Besef zeker hoeveel geluk ik heb, vooral met haar, en de omgeving waar ze staat.
Dit is op het Dwingelderveld

Beetje aan de flinke kant is ze inderdaad wel, hihih. Maargoed, winter voor de deur, dier in de groei 24/7 buiten zonder deken, liever iets teveel dan te weinig. Ze wordt verder niet bijgevoerd nog, dus veel kan ik er ook niet aan doen. Hooguit meer beweging, maar gezien haar leeftijd en de reistijd die ik kwijt ben zie ik daar geen noodzaak toe. Zo af en toe een middagje als deze is voor haar onwijs leerzaam, kan ze het daarna weer twee weekjes verwerken, en ik geniet volop.
Ze loopt al sinds iets voor haar tweede verjaardag ook zo nu en dan aan de lange lijnen en ik heb onwijs veel met haar gewandeld. Lange lijnen doen we ook bitloos, ze weet verdomd goed wat wijken voor druk is, en doet dit ook erg braaf. Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem met halthouden gehad met haar, en dat is het aller belangrijkste, als dat maar goed zit kan er bij mij een heleboel. Daarom gaat er ook geen ander paard mee de eerste keren, ik wil mijn eigen paard met een eigen rem, nooit afhankelijk zijn van een ander paard en andere ruiter. Later kwamen we langs een weide met drie friese paarden die zich even moesten laten zien, en daarna wedstrijdje wouden doen, mooi dat Kyra mij bleef gehoorzamen en zich niet gek liet maken

@Cindyrella. Wat bedoel je precies? Dat ze de cameraman omver loopt? Die had ik van te voren, en toen ik eraan kwam gewaarschuwd. Ik wou wel even een echt galopje doen en gezien het hier om een jong dier gaat waarbij balans nog erg ver te zoeken is kan je niet verwachten dat het van galop binnen twee passen stil staat. De remweg is wat langer

Als ze schrikken en op n lopen zitten moet je vooral los laten, rustig blijven, stem gebruiken, hooguit een paar ophoudingen, daar heb ik echt niet meer optoming voor nodig, puur een goed vertrouwen, en dat is er wel