In volle galop over de heide; wat mamma kan, kan Kyra ook!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: In volle galop over de heide; wat mamma kan, kan Kyra ook!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 03:50

Bedankt voor alle reactie's maar weer, zit hier echt met een big smile :D
Besef zeker hoeveel geluk ik heb, vooral met haar, en de omgeving waar ze staat.

Dit is op het Dwingelderveld :) Een van de mooiste gebieden van Noord-Nederland als je het mij vraagt.

Beetje aan de flinke kant is ze inderdaad wel, hihih. Maargoed, winter voor de deur, dier in de groei 24/7 buiten zonder deken, liever iets teveel dan te weinig. Ze wordt verder niet bijgevoerd nog, dus veel kan ik er ook niet aan doen. Hooguit meer beweging, maar gezien haar leeftijd en de reistijd die ik kwijt ben zie ik daar geen noodzaak toe. Zo af en toe een middagje als deze is voor haar onwijs leerzaam, kan ze het daarna weer twee weekjes verwerken, en ik geniet volop.

Ze loopt al sinds iets voor haar tweede verjaardag ook zo nu en dan aan de lange lijnen en ik heb onwijs veel met haar gewandeld. Lange lijnen doen we ook bitloos, ze weet verdomd goed wat wijken voor druk is, en doet dit ook erg braaf. Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem met halthouden gehad met haar, en dat is het aller belangrijkste, als dat maar goed zit kan er bij mij een heleboel. Daarom gaat er ook geen ander paard mee de eerste keren, ik wil mijn eigen paard met een eigen rem, nooit afhankelijk zijn van een ander paard en andere ruiter. Later kwamen we langs een weide met drie friese paarden die zich even moesten laten zien, en daarna wedstrijdje wouden doen, mooi dat Kyra mij bleef gehoorzamen en zich niet gek liet maken +:)+

@Cindyrella. Wat bedoel je precies? Dat ze de cameraman omver loopt? Die had ik van te voren, en toen ik eraan kwam gewaarschuwd. Ik wou wel even een echt galopje doen en gezien het hier om een jong dier gaat waarbij balans nog erg ver te zoeken is kan je niet verwachten dat het van galop binnen twee passen stil staat. De remweg is wat langer :')

Als ze schrikken en op n lopen zitten moet je vooral los laten, rustig blijven, stem gebruiken, hooguit een paar ophoudingen, daar heb ik echt niet meer optoming voor nodig, puur een goed vertrouwen, en dat is er wel :)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 10:07

Het was een super geslaagde dag *\o/* Trots op jou en Kyra natuurlijk :j :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 13:05

Dankje Jessica! Nogmaals bedankt voor de geweldige foto's. Als ze wat ouder is doen we het nog een keer, kunnen we vergelijken :D

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:12

HijadelaLuna schreef:
Dankje Jessica! Nogmaals bedankt voor de geweldige foto's. Als ze wat ouder is doen we het nog een keer, kunnen we vergelijken :D

Uiteraard gaan we dit nog een keer doen :j vind het zelf ook super leuk om mee te maken :)

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:15

Kicken!! ontzettend mooi om te zien wat een plezier jullie samen hebben en wat een vertrouwen!! :+:

Zou het zelf net zo doen hoor :Y)

Vind het dikke wel meevallen hoor, als je haar van de zijkant ziet en naar haar flanken en kont kijkt vind ik haar eerder zelfs een beetje te kort hebben, als je een paard van voren ziet mag je best wel aan beide kanten wat buik zien!

Erynn is vanaf de zijkant gezien een stuk voller! en die mag van mij zelfs nog wel een beetje bij moet echt niets vanaf hoor zeker niet in de winter en 24/7 buiten.

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2622_n.jpg

Echt gave foto's Lot ben benieuwd naar jullie volgende fotosessie! :Y)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:22

Wauw zoveel respect vind het echt een super mooie tinker

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:14

Jij durft wel zeg :=

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:20

Stoer hoor! En ach uiteindelijk is inrijden niks meer dan afspraken maken met je paard en of er bij die afspraken nu een bit en zadel betrokken zijn of alleen een halster en een goed zittende ruiter maakt uiteindelijk geen ene donder uit.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:28

Ik vind het juist super om een jong paard zo spelenderwijs vertrouwd te maken met een ruiter, echt top! En zo'n brede rug en vlakke gangen zitten ook gewoon fijn, dus prima te zitten zonder zadel. En laten we wel wezen, je kan iig niet in een stijgbeugel blijven hangen als je valt :))
Ik zou willen dat alle jonge paarden op deze manier beleerd werden, dan hou je paarden die vrolijk naar het hek komen bij het zien van hun ruiter in plaats van het op een lopen zetten.

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:54

hihi, in het andere topic was me nog niet eens opgevallen dat je nauwelijks optoming hebt :D . Vind wel dat je netjes zit hoor. En ben het wel met hierboven eens dat dit toch veel fijner en leuker is zo. Zo lang je het verkeer maar niet in gaat zo. Vooral van een bit zie ik op jonge leeftijd het nut niet (behalve voor de kar misschien). Eerst lekker tandjes wisselen.

Maar leuke foto's! Nog heel veel plezier met haar :j

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:03

optoming?

vertrouwen daar gaat het om
nee een paardje in een paar weken bit in de mond zadel erop en lekker doordouwen dan ben je lekker bezig
vroeger reden wij zo op de sjetjes bit zadel nee hoor gewoon gaan
ga zo door en veel plezier

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 13:45

Dankjulliewel allemaal :D

Paard kent ook de lange teugels al bitloos, dus met druk op de neus, dus die rem is voor haar hetzelfde als voor een ander paard met bit. En ik heb zelf thuis een ervarenere Tinkermerrie welke ik net zoveel zonder als met zadel rij, dus qua zit ben ik niet onervaren. Scheelt een boel voor ons beiden :)

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:15

Leuke foto's!
Net een volleerd paard haha :P

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:29

Hihi go Lotte! Doet me denken aan mijn eerste keren met onze Chayenne... waar blijft die tijd!

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:41

Leuke foto's Lotte! Ook met de fotoshoot op de heide bij Zeegse was goed te zien dat je volop geniet van je paarden en niet bang bent voor een stevig galopje (inclusief bokkesprongen).