De nieuwe uitdaging!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:27

betadine schreef:
Anderen proberen haar niet gek te maken, maar ze koopt om de 4 maand een nieuw paard die achteraf een miskoop blijkt te zijn.
Zo staat haar veulentje inmiddels ook te koop. Verkocht ze laatst nog haar haflinger en fries. Verkocht ze daarvoor nog haar arabier omdat ze hem niet aankon en over haar miskoop warona wilt ze niets meer kwijt, maar iedereen had haar gewaarschuwt en ze bleef volhouden dat dit het paard van haar dromen was en dat die nooit meer wegging en "i love you forever". Is dat dan niet hypocriet en een enorm gebrek aan zelfkennis ?
Moest ze hier nuchter mee omgaan en zelf aangeven dat het een projectje is die weer de handel ingaat dan houdt ze niemand voor de gek, maar telkens opnieuw komt ze aandraven met dat penny achtig gezeik en dan is het geldproblemen, dan is het dat ze het paard niet kan geven wat het wil en zovoorts... Blijkbaar blijven er sommigen intrappen, maar geloof mij binnen dit en een paar maand staat dit paard ook weer te koop na de zoveelse I love You forever foto
Ik vind het gewoon een droevige zaak voor de paarden die steeds het slachtoffer zijn van haar impulsief "ik wil nieuw speelgoed" gedrag. Zo ook dat klein veulen die eerst alleen op de weide wordt gegooid en nu weer de handel invliegt. Dan is het bij mij nu "I Love You Forever" YEAH RIGHT....
Ze verkoopt haar arabier omdat ze hem niet aankon, maar nu koop ze eentje die nog veel groener is en heeft ze de hoogmoed van hem te gaan opleren terwijl ze al in haar broek doet als een paard boos naar haar kijkt, waar is de logica ??

Sorry, maar ik kan het hier alleen maar mee eens zijn.
Heb jij nu weer een nieuw paard? Ik snap je echt niet. En weer een topic op bokt openen met je nieuwe aanwinst en dan verbaasd zijn dat je zulke reacties krijgt?
Nibbles ziet er een leuk paard uit, een echt projectje. Al vrees ik dat hij bij jouw binnen het half jaar weer de deur uit is.

Noeka

Re: De nieuwe uitdaging!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 13:06

Ik heb geen probleem met die reacties. Ik kan er ook netjes op antwoorden, en voel me niet gefrustreerd ofzo.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 13:25

En nog even een filmpje van de eerste keer op de weide!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:34

Tja, precies dezelfde klik als met een ander paard ga je niet terugkrijgen, dat kan ik je wel vertellen.

Maar dat betekent niet dat het met deze niet gaat werken! Je moet het wel een tijd geven natuurlijk (zoals die persoon hierboven met d'r 1 jaar en 8 maanden) maar ik ga er niet meteen over oordelen want ik ken je verder niet. :+

Vind het wel een leuk beestje! Zal alleen nog wel wat witter worden... :')

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:53

Arabiertje,

Ik heb al je 'avonturen' met je paarden gevolgd op zowel de Belgische Bokt als hier op Bokt.. Zardo, Star, die fries, siska, dat fjordenveulen en dan nu zo een jong paardje met redelijk wat bloed..
Natuurlijk ken ik niet de hele achtergrond, maar ik vind het allemaal zooo jammer.. Siska bijvoorbeeld was een prachtpaardje waar je zo goed mee op weg was. Dat fjordenveulen zag er ook wel lief uit.. en toch verkopen.. Waarom dan nu opnieuw een jong paardje? Het is moeilijk voor mij om je beslissingen te begrijpen, maar zoals gezegd, je zal je redenen wel hebben en ik wil je niet veroordelen.. Dat je je paarden altijd goed verzorgd hebt, twijfel ik niet aan, maar het continu veranderen van eigenaar lijkt me geen goede zaak voor een paard. Misschien moet je in de toekomst wat langer nadenken voor je tot een aankoop van een nieuw paard overgaat?
Ik wens je in ieder geval wel veel succes met dit nieuwe paardje. Ik hoop echt dat dit paardje lang bij je mag blijven en dat je met hem een goede klik hebt..

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:13

Leuk dier hoor.
Ik hoop dat dit paard nu eindelijk wel langer dan een paar maanden mag blijven.

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:36

Prachtig paardje... Veel plezier en succes.

heidinuyten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:39

Leuk paardje hoor, ik ken je alleen vanuit het verhaal van zardo.
En kan maar een ding zeggen, mensen mogen niet eens oordelen tenzij je letterlijk in jou schoenen hebben gelopen in deze hele periode en alles zelf hadden meegemaakt.
Dus trek je er maar niet te veel van aan.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 10:38

Bedankt iedereen!

marloes91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:59

Leuk paardje, ik heb alleen even wat topic's terug gelezen van jou en vind het onverantwoord dat je zo'n jong paard neemt. Voor een jong paard moet je ervaring hebben, even een quote van jou:

Inderdaad, dat gevoel zoek ik. Ik moet nog naar Nibbles toegroeien, mij hoor je nog niet zeggen dat het voor altijd is. Maar ik geef het wel de kans, om te kijken hoe we naar elkaar kunnen toegroeien. Langs de andere kant, wil ik mezelf ook ontdekken via Nibbles.

Jij wil jezelf ontdekken via nibbels? een jong paard moet van jou leren, niet andersom!!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 18:02

Je neemt mijn woorden denk ik iets te netjes op. Ik wil kijken hoe ver ik kan geraken via Nibbles, ik kan best begrijpen dat je het misschien onverantwoord vind, maar ik heb niets voor niets elke dag hulp. En dat doet heel veel, deze persoon die mij helpt leert mij zelf heel rustig te blijven in situatie's waarin je ook effectief rustig moet blijven. En als ik zie hoeveel effect dat heeft, dan ben ik blij dat ik via Nib en haar ook nog heel veel kan leren.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:19

Arabiertje* schreef:
Zolang het er vriendelijk en netjes aan toe gaat, is er verder geen probleem Miranda. Mensen mogen mij gerust vragen stellen, ik zal hun er ook netjes op antwoorden waarom. Maar meer als dat kan ik natuurlijk niet doen, het topic is wel gemaakt voor Nibbles. Maar langs de andere kant, het heeft ook wel met de aankoop van hem te maken. Moderators zijn hier al van op de hoogte, ze hadden mij hier ook al voor gewaarschuwd. Het is aan mezelf om het topic netjes te laten verlopen.

Maar meisje... iedereen kent jou verhalen zo langzamerhand wel, dus ook de moderators!
Juist doordat je zo extreem overkomt dat je zo goed bent en alles wil leren/weten en vervolgens de best bedoelde adviezen van iedereen in de wind slaat, nemen veel mensen jou niet meer serieus!
Elke keer bij een nieuw paard ben je druk aanwezig op bokt... is het dit keer HET paard dat NOOIT meer weg gaat om het dier vervolgens weer te verkopen.
Hoe serieus moeten wij jou dan nog nemen?
En nee ik bedoel het niet kwaad, ik heb jhe zelfs al eens gezegd dat er veel in jou zit w.b.t rijden,want dat kan je ook best, alleen kan jij weinig tot geen kritiek aanvaarden en dat maakt het heel moeilijk om jou te helpen!
Ik hoop echt dat het met dit leuke dier gaat lukken en je open gaat staan voor hulp van andere mensen!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 18:55

Ik vind het best wel straf Aerdenhout dat je op een topic wel kan reageren maar op privé berichten niet. Je hebt dan wel het lef om mij een privé bericht te sturen, maar nadien een antwoord dat vind je te min?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 18:57

Ik weet niet wat jou visie is van kritiek. Maar ik heb hier niemand aangevallen ofzo. Ik maak er geen probleem van, dat andere mensen zo over mij denken. Ik blijf er alleen niet over doordrammen, heb het topic niet geopend op daarover te gaan blijven discussieren. Je hebt van mij meer als een duidelijk antwoord gehad via privé bericht... Maar daar heb je mij nooit op geantwoord. Voor mij is dat dan duidelijk genoeg!

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:41

Je maakt het er wel een beetje zelf naar hoor arabiertje dat mensen zo over je denken en reageren.
Ook ik heb al je andere topics gevolgd en kan er eigenlijk heel weinig van snappen dat je nu dit paard hebt gekocht.
Je weet totaal nog niet hoe dit paard zich gaat ontwikkelen en hoe het straks onder het zadel zal zijn.
Wat als dan weer blijkt dat het ook niet aan je wensen voldoet?
Dan komt er weer een nieuwe?

Ik hoop echt heel erg dat dit paardje je "droompaard" zal worden.
Maar geef het wel genoeg tijd. Het kan echt een hele tijd duren en er zullen vast momenten zijn dat het niet gaat zoals jij graag zou willen.
Maar een band heeft echt meer tijd nodig dan een paar maanden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:39

Arabiertje* schreef:
Ik vind het best wel straf Aerdenhout dat je op een topic wel kan reageren maar op privé berichten niet. Je hebt dan wel het lef om mij een privé bericht te sturen, maar nadien een antwoord dat vind je te min?

Ik had weinig zin om op jou laatste pb te reageren, en alles mag van mij openbaar gelezen worden hoor, dat is bij jou soms wat anders.
Maar zoals al eerder gezegd...ik hoop dat dit paardje het helemaal gaat worden voor je.

lisenpip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:35

Ik vind dat je een onweis tof paard naast je heb staan! En dat je paar keer paarden heb moeten verkopen, ik denk dat je zelf wel weet wat het beste is. Als je geen klik heb heb geen klik, is niet leuk voor jou maar toch ook niet voor het paard? Hopelijk zijn ze nu lekker bij baasjes waar ze wel een goede klik mee hebben! Heel veel succes met je nieuwe aanwinst en hopelijk is deze wel voor altijd, en groeit er hier een speicaale band op!! succes

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 11:27

Bedankt Lisenpip!

Klopt idd, ze hebben allemaal fijne eigenaars. En vind dat het belangrijkste, dus denk niet dat ik zo slecht voor mijn paarden zorg ofzo. Anders zou ik ze naar eender wie laten vertrekken. Bedankt!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:30

Dat ze fijna eigenaars hebben ligt niet aan jou. Ciska liet je bij een handelaar achter. Je hebt daarmee iemand in jouw eigen omgeving ook flink belazert uiteindelijk, want een meisje dat je kent heeft jouw paard gekocht voor 3x zoveel als jij het achterliet bij JvdH. Het kon gewoon niet snel genoeg gaan, je wou een nieuw paard en dan wel meteen. Net zoals nu, je wou een veulen, je hebt een veulen, je wilt een paard, je neemt een paard en paar maand later 10.000 uitvluchten om jezelf te verantwoorden omdat je het weer in de markt gooit. Altijd een heel drama erbij met jou. Moest je gewoon eerlijk zijn tegenover jezelf zou je al die drama niet nodig hebben en zou je er echt iets aan kunnen doen, je klinkt gewoon verschrikkelijk verwend en vind altijd een excuus om niet te moeten geven dat de fout bij jou ligt, paard moet het iedere keer bekopen en dat zie jij niet in. Tot nu toe na een hele waslijst paarden heb je er nog geen enkele gevonden die goed genoeg is voor je, paarden zijn nooit perfect en voor je een paard koopt kijk je eerst naar jezelf, maar dat doe jij nooit. Jij verzint liever een uitvlucht...Je maakt hiermee enkel jezelf ongelukkig, want je blijft eeuwig op zoek naar het paard dat niet bestaat.
Ik heb niets tegen het verkopen van paarden, soms kan het gewoon niet anders, maar bij jou is dat een alledaags iest geworden.
Je steekt jezelf voor dat je paarden goed terechtkomen, dat is niet zo. Zardo staat weer te koop, ciska heeft ook al terug even te koop gestaan en een van je vorige paarden werd geloof ik zelfs geslacht en jij durft hier nog te verkondigen dat je het beste voorhebt met jouw paarden. Wees eens eerlijk en denk na voor je iets aankoopt, maar dat komt er bij jou toch nooit in, want het is nooit jouw schuld.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 17:56

Ik ga er verder niet meer op ingaan betadine. Jij hebt jouw gedacht van mij, wel prima dan.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 18:53

Vandaag samen voor het eerst wat grondwerk gedaan:

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:00

Leuk! Ik heb mijn 2,5 jarige ook deze week uit de opfok gehaald! In mijn onderschrift staat haar topic ;)
Superleuk om te zien hoe de leeftijdsgenootjes het doen! Veel plezier en succes ermee!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 19:35

Bedankt! :D

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:37

Waarom moet je nu al beginnen met longeren ? Paardje is net bij jou en daarnaast ook nog maar 2,5 jaar..
Daarbij is hij ook nog erg iel vind ik.
Verder wel leuk paardje.... :)

lisenpip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:39

mieske schreef:
Waarom moet je nu al beginnen met longeren ? Paardje is net bij jou en daarnaast ook nog maar 2,5 jaar..
Daarbij is hij ook nog erg iel vind ik.
Verder wel leuk paardje.... :)

Daar geef ik je wel gelijk in!