paard op hol. Angst momenten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 11:10

Dees90 schreef:
Ben jij 19? Ik dacht 12 ofzo..
Sneu dat je dan nog zo simpel in het leven staat zeg......

HOEZO?
Zo simpel? :')
ik weet niet..
maarehh.. is toch gotver logisch dat ik eerst me paardenkind achterna ga.. dan dat ik ga vragen aan d ie vrouw.. alles goed?? :') terwijl er al een stuk of 3/4 mensen bij stonden.. tjees.. t was 10 meter achter mij ofzo.. :')

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:12

michelle933 schreef:
Hoe moet ik een schriktraining doen???
Ik rij eigenlijk alleen maar buitenritten.. De bak is op 1.5 km van onze stalletje.

Schriktraining doe je bijvoorbeeld door een zeil neer te leggen en daar overheen te lopen.
Of door een stok met lintjes in de grond te zetten en daarlangs te lopen.
Als je een specifieker antwoord wilt kan je me een pb sturen ;)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 11:14

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:15

michelle933 schreef:
Dees90 schreef:

HOEZO?
ik weet niet..
maarehh.. is toch gotver logisch dat ik eerst me paardenkind achterna ga.. dan dat ik ga vragen aan d ie vrouw.. alles goed?? :') terwijl er al een stuk of 3/4 mensen bij stonden.. tjees.. t was 10 meter achter mij ofzo.. :')

Ja, dat is logisch. Maar jou reactie hier en hoe je denkt en redeneert, dat is niet bepaald logisch voor een 19 jarig..

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:17

Citaat:
Wat kan mij die vrouw nou schelen.. Zij is zo dom om te vallen waardoor mijn pony ervandoor schoot. Waren genoeg andere mensen bij.. En anders had ze pech. :)

Ik vind dit nogal een storende en onvolwassen reactie. Als iedereen zo zou denken zou het triest gesteld zijn in dit land.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:24

Ik heb het niet over hoe je toen gehandeld hebt, maar over hoe jij hier in dit topic reageert en redeneert.....
michelle933 schreef:
Dees90 schreef:

HOEZO?
ik weet niet..

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:30

Die van mij gaan ook wel eens aan de knetter met een halstertouw of longeerlijn en dan loop ik er gewoon achter aan, rennen heeft toch geen zin ( zeker niet in het zicht van je paard want dan blijven ze angstig als ze je zien rennen). En in dit geval waarin je beschrijft dat het een dood lopend laantje was had ik me eerlijk gezegd toch meer om de gevallen vrouw bekommert. Ik had op zijn minst gevraagd of alles goed was en in ogenschouw nemend dat er voldoende mensen bij waren had ik te kennen gegeven dat ik achter mijn paard aan zou gaan. Ik denk dat dit alles een kwestie van enkele seconden zou zijn geweest.

Andewi

Re: paard op hol. Angst momenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:39

Jeetje..Ik zou idd ook ontzettend schrikken als een van mijn paarden aan de haal ging.
Maar ik vind het toch wel schokkend dat je niet eerst bij die mevrouw bent gaan kijken.
je zegt zelf dat je paard een dood lopend laantje in rende. Hij kon dus geen kant op.

(Al rende ze/hij de snelweg op dan had je nog eerst bij die mevrouw moeten gaan kijken.)

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:40

respectloos.. dat je eerst je paard achterna gaat oke, maar dan de vrouw de schuld geven?
nee, dat vind ik niet kunnen.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:46

Wow ik ben het niet eens met hoe TS spreekt maar sommige uitspraken hier vind ik echt heel bizar hoor?

"Al rende ze/hij de snelweg op dan had je nog eerst bij die mevrouw moeten gaan kijken"

Een vrouw die van de fiets valt, waar al mensen bij zijn? Dit vind ik echt een bizare denkwijze om dan eerst daar heen te gaan ipv je paard die nog veel meer schade kan aanrichten.
Laatst bijgewerkt door Duuk2011 op 01-11-12 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:49

michelle933 schreef:
funnyhorses schreef:
Nou ze schreef toch zelf al dat ie in een doodlopend weggetje was gelopen,dus lijkt me dan niet meer als beleeft om even na te gaan of die vrouw nog kon lopen of fietsen?Het gebeurde immers een paar meter achter haar.
En zeg nou zelf,kan jij een op hol geslagen paard inhalen dan?

Wat kan mij die vrouw nou schelen.. Zij is zo dom om te vallen waardoor mijn pony ervandoor schoot. Waren genoeg andere mensen bij.. En anders had ze pech. :)

Zo wat een medeleven zeg! Bah bah.. Als jij flink van je fiets dondert zal je ook blij zijn dat iemand je helpt of niet? Wat een reactie zeg.. :n Als ze jou een keer laten liggen piep je wel anders.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:49

Andewi schreef:
(Al rende ze/hij de snelweg op dan had je nog eerst bij die mevrouw moeten gaan kijken.)

Dat vind ik pas echt asociaal. Paard kan nog meer mensen in gevaar gaan brengen, zeker als hij naar de snelweg rent, die mevrouw is toch niet belangrijker dan andere mensen die dat paard mogelijk in gevaar brengt?
-O-

Sowieso vind ik het daarom gewoon logisch dat TS haar aandacht eerst uit gaat naar het paard, want zij heeft de kennis en vaardigheid om dat paard te hanteren, overige omstanders meestal niet en daar moet je niet op gokken vind ik.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:50

Echwel schreef:
Ik zou nooit een pony met een kind meegeven om te wandelen dat zou mijn grootste angst zijn

Wat een vreemde reactie, ts is geen kind meer en bovendien kan iedereen dit overkomen. Jij gaat echt geen paard houden die in blinde paniek is, geloof me.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:54

saskiakefie schreef:
Echwel schreef:
Ik zou nooit een pony met een kind meegeven om te wandelen dat zou mijn grootste angst zijn

Wat een vreemde reactie, ts is geen kind meer en bovendien kan iedereen dit overkomen. Jij gaat echt geen paard houden die in blinde paniek is, geloof me.

Daar twijfel ik toch flink aan.. :=

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:56

Skygirl schreef:
Andewi schreef:

Dat vind ik pas echt asociaal. Paard kan nog meer mensen in gevaar gaan brengen, zeker als hij naar de snelweg rent, die mevrouw is toch niet belangrijker dan andere mensen die dat paard mogelijk in gevaar brengt?
-O-

Sowieso vind ik het daarom gewoon logisch dat TS haar aandacht eerst uit gaat naar het paard, want zij heeft de kennis en vaardigheid om dat paard te hanteren, overige omstanders meestal niet en daar moet je niet op gokken vind ik.

Ik wil mijn uitspraak even nuanceren.

ik bedoel er mee te zeggen dat het niet uit maakt waar je paard heen rent.
maar dat je best even aan die mevrouw had kunnen vragen hoe het gaat, en zeggen dat je nu eerst achter je paard aan moet en zo snel mogelijk weer terug komt.

Dit is binnen 10/20 sec gebeurt en dan kun je achter je paard aan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:58

Eventjes roepen "alles ok?", hoe lang duurt dat? 2seconde?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 11:59

Citaat:
Citaat:
-O-

maar dat je best even aan die mevrouw had kunnen vragen hoe het gaat, en zeggen dat je nu eerst achter je paard aan moet en zo snel mogelijk weer terug komt.

WAAROM?????????

er stonden allemaal mensen bij..
en toen ik kwam aan kwam toen k me pony weer had gevangen was ze weer weg. GA probleem van maken ofzo :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:59

Ts: wil jij eventjes iets verduidelijken, ben je echt 19 jaar?

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:01

Nou dat lijkt in theorie misschien zo maar in praktijk werkt dat toch vaak anders. Tuurlijk kun je het even roepen, maar dan? Direct wegrennen? Stel ze roept nee? Of je ziet gewoon dat het niet gaat.
Dat is zo'n loze kreet: 'Alles oke?'. Ga dan je knol halen en kom dan terug om te kijken hoe het gaat.

(Nogmaals, TS zei dat er al mensen bij waren. Tuurlijk roep je dan even iets, al is het maar om te laten merken dat je het vervelend voor haar vind, maar om daar naar toe te haasten? Terwijl er al mensen zijn om te helpen? Nou dan gaat mijn voorkeur eerst naar mn paard)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:02

Andewi schreef:

chanel1985 schreef:
Eventjes roepen "alles ok?", hoe lang duurt dat? 2seconde?

Dat kan, maar zo verschrikkelijk vind ik het niet als TS haar aandacht van schrik in eerste instantie uit gaat naar haar paard en die vrouw op dat moment over het hoofd zit.

Alleen achteraf zo spreken over die vrouw, dat vind ik wel erg asociaal.

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:03

Ik sluit me bij Skype girl aan.

natuurlijk schrik je maar je reacties achteraf zijn nogal heftig.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:05

Als er mensen bij zijn dan heeft ze hulp inderdaad en dan gaat het enkel over de intentie.

Maar wat mij het meeste stoort is haar complete onrespectvol zijn over die mevrouw in haar reactie's.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:05

chanel1985 schreef:
Ts: wil jij eventjes iets verduidelijken, ben je echt 19 jaar?

Ja hoezo?
omdat ik zo reageer?
Ja logisch he.. al die wijfe hier lopen altijd altijd altijd te zeiken..
:') altijd maar denken dat zij het beter zouden doen in zo'n situatie. ach rot toch op.. :')
alsof ik daar aan denk op dat moment.. en ik zie dat die vrouw alweer half opstaat en er staan mensen bij haar.. :') ga ik er toch niet ff vrolijk heen lopen, terwijl mijn knol op hol slaat in een laan waar allemaal vrachtwagens rijden.. :') en zoals ik al 100 keer heb gezegd.. toen ik terug was.. was ze al weg. dus viel allemaal wel mee hoor pff 8)7

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:06

Nu is het al een laan waar vrachtwagen rijden, daarjuist een doodlopend straatje?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 12:08

chanel1985 schreef:
Nu is het al een laan waar vrachtwagen rijden, daarjuist een doodlopend straatje?

ja? welkom in het westland he..