don diego van hoopje ellende tot beginnend mooi paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: don diego van hoopje ellende tot beginnend mooi paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:10

EJL-ITP -> ITP omdat het niet echt een jaaroverzicht is.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 15:16

zonnebloem dank je wel ,
tyke ik zou zeggen kom hem een keer in het echt bewonderen

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:30

dat moet ik inderdaad maar eens een keertje doen. Ben wel beetje nieuwsgierig

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:54

Goed bezig!
Fijn dat je hem de kans hebt gegeven

Succes met hem!

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:59

wauw wat is hij opgeknapt, respect! :)

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 21:22

dank jullie wel ik ga er gewoon van glimmen zo blij ben ik dat jullie de verschillen zien

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:25

En wat ziet mijn oog....(die dit paard volgt)... dat het goed is en gaat komen.
Mijn speciale aandacht vanwege de afkomst...waarover iets later meer.
Ga zo door, het zal in orde komen.
Rustig aan, deze types overlopen zichzelf al snel....

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:27

oeps, dat is wel een verschil met de verkoopfoto! Wat was het verhaal van de vorige eigenaar dat hij zo mager was?

Goed om te zien dat hij vooruit gaat.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 20:35

de vorige eigenaar baalde flink en was eigenlijk sprakeloos toen ze onze fotos zag, helaas stond het paard niet bij deze persoon in de buurt zodat er gecontroleerd werd.. boos verdriet en andere gevoelens speelde mee, ..
vooruit gaat hij zeker en hij zal als het goed blijf gaan het ver schoppen,

update het si sinds vandaag mogelijk om met hem los in de bak te rijden sturen gaat hij ook begrijpen en bene hulpen ook. Nog een paar dagen en dan krijg hij een paar bedenk dagen,
daarna zal zijn training bestaan uit 4 dagen werken 2 onder de vrouw 2 met longeren 3 dagen rust ..

terpentijn bedankt voor je berichtje en leuk dat je hem volgt, ik ben wel erg benieuwd waarom je hem volgt, wat er speciaal is voor jou aan zijn afstammeling

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:38

terpentijn schreef:
En wat ziet mijn oog....(die dit paard volgt)... dat het goed is en gaat komen.
Mijn speciale aandacht vanwege de afkomst...waarover iets later meer.
Ga zo door, het zal in orde komen.
Rustig aan, deze types overlopen zichzelf al snel....

ik ben zeer benieuwd naar je uitleg. tuurlijk zijn we blij dat je ons paardje volgt en wil blijven volgen wij zijn echter zeer benieuwd vanwaar de intresse over de afkomst? we gaan het zeker rustig aan doen gewoon omdat ik het persoonlijk ook aan moet kunnen dus echt max 4 keer per week hoog uit half uurtje

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:57

Haha, daar zeg ik nu nog NIKS over, nu kan ik misschien daardoor alleen maar jouw aanpak beinvloeden, dat gaat nu juist top goed. En jouw aanpak lijkt op hem goed te werken.
Take it easy, dat overlaad hem niet, dan zul je zien dat je er een fijn paard aan krijgt ...
Ik wil je nog meegeven dat je alles wat er met vorige eigenaren wel of niet is gebeurd geheel achter je zou moeten laten... dat was toen... jij met hem dat is NU.
Die vorige eigenaar en je paard voorheen gedrag... is alles in het verleden.

Als je zo ik hoop ONBEVANGEN, met hem door gaat werken en plezier hebben, komt het goed.
Niet te veel van hem verwachten, eerst eens zien wie hij zelf is.

Mooi paard, geef hem zijn eigen ruimte (waarom ik hem volg: het is een paard dat alles in zich heeft maar niet echt "uit de voeten kan" met zichzelf: dus: verwacht nou niet gelijk TE VEEL van hem)

Da's alleen een tip. Nee ik ken je paard persoonlijk verder niet. Jullie toch ook niet? Maar dat hoeft ook niet.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 21:07

oe nu voed je mijn nieuwschierigheid alleen maar meer.. maar tja ik zal moeten accepteren dat je het zal zeggen als de tijd daar is,..
je heb gelijk al je nu cowboy en indianen verhalen ga vertellen omdat je het paard kent zou je onze aanpak beinvloeden en de kansen van dit paard..

De aanpak die we op hem toepassen is een eigen mix waarbij nee nee is en ja ook ja , zo stop ik er mijn western kijk en leerschool in vanaf de grond en help zo doende mijn zus die er op zit ..
en stopt mijn zus haar engelse manier er in en grondwerk lessen..

die tijd ligt idd achter ons, ik zou het alleen heel erg vinden als er vingers zouden wijzen naar de oude eigenaar die hier na mijn weten niets aan kon doen ( het was namelijk niet bekend zover de informatie gaat)

vooral je laatste zin is gewoon de zin .. in zijn kop begrijpt hij zo veel hij loopt super maar hij begrijpt niet wat hij doet of waarom .. we houden je op de hoogte

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:13

nee hoor onze aanpak beinvloed je niet. dit is niet ons eerste paardje wat we op deze manier inrijden. we hebben nu voor 2mnd een schema liggen waarvan hij dan straks ergens 2 a 3 weken totaal niets doet. dit heeft tot nnu toe bij allemaal goed uit gepakt en we blijven het zo doen gezien onze andere paardjes werkt dat bij ons het beste. en hij is nog nooit echt in hand geweest. vorige eigenaar houd ik op gezonde manier contact mee. we kijken per dag wat gaan we doen/ herhalen. wat gaan we proberen. we zijn alle twee echt zo van ach in ergste geval lig ik ernaast dus ja echt onbevangen niets moet alles mag. klopt hij weet zich nog geen raat met zich zelf uit zich nog niet geheel maar dit gaat wel komen. dus kom op wees duidelijk ik ben zeer benieuwd.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:04

Wat een megapositief verschil met in het begin! Jullie zijn goed bezig met hem.
Let wel op dat je niet teveel wilt idd in te korte tijd. Ik denk dat 4 xper week al best veel is voor hem.
Of ben je van plan om hem na deze 2 maanden enkele maanden terug op de wei te zetten?
Ik vind het een leuk dier en vind dat jullie er goed mee omgaan maar ik denk dat het paard nog veel tijd nodig heeft om helemaal uit te groeien en aan te sterken.
Zulke grote paarden hebben nu eenmaal meer tijd nodig dan kleinere paarden.
Mijn eigen merrie is tussen haar 5e en 7e jaar nog 6 cm gegroeid naar de 1.78!!

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 13:39

tamaramt is zeker een groot verschil , we letten er inderdaad op dat we niet te veel vragen op te korte tijd, zo krijgt hij nu weer een paar dagen rust eer we weer verder met hem gaan ,

we kunnen niet in de toekomst kijken, maar zo als het er nu naar uit ziet blijft hij en gaat hij tegen voorjaar /zomer terug de wei op voor een tijdje

hij heeft zeker nog tijd nodig want de kleinste verandering zie je bij hem terug

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 07:11

Fijn dat jullie zo goed naar het paard kijken en hem de tijd gunnen. Ik denk dat je hier een erg fijn paard aan gaat krijgen :)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:03

even weer kleine up date. zal binnen kort weer foto's plaatsen of laten plaatsen.

dd gaat super goed vooruit. hij heeft even een rust periode gehad om alles te laten bezinken. en hem de tijd te geven alle ste verwerken. hij ging is weer aan het groeien. hij pakt alles zo super op dat hij wel zadel mak geboren lijkt te zijn of hij was is al zadel mak.ook al is hij dat volgens oude eigenaar bij haar niet geweest. maar been geven gaat binnen het redelijke goed. hij is echt al aan het wennen aan het extra gewicht op zn rug. enige min punt maar dat is vooor mij is dat ik er in een niet oplettend moment ervan afgevallen ben. hij deed echt niets raars maar boem daar ging ik nu veel last van mn enkel. nu gaat mn zus erop rijden en een jongen van stal want tja 3 maar vaak ook 5 paardjes bij houden is even wat veel. we houden ons wel streng aan de opgestelde planning hij word nu max 3 keer gereden. gewoon doordat hij goed zn best doet en we het niet willen over haasten.

terpentijn wil je al uit leg geven over je laatste post?

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:02

A gut, wat was het dier mager. Wat fijn dat hij bij jullie is!

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 11:36

bedankt gaat goed komen met hem tijd doet heel veel. en rekenen gewoon in totaliteit op een jaar om te herstellen. herkent een van jullie het volgende: dd heeft heel veel last van huis schilfers. zou dit mogelijk door stress kunnen komen? of zou dit wijzen op vitamine gebrek?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:43

Hoi Stef, wat leuk zeg een paard erbij! Ik had zo nu en dan wel dingetjes gelezen, ook dat jullie bang waren dat hij ataxie had? Fijn om te horen dat dat niet het geval is :) Maar wat een verschil met gespierde Hutch he. Gaat het ook goed met die knapperd?

Ik kan ook alleen maar zeggen: goed gedaan! Ik weet wat het is om een mager scharminkel op te moeten knappen en ik zie alleen maar foto's die een steeds gezonder/gelukkiger paard laten zien. Jullie mogen trots op jezelf zijn!

En een beetje belasting kan geen kwaad, zo lang je maar geen uren gaat rijden. Maar je hebt Hutch toen ook heel vriendelijk en rustig zadelmak gemaakt, dus dat moet met deze ook helemaal goed komen.

Ik ben benieuwd hoe deze is als hij helemaal goed en groot is :)

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 17:26

he selka alles goed met jou , ik heb nog wel eens gedacht van zal ik je een berichtje sturen van kijk ik heb er nu ook 1 :o

leuk is hij zeker maar ik heb er zelf nog maar 2 keer op gereden en ga er morgen weer op, waar ik het meeste "last " van heb is zijn grote en het vreemde engelse zadel , mis stevigheid .
met hutch gaat alles goed hij is zo af en toe aan de puber ( zoals nu weer 2 weken)

ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe de jouwe er nu uitziet,

ik heb een aantal fimpjes , van de huidige bijrijder, ( mijn zus totaal buiten de schuld van don van hem af gevallen, ) en om 3 paarden te mesten van voer te voorzien en 3 te rijden is gewoon nu te veel in de winter maanden.

ik ben me bewust van zijn gebreken, maar hij probeert er wel op te letten,
een van mijn punten is dat hij duidelijker moet zijn in zijn been hulpen en als hij dan even de schop onder zijn kont geeft het paard ook de mogelijkheid heeft dit te doen en hij hem dan niet tegen houdt,
maar dit is zijn eerst paard die hij dit moet aanleren en gun hem graag deze kans, ( aangezien ik hem nu maar 2 keer per week zelf kan longeren/rijden is deze jongen met mijn hulp een goede oplossing

https://www.youtube.com/watch?v=PxDyt2l ... ata_player

https://www.youtube.com/watch?v=lVHyIfC ... ata_player

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:37

Hij is mooi opgeknapt. wat zielig hoe jullie hem gekocht hebben. Fijn dat jullie het zo rustig oppakken. Wat is zijn afstamming? En ik was erg benieuwd waar jullie hem hebben gekocht? (mag ook per PB). Ben erg benieuwd hoe hij er over een jaar uit ziet.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:52

Goh, die is al goed opgeknapt!! Dat jullie dat aandurfden, zo'n project! Knap hoor!!
Maar het is wel een lekker ding hoor.

En leuk, ook een Haarlem! Ik heb ook een Haarlem en ik herken heel veel wat terpentijn probeert te zeggen.
Niet teveel pushen, lekker onbevangen met hem bezig zijn en hem lekker in zijn eigen tempo dingen op laten bouwen, dan komt het helemaal goed. Heb ik met die van mij ook gedaan, wilde ík teveel ging hij staken, maar bleef ik gewoon rustig dooroefenen en hij snapte op een gegeven moment wat ik bedoelde, dan ging het ook vanzelf :) . Nu gaat hij voor me door het vuur.
Ik ben benieuwd hoe hij er van het voorjaar gaat uitzien!

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 18:26

zijn afstammeling is Dark ynte ( een arabo fries x haarlem , bedankt voor je complimenten,
iedereen is stiekem benieuwd hoe hij er uit gaat zien

monty ik ben totaal niet bekent , haarlem s of met arabofriezen dus we staan er vrij onbevangen in

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:36

Ik ben verder ook niet zo bekend met Haarlem, herken alleen wat terpentijn zei over het paard in zijn waarde laten. Dat moet ik met die van mij ook namelijk en dan gaat hij voor me door het vuur :) . Soms frustrerend omdat ik graag wat sneller wilde gaan, maar dat werkte niet bij hem :) .