Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Offline schreef:Sorry maar jullie weten geen van allen hoe Pepe veranderd is .
En dat in positieve zin!
Het paard heeft veel blessures gehad en daar zijn wij zeer zeker voorzichtig mee.
Schakelen is echt niet verkeerd in de training en het stuk op de filmpjes in draf in een hoger tempo was op dat moment het beste.
Hier zocht ze druk op beide teugels en bleef in een zuivere takt.
Ik ben van mening dat je nooit het zelfde tempo moet blijven rijden maar juist moet schakelen.
En dat wij dan nu een stuk hebben doorgeschakeld is echt niet dramatisch!!
Vind het belachelijk hoe sommige reageren op een meid die heel goed haar best doet.
En dan mij afbranden... Ik zeg; ga er zelf staan! En laat maar zien hoe het moet!
Joolien schreef:Offline, ik vind dat je behoorlijk scherp reageert. Er worden hier tips aan gedragen en jullie beiden vliegen meteen uit de bocht. Dan zou ik bijna gaan denken dat je toch moeite hebt om achter je standpunt te blijven staan. Daarom ben ik wel benieuwd wat nou precies de functie is van het op heel hoog tempo draven?
Marlis schreef:Klasien schreef:Mooie Haflinger!
Helaas voor jou ben ik het helemaal met bovenstaande reacties eens.
Als dit je basistempo is, hoe wil je dan een uitgestrekte draf rijden?
Een paard wat boven zijn kunnen moet lopen, kan niet ontspannen en op eigen benen lopen.
Persoonlijk zou ik een andere instructrice gaan zoeken.
Dit is niet ons basis tempo. Maar deze les zijn er bezig geweest om haar meer naar voren te rijden, te laten reageren op t been etc. Basis tempo ligt lager.
Lizaa01 schreef:Als je je paard goed wil laten reageren op je hulpen, is het volgens mij nuttiger om veel overgangen te rijden.
Terug rijden en hop weer naar voren, meteen een reactie. Dan krijg je je paard goed aan je been.
Door alleen maar rond te crossen word je paard toch niet beter aan je been? Het enige effect wat je dan
krijgt is dat ze maar blijft rennen.
Ook al zijn de filmpjes momentopnames en niet de hele les, toch zie je op de filmpjes dat je paard
een paar rondes achter elkaar aan het "rennen" is. Een lange zijde goed naar voren is oke, maar door
hem daarna weer terug te nemen en vervolgens weer te laten versnellen bereik je meer denk ik qua goed
aan het been zijn.
Offline schreef:Goh, een gekanteld hoefbeen? Uhhhhhh wat is dat? Geen idee! Fijn dat je het even uitlegd!![]()
Whuhahaha