Ze hebben alles gestolen.. Halsters, zadel alles weg..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Ze hebben alles gestolen.. Halsters, zadel alles weg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:28

ik heb nogwel full dresuurdekjes die je zou mogen hebben, maar ik vrees dat die wat belachelijk groot gaan liggen op een c-pony

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:38

Wat balen zeg :\ !

Ik woon niet bij je in de buurt, maar heb genoeg borstels, wat dekjes en halster(+touwen) die ik je best wil opsturen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 00:09

Iedereen heel erg bedankt voor alle lieve berichten en het aanbieden van spulletjes,
Ik ga morgen met papa langs de epplejeck om het nodige te halen, gelukkig dat alles van bram hier binnen lag, dat scheelt al een hoop! Inmiddels ben ik voorzien van halsters en touwen, dus het komt allemaal goed! Nogmaals iedereen heel erg bedankt! :)

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:17

shirdaki schreef:
Jeetje wat ziek.. Ik woon bij je in de buurt dus hou m'n ogen en oren open voor je!

Ik ook!
Snap echt niet dat iemand zoiets doet. Bah.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 07:16

Bah je hoort het wel eens vaker, zeker nu het donkerder word dat alles gejat word. Vind gewoonweg asociaal dat men aan andermans spullen zit... Ik hoop voor je dat de politie de aangifte serieus neemt, zoiets heeft namelijk altijd zin! Als er in de omgeving of dergelijke iemand betrapt word en hun vinden bij hun thuis spullen van jouw, krijg je die terug. Misschien toch tijdelijk even alle spullen bij je thuis laten? Tuurlijk is het even irritant heen en weer slepen, maar zo weet je wel dat ze t niet pikken, want vaak komen ze nog terug na een tijdje omdat ze weten dat men toch nieuwe spullen haalt. (gebeurd bij verzorgpaardje de eigenaren toen)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 07:21

Wat is het toch balen dat mensen niet met hun handen van andermans spullen af kunnen blijven. Ook ik wil je adviseren toch aangifte te doen. Dan weet de politie er tenminste vanaf...

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 07:44

Bah wat een rotstreek.
Wel aangifte doen hoor. Ze gaan misschien wel bij meer langs als ze toch maar hun gang kunnen gaan.

Maar wauw wat ontzettend lief dat iedereen wel iets voor je heeft en het je wil schenken <3
Ik sta versteld van de reacties die je krijgt. +:)+

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 07:49

He bah zeg stelletje aso s!!
Mag ik vragen waar je precies woont?? (mag via PB hoor) ik denk dat ik redelijk dicht bij je in de buurt woon.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 08:28

Mioux schreef:
Bah je hoort het wel eens vaker, zeker nu het donkerder word dat alles gejat word. Vind gewoonweg asociaal dat men aan andermans spullen zit... Ik hoop voor je dat de politie de aangifte serieus neemt, zoiets heeft namelijk altijd zin! Als er in de omgeving of dergelijke iemand betrapt word en hun vinden bij hun thuis spullen van jouw, krijg je die terug. Misschien toch tijdelijk even alle spullen bij je thuis laten? Tuurlijk is het even irritant heen en weer slepen, maar zo weet je wel dat ze t niet pikken, want vaak komen ze nog terug na een tijdje omdat ze weten dat men toch nieuwe spullen haalt. (gebeurd bij verzorgpaardje de eigenaren toen)

Ja ik durf ze daar nu niet meer te laten liggen, dus ik neem voortaan toch echt alles mee heen en weer. Ik denk trouwens niet dat iemand was die echt op geld uit was, maar iemand die misschien toch heeel graag een paardje wilt ondanks de crisis, want een dure vishengel hebben ze laten liggen..

Thebestonly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 08:51

ik heb nog een bitje voor je, ook maat 11,5 in het goud. die had ik op me verjaardag gekregen
dat was voor mn vorige verzorgpaard.
je mag m voor 5 euro.
ik heb hem niet zo vaak omgehad dus bijna nieuw.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 08:54

Bunga schreef:
Dat is dus het probleem, Bram is net 4 dus we hebben laatst voor hem alles nieuw gekocht
Maar Alyssa hebben we al zoo lang, dat ik geen flauw idee heb wat voor zadel ik nodig heb, welke maat hoofdstel ze heeft..
We hebben hier ook nog een zadel met wisselbare boom thuis liggen dus die kan ik tijdelijk wel gebruiken..
Morgen gaan papa en ik halsters, borstels en al het nodige halen waar we echt niet zonder kunnen.
De spullen waren niet verzekerd omdat ze al redelijk 'oud' waren, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat als we het nieuw moeten kopen we toch weer veel geld kwijt zijn..
Bedankt iedereen voor de lieve berichten :)

Het hoort als je geluk hebt bij je inboedel. Als er braak sporen zijn heb je kans dat je alles vergoed kan krijgen!
Zeker aangifte doen en proberen te claimen bij je verzekering!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 08:55

wel aangifte doen hoor!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 08:59

Yonneponn schreef:
ik heb nog een bitje voor je, ook maat 11,5 in het goud. die had ik op me verjaardag gekregen
dat was voor mn vorige verzorgpaard.
je mag m voor 5 euro.
ik heb hem niet zo vaak omgehad dus bijna nieuw.

Bedankt! Ik ga van de week eerst opzoek naar een hoofdstel, als ik er een vind met gouden gespen stuur ik je zeker een pb!

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:00

op de stal waar mijn verzorgpony's staan, staan zo'n ongeveer 50 paarden. Hier zijn een paar jaar geleden ook alle zadels een dure hoofdstellen meegenomen. De eigenaresse van mijn verzorgpony's had dr zadel gelukkig thuis liggen omdat het winter was...

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:03

Jemig wat ontzettend vervelend!! Toch te gek voor woorden dat iemand gewoon niet van je spullen kan afblijven!!! :n

Ik ben blij dat ik sinds kort een waakhond heb lopen..

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:07

Pff Breda is nog niet eens zo heel ver weg..
Ik let de komende tijd wel extra op mijn spullen!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:10

Vind het wel vreemd dat ze een dure hengel hebben laten liggen en dan wel gaan sjouwen met gebruikte borstels en een oude cap :(

Voor zadeldieven hebben dat soort spullen toch totaal geen waarde ?

Zou bijna bang zijn voor een Penny-misdadiger ...

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:12

Verzekering lijkt mij niet uit te keren.. in elk geval, mijn verezkering stelde de eis: bij een officiele pensionstal, achtereen gesloten deur in een gesloten kast. Dan pas betaln ze uit.

Mja, wel heel vervelend..

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:18

Nee blub dat is niet waar. Een staldeur mag niet afgesloten zijn als er paarden staan op last van de brandweer. Een opengebroken kast is voldoende. Ik spreek helaas uit ervaring... Maar toen is wel alles uitgekeerd. Alleen interpolis deed moeilijk. De rest was zo geregeld!

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:19

Wat ontzettend balen is dat voor je. Vooral ook omdat er zaken meegenomen zijn die een emotionele waarde hebben.
Vorige week is er ook bij ons op stal ingebroken, maar ze hebben gelukkig niet bij de zadels kunnen komen. (Ze hebben het wel geprobeerd) Het enige wat er weg is zijn de 2 bosmaaiers en een bladblazer.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:21

leonie87 schreef:
Nee blub dat is niet waar. Een staldeur mag niet afgesloten zijn als er paarden staan op last van de brandweer. Een opengebroken kast is voldoende. Ik spreek helaas uit ervaring... Maar toen is wel alles uitgekeerd. Alleen interpolis deed moeilijk. De rest was zo geregeld!

Ohw, tegen mij zijn andere dingen beweert.. Bij ons is de stal altijd afgesloten.. Vorige stal ook, moet er toch ook niet aan denken dat mn paard mee wordt genomen.. of dat jan en alleman de stallen in kan.. pff :P

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:25

Enorm vervelend! Hoe dan ook aangifte doen en kijken of je iets uit je verzekering kan halen.
Bij ons hebben ze vorig jaar oktober ook alles gejat bij mij hadden ze dan juist wel alle dure spullen er tussen uit gevist (duur dressuur zadel, duur hoofdstel, duur deken, duur dekje, dure singel) de goedkopere hoofdstellen, dekens, dekjes lieten ze liggen..
Het nare is dat je het vaak toch niet meer terug vind meestal hebben ze allang een plek waar het naartoe gaat (meestal het buitenland ;) )

wij hebben iig nog uit hetgeen wat we van de verzekering kregen een nieuw zadel kunnen kopen dus wie weet kunnen jullie daar ook nog iets mee? ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:27

Een afgesloten zadelkamer met daarin een kast zou ik me nog voor kunnen stellen, maar een afgesloten stal ??

Moet er niet aan denken wat er in geval van nood zou gebeuren dan met de paarden ..
Een goed afgesloten en verlicht terrein schrikt eventuele booswichten ook wel voldoende af (in de meeste gevallen dan) maar de dieren moeten m.i. toch zeer rap naar buiten kunnen als het nodig is !

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:34

Misschien hadden ze geen verstand van vishengels en hebben ze die laten liggen onder het mom van ik heb geen idee wat ik daar mee moet... In de tijden van crises doen mensen rare dingen... je kan tegenwoordig niet normaal meer je spullen laten liggen, vind het te gek voor woorden... Ook al zitten mensen in een crisis, dat betekent nog niet dat je spullen van andere mag mee nemen, misschien hebben die t ook wel niet breed en zo veroorzaak je alleen maar ergere problemen. Ik hoop voor je dat ondanks alles toch je spullen terug komen op welke manier dan ook. En dat diegene goed gestraft worden... T is ook eigenlijk van de zotte dat je zonder bewakingscamera's niks meer kan... Alleen dat lijkt nog af te schrikken, en wat gevaarlijke honden op t terrein, maar ja omdat nou te gaan doen, t zou niet voor moeten komen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:36

Helemaal mee eens Shirley! Een stal afsluiten is echt levensgevaarlijk. Het terrein bij ons heeft gewoon een hek, dus daar moeten ze dan al aan passeren om een paard mee te nemen. En dat veroorzaakt ook wel wat meer herrie dan een zadel en wat mee vervoers problemen ook!

ik heb toen alles vergoed gekregen van de verzekering, ondanks dat er dus geen zadelkamer was. Alleen een kast! Met mij waren er nog 32 gedupeerde waarvan er 3 het niet uitbetaald hebben gekregen. Alle 3 van interpolis en niet hard genoeg gepushed denk ik persoonlijk. Verder heeft iedereen een aanzien bedrag terug gehad.
je emotionele waarde krijg je er niet mee terug, maar misschien wel voldoende financiën om een nieuw zadel te kopen!