Als iemand blij een topic opent mogen dit soort reacties van mensen waar je geen opbouwende kritiek van krijgt maar alleen afzeikpraktijken lekker bij hun eigen topics blijven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
freeride schreef:Ik nam een 16 inch zadel aan, en zat er niet naast, je zegt 15 inch met ruime zit, vergelijkbaar dus.
Mijn paard is 1.58 ongeveer en heeft met een draaglengte van 34 cm echt het maximum op haar rug, nee geen extreem kort paard.
Dus, hoe kan een welshje van 1.25 volgens jou in hemelsnaam 36cm draagvlak hebben?
.
StalNollie schreef:freeride schreef:Ik nam een 16 inch zadel aan, en zat er niet naast, je zegt 15 inch met ruime zit, vergelijkbaar dus.
Mijn paard is 1.58 ongeveer en heeft met een draaglengte van 34 cm echt het maximum op haar rug, nee geen extreem kort paard.
Dus, hoe kan een welshje van 1.25 volgens jou in hemelsnaam 36cm draagvlak hebben?
.
dus even simpel gezegt omdat jou paard rond de 34 is het logisch dat de rest eronder zit als paard kleiner is.
het is maar goed dat er ook verschillende vormen en maten zadels en paarden zijn. en zijn wel meer factoren.
en inch heeft toch ook met de billen van de ruiter te maken. mits hij inderdaad niet voorbij de zoveelste rib komt.
en waarom zou je inderdaad gewicht etc willen weten alsof het je mening veranderd.
Sappos schreef:Freeride het is ook nooit goed he?! Is er een keer een serieuze volwassenen die met een kleintje aan het werk gaat is t nog niet goed. Voortaan zullen we een 10 inch pinokkio zadel pakken (top drukverdeling!) en een kind van 6 wat lekker trekt en schopt omdat JIJ!!! Dat een beter plaatje vindt.. Ucheucheuchekortzichtigenbekrompenucheuche..
Renee ik ken je, ik weet hoe doordacht jij handelt, als jij dit doet is het goed en sta ik daarachter omdat ik weet dat jij je paarden nooit zal overbelasten, overvragen etc. Puur gymnastiseren om t paard beter te maken ipv de ruiter (bekers en lintjes)