Eggie Oops van 0 tot 3,5

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:19

PercyLeen schreef:
Ik wil daar wel even op reageren. Eggie kijkt, lijkt me logisch, doet die van mij gelukkig ook. Weleens bij de echte zadelmakmakers onder ons geweest? Die gaan de eerste dag meteen met die beesten naar buiten JUIST omdat ze daar vanalles zien en daardoor minder bezig zijn met de ruiter op hun rug.

Daarnaast blijft het gevaar altijd, Eggie springt ook uit de bak of uit de wei en loopt dan ook op de openbare weg (dit heeft ze al een paar keer geoefend) ;) Ik ga met mijn 7 jarige ruin langs een 80km weg, hij is verkeersmak maar ook geen dooie. Snap je waar ik naar toe wil?

Paardrijden is en blijft een risico waar en hoe je het ook doet.

En ik geloof ook niet dat Rob zomaar los laat :D

Ik begrijp je standpunt, maar blijf erbij dat je het niet kan verantwoorden als het mis gaat.
De echte zadelmakmakers doen dit niet. Hier niet tenminste en daar ben ik blij om..zou het niet leuk vinden.

dat een paard steeds blijkt te ontsnappen vind ik eigenlijk niet grappig. Je zou als voorbijrijdende automobiist een paard op je bumper hebben. Vond het verhaal op de voorpagina erg genoeg. Ze zouden aan je deur staan en vertellen dat een moeder van twee kinderen dood is omdat jou paard regelmatig de benen neemt.

Drie keer erop stappen is niets..het paard heeft echt nog niets geleerd. Maar op het moment dat je even een schrikmomentje hebt met zo´n jonkie buiten is daar opeens het gewicht van de ruiter..en daar zal een dier waar pas drie keer opgezeten is enmee gestapt echt van schrikken. En waarschijnlijk loopt het goed af, maar je zou maar net die ene zijn die wel op de voorpagina van bokt beland..Dat het je dan overkomt is banketstaaf, maar op de openbare weg ben je niet alleen verantwoordelijk voor jezelf maar ook voor anderen. En daarom zeg ik: drie keer is niets en niet verantwoord genoeg om naar buiten te gaan.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:27

Moet je toch eens gaan praten met Herman Koorman :D Die nam de mijne mee hoor :j

Joh wat moet je dan? Het paard ophokken? Eggie is 3 jaar oud en is misschien 2x over de omheining gegaan, ze staan niet aan een drukke straat dus maak je niet druk.

Niet alle 3 jarige zijn hetzelfde, heel vervelend dat jij een nare ervaring hebt maar je kent het paard in kwestie niet. Ik moet nog mee maken dat Eggie ergens van onderste boven is. Dat was ze al niet toen ze geboren werd en ook niet toen Marjon dr met 4 maanden op kwam halen (stapte zo aan een touwtje de kar op zonder ook maar 1x om te kijken naar dr moeder, en nee ze waren nog nooit uit elkaar geweest).

Als ze nou langs een 80km weg was gaan staan stappen had ik gezegd; je hebt een punt. Maar er is hier 1 auto langs gekomen en ze gaf geen kick.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 16:50

Eggie is heel ontspannen onder het zadel, en er is ook niet oneens patsboem op gaan zitten. Een bukte rit is het ook niet, dit is de weg langs stal die overgaat in een zandweg. Deze weg lopen we al maanden met haar aan de hand,ze is superverkeersmak ( maiskneuzers e.d) het risico dat ik er in de bak afval is even groot als buiten. Ze stapt vol vertrouwen en heeft geen spanning. Ze is zich wel bewust dat ik op haar rug zit. Ze word gekriebeld en ze checkt ook regelmatig door haar hoofd op mijn been te leggen. En dan mag ik haar hoofd kroelen. Uiteraard kan je dit niet met ieder paard doen, maar voor haar is dit de ideale manier. De Arabier die ik hier voor had heb ik ook op deE manier gedaan. En met de 20 daarvoor ging ik ook na een keer of 5 naar buiten.
Bij een sprongetje. Bok of steiger blijf ik meestal wel zitten. Maar Eggie is erg nuchter en vertrouwd ook volledig op rob. Bij de foto's dat ze alert kijkt kijkt ze naar een hond die met voetbal door de bank rent. De foto's van in de bak loopt ze met de neus door het zand haha.
Ieder zijn visie, ik doe het met Eggie op onze manier. Met cap, laarzen, touwtje en heeeeeeel veel rust en ontspanning. ( overigens heb ik al een stuur en rem door dubbele lijnen. En vind ze het niet eng als ik beweeg boven haar. ( staan/ zit/ vliegtuig, kriebel op kont enz)

CindyUniek

Re: Eggie Oops van 0 tot 3,5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:49

wat een leuk dier nameless!!!
leuk he om zo van kleins af aan je beestje te zien opgroeien

enne over de rest zeg ik 'typisch bokt'
een oude vertrouwde brave knol van 20 kan ook nog ineens schrikken en dan kan je ook verkeerd vallen en je nek breken (of zoals ik mijn rug, zonder zadel in de binnenbak door iets doms)
lekker doen waar jullie je goed bij voelen :D