend, enz daarbij staat als getuige.
Kopie voor je zelf en vriendin, aftekenen op datum van overhandiging.
Geef de ouders van het kind ook een kopie van deze brief.

Ga dan naar huis en kom de volgende dag weer terug voor je eigen pony.

Ben het hier volkomen me eens!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:10

Bah wat een verschrikkelijk kind! Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt en ben meteen opzoek gegaan naar een ander adres. Ik hoop voor je dat je er snel weg kan!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:14

Wat een rot situatie, en wat een raar kind (en rare ouders). Ik zou ook tegen de manegeigenaar zeggen dat als zij niet ophoud/weggaat jullie dan weggaan (en ik neem aan dat hij aan jullie meer verdient :D ). Want al waren jullie niet verantwoordelijk, wil je nog niet dat een ander zonder toestemming aan jou paarden zit of er zelfs op rijd. En bovendien weet het kind dat het niet mag en de ouders ook dus..

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:25

Naast een heel duidelijk gesprek met de manege-eigenaar kun je natuurlijk ook een webcam in de stal hangen en dan opnemen wat er gebeurt.

Het is een heel vervelende situatie, maar om nou zomaar een stal waar je het verder naar je zin hebt op te geven is ook niet niks.

Best kans dat 'het pestkind' al snel weer weg is, gestuurd of door desinteresse gegaan.
Doet ze die dingen alleen bij jullie paard, of ook bij andere?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:35

Wat een oliebol situatie zeg. Als ik de stal eigenaar was geweest had ik gezegd ga het zelf maar met die mevrouw regelen en als zij het goed vind mag het van mij ook. Verder vind ik het raar dat je op stal met haar word geconfronteerd. Het was normaal geweest dat de eigenaar je hier even over had ingelicht.
Kortom ze doen maar wat. Ik zou gelijk op zoek gaan naar een andere plek.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:41

Waarom zouden jullie weg moeten.
Ik zou er gewoon blijven staan, een webcam ophangen en een erg pittig gesprek met het meisje voeren.

Daarbij zou ik een papier op mijn pony zijn box hangen dat alleen de eigenaar bevoegd is om in de box van de pony te komen en een ieder ander aangesproken mag worden die zichzelf toegang verschaft tot de box.
Dit zou ik ook op het algemene bord hangen.
En indien mensen zien dat iemand anders buiten de staleigenaar zijn box betreed ik geinformeerd wenst te worden.
Geen namen noemen maar wel op zo'n manier brengen dat mensen er wel alert op zijn.

Ik zou dit ook bespreken met de staleigenaar. en het helemaal niet hebben over weg gaan iod maar wel aangeven dat je niet blij bent met de situatie en dat je maatregelen gaat nemen.

Indien deze aangegeven regels overtreden worden dan zal er melding van worden gemaakt en een aanklacht worden ingediend tegen diegene dit de regels overtreden hebben.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:43

Ik heb er toch moeite mee hoe er hier over "een kind" wordt gesproken. Een kind is een product van z'n ouders. En het kan een heel vervelend kind zijn maar het is en blijft een kind. Wees duidelijk tegen haar. Zeg dat je er moeite mee hebt dat ze terug is maar dat je haar het voordeel van de twijfel geeft. Dat je haar goed in de gaten houdt en verwacht dat ze zich zal gedragen. En probeer ook een goed gedrag te "belonen" door wat vriendelijker tegen haar te zijn.
Ik keur haar acties zeker niet goed maar dit gedrag komt duidelijk ergens vandaan. Het is een kopie van haar ouders en als een kind nooit een ander voorbeeld krijgt of nooit andere kaders aangeboden krijgt zal ze een kopie blijven van haar ouders.

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 16:46

Bedankt voor de reacties allemaal.
Ik ben laatst naar de staleigenaar geweest en heb, zoals velen van jullie mij aanraden, de keus aan hem gelaten; of wij, of zij.
Nou, hij zei dat hij ervoor zou zorgen dat ze weg zouden gaan maar dat hij het heel druk heeft.
De volgende ochtend bracht ik Senna in de auto naar school ivm de sneeuw.
Ik zat toch lekker warm in de auto, dus besloot even naar stal te rijden.
Stond dat kind er dus WEER.
Ze had in de eerste instantie niet door dat ik er was, en was met 3 vriendinnen aan het praten.
Ik ging even op een afstandje staan en iets anders doen, zodat ze niet doorhad dat ik er was, en ik toch kon meeluisteren.
Ze hield een heel verhaal over haar verzorgpaard (mijn dochters pony) die mishandeld werd, en zij ging erop natural horsemanship rijden. (Ze sprak het uit als "natureel horsmenschip" :=).
Ik was er echt klaar mee.
Ben normaal gesproken niet zo van het kinderen aanspreken, maar ik liep naar haar toe en pakte haar arm vast, zei dat ze nu echt moest kappen, en dat ze van andermans spullen af moest blijven met haar tengels, en niet zomaar allerlei wilde verhalen mocht bedenken.
Voegde er nog aan toe dat als ze een of andere belachelijke wraakactie ging bedenken, dat ze dan een gigantisch probleem had met mij, en dat ik haar persoonlijk van mijn paard af zou slaan met de longeerzweep.
En die vriendinnen van haar maar grinniken. Zijn uiteindelijk gewoon weggelopen.
Meisje werd rood, maar bleef maar doorschreeuwen tegen me.
Eigenlijk wilde ik haar gewoon een gigantische klap voor d'r arrogante smoel geven, maar besloot toch maar gewoon rustig te blijven, zo had ze niks te klagen tegen die asociale moeder van haar.
Ze bleef maar tegen me doorschreeuwen en doorschreeuwen.
Ik was echt gigantisch boos.
Het laatste wat ik zei is dat als ze zich nog een keer bij mijn paard durfde te vertonen dat ik de politie ging bellen. Heb haar toen losgelaten ben naar huis gegaan.
Volgende dag was er gewoon weer een wraakactie geweest.
Ik was ook een beetje pissed op de staleigenaar.
Het kind was er weer, heb haar moeder gebeld.
Moeder werd vreselijk boos.
Ik heb haar gezegd dat ze haar verdorie doel heeft bereikt, ik ga weg, en ik hoef haar ........... dochter niet meer te zien.
Wat een poedersuiker kind ;$
Laatst bijgewerkt door rosalyvdb op 09-12-12 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:49

Mag ik vragen wat voor wraakacties dat kind heeft?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:52

Misschien een idee om wat over smaad op te zoeken? want dat kind maakt jouw naam en de naam van je dochter gewoon zwart. Dan heb je misschien een wettelijke reden om ze eens terug te pakken, of om ze af te schrikken zodat ze je tenminste niet meer lastigvallen?

Ik snap niet dat de pensionhouder ze niet per direct van stal stuurt, is die al op de hoogte van deze nieuwe gebeurtenissen?
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 09-12-12 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 16:59

Ik zal het even veranderen in mijn reactie, bedoelde niet dat ik haar echt ga slaan :) was een beetje verkeerd verwoord zegmaar.
De wraakactie was dat ze 's ochtends een stuk van 10 cm van de pony's manen had geknipt.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:09

Ik heb ook meegelezen en ben ook wel heel benieuwd wat je met een wraakactie bedoeld. Jammer dat je ze nu toch 'laat winnen' en je weg gaat op een stal waar je het wel naar je zin had. Ook erg slap van de stalhouder. Wat dat betreft misschien wel goed om naar een stal te gaan met een betere stalleiding.
Ik raad je echter aan om dat kind fysiek niet meer aan te raken (ook niet bij haar arm pakken) en al helemaal niet te bedreigen met een zweep. Laat je niet verleiden je te verlagen tot hun niveau.
Daarnaast kunnen ze echt een aanklacht tegen je indienen als je het kind vastpakt of haar bedreigd (haar vriendinnetjes stonden er immer bij als getuigen). Informeer eens of je op de één of ander manier aangifte kan doen tegen dit meisje en haar moeder (die verantwoordelijk is voor haar). Ze komen immers aan jouw bezit...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:13

Doet de politie er wat mee als je aangeeft dat ze jou, je dochter en je paard stalkt terwijl je haar meerdere malen verzocht hebt om er mee op te houden? nu heeft ze zelfs jullie eigendom (pony) beschadigd, dat kan toch gewoon niet? valt zoiets niet onder de regel vandalisme oid?

Ik heb geen verstand er van, ik vraag me dit hardop af.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:14

De volgende keer dat ik dat kind zou zien zou ik haar staart vast pakken en daar de schaar in zetten... Das niet strafbaar volgens mij, wegwezen met dat kind!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:16

Werd de moeder boos op jou?!

Echt waar gaat deze wereld heen?
Met 'wraakacties' enzo, waar slaat dit op? Ik hoor bij de jeugd van tegenwoordig ...
Maar wat is de jeugd van nu erg zeg! Alleen maar gelijk willen hebben en anders nemen ze 'wraak'!