Halinger Styn zet haar beste beentjes voor!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:45

Vind ik leuk! :)
:P
mooi paardje

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:21

hey Fleur :P (best wel lang geleden, ik heb geen vrije dagen meer om te komen stallen mesten...)
Nu heb ik Styn ook eens gezien ;) het ziet er echt een schatje uit :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:11

Dat is nog eens een knappe Haflinger :D

FleurStyn

Re: Halinger Styn zet haar beste beentjes voor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 23:21

BarbaLala: Ik weet het. Ik ga automatisch wat meer naar voor zitten ook om haar wat meer ruimte te geven voor haar galop. Deze gaat sinds kort nog maar redelijk. Volgens de osteopaat zou haar rechterachterbeen minder sterk zijn, dus onderzetten is nog moeilijk.

Nadita: Goh ja, iedereen krijgt wel eens die kritiek om zonder toque te rijden. Ik deed het nu voor de foto's, maar als ik eerlijk ben rijd ik regelmatig zonder. Das eigen keuze.
Om haar nageefelijk te rijden, beloon ik uitermate (vooral in het begin) door binnenteugel te lossen en daarna weer zachtjes op te nemen. Ik ben dus geen trekker :P
Ze is inderdaad op redelijk wat foto's naar rechts gesteld. Ze is jong en wordt rechtgericht. Houdt daar rekening mee. We zijn pas 3 weken bezig met "intensief" te rijden na een lange periode vol ziektes en problemen en daarvoor was ze amper beleerd. De verkanteling die je ziet zijn eerder momentopnames omdat ze koppig aan het doen was. Dacht dat ik dat er ook had bijgezet. Ik zou eens moeten kijken om een filmpje hierop te krijgen, waar duidelijk te zien is (bij training) waar ze mooi constant loopt.
Onze les bestaat bijvoorbeeld ook uit 30 minuten losmaken.

xBerber: Een maflinger is ze zeker :D

veronique100: Ik heb een hengstenvlecht gemaakt. Dotjes zouden anders eerder kanonballen zijn hahaha :p

_VIOLET_: grappig om je hier te zien!

En voor alle anderen: DANKJEWEEEL :D

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 06:41

Oh en ik zie dat ik ergens vergeten antwoorden ben!

Ik heb inderdaad een zeer rare handpositie. Rechts erger dan links.
Ik heb namelijk aan mijn rechterpols een cyste van diameter 1,5 cm en links 0,5 cm doordat ik te soepele ligamenten heb. (bv: ik kan mijn duim tegen mijn onderarm leggen)

Na onderzoeken heb ik die eens laten ontploffen, maar is terug gekomen. Ik hoop hem in de kerstvakantie terug te laten ontploffen, zodat ook mijn handen weer rechter komen. Natuurlijk ligt het niet alleen daaraan, maar moet zeggen, het is wel al sterk verbeterd.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:27

Wat een ongelooflijk leuke Haflinger heb jij zeg! Dat komt helemaal goed met jullie.

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:38

Mij valt op dat je teugels vaak in een lichte boog hangen.
Hoe is de aanleuning?

Ook bij het schouderbinnenwaarts is het niet de bedoeling dat je je binnenteugel los laat.

Vind het wel een erg leuke en stoere haflinger!

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 06:42

AnneH_97:

Inderdaad dat klopt. Ze is nog zeer jong en dus de ultieme beloning voor mij is druk los. Langzaam aan, laten we haar wennen aan een minimale losheid en dus niet dat die in een boog hangt.

De aanleuning bij training (heb nog maar 1 OW gedaan) begint zich steeds meer te stabiliseren. Vooral in stap-draf. Galop is er nog werk aan, maar daar begint ze het ook heel mooi op te nemen. Maarja. Ze is 3 jaar, ze is (en zal nooit) een totilas worden en dat verwacht ik ook niet van haar (ik vind totilas overigens trouwens niet mooi lopen :P)

Wel nog even bij zeggen, dat er op geen enkele foto's een SB staat. We hebben de E7 proef gereden (België), wat gelijk staan aan niveau 0, vergelijkbaar met B2 bij jullie.
Daartegenover staat wel niet dat we het niet doen. Want wijkoefeningen zijn zeer goed voor een jong paard.

Ook nog bedankt voor je reactie ^^