Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
!EllaBellaah schreef:Je vindt het er niet fijn uit zien omdat de slof dr aan hangt? Hmm apart... Zie hem namelijk nergens strak staan. Daarnaast reageert hij wel degelijk super op de slof, als hij er vandoor gaat pakt ze hem er bij en is hij binnen een paar passen weer terug, geen spanning, helemaal niks.
Ik zie zelf niet dat ze hem naar beneden blijft vragen, hij komt van zichzelf ook heel makkelijk al naar beneden, maar door zijn bouw schiet hij regelmatig tever door. Dit zie je duidelijk in de filmpjes, de aanleuning is nog niet stabiel, wat ook niet van hem wordt verwacht, en zo af en toe kruipt hij uit zichzelf achter de teugel.
@romanoff: Dankje!! Ja inderdaad, ik kan niet wachten tot ik straks lekker daar heen kan en opstappen wanneer ik wil

ik ben er mee bezig om hem vertrouwt te maken met de zweep om te beginnen op de grond. Gewoon tijdens het poetsen, grondwerk, in de stal, met longeren etc. Hier wordt dus aan gewerkt

) Het been geven is wel aan de pittige kant. Je paard wordt zo wel afgestompt. Als je draaft been lekker lang en stil en niet onnodig bij blijven drijven. Draf is draf tot je hem terug neemt of been geeft om te verruimen oid. Voor het basistempo, been fijn stil houden, zo houd je je paardje alert.
eindelijk iemand die begrijpt dat een jong paard nooit meteen perfect loopt. Dat lang en laag komt echt wel, maar is nu gewoon nog te moeilijk voor hem. We zijn al lang blij dat hij op deze manier lekker relaxed loopt. Over het been geven, daar zal ik eens op gaan letten maar als je het in het 'echt' ziet valt het niet zo op. Ik heb daarom dus het idee dat zo'n filmpje van 30 seconde behoorlijk vertekend, daarnaast zat ze er op dat filmpje net pas op.
Je beïnvloed 'm zelf. 
Succes!