met mijn mooie bonte fotoshoot

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:51

_Ashii_ schreef:
Lees net een paar reacties van sommige mensen op mijn foto's. Ik heb in oktober een Canon EOS1100D. Samantha was een van dr eerste 5 die de shoot voor niks krijgen. Soort van proefpersonen. Ik ben de canera nog steeds goed uit het vogelen hoe alles precies werkt. Kleuren heb ik zelf bijgewerkt via de laptop omdat de dag dat de foto's gemaakt werden nogal mistig en donker tot miezerige regen kwam. Hierdoor waren de foto's best donker en koud van kleur vond ik. Als er tips zijn wil ik deze best ontvangen! :j

+:)+

Dat verklaard een hoop! :) Misschien kan je in het fotogedeelte meer info vragen? Ik weet een beetje van fotografie, maar fotografeer zelf dus niet.
En zolang de klant maar blij is met de foto's!

corina21

Re: met mijn mooie bonte fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 18:03

Open anders een topic met deze foto s kun je daar tips vragen :)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:12

Hey sam hahaha is me gelukt om nog eens in te loggen!!
Bail is echt mooi geworden hoor!!!! Hele stoere foto's. en jeejtje wat ze je er weer goed uit amper bevallen hahhahaha.

Tips voor de fotografe in spee??? ga eens met de belichting aan de slag,en nog een hele hoop juiste instellingen, met de automatische instelling waren ze wellicht nog mooier geworden!! Fotosmaken is niet alleen een knopje drukken. Ook met slecht weer kun je hele mooie fotos maken, soms nog wel de mooiste
Niet verkeerd of aanvallend bedoeld he. zit nl niet meer zo in de Boktsferen hihi.

Sammy weer terug op jou, meid ga zo door, en belangrijkste geniet van alles, en echt geloof mij al lijkt een bepaald doel zo ver weg, al ligt het op het einde van je pad, jij komt er wel!!!! echt waar

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:51

wat een super mooi paard
mooie aftekeningen zeg

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 22:17

dankjewel iedereen,
hartstikke bedankt kelly lief berichtje :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:20

Wat een gaaf paard!!!!

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:55

sammy1 schreef:
Open anders een topic met deze foto s kun je daar tips vragen :)

ja heb een paar weekjes terug van nog een proef persoon foto's gemaakt in een shoot waarbij ik alleen de portret foto's heb gemaakt omdat ze net terug kwamen van wedstrijd hihi dus ja nog eens laten werken wouden we niet. Maar denk inderdaad dat ik dat eens ga doen! Dan krijgt Sam niet alle reactie's hierover hihi

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:00

Leuk paardje!
Ik wist helemaal niet dat je ook op bokt zat!
als je me tenminste kent :')

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 23:13

Zou je me een tipje kunnen geven.?ik ben nu echt aan het malen wie je bent hihi.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:18

haha ik rij in Voerendaal, ben de verzorgster van Niki (schimmel van ietje en jack)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 23:21

Oh haha nu weet ik het weer.
Je maakt ook prachtige foto s.:)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:30

Aah dankjewel! :D

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 12:20

Dankjewel iedereen voor de leuke reacties.mischien hebben jullie nog tips over het rijden :)

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:49

Wauw! super mooi paard heb je! <3
Ik heb in ieder geval geen tips te geven! ;)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 22:44

dankjewel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:16

sammy1 schreef:
Ze heeft een profecionele camara een canon nog iets heb er ook geen verstand van.
Ik was ook een oefenpersoon.dankjewel voor de tips :)

_Ashii_ schreef:
een Canon EOS1100D.

Ik vind 't altijd wel grappig om te zien...
De oordelen/vooroordelen en opmerkingen over fotografen en hun camera.
Dat een goede camera goede foto's maakt. Dat een slechte camera geen goede foto's kan maken.

En natuurlijk wat een "professionele" camera is.
Een spiegelreflex camera wordt vaak al gelijk aangezien voor een serieus stuk apparatuur.
Maar dan zie ik Canon 1100D voorbij komen. En weet dan gelijk dat dit de meest goedkope/uitgeklede instap versie is die canon in het SLR segment verkoopt.

Absoluut dus geen professionele camera, maar juist de simpelste spiegelreflex die er te koop is.
Inclusief objectief al voor 299,- euro te koop.

Een "professionele" spiegelreflex van camera is bijvoorbeeld de Canon 1D X.
En die kost geen 299 euro... maar zo'n € 6.300 euro (zónder lens). Doe daar nog een professioneel objectief bij en je bent nog zo'n €2.000 euro extra kwijt.

Een klein verschil... 300 euro met lens, of meer dan 6.000 euro zonder.
Toch wordt 't vaak al voor professioneel aan gezien en daar begint de verwarring.

Nou kan een góede fotograaf met zo'n 1100D ook prima foto's maken hoor.
Een camera is natuurlijk maar een hulpmiddel (net zoals een journalist van een super dure computer ook geen betere verhalen zal gaan schrijven).

Maar goed...
Over de foto's...

Ontzettend leuk paardje! Ik ben dol op driekleurige bonte paarden :j
Lief snoetje.

Wat me wel heel erg bij iedere foto direct opvalt is niet het paard. Maar die witte neusriem. Die springt bij mij steeds als eerste in 't oog. Voor een volgende shoot zou ik die absoluut even wisselen voor een iets subtielere zwarte neusriem. Want nu loopt de neusriem echt met je paard weg. ;)

De galop foto's zijn leuk. Heerlijke uitstraling. Het plezier straalt er af!
De portretten zien er in principe ook goed uit, maar ik had liever wat meer telebereik gezien. Je hebt nu toch wat vervorming in het perspectief en dus ook in het lichaam van 't paard.

De draf foto's zijn zonder uitzondering steeds precies vanaf de verkeerde kant gemaakt.
De andere kant van de benen hoort "open" te staan wanneer je draf op de foto zet.
@TS: ik vind jouw houding wel erg netjes! Vaak zie je de ruiter scheef of krampachtig zitten. Maar dit ziet er prettig uit!

Voor de fotograaf dus nog een hoop verbeterpunten. Gewoon lekker veel oefenen, en kritisch zijn op je foto's. Dan komt dat vanzelf goed :)
Nog wel echt een tip die ik je wil mee geven: Zorg wel dat je de juiste indruk geeft over je kunnen / kwaliteit aan je potentiële klanten. Zodat mensen achteraf niet voor vervelende verrassingen komen te staan.
Als je jezelf voor shoots aanbiedt, verwachten mensen ook wat van je.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 13:27

hier hebben we zeker wat aan,dankjewel voor je fijne tips.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:36

Citaat:
Ik vind 't altijd wel grappig om te zien...
De oordelen/vooroordelen en opmerkingen over fotografen en hun camera.
Dat een goede camera goede foto's maakt. Dat een slechte camera geen goede foto's kan maken.

En natuurlijk wat een "professionele" camera is.
Een spiegelreflex camera wordt vaak al gelijk aangezien voor een serieus stuk apparatuur.
Maar dan zie ik Canon 1100D voorbij komen. En weet dan gelijk dat dit de meest goedkope/uitgeklede instap versie is die canon in het SLR segment verkoopt.

Absoluut dus geen professionele camera, maar juist de simpelste spiegelreflex die er te koop is.
Inclusief objectief al voor 299,- euro te koop.

Een "professionele" spiegelreflex van camera is bijvoorbeeld de Canon 1D X.
En die kost geen 299 euro... maar zo'n € 6.300 euro (zónder lens). Doe daar nog een professioneel objectief bij en je bent nog zo'n €2.000 euro extra kwijt.

Een klein verschil... 300 euro met lens, of meer dan 6.000 euro zonder.
Toch wordt 't vaak al voor professioneel aan gezien en daar begint de verwarring.

Nou kan een góede fotograaf met zo'n 1100D ook prima foto's maken hoor.
Een camera is natuurlijk maar een hulpmiddel (net zoals een journalist van een super dure computer ook geen betere verhalen zal gaan schrijven).

ik vind die een beetje aanvallend naar mij toe.. ik heb die foto's namelijk gemaakt. Deze camera was ook bedoelt als overstap naar de spiegelreflex en hij heeft me met tas, geheugen kaart en al toch €450,- gekost. Ik zeg ook niet meteen dat ik een prof. camera heb. Ik heb gewoon een Canon EOS1100D Digitale Spiegelreflex camera. Ik ben zeer tevreden over deze camera al moet ik nog veel leren over hem. Maar dit doe ik door zoveel mogelijk foto's te maken en info op bokt en google en youtube te zoeken. Ik vind dit een beetje vooroordelen (weet het niet anders te omschrijven).
Voor de rest heb ik geen zin in een opvolgende discussie waar dit topic niet voor is en in ruzie op bokt of andere dingen die kunnen volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:22

Er is geen enkele reden om je aangevallen te voelen.
Want als je goed leest, zie je dat ik het ook helemaal nergens in dát stuk over camera's over jou heb.

Het is puur algemeen en juist 100% gericht op de opmerking die de eigenaar van 't paard maakte.
Die opmerking is voor mij herkenbaar, omdat ik die heel vaak hoor. Mensen zien "een" spiegelreflex camera direct al aan voor "professionele apparatuur" terwijl men vaak niet weet dat er voor SLR camera's ook een segment is voor consumenten die hun camera af en toe gebruikt voor huis-tuin-en-keuken en hobby fotografie.

De vraag die ik van mensen vaak als eerste krijg is: Welke camera heb je?
Of als opmerking: Goh, jij moet vast een hele goede camera hebben, dat die van zulke foto's maakt.

Staat volledig los van jou ;)
En had 't ook absoluut niet bedoeld jouw kant op. Vandaar dat ik in dat stuk over camera's geen mening over jou of je foto's geef. En daarom snap ik ook echt niet waarom je 't als aanvallend ziet. Het is slechts een constatering. Meer niet.

Ik leg alleen uit dat 't niet de camera is die de foto's maakt, maar de fotograaf.
En dat je als fotograaf (ongeacht van welk niveau) je met iedere camera (spiegelreflex, compact, consumer model of professioneel model) goede foto's kunt maken. En andersom ook, dat een goede camera met een minder talentvolle fotograaf (en nogmaals, in het algemeen, absoluut niet op jouw situatie) geen wondermiddel is om wel mooie foto's te maken.
Ik kom regelmatig klanten van me tegen, die na een fotoshoot door mij ook een zelfde camera kopen, en dan achteraf mailen met de vraag waarom hun foto's niet zo mooi zijn als die van mij... Want ik had toch een professionele camera? Dan moeten zij toch ook zulke foto's kunnen maken met die camera?
Nee. Want zo werkt 't niet.

Dat is wat ik TS wilde laten zien met dat stuk.
Sloeg op geen enkele wijze op jouw of de getoonde foto's ;)

taantjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:24

ziet er leuk uit :) :)

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:14

Femke schreef:
Er is geen enkele reden om je aangevallen te voelen.
Want als je goed leest, zie je dat ik het ook helemaal nergens in dát stuk over camera's over jou heb.

Het is puur algemeen en juist 100% gericht op de opmerking die de eigenaar van 't paard maakte.
Die opmerking is voor mij herkenbaar, omdat ik die heel vaak hoor. Mensen zien "een" spiegelreflex camera direct al aan voor "professionele apparatuur" terwijl men vaak niet weet dat er voor SLR camera's ook een segment is voor consumenten die hun camera af en toe gebruikt voor huis-tuin-en-keuken en hobby fotografie.

De vraag die ik van mensen vaak als eerste krijg is: Welke camera heb je?
Of als opmerking: Goh, jij moet vast een hele goede camera hebben, dat die van zulke foto's maakt.

Staat volledig los van jou ;)
En had 't ook absoluut niet bedoeld jouw kant op. Vandaar dat ik in dat stuk over camera's geen mening over jou of je foto's geef. En daarom snap ik ook echt niet waarom je 't als aanvallend ziet. Het is slechts een constatering. Meer niet.

Ik leg alleen uit dat 't niet de camera is die de foto's maakt, maar de fotograaf.
En dat je als fotograaf (ongeacht van welk niveau) je met iedere camera (spiegelreflex, compact, consumer model of professioneel model) goede foto's kunt maken. En andersom ook, dat een goede camera met een minder talentvolle fotograaf (en nogmaals, in het algemeen, absoluut niet op jouw situatie) geen wondermiddel is om wel mooie foto's te maken.
Ik kom regelmatig klanten van me tegen, die na een fotoshoot door mij ook een zelfde camera kopen, en dan achteraf mailen met de vraag waarom hun foto's niet zo mooi zijn als die van mij... Want ik had toch een professionele camera? Dan moeten zij toch ook zulke foto's kunnen maken met die camera?
Nee. Want zo werkt 't niet.

Dat is wat ik TS wilde laten zien met dat stuk.
Sloeg op geen enkele wijze op jouw of de getoonde foto's ;)

ja dat is wat ik dus ook al zei in mijn reactie. Ik ben nog druk op onderzoek hoe alles met die instellingen werkt. Probeer erg veel uit met name als er paarden los staan of als de ganzen beetje in de buurt zijn (hebben een mini vijver op de manege met wilde ganzen en eenden die niet meer weg gaan haha :P ) Ik heb in het algemeen leuke reactie's ontvangen van mensen over mijn foto's maar ook natuurlijk niet leuke en ben natuurlijk druk ermee bezig.

xBella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:24

Heel mooi paardje! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:25

Niet leuke reacties zouden voor jou in een leerproces niet moeten bestaan.
Want juist van opbouwend beargumenteerde kritiek op je fotos kun je t meeste leren.
Positieve reacties zijn fijn voor je ego, maar om jezelf te ontwikkelen heb je er niets aan want van die reacties leer je niets.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 21:17

dankjewel voor jullie tips :)