Er is geen enkele reden om je aangevallen te voelen.
Want als je goed leest, zie je dat ik het ook helemaal nergens in dát stuk over camera's over jou heb.
Het is puur algemeen en juist 100% gericht op de opmerking die de eigenaar van 't paard maakte.
Die opmerking is voor mij herkenbaar, omdat ik die heel vaak hoor. Mensen zien "een" spiegelreflex camera direct al aan voor "professionele apparatuur" terwijl men vaak niet weet dat er voor SLR camera's ook een segment is voor consumenten die hun camera af en toe gebruikt voor huis-tuin-en-keuken en hobby fotografie.
De vraag die ik van mensen vaak als eerste krijg is: Welke camera heb je?
Of als opmerking: Goh, jij moet vast een hele goede camera hebben, dat die van zulke foto's maakt.
Staat volledig los van jou

En had 't ook absoluut niet bedoeld jouw kant op. Vandaar dat ik in dat stuk over camera's geen mening over jou of je foto's geef. En daarom snap ik ook echt niet waarom je 't als aanvallend ziet. Het is slechts een constatering. Meer niet.
Ik leg alleen uit dat 't niet de camera is die de foto's maakt, maar de fotograaf.
En dat je als fotograaf (ongeacht van welk niveau) je met iedere camera (spiegelreflex, compact, consumer model of professioneel model) goede foto's kunt maken. En andersom ook, dat een goede camera met een minder talentvolle fotograaf (en nogmaals, in het algemeen, absoluut niet op jouw situatie) geen wondermiddel is om wel mooie foto's te maken.
Ik kom regelmatig klanten van me tegen, die na een fotoshoot door mij ook een zelfde camera kopen, en dan achteraf mailen met de vraag waarom hun foto's niet zo mooi zijn als die van mij... Want ik had toch een professionele camera? Dan moeten zij toch ook zulke foto's kunnen maken met die camera?
Nee. Want zo werkt 't niet.
Dat is wat ik TS wilde laten zien met dat stuk.
Sloeg op geen enkele wijze op jouw of de getoonde foto's