Indoor Koudbloedenwedstrijd Uden 17 febr 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 13:42

De grens is idd ook lastig...
Omdat we geen stamboekorganisatie zijn hebben we altijd gezegd dat het ons Niet om het papiertje gaat en we dus ook kruisingen toelaten en idd friezen laten we ook toe :)
We geven wel ook altijd aan dat de "koudbloed/ Friezenachtergronden" zichtbaar moeten zijn 8-) maarja idd wat is de grens??
Merk wel dat er minder vragen gesteld worden als het een kruising is van 2 koudbloedrassen, maar vind bv bij die v Miracle wel de "Haflingerlook" zichtbaar, maar ivm t kleurtje valt dat misschien minder op?!
want zo was er ook een keer 1tje met een volle Haflinger, die ook nogal wat vragen kreeg :o omdat die van haar heel erg stekelharig is :=

Zou wel fijn zijn als je idd wel ook het gevoel hebt ertussen te passen :) en er ook een beetje tegen kunt dat je wel de hele dag vragen krijgt over wat voor ras/ kruising het is :o :(:). Ik als ringmeester krijg die vraag ook vaak :+ en meestal heb ik het goede antwoord al wel paraat :P
Verder ben ik het helemaal met Grit eens :)
Grit schreef:
Je zal zelf moeten afwegen in hoeverre je je hier iets van aan trekt. Vooral als je geen startkaart hebt, zijn dit soort wedstrijden juist een kans om op pad te gaan

@Heidi ik zou dan inderdaad wel alvast inschrijven en bij opmerking erbij zetten dat startpas pas in jan komt ;)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:39

okee thanks! :)
Zelf vind ik dat de eigenaar van een half koudbloed paard sportief genoeg moet zijn om niet deel te nemen als het paard gewoon echt geen koudbloed looks meer heeft.. het is leuk om te winnen tegen eerlijke tegenstanders lijkt me, en je voelt je dan toch een beetje erbuiten vallen denk ik.

WiskyBokjes

Re: Indoor Koudbloedenwedstrijd Uden 17 febr 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:07

Mijn zus rijd niet meer maar wilde ook mee doen dus nu gaat zij waarschijnlijk op Passoa en dan meekom de fell pony van stal mee :D arme moeders moet ook weer mee haha!

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:21

Jeah, wij doen ook weer mee *\%/* . Hopenlijk hebben we niet een te strenge winter zodat we lekker kunnen blijven doortrainen!

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:37

bij deze heb ik voor jullie de tweede update :D

momenteel zitten we op 25 inschrijvingen

B dressuur: 13 deelnemers
L1 dressuur: 6 deelnemers
L2 dressuur: 5 deelnemers
Z1 dressuur: 1 deelnemer

waarvan
7 tinkers
7 friezen
6 haflinger of kruising haflinger
2 fjorden
2 mérens
1 belgisch trekpaard

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:41

Jammer genoeg kunnen wij niet mee doen.. :(
Mijn pony is geblesseerd en de revalidatietijd is geschat op 4-6 maanden
Morgen worden er weer controle foto's gemaakt.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:17

Ik zit ook behoorlijk te twijfelen, kan nog steeds niet echt rijden door drukte -O-

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:52

Ik heb mijn dochter Femke ook weer opgegeven, ik heb op het inschrijfformulier aangegeven dat ze haar startkaart in januari krijgt, moet ik verder nog aktie ondernemen?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 13:29

@puck jammer, maar goed revalideren is belangrijker succes nog! :(:)

@remy Nee hoor dan komt het helemaal goed :)

@ linsey hopelijk krijg je het snel weer wat rustiger zodat je lekker kan oefenen voor februari :)

Verder nog even een mededeling:
Ivm wijzigingen mbt de webhost zal waarschijnlijk alles mbt de koudbloedenwedstrijd niet meer op een aparte site zichtbaar blijven, maar toegevoegd worden aan de site vd Rijvereniging.
Komende tijd ga ik ermee aan de slag :) Ik hoop dat alles goed gaat en het op tijd klaar is, maar mocht dat niet het geval zijn dan kan het dus zijn dat de site/ informatie even niet goed bereikbaar is...
Alvast Excuses voor het ongemak :o

Hier voor de zekerheid dus ook nog even de rechtstreekse link naar het inschrijfformulier
http://fd8.formdesk.com/koudbloedenwedstrijd/Indoor2013
(mbt de wedstrijd/ inschrijving zijn de regels van het KNHS van toepassing)

en mailen kan naar omar.pasha@hotmail.com

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:12

Klinkt best leuk.. Ik heb een haflinger merrie maar we rijden geen officiele wedstrijden, ook geen startkaart dus, dan kan ik wel gewoon meedoen?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 20:19

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:26

x_Heidi schreef:
Ik krijg pas 1 januari mijn startpas, kan ik me dan nog opgeven of moet ik nu al 'reserveren' omdat het anders vol zit? :D ik kom dan met mijn hafxgroninger, echt een koudbloedje :+

groninger is ook een warmbloed.toevallig loopt er nu een topic over het wel dan niet zijn van een koud/warmbloed
jammer dat het enkel dressuur wedstrijden zijn
[BKR] Is een Fries een koud- of een warmbloed?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 20:49

Keona volgens mij zegt ze het niet voor niks met :+

Van haflingers kun je het ondertussen ook wel afvragen := maarja hoe zou je de wedstrijd anders willen noemen ?! :7 wij kwamen (ook vanuit voorgaande topics) tot de conclusie dat koudbloeden toch wel gewoon het makkelijkst is :)

In de zomer hebben we ook springen en vlaggenrace =:)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:38

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:46

Zo, ik heb net weer twee leden van onze ponyclub aangemeld met hun haflingers (ben zelf secretaris). Van onze club doen er nu dus 3 ruiters mee :)

Alledrie de dames vonden de wedstrijd in Nistelrode en de wedstrijden van de HTC zo leuk dat ze besloten hebben alledrie per 1 januari een startpas aan te vragen :D

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:00

Misschien word het mijn eerste wedstrijd.. Mijn paardje is pas 3,5 dus ik twijfel nog.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:56

Htc zijn ook leuke wedstrijden :j

Waarom kun je je dat van Haflingers ook afvragen Grid?

Leuk Herperduin rijd daar zon 2 x in de week :D sta met Sil tegen de bosrand aan :)

Ik heb er weer zin in! Fijn ook dat het 2 proeven zijn! (Htc is nu steeds 1 proef)

Facebook even liken :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 15:09

@Remy goed bezig! +:)+ :D

@Wisky O wat leuk 8-) weet wel niet of ik dat ga redden ben dan pas net terug van vakantie :o

@tess het zou denk ik een leuke test/ oefening kunnen zijn :) we zien vaker dat ruiters met jonge paarden onze wedstrijd als "test" kiezen :j Je kunt vaak zelf het beste beoordelen of je paardje er al aan toe is. Is ie goed te sturen en/ of kun je er al een redelijk volte en gebroken lijn mee rijden?! Galop zijn maar een paar onderdelen en zijn bij meer koudbloeden een moeilijker onderdeel, dus als dat de twijfel is zou ik me daar niet te druk om maken :)

@klijn Omdat deze "veredeld" zijn door arabier ;) en er ondertussen dus ook een behoorlijk "moderne" lijn is, die toch steeds verder af lijkt te staan van de oorspronkelijke "koudbloed haflinger" :o en misschien ook meer "oosters"= warmbloed voeren?! dus daarom zou je eraan kunnen twijfelen :P
Citaat:
De term warmbloed geeft aan dat het paard Oosters bloed in zijn stamboom heeft, voornamelijk door toevoeging van Arabisch bloed

http://www.bokt.nl/wiki/Warmbloed_-_Koudbloed
http://www.bokt.nl/wiki/Haflinger

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:01

Citaat:
@tess het zou denk ik een leuke test/ oefening kunnen zijn :) we zien vaker dat ruiters met jonge paarden onze wedstrijd als "test" kiezen :j Je kunt vaak zelf het beste beoordelen of je paardje er al aan toe is. Is ie goed te sturen en/ of kun je er al een redelijk volte en gebroken lijn mee rijden?! Galop zijn maar een paar onderdelen en zijn bij meer koudbloeden een moeilijker onderdeel, dus als dat de twijfel is zou ik me daar niet te druk om maken :)

Okee! Klinkt leuk! Ik heb vandaag met hem gereden. Het ging super goed! Nette voltes, vrij goede gebroken lijn. Hij geeft wel nog af en toe een bokje, en springt rechtsom niet altijd meteen goed aan. Zijn gallop is ook nog niet zo enorm gecontroleert en ik zit in gallop vind ik niet zo netjes (hij springt heel hoog op haha!). Heeft iemand misschien een filmpje? Iemand die 1 of 2 wp in een proefje had? PB graag.

Zijn er hier anderen met 3/5/6 jarigen of paarden die pas kort onder het zadel zijn? :D

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:47

Ik ga het hier thuis even overleggen, tot wanneer kun je je inschrijven?

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:48

Ja dat wil ik ook weten :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 23:28

Tot 3 febr of totdat het vol zit :) zal ff Dippie vragen of ze weer een keer een tussenstand wil geven/ kan kijken hoe vol t al zit ;)

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:43

zo net voor het nieuwe jaar weer een update.

de inschrijvingen beginnen nu hard te lopen en bijna alle klasses zijn nu vertegenwoordigd

momenteel zitten we op 38 inschrijvingen

B dressuur: 21 deelnemers
L1 dressuur: 8 deelnemers
L2 dressuur: 6 deelnemers
M1 dressuur: 1 deelnemer
m2 dressuur: 1 deelnemer
Z1 dressuur: 1 deelnemer

waarvan
12 haflinger of kruising haflinger
10 tinkers
10 friezen
5 fjorden
2 mérens
1 belgisch trekpaard

allemaal een goed 2013 met veel paardrijplezier!!
Laatst bijgewerkt door dippie25 op 27-12-12 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:45

He wat jammer dat Uden veel te ver weg is om met mijn fjord heen te gaan :=

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:22

Ik wil wel inschrijven maar geen idee hoe ik vervoer moet regelen en vindt haar nog niet er echt klaar voor ( rechtsom is ze nog een beetje scheef en daarom galopeer ik nog niet rechtsom) het is een highland pony.