Ach weet je? Hij staat nu even tijdelijk voor l*l, maar straks krijg je een mooie volle' fjordencoupe' die bij dit type paard denk ik, erg leuk gaat staan!!!
Ik heb het bij mijn (toen) 2 jarige tinker ook helemaal gekortwiekt..... Meneer had een groot deel gedurende het hele weide seizoen op het gemak kaal en dun geschuurd aan de kastanjeboom. Zag er ook niet meer uit.
Meneer is ondertussen 5 jaar en alles is mooi bij gegroeid en hangt nu keurig op 1 lengte
Ik vind het totaal niet lelijk, vind het juist wel stoer!
keona
Geplaatst: 05-11-12 09:55
goed gedaan en zo slecht ziet het niet uit.nu kan alles weer netjes aangroeien.sommige stellen zich echt aan in het topic het groeit wel weer aan.ts als je het bij houd dan leer je het steeds beter te doen.komt goed staat je pony heel leuk en hij moet er ook nog om lachen.
funnyhorses
Geplaatst: 05-11-12 10:06
Kapsel past prima bij dat paard. Als je een eczemer hebt is het bijna onmogelijk om de manen fatsoenlijk te houden. Mijn fjord heeft ook eczeem en in de winter groeien ze prima terug,tot er weer zo'n jeukaanval komt en echt binnen 10 minuten is ze soms de helft weer kwijt! Wat doe ik dan..................justem hahaha de schaar erin.Zo houd ze tenminste nog een beetje "look" onder de eczeemdeken.Lange manen gaan nml ook kapot onder zo'n deken en helemaal als er ook nog mee geschuurd word. Dus in dit geval was het een goeie keus om te doen hoor.
Trouwens mooi peerdje om te zien!
piewie
Geplaatst: 05-11-12 10:11
Ik houd van korte manen. Heb ik mijn drumhorse ook!
Ze was zwaar verwaarloosd toen ik haar kocht. Zo waren de manen en ik heb het echt geprobeerd, maar kreeg ze niet mooi!
Na een half jaar helemaal kaal te scheren incl sokken en een half jaar later krijg je dit!
Ik heb besloten de fjordencoup te houden, maakt haar veel rijtypischer en scheelt enorm veel werk en ik vind het in combinatie met haar nek ook een stuk mooier staan!
Hartstikke leuk hoor Sabine, dat groeit echt binnen no time wel weer aan. Hier eigenlijk in de zomer altijd de manen zo kort vanwege ZE, en in de winter dan een half fjorden kapsel (net wat korter), ik vind het altijd wel stoer staan Zo'n halve manenkam vind ik persoonlijk veel minder mooi! Laat je zijn voorplukje zo zielig?
Btw, ik scheer het altijd kort. Dan word het net wat minder ''verknipt''
Laatst bijgewerkt door ZusJacobs op 05-11-12 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Ach, Cobe zal zich er vast niet rot onder voelen, denk zelfs dat de merries hem wel zien zitten nu, zijn 'hengstennek' komt mooi uit nu Stoer en ruig, hij mag er zijn hoor!
Kasmir
Geplaatst: 05-11-12 11:57
Oh joh als je straks een stoere fjordencoupe hebt staan is het hartstikke gaaf Karlijn krijgt deze behandeling wel vaker en dat zal nooit uitgroeien tot zo'n stoere boog als Cobe krijgt als het straks aangroeit (en jij 't bijhoud xD)
ipv van knippen had ik het alleen wel met een scheermachine gedaan. Krijg je een veel netter resultaat mee
cursebreaker
Geplaatst: 05-11-12 15:46
ziet er goed uit vind ik! (ondanks dat sommige mensen wat 'extreem' menen te reageren, lekker niks van aantrekken ) Vind dat je een goede beslissing hebt genomen in dit geval hoor. Veel beter nu! Het is jammer dat het er even allemaal af moest, maar nu kan het wel weer goed gaan groeien. Heb zelf ook hetzelfde gedaan met mijn Fries, ook een eczemer(en het misstond hem dus helemaal niet, vond het wel stoer hihi :-D) en nu kan weer alles mooi gelijkmatig aangroeien Veel beter dan al die lange/korte onregelmatige stukken O, en ik heb trouwens ook gewoon geknipt ipv geschoren.. ook geen mogelijkheid tot scheren en daarbij vond ik het totaal niet storend of onverzorgd uitzien en voor paardlief boeit het totaal niet verder hoe het uitziet haha die heeft daar geen last van. Ik heb me erbij neergelegd dat die van mij nu eenmaal ook schuurt en je kunt dat niet Altijd misschien tegengaan met een eczemer, ook al draagt hij een deken. Als ik het vanaf nu goed kan bijhouden, zonder dat paardlief zich weer wat eraf schuurt, ben ik blij. Is dat niet zo, dan knip ik het gewoon telkens bij, klaar.. Ik zie liever dit, afgeknipt of geschoren, ipv een manenkam waar je lange en korte stukken en afgeschuurde stukken hebt. Dat vind ik dan persoonlijk weer veel onverzorgder uitzien
jaap_2005
Geplaatst: 05-11-12 16:03
Ik vind het echt super stoer staan! zou het zelf nooit durven maar heb echt respect dat je het gedaan hebt! complimenten
Anoniem
Geplaatst: 05-11-12 20:45
Dank jullie wel voor de leuke reacties allemaal! Scheren zou vast mooier geweest zijn maar was geen optie, scheermachine is dan een handig iets en dat hebben we niet
Die drumhorse is leuk zo! Hoop inderdaad dat het bij [***] ook leuk gaat worden als het wat langer is, zeker omdat hij zo'n mooie kleur manen heeft dus die hoop ik toch weer eruit te halen En dan in combinatie met z'n (dikke) hengstennek Het deed wel even pijn hoor, want dat voorste stuk was echt lang, toen dat eraf ging heb ik toch even staan zweten
Cerosa
Geplaatst: 05-11-12 20:51
Hihi ik vind het juist wel stoer staan hoor, en zoals je zelf al zegt: Half verknipt ziet er ook niet uit:P Vind het dus wel leuk hoor Kan zelf ook niet knippen()niet recht in ieder geval) dus
Jellybeans
Geplaatst: 05-11-12 21:08
ik vind het helemaal niet lelijk! Het staat echt stoer
keona
Geplaatst: 05-11-12 21:17
ik heb mijn jaarling die niet schuurt en best wat manen al had ook geknipt nu heeft ze dezelfde coupe als haar moeder. ze ware eerst nog cm of 2 langer(bruine punten afgeknipt),maar vind het te netjes en stijl hangen eraf er mee
de nieuwe coupe,ben er trots op
PeerAppel
Geplaatst: 05-11-12 21:28
Ik vind dat je het keurig gedaan hebt hoor! Ziet er weer heerlijk netjes uit!