Spaanse Rijschool Ahoy 9 November 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smileydees

Re: Spaanse Rijschool Ahoy 9 November 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:27

Ga met bethje31 mee. Sokken zien!! Dat hoort toch juist bij de Friezen! Vond idd ook dat Fries erg in de krul getrokken werd. Heb nog niemand gehoord die zich er niet aan gestoord heeft :+
Speknek lippi (ik noem hem maximus hihihi) is volgens mij idd niet een van de gemakkelijkste.. Ik was er dan zaterdag maar man had zelfde problemen.... Heb wel echt genoten van de show!

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:33

Oeps foutje sommige Lippizaners hadden wel bandages maar zo te zien zijn dat de paarden die zware sprongen moesten doen dus dan is het wel logisch. Maar bij Friezen vind ik het echt afdoen aan hun schoonheid. Arme speknek en ruiter..hadden een zwaar weekendje dan....was die donkere hengst ook weer zo fris zaterdag? Ik dacht omdat het de eerste avond was vrijdag dat ze een beetje moesten wennen aan de omgeving..Vond het trouwens helemaal niet erg dat er wel wat misging. Dat maakt het menselijk en dan kun je ook zien dat die Lippizaners geen machines zijn die hun kunstje opvoeren er weer weg gaan...Ik heb trouwens niet veel fouten gezien behalve dan dat er wel eens paard schrok en een sprongetje opzij maakte..

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:01

waaauw super vet ! mooie fotos ook!

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:32

Wwaauuw! Super mooie foto's en ook echt hele mooie paarden vooral die fries met lange manen <3

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:51

Ben er zaterdagavond geweest! Prachtige show. Vond de Friezen ook heel mooi om te zien, trompetmeisje had voor mij inderdaad ook niet gehoeven. Heb me verder niet geïrriteerd aan het speknekpaard. Ik vond het zelf wel heel knap dat ze goed bleven zitten als paarden schrokken/wegdeinsden etc.

Wat ik wel sneu vond is dat de staarten van de Friezen zo lang waren dat als ze achteruit deinsden ze hele plukken uit de staart trokken... Lijkt me niet fijn. Natuurlijk moeten ze die staarten lekker lang laten, maar wel even kijken of ze er niet op staan, beetje sneu.

Maximepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:03

Wauw wat een super foto's!
Heb je toevallig ook nog foto's van het meisje wat bij het shetlander meisje in reed?
Dat is namelijk een vriendin van me :)

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:41

Mij valt vooral de uitstraling van de Lippizaners op, ze kijken nu niet bepaald alsof ze er plezier in hebben... :? De fries daarentegen ziet er heel anders uit.

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:42

Ik ben er ook geweest en vond het super mooi!

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:47

Viel erg mee hoor die uitstraling van die Lippizaners. Misschien dat ze tijdens een moeilijke oefening anders/geconcentreerd kijken dan als ze gewoon rondstappen. Ik vond het vooral heel kalm en vriendelijk overkomen. Vooral het werk aan de lange teugels en het "gewone" dressuurwerk. Ik vond het prachtig hoe de begeleider zijn hand gebruikte bij dat paard aan de lange teugel...alleen maar even de hand bij zijn staart en hij begreep wat er moest gebeuren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:14

_enna_ schreef:
Mij valt vooral de uitstraling van de Lippizaners op, ze kijken nu niet bepaald alsof ze er plezier in hebben... :? De fries daarentegen ziet er heel anders uit.

Kijk jij wel charmant als je geconcentreerd bezig bent met een moeilijke oefening?

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 13:20

Maximepony schreef:
Heb je toevallig ook nog foto's van het meisje wat bij het shetlander meisje in reed?

Ik heb wel een foto van haar geloof ik.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:23

Ik had zo'n vrouwtje naast me die dacht de wereld aan kennis te hebben maar er 9 van de 10 keer knap naast zat.
Ondertiteling heeft mijn voorstelling knap verpest, vervelend dat soort mensen.

Friezen vond ik niet geweldig, kreeg vanaf mijn plek vaak het idee dat Ze met het betere ruk en pluk werk bezig waren en geen momentje los lieten.

Lippizaners heb ik genoten, ook van de "fouten" laat het paard maar paard zijn naast alle bizar moeilijke oefeningen die hij voor je doet. Schrikken kunnen paarden nou eenmaal, top dat dat niet direct hardhandig word afgestraft.

Bij de eerste paarden werd ook verteld dat ze nog midden in de trainingen zaten.
De rust waarmee er gereden werd en de beloning steeds van het paard, super!

Wel moet ik ook zeggen dat ik met hoofdpijn thuis gekomen ben van de mensen die gewoon flitsen.
Erg jammer altijd als mensen zo met de regels omgaan, terwijl er zonder flits ook machtig mooie foto's te maken zijn.

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:27

_San87_ schreef:
_enna_ schreef:

Kijk jij wel charmant als je geconcentreerd bezig bent met een moeilijke oefening?

Concentratie ziet er wel anders uit volgens mij... Ik zie in elk geval verschil tussen de uitstraling van de friezen en de lippizaners. Maar goed, ieder z'n mening.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:28

_enna_ schreef:
_San87_ schreef:

Concentratie ziet er wel anders uit volgens mij... Ik zie in elk geval verschil tussen de uitstraling van de friezen en de lippizaners. Maar goed, ieder z'n mening.

De Friezen doen dan ook weinig moeilijks, he ;). De Lippizaners kijken ook anders wanneer ze een changement uitvoeren. Kijk maar eens goed.

Ik vind de foto's heel erg gaaf, mooi getimed ook, TS :D.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 13:30

smurffie schreef:
Wel moet ik ook zeggen dat ik met hoofdpijn thuis gekomen ben van de mensen die gewoon flitsen.
Erg jammer altijd als mensen zo met de regels omgaan, terwijl er zonder flits ook machtig mooie foto's te maken zijn.

Ja inderdaad daar irriteerde wij ons ook aan.
Maar ook stond er dat er niet gefilmd mocht worden, en dan toch mensen zien met filmpjes.

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:32

Briljante foto's weer Joyce! Mooi gelukt!

dorientje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:48

Gaaaaaaf Joyce! Ik zat heeeeelemaal achteraan en heb het dus minder beleefd dan dat ik het van zo dichtbij zie... Prachtige foto's. Die laatste!!!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:53

Chay_Flame schreef:
Mallow schreef:
Wij zijn gisteren geweest :) Was opzich een leuke show, maar weinig variatie. Plus ik vond die omgang van een man met een speknekpaard niet zo vriendelijk :o Het was echt wachten op het moment dat die van z'n paard geknalt werd maar dat gebeurde niet.. Helaas :P
De andere ruiters waren wel heel vriendelijk en geduldig :) Dat gaf een veel mooier en harmonieuzer beeld dan als dat geruk en gepluk voordat er iets gebakken werd.
Oja en die jaarlingen hadden niet zo gehoeven.. Arme beesten wisten niet hoe snel ze weer naar de uitgang moesten vluchten om vervolgens weer teruggestuurd te worden de ring in. Vond het voor het effect niet leuk en beetje sneu aandoen eigenlijk :(:)

Helemaal eens! En inderdaad die met die speknek jeetje wat was die ruiter onrustig met zijn handen, bah...

wij waren dus niet de enige die zich hier aan ergerde....het dier kwam ook knap geirriteerd over

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:56

_San87_ schreef:
_enna_ schreef:

De Friezen doen dan ook weinig moeilijks, he ;). De Lippizaners kijken ook anders wanneer ze een changement uitvoeren. Kijk maar eens goed.

Ik vind de foto's heel erg gaaf, mooi getimed ook, TS :D.[quote]

Ik ben gek op Lippizaners, maar je moet ze wel even leren kennen denk ik, ze hebben "lippi-ogen" die moet je leren lezen.
Ze kijken vaak moeilijk/agressief, tenminste dat dacht ik eerst, maar dat is gewoon hun look in vele gevallen.
Dat is misschien een extra toevoeging voor mensen die deze paarden niet kennen, het zijn gewoon andere paarden

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:15

dorientje83 schreef:
Gaaaaaaf Joyce! Ik zat heeeeelemaal achteraan en heb het dus minder beleefd dan dat ik het van zo dichtbij zie... Prachtige foto's. Die laatste!!!

Hoi Do :') *\o/*

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:34

WAUW.. Wat een mooie paarden zeg ( en pony's ;) ) Ziet er erg leuk uit :o

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:24

snoeppig schreef:
@Indomitable: dat ben ik niet met Wilke :o Al mogen ze me bellen hoor voor volgend jaar ;)

Hele mooie foto's!!!!

Over 5 jaar wordt het dan, eens in de 5 jaar komen ze maar naar Nederland :D Maar heb dan zelf liever dat ze jou bellen hoor, vind jouw filmpjes er vele malen beter uitzien dan het gehups van die zogenaamde grand prix Fries in het voorprogramma :n Dat zag d'r niet uit.
Sowieso erg veel 'geen gelul maar in de krul', kin op de borst zonder ruimte ertussen.. :n

TS: Erg mooie foto's, supergaaf! Zou ik er eentje van op mijn facebook mogen zetten? Ik ben dus ook geweest maar mijn foto's zijn mislukt :')

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 15:31

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:05

super gaave foto's
en dat kleine meisje in haar gouden glitter pakje, zo schattig

Maximepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:20

DJoysDesignz schreef:
Maximepony schreef:

Ik heb wel een foto van haar geloof ik.

Zou je hem willen pben zou super zijn :D!