wat mijn paard echt van springen vind .........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:58

kasiderambo schreef:
Er zijn ook ' vriendelijke manieren ' om paardjelief over de hindernis te krijgen ..
GEDULD hebben en op de manier proberen denken hoe het paard denkt. een team zijn..

Dus ts is geen team met haar paard? Dan zou hij ook geen hindernis van 1.20 met haar springen.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:00

Spookje schreef:
mang schreef:
jeeetje wat een gezeur allemaal. Als je paard bang is voor een halster laat je hem maar voor altijd op de wei staan?

Angsten zijn er om te overwinnen, en zoals ik dit paard van andere topics ken springt hij heel makkelijk en word hij heel fanatiek. Waarschijnlijk was er een klein kleurtje, sliertje of kaboutertje dat het ineens heeeeel eng maakte, moet je je paard dan maar gaan aaien en met wortels naar de hindernis lokken? Wat een onzin zeg! Het zijn paarden, geen hamsters of kittens. Ze kunnen best wat hebben en worden er alleen maar bang en onzeker van als je er zo ultravoorzichtig mee om gaat.

Eens angsten zijn om te overwinnen, maar dat kan op veel verschillende manieren. En tussen wat ik zie op de foto's en een paard naar een hindernis lokken met een wortel en maar aaien, zit heel veel in. Het kan ook vriendelijk zonder te hangen in de mond en vooruit te schoppen en dan hoef je niet meteen het uiterste te denken aan aan wat jij hierboven noemt.

Laat ik het hier op houden: Deze foto's sieren TS absoluut niet. Het laat meer onkunde dan kunde zien en dat vind ik jammer, en om te doen alsof de foto's "grappig" zijn, dat begrijp ik helaas niet.

En hoe maak jij uit foto's (momentopnames) die van voren zijn gemaakt op dat TS schopt en hangt? Mijn paard doet ook met een lange teugel zonder contact wel eens zijn hoofd omhoog en zijn mond open, zeker als ze angstig is of aan het uitproberen. Ik zie op de foto's een redelijk terugwerkende hand, maar gelijke druk op 2 teugels, rustige benen en geen gehang.. Zoals ik al zei, bekijk eens andere topics van TS. Paard is erg fanatiek en daardoor zal TS in zo'n situatie als reactie misschien iets te hard zijn op de hand, maar om daar nou zó'n drama van te maken? Ik zie veeeel ergere rijkunsten op bokt waar veel minder commentaar op komt.

Even voor de duidelijkheid, ik ken de TS niet. Zie alleen haar topics wel eens voorbij komen omdat ik haar paard gaaf vind.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:01

kasiderambo schreef:
- Hmm de foto's vind ik er niet zo heel fijn uitzien, jou paardje is bang ..
bij foto bij 8 trek je ook te hard in paardjelief zijn - haar mond. aangezien hij springen niet fijn vind, zoek uit waarom .. ga met de paardje aan de hand met halster en touw eens de hindernissen van dichtbij gaan bekijken, aan tonen dat het helemaal niet eng is. Zoek de reden uit en zoek een oplossing voor zijn angst, ga hem niet ' dwingen ' zo zal dit nooit goed gaan, idd aanhouder wint maar paardrijden is eenn team sport (-; Luister naar je paardje en je komt al veel verder.

+1 helemaal mee eens.

maar je hebt wel echt een heel mooi paard! :j

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:03

Tja niet elk paard is even makkelijk.
Sommige moeten nu eenmaal de eerste paar keer gedwongen worden over een hindernisje heen te gaan.
Als je toegeeft kijkt ie de volgende keer bij elk nieuws zo 'angstig' omdat hij er zo de vorige keer ook mee weg kwam.

Ik vind de foto's er hilarisch uit zien, en de tekst ook erbij _O-

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:03

haha leuke tekst erbij, hij maakt zich ook echt druk he...zweet ervan! Mare volhouder wint...damn wat zal ie gebaald hebben :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:27

kasiderambo schreef:
Er zijn ook ' vriendelijke manieren ' om paardjelief over de hindernis te krijgen ..
GEDULD hebben en op de manier proberen denken hoe het paard denkt. een team zijn..

Om bij dit soort dingen even door te zetten en dus op te treden als leider, heeft het paard veel meer aan. Vooral bij het springen heeft een paard iemand nodig die gewoon zeker staat, optreedt als leider. Natuurlijk moet je niet als een kip zonder kop dat paard eroverheen jagen. Maar denken hoe het paard denkt? Doe dat maar niet, daar geef je hem niet echt het zelfvertrouwen mee :D

De berichten van de mensen die het zielig vinden getuigen ook niet echt van (goede) springervaring. Zelfs een kleine hindernis kan moeilijk zijn, ligt eraan hoe je die neemt.

MxP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:38

MirandaDvG schreef:
Sommige moeten nu eenmaal de eerste paar keer gedwongen worden over een hindernisje heen te gaan.
Als je toegeeft kijkt ie de volgende keer bij elk nieuws zo 'angstig' omdat hij er zo de vorige keer ook mee weg kwam.

Vind de foto's alles behalve hilarisch als ik die angstige blik zie van dit dier.

Je kunt het ook op een andere geduldige manier oplossen dan hem te 'dwingen'
Als je zo met je paard omgaat en zo weinig respect toont, zal je ook niet veel terug hoeven te verwachten.

Je hebt er toch veel meer aan als je elkaar begrijpt en je paard jou vertrouwd.

Maar ieder zijn eigen manier van denken hier over!
Het is overigens een prachtig paard hoor.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:39

MxP schreef:
MirandaDvG schreef:

Vind de foto's alles behalve hilarisch als ik die angstige blik zie van dit dier.

Als je zo met je paard omgaat en zo weinig respect toont, zal je ook niet veel terug hoeven te verwachten.

en hoe zou jij het dan oplossen? :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:43

Ik denk... Maar dat is mijn bescheiden mening...

Dat het niet aan het paard ligt...
Ook niet aan de ruiter...
Ook niet aan het zand..
Ook niet aan de hindernis..
Ook niet aan de balk die er nog ligt..

TS, had jij misschien gewoon een heeeullee enge fotograaf bij je? =D
Een worteljatter ofzo? Of had hij/zij toevallig een bak-kabouter-muts op?
Want ja.. Dan word je paard bang he :+
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 23-10-12 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

sophie1818

Re: wat mijn paard echt van springen vind .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:46

wat een gezeik weer! Nee je paard over een hindernis heen lokken met een wortel doet inderdaadd wonnnnnnderen!! +:)+ Echt iedereen aan te raden.. Not!
Paarden testen graag uit en als je elk geintje vna ze serieus gaat nemen dan heb jij na een tijdje geen *** meer te vertellen! :x

Leuk paardje TS

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:48

Hee sas,
Heb je nu een van die twee paarden gekocht die je mocht bijrijden van de stal eigenaar?
Ik wist trouwens niet dat hij zo jong was haha.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:51

sophie1818 schreef:
wat een gezeik weer! Nee je paard over een hindernis heen lokken met een wortel doet inderdaadd wonnnnnnderen!! +:)+ Echt iedereen aan te raden.. Not!
Paarden testen graag uit en als je elk geintje vna ze serieus gaat nemen dan heb jij na een tijdje geen *** meer te vertellen! :x

Leuk paardje TS

Je haalt me de woorden uit de mond. Alleen krijg ik het niet zo vriendelijk op papier.
_/-\o_

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:53

MxP schreef:
MirandaDvG schreef:

Je moet mijn paard zijn blik eens zien als er een plastic zakje in de berm ligt.
Sorry hoor maar dan is het toch echt 'niet mutsen, doorlopen!'

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:02

Jolliegirl schreef:
Ik denk... Maar dat is mijn bescheiden mening...

Dat het niet aan het paard ligt...
Ook niet aan de ruiter...
Ook niet aan het zand..
Ook niet aan de hindernis..
Ook niet aan de balk die er nog ligt..

TS, had jij misschien gewoon een heeeullee enge fotograaf bij je? =D
Een worteljatter ofzo? Of had hij/zij toevallig een bak-kabouter-muts op?
Want ja.. Dan word je paard bang he :+

Waarschijnlijk het feit dat daar een fotograaf achter de sprong staat, dier kijkt ook elke keer in de camera, daar al eens aan gedacht?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:03

Bigone, daar doelde ik dus ook op...
Dat begrijp je wel neem ik aan? :P

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:36

Heerlijke foto's!
Gelukkig (aan je profiel te zien) gaat het verder helemaal goed *D

Iedereen heeft wel eens zijn momenten, aanhouder wint zullen we maar zeggen! :j
Alleen hebben de meeste het niet op foto! laat staan een foto serie _O-

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:39

Mijn hemel wat een topic!

TS gaat vl geen foto topic meer openen vermoed ik..........
TS, ik vind het wel grappig hoor!
En zoals gezegd: Wat er op basis van deze foto's over je word gezegd......
Ik hoop dat je het je niet te veel aan trekt want ik vind het echt vreselijk kort door de bocht.......

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:42

_O- Kom op mensen... dat paard zit gewoon even te etteren, en ja dan ben je soms wel eens wat harder in de hand. Zijn we dat niet allemaal bewust of onbewust wel eens? Ts haar paard moest gewoon even op zijn plek gezet worden. En ik vind dat TS dat toppie gedaan heeft! +:)+

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:44

mang schreef:
MxP schreef:

en hoe zou jij het dan oplossen? :)

je kunt ook even afstappen, je paard een aai geven, samen naar de hindernis lopen, paard even laten snuffelen weer opstappen en hup
er overheen;) komt geen wortel aan te pas :o

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:46

pleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaase paardje is in dit geval net zo erg. Neemt haar gigantisch in de zeik. Paard verdiende op dat moment geen aai heb ik het idee :?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:48

Lol :') Dus als het paard van Jos Lansink niet langs de oxer durft... moet hij afstappen enz. :')

Schei uit, dit is geen jong dier.
Soms moet je ze gewoon even meer aansporen.

Een jong dier zou ik laten kijken en belonen en wennen. Maar niet een dier wat 1.20 makkelijk springt. Schei uit zeg :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:51

Jolliegirl schreef:
Lol :') Dus als het paard van Jos Lansink niet langs de oxer durft... moet hij afstappen enz. :')

Schei uit, dit is geen jong dier.
Soms moet je ze gewoon even meer aansporen.

Een jong dier zou ik laten kijken en belonen en wennen. Maar niet een dier wat 1.20 makkelijk springt. Schei uit zeg :=

Inderdaad.. Zie het al voor me :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:52

Word nog leuker als Salinero niet langs een hekje zou willen.. Moet Anky afstappen :+
Of Annemarie v.d Toorn zittend met een wortel voor een trailer met een angstig trailerpaard.. :+

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:53

ben benieuwd wat ts van dit topic vind qua reacties...... :+
Laatst bijgewerkt door dito op 23-10-12 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:55

En een paard wordt natuurlijk véél zelfverzekerder van een wortel :))

:')