5 keer gestorven ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:57

Citaat:
@ Horwse : ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat voor ras die witte zou zijn :+ Weet ook niet of hij wel echt een ras is, denk eerder een kruising. Maar ik zou het dus niet weten :Y) Cobe was dat klein huppelend ding voor die echte paarden, maar misschien inderdaad niet zo goed te zien :P

*KNIP*

Whaha okee iig. bedankt :')
Vind Cobe ook erg leuk ja! Tenminste wat ik er van gezien heb.. :=
Was dat het volgensmij voskleurige (dacht ik, zo ff checken) paardje?
iig. gaaf beestje! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:14

@ Sodeletuut : oh, nouja, het is omdat het nogal wat verschil is .. Ik ben van Belgisch Limburg en de rest die je hoort van de regio Maastricht :Y) (en dan de 2 meisjes op de andere paarden uit Antwerpen, maar die zeggen niet zoveel :+ :)) ).

@ Horwse : [***] is de pony die hoofdzakelijk in beeld is :+ Die ook vooraan op de foto's staat en dergelijke.
Aangezien [***] best wel bekend (berucht? :P ) hier op bokt is wist ik niet dat ik hem nog moest voorstellen, sorry :Y)

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:46

Giolli schreef:
Ben ik de enige die vind dat dit gigantisch ongecontroleerd gaat?
Nee, je bent niet de enige :)

Eliine schreef:
Nou ik vind het ook wel meevallen hoor. Op buitenrit gaat het soms niet allemaal van een leien dakje, maar ik zie geen gevaarlijke situaties eigenlijk. Lekker een beetje onbehouwen door het bos scheuren kan toch best wel eens op zn tijd :Y) .

Dat ligt eraan hoe je erover denkt. Mijn mening is, dat íedereen zonder oefenen wel onbehouwen door het bos kan scheuren. Dat is niet zo heel moeilijk :+ , daar hoef je zelfs niet voor op paardrijles :D. Het is echter een stuk moeilijker, om je paard volledig "gecontroleerd" (qua tempo) te laten stappen,draven, galopperen en zelfs rengalopperen. Maar het kan!

Stel je krijgt een auto aangeboden, waarvan het stuur soms weigert, het gaspedaal onvoorspelbare snelheden oproept en de rem niet altijd werkt... En áls de rem 'werkt', dan meestal pas héél lang na het eerste indrukken.... Zou jij je veilig voelen in zo'n voertuig? En zou je er -voor de lol- (op een verkeersvrije plek) eens lekker mee gaan scheuren? :+

En verder: mooie omgeving [***] :9 . Dat is wel boffen zo!

Anoniem

Re: 5 keer gestorven ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:33

Ondanks dat ik je vergelijking denk te begrijpen lijkt het mij dat deze over die witte gaat? In dat geval zou ik willen vragen om er niet op door te gaan aangezien het topic niet over dat paard gaat. Verder nog even melden dat je niet moet afgaan op de titel, die is uiteraard serieus overdreven :+

Tot slot nog even melden dat ik het spijtig vind dat de rest van de rit niet gefilmd is, toen ik achteraan ben gaan rijden had ik geen problemen meer, we konden zelfs rustig met het neusje naar de grond over de rug galopperen, een stukje van de groep af. Dus met mijn controle valt het wel mee, het was alleen fout om hem op te sluiten tussen de koets en de paarden. Weer wat geleerd :-)

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:37

haha stoer zeg!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:23

Wilde rit. Zo te horen hadden jullie wel lol. Heerlijke paden. Hebben we hier helaas niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:24

Sorry maar ik vind het onverantwoord rijden! Beetje raggen achter de kar aan! Zie niks gecontroleerd gaan!
Maar dat is mijn mening.
Snap best dat je er lol in hebt maar dit heeft in mijn ogen niets met rijtechniek te maken.
Wens je veel plezier met je pony maar ik zou dit dus nooit doen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:14

Wel een pony met karakter, die Cobe :D En een hele mooie omgeving!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:19

leuke films en foto`s was een leuke dag zo te zien
ik krijg zelf zoweer zin om de bos weer eens in te gaan!

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:27

Zie ik dat nu goed? Ben jij bitloos gegaan? En jij noemt jezelf een watje :+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:33

Hasjam_Poe schreef:
Eliine schreef:
Nou ik vind het ook wel meevallen hoor. Op buitenrit gaat het soms niet allemaal van een leien dakje, maar ik zie geen gevaarlijke situaties eigenlijk. Lekker een beetje onbehouwen door het bos scheuren kan toch best wel eens op zn tijd :Y) .

Dat ligt eraan hoe je erover denkt. Mijn mening is, dat íedereen zonder oefenen wel onbehouwen door het bos kan scheuren. Dat is niet zo heel moeilijk :+ , daar hoef je zelfs niet voor op paardrijles :D. Het is echter een stuk moeilijker, om je paard volledig "gecontroleerd" (qua tempo) te laten stappen,draven, galopperen en zelfs rengalopperen. Maar het kan!

Stel je krijgt een auto aangeboden, waarvan het stuur soms weigert, het gaspedaal onvoorspelbare snelheden oproept en de rem niet altijd werkt... En áls de rem 'werkt', dan meestal pas héél lang na het eerste indrukken.... Zou jij je veilig voelen in zo'n voertuig? En zou je er -voor de lol- (op een verkeersvrije plek) eens lekker mee gaan scheuren? :+

En verder: mooie omgeving [***] :9 . Dat is wel boffen zo!

Nee natuurlijk is controle belangrijk, maar er is een verschil tussen een beetje onbehouwen door het bos heen gaan en de controle volledig kwijt zijn. Dat laatste zie ik hier gewoon echt niet terug. Misschien die witte pony die soms het stuur kwijt is, maar dat is inderdaad offtopic want dat is niet TS haar pakkie aan. Voor wat Cobe en TS betreft zie ik echt geen gevaarlijke ongecontroleerde situaties. Het 'ergste' wat ik zie is het bokken, en dat doet bijna elk paard wel eens op buitenrit. Iets met jolig enzo, maar ook niet levensbedreigend.

Ik wil hier natuurlijk absoluut niet mee zeggen dat iedereen maar het bos in moet duiken op een paard zonder stuur en rem. Maar dat is ook helemaal niet wat ik terugzie in het filmpje.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:27

Offline schreef:
Sorry maar ik vind het onverantwoord rijden! Beetje raggen achter de kar aan! Zie niks gecontroleerd gaan!
Maar dat is mijn mening.
Snap best dat je er lol in hebt maar dit heeft in mijn ogen niets met rijtechniek te maken.
Wens je veel plezier met je pony maar ik zou dit dus nooit doen!

In het bos maakt het toch ook niet uit of het rijtechnisch correct is of niet? Zo lang je je paard maar onder controle hebt, en volgens mij heeft TS dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:01

Bedankt voor de reacties nog! :D

@ Offline : ik weet niet of je al ooit achter een koets aangereden hebt te paard? Het tempo van een paard voor de koets ligt gewoon heel anders, en daar moet je mee meekunnen, dus de hele rit gaat vlotter dan gewoon in het bos gaan. Zoals je ziet kunnen we (behalve die witte) in galop ook gewoon niet volgen, een paard met koets gaat gewoon vanzelf harder dan een paard onder het zadel (en als je dan ook nog eens zoals hier trekpaard x volbloed hebt dan kom ik niet eens in de buurt met die korte-pootjes-pony van mij :+ ). Het gaat met momenten snel, maar het gaat niet onverantwoord en het is zeker niet gewoon raggen ... Ik wist verder ook niet dat je standaard in het bos een Z-proef moest rijden .. Natuurlijk heeft dit niks met techniek te maken, af en toe eens met een losse teugel rijden kan ook geen kwaad hoor .. Of zie je liever paarden in het bos volhangend met bitten & slof? Die hebben hun hoofdje wel mooi naar beneden en zijn volledig onder controle (zogezegd) ... Dat je het zelf nooit zou doen kan natuurlijk altijd, ik zou ook nooit op die witte kruipen bv. :+ Maar om het daarom onverantwoord te noemen vind ik toch jammer ;)

@ _Tara_ : [***] is synoniem voor karakter, wist je dat niet? :Y) Thanks!

@ missanita84 : is dat zo? Ook lekker onverantwoord rondscheuren? :P Zet ik nu mensen aan tot slechte dingen? -O- :))

@ SheeNegro : haha, dat zie je inderdaad goed ja :+ Al vind ik dat nu niet geweldig stoer of dergelijke, dus ja, ik vind mezelf nog steeds een watje :P :')

Zolang dat er voor mij een rem & een stuur op zit kan ik best wel veel hebben (van [***] toch, zet me niet op een ander paard want ik doe in mijn broek :') Op die witte zou ik 20 keer gestorven zijn denk ik _O- ), verder had [***] ook gewoon achter die witte aan kunnen gaan bv., zo'n dingen is hij wel voor in staat (hij deed dat 'vroeger' zelf, links of rechts gaan als ik rechtdoor wilde :P ) en verder zijn dit natuurlijk de spectaculairste momenten, de andere momenten waren te saai om te filmen :+

Ben toch blij dat de meeste het toch wel eens leuk vinden om te zien, merci daarvoor :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:29

En daar is Sabien weer met Cobe! :D

Zijn dat de Dilsense bossen? Ik denk het te herkennen :oo

Ziet er leuk uit! Wat gaat die koets hard zeg, wat stond ervoor? (Of heb je dat al gezegd en ben ik blind := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:32

Gelukkig niet zonder [***] :P :))

Uh, kan je geloven dat ik dat eigenlijk niet eens weet? :o
Zit wel in de buurt hoor :j De pony's staan in de buurt van Zutendaal en ik kan je de ruiterroute-nummers ook nog wel zeggen :Y) Maar verder dan dat rijkt mijn kennis momenteel niet :')

Dat had ik gezegd :j In die hele lap tekst ter verdediging van ons raggen :P
Er staat een trekpaard x volbloed voor ... Heerlijk beest :D (alhoewel .. de kracht van het trekpaard en de uithouding & gevoeligheid van de volbloed .. het is maar net wat je heerlijk vindt natuurlijk :') ).

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:37

Haha leuk!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:37

Haha leuk, nu heb ik zin om Noah op te laden (in mijn niet bestaande trailer, helaas :P ) en is bij jullie een rit te komen maken! Prachtige omgeving en paden!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:38

hallo :\ dat klinkt inderdaad wel apart. Maar ideaal voor voor de koets denk ik

Ik ga het eens opzoeken :D Ik ben een flink aantal uurtjes door die bossen gejaagd van de zomer hihi, ik meende een paar stukjes te herkennen

Maar wat is het toch een leuke poown! Rij je daar met touwhalster? Of zo'n cross rope bridle (zo heet dat geloof ik :o )

Edit: ik denk dat je in de Hoge Kempen hebt gereden, dat is ernaast O:) lijkt me sterk dat ik helemaal daar ben geweest. Dilsense bos ligt iets noordelijker. Waar ik zat was in de buur van Maasmechelen village (klinkt zo stom haha)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:48

Dat ziet er uit als een gezellige rit. Fijn dat je zoveel vertrouwen hebt gekregen in je pony en je rijvaardigheid.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:02

Kwist niet dat je volledig gecontroleerd een boscross moest maken, je paard aan de teugel moet rijden en iedere stap moet beheersen.... :+
Tuurlijk kan dat, maar dat moet je niet willen, dat doe je in de bak!!

Maar dat bokken stelt niks voor, Sabien, als je er dan al af zou vallen daal je wel in mijn achting hoor, hij tilt nauwelijks zijn achterwerk op!! :Y)
Beetje huppelen noem ik dat. ;)
Die koets ging idd lekker door, haha, best smalle paadjes soms!
Ziet er leuk uit hoor, Cobe is leuk! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:15

Ik heb hier een paard met een stokmaat van 1.98m die precies hetzelfde doet als Cobe, gisteren nog over een veld. Je hebt echt het gevoel dat je eraf gaat maar als het dan ophoudt valt het ook wel weer mee op een vreemdsoortige manier. Die bolle rug zit raar :')
Wel heel grappig te zien hoe het er nou uitziet. Mijn vriendin had gisteren geen tijd om te filmen omdat ze van schrik haar pony op de rem zette toen ze mijn reus dit zag doen.
Mijne doet het meestal als hij vanuit stap in galop gaat. Vanuit draf in galop doet hij wel nornaal.
Ik heb nu eindelijk aan mijn man kunnen laten zien wat mijn paard o.a. doet dankzij Cobe zijn bokkesprongen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:44

@ Sol : je kan ook gewoon zelf naar hier komen, heb er nog eentje staan :Y) :P
(ok, daar kunnen we wel niet zo'n rit mee doen, maar dat zijn toch niet mijn standaardplannen hoor :') )

@ Magrathea : Ik rij met touwhalster :j Geen cross rope, dat is nog anders geknoopt en blijkbaar werkt dat toch net wat anders in (alhoewel ik nu denk dat ik dat misschien eens had moeten proberen, had misschien iets meer effect gehad op de moeilijke momenten :P :)) ).

Het is op zich allemaal in de buurt natuurlijk .. alles is hier met elkaar verbonden en het ligt ook geen 200km uit elkaar ;) Zou eens op het kaartje moeten kijken wat gedeelte wij nu precies hebben gedaan .. moet me dringend eens zo'n ruiterroute-kaartje aanschaffen :Y)

Thanks senna21! Tijdens de rit was het vertrouwen met momenten wel een stukje minder, maar ik heb geen moment echt bang gehad en dat is toch ook al veel waard ;)

@ MirandaFuego : tss .. naja, geen bokken dan .. Is het eigenlijk ook niet, voelt wel zo, maar blijkbaar is het meer springen :Y) Maar zoals Repelsteel omschrijft is dat dus echt moeilijk zitten, ookal lijkt dat misschien makkelijk. Ik ken zo een ex-manègepaard die zowat iedereen eraf kreeg en die bokte helemaal niet ([***] gooit nog iets) .. Die stak gewoon haar hoofd tussen haar benen, maakte haar rug bol, sprong eens met 4 benen tegelijk en de mensen lagen op de grond :') En dan niet de beginners ofzo, echt mensen waarvan ik dacht: jee .... Dus het kan wel, zonder bokken :P :))

Fijn Repelsteel dat ik je heb kunnen helpen :Y) Waar het filmpje toch al niet goed voor is :)) Maar als 1.98m dat doet zou ik wel echt bang hebben := (zou ik al hebben door er gewoon op te gaan zitten :') ).

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:15

Wat rent daar toch aan de rechterzijde over het pad mee op het derde filmpje?

Haha hele topic doorgelezen maar ik vond er niets over en ben wel even benieuwd of het nou een kat of hond is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:19

Aaaaaaaah, geweldig! :D
Ik was net nog eens de filmpjes aan het kijken en was me net aan het bedenken: er heeft nog niemand wat over het 3e filmpje gezegd ... Je bent super! :)) Dat is de stalhond :Y) Of ja, 1 van de stalhonden :+ Jack Russeltje, gaat regelmatig mee met de koets en loopt dan grote stukken los. Heerlijk vrolijk ding om mee te hebben :D Heeft ook nog een zusje, die gaat normaal ook mee maar was er nu niet bij. Als die met 2 mee gaan is het helemaal geweldig :D Heerlijke beestjes <3 (en dan zijn er nog meer honden, maar dat zijn grotere gevaartes :Y) ).

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:28

hahah heb echt genoten! super leuk gedaan en ook super leuke pony! haha :D geweldig! *\o/*
Maar trekt hij zich gewoon omlaag dan? (eerste filmpje)