Eén van de eerste keren op mijn fries Femke

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 21:53

Citaat:
kinke wie bedoel je nu, mij of het paard

Ohh haha ja zo kan je die reactie ook lezen, dat ze jou mager vind, ik ging uit dat ze het paard bedoeld. Maarre jij bent gewoon jaloersmakend slank hoor, ruilen?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:11

daaar hebben we Femmie!

Erg Leuk om te zien hoe ze het doet.

De onregelmatigheid kan komen van een stukje balans.
Dit doet Dirkje ook heel erg, maar dat komt wel goed.

Ziet er goed uit hoor! Heeel veel plezier met elkaar. *\o/*

44Myrthe44

Re: Eén van de eerste keren op mijn fries Femke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:09

Ziet er goed uit vind ik hoor, voor pas zo kort onder het zadel.
Valt me wel op dat het paard met de staart tussen de benen loopt, dit is meestal niet zo'n goed teken. Als ik jou was zou ik de rug eens na laten kijken, vaak zit er dan ergens iets vast.

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:21

Ik denk dat het goed is om de bak niet meer te gebruiken als er zoveel water in ligt. Woon je in een rustig gebied met bos of hei en is je Fries een beetje nuchter buiten? 'k Zou zeggen: Ga dan lekker de natuur in met je instructrice ernaast of erbij op de fiets of ander paard. Veel stappen, ook over iets ruiger terrein. Behendigheid en balans en gedoseerde spierkracht kun je zo goed opbouwen. Af en toe een stukje draven op de paden en dan nageeflijkheid afwisselen met een los teugeltje aan 1 hand. Galop zou ik voorlopig in de bak even overslaan tot ze sterker is. Ik denk dat het daarentegen wel heel goed is om op een groot open veld (zonder gaten en konijnenholen!) een keer een krachtige, ontspannen galop mee te pakken.

De natuur zal jullie goed doen denk ik :)

Veel plezier en succes!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:48

Verto: daarom mag de fries nog een weekje langer blijven, ik ga ze ook nog even wat laten zien buiten. Ze is totaal niet nuchter, vind alles eng (behalve auto's !!) dus dat wordt wat. We zijn nu aan aantal keren buiten geweest en ze wordt al wat meer zeker van zichzelf dus dat is prima! Ik denk wel dat het met een ander paard sowieso al stukken beter zal gaan thuis!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 20:05

Verto wat een leuke reactie. Ik ben ook niet echt een dressuurruiter, meer een janboerenfluitjesdoordepoldersloffer. Geen bos enz hier, wonen midden in de polder, maar dat is ok zich ook best aardig buitenrijden. Met de basis die FaHyaFemke voor me legt, gaat dat vast helemaal goed komen.

tsjerkje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:17

Het beestje is 3!! Ze ziet er gewoon goed uit hoor het is geen Bels! De vorm komt met de jaren , zou mezelf daar niet te druk over maken. Over een jaartje nog maar eens kijken als er wat bespiering op zit

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:25

leuke fries!
De onzuiverheid die je hier ziet is een onbalans die voor een heel groot deel komt omdat de ruiter erg in onbalans zit.Dat is voor een groen paard niet makkelijk.
Gewoon blijven oefenen.Het liefst met lesgeefster ;)