En toen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 23:55

Cassidy schreef:
Ik snap dat je niet over een nacht ijs gaat, maar is de herfst niet een denkbaar slecht moment om een paard op het land te laten castreren?

Tsja mij werd door de assistent verteld dat ik moest wachten tot het najaar of voorjaar (had al in de zomer gebeld wanneer het kon) maar het kon nog net. Als het gisteren rotweer was geweest was het pas in het voorjaar gebeurd. Ik had ook tegen de DA gezegd gisteren dat hij maar moest beslissen en toen had hij besloten dat het nog wel kon. Als hij anders had besloten was hij pas in het voorjaar weer gekomen. Dus ik vertrouwde maar op mijn DA

Daarbij was het land waarop het gebeurde gewoon droog en schoon. Als het een natte zpoi was, was het niet gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Nientsje op 27-10-12 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 23:59

Sodeletuut schreef:
Wauw wat is die braaf zeg! Die van mij was echt 8)7 8)7 tijdens de castratie en toen hij los werd gehaald sprong hij meteen als een wilde weer op. := :(:) Fijn dat alles goed gegaan is, leuk paardje!

Bedankt! Ja hij was heel erg flink. De DA zei wel tegen mij dat als hij ineens tijdens de ingreep op wou staan ik snel op hem moest gaan zitten maar paardlief liet nog wel ff op zich wachten haha.

Maar toen mijn vader hem vanmiddag meenam richting het hek (ik deed het hek even open voor de DA want Feik moest nog een penicilline spuit) sjokte hij eerst braaf achter mijn vader aan maar toen hij de DA zag trok hij een ohnee-hoofd en verzette hij geen stap meer. Hij liep ook niet weg en mijn vader kon trekken en duwen wat hij wilde maar Feik bleef gewoon staan. Haha dom gezicht was dat :=

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 00:00

Nientsje schreef:
mieske schreef:
De kruising fries die ik heb gehad stond gelijk weer op hihi..
Gelukkig is het goed gegaan en fijn dat je DA wachtte tot hij weer stond :)
Leuk ding trouwens, ben benieuwd hoe hij uitgroeit !

Grappig om te horen en wat fijn dat hij zo snel stond! Hoe ging het met hem met genezen? :-)

en bedankt! Vind ik altijd leuk om te horen :-D ik ben ook enorm benieuwd! Dus dat wordt spannend haha

Genezing ging prima, niks aan het handje :)

Nientsje

Re: En toen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 00:03

@mieske, gelukkig maar. Wat fijn! Ik hoop dat het bij Feike ook probleemloos gaat :-)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 14:10

Ben net terug van Feike, en zijn koker is ietsje opgezwollen. Dus maar eventjes gewandeld en daarna was het toch maar even tijd om zijn koker af te spuiten (op aanraden van de DA, als de koker gezwollen is moest ik hem koelen met de tuinslang).

Maarja Feike had nog nooit een tuinslang van dichtbij gezien, maar gelukkig is hij aardig nieuwschierig aangelegd en snuffelde hij even aan de slang. Daarna de slang aangezet en ja hoor, meneer drukt zijn neus in de straal om vervolgens verontwaardigt te briesen, tsja dan heb je ineens een natte neus haha.
Daarna eerst de straal op zijn voetjes gericht zodat hij er even aan wennen kon, dat ging wel, maar bij zijn koker vond hij het minder leuk. Maar hij reageerde vele malen beter dan ik ooit had verwacht hij werd alleen een beetje druk en draaide wat weg en dat was het dan. Dus het zal wel niet iets zijn waar hij niet snel aan wennen kan. Flinke vent!

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:39

Fijn dat het zo goed gegaan is en hopen dat de zwelling in zijn koker snel over is.
Leuk paardje ook :) hij komt mij bekend voor, volgens mij heb ik hem al eens voorbij zien komen op facebook, met mijn nichtje haar draver

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 15:44

m0niekkkie schreef:
Fijn dat het zo goed gegaan is en hopen dat de zwelling in zijn koker snel over is.
Leuk paardje ook :) hij komt mij bekend voor, volgens mij heb ik hem al eens voorbij zien komen op facebook, met mijn nichtje haar draver

Als je met die draver Ubique bedoelt, jup dat is hem :)

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:45

Ja die bedoel ik! :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 15:49

m0niekkkie schreef:

Waarop heb je hem gezien dan? Op mijn facebook? Heb hem namelijk niet zien staan op die van Lise :=
Wel grappig om te horen trouwens! Dan is bokt ineens erg dichtbij haha :D

Ub heeft tijdens de hele ingreep staan kijken bij het hek :')
Hij wist natuurlijk al waar dat heenging met die DA hahaha
Hij heeft dan ook meerdere keren naar Feike staan hinniken :=

Afbeelding

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:52

Fijn dat het zo goed is gegaan :-)

Ik heb juist altijd begrepen dat castreren in het land en dan bij voorkeur in voorjaar of najaar te verkiezen is boven stal of kliniek :-) Dit omdat de kans op infecties een stuk kleiner is in het voorjaar of najaar en daarnaast dat ze op het land zichzelf goed in beweging houden waardoor het sneller geneest :-) .

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:53

Nientsje schreef:
m0niekkkie schreef:

Waarop heb je hem gezien dan? Op mijn facebook? Heb hem namelijk niet zien staan op die van Lise :=

Ub heeft tijdens de hele ingreep staan kijken bij het hek :')
Hij wist natuurlijk al waar dat heenging met die DA hahaha
Hij heeft dan ook meerdere keren naar Feike staan hinniken :=

Op Lise haar facebook profiel, tijdje geleden al hoor.. :j

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 15:54

Apple schreef:
Fijn dat het zo goed is gegaan :-)

Ik heb juist altijd begrepen dat castreren in het land en dan bij voorkeur in voorjaar of najaar te verkiezen is boven stal of kliniek :-) Dit omdat de kans op infecties een stuk kleiner is in het voorjaar of najaar en daarnaast dat ze op het land zichzelf goed in beweging houden waardoor het sneller geneest :-) .

Dat meende ik ook al ja :)
De DA vertelde mij ook dat het heel goed is dat Feike juist 24/7 buiten staat en dat beweging heel goed is.

Bedankt voor je reactie!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 15:55

m0niekkkie schreef:
Op Lise haar facebook profiel, tijdje geleden al hoor.. :j

Ohnee dat kan wel kloppen :D
Ik had een foto van de paardjes op haar profiel neergezet om te laten zien dat het goed met Ub ging :j :)