Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (3/3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:55

Ik kom uit op 194 nageteld. Volgens het programma zelf 220, maar dacht al dat het niet zou kloppen.

Misschien redelijk aan de lage kant, maar had er ook wel een 9 bij zitten, maar ook 5en. Bv bij het binnenkomen waar ook een voetje buiten de massa wordt gezet.
En ik ben gewoon streng denk ik :=

Ik zou echt zo'n jury zijn waar iedereen een hekel aan heeft haha

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:56

Had zelf al even nageteld en kwam op 227 punten uit bij deze combinatie. Was veruit de beste van de 3. Heb een paar 6jes gegeven. Maar heel veel 7s, 8en en ook 9s. Was heel plezierig om naar te kijken.

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:56

ik kam op 212. Wat een super proef!! Neem aan dat deze combinatie het L2 al ver voorbij is gereden.
Had alleen mijn twijfels over de stap, vond het soms wat vastgehouden in het lijf (beetje spaanse pas achtig ogend aan de voorkant) Maar mijn complimenten! incl een 9 voor het halsstrekken!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:57

Elise95 schreef:
Ik kom uit op 194 nageteld. Volgens het programma zelf 220, maar dacht al dat het niet zou kloppen.

Misschien redelijk aan de lage kant, maar had er ook wel een 9 bij zitten, maar ook 5en. Bv bij het binnenkomen waar ook een voetje buiten de massa wordt gezet.

Ik denk dat je met een 5 teveel aan het fouten kijken bent :-)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:58

ik kwam na zelf even nageteld te hebben, uit op 203 punten. Heb erg genoten van de proef, combinatie is duidelijk al een hoger niveau waard. onderaan een heel lijstje 7ens, en in de proef meerdere keren een 8 gegeven. heb niks lager dan een 6 gegeven, vond eigenlijk alles voldoende tot goed. Het wijken de 2e keer vond ik echt een 8 waard, halsstrekken zat ik te twijfelen tussen een 8 en een 9. Heb ook totaal geen protest gezien, nergens in de proef! _/-\o_ Enige kleine minpuntje wat dus een 6 was, waren de middenstap, paard mocht net even iets meer dalen met de hals, en het achterwaarts, dit mocht net iets actiever, en paard sleepte iets. Ik vond het echt heerlijk om naar te kijken, als je dit als L2 jury langs ziet komen dan zou je toch juichend achter je tafeltje zitten!

*edit* lees net dat deze combi al Z2 is, dus inderdaad een paar niveaus hoger :')

ShauniBef

Re: Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt (3/3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:59

Hoe kan het dat jullie al gepunt al weten? Scoreformulier staat nergens? :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:59

Misschien een beetje offtopic, maar ik vind dit eigenlijk wel een leuke en ook waardevolle toevoeging om wat vaker te doen op bokt :D

Is het niet mogelijk om zoiets eens in de -ik roep maar wat- maand te gaan doen? 2 of 3 vrijwilligers kiezen die een proefje voor willen rijden en die dan beoordeelt worden op deze manier?
Zelf zou ik dit namelijk erg leerzaam vinden..

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:00

DeMolenhoek schreef:
Sansje schreef:
Ik heb er volgens mij zelfs geen 6 aan kwijt gekund... Daarvoor zat dan in mijn beleving vaak alsnog te veel kwaliteit in de oefening.

Ook niet heel veel 6jes hoor, maar zag af en toe een paard dat over de schouder weg liep. De eerste volte te groot gereden waardoor ze 2 passen voor de B aankwam etc :)

Maar met dat soort opmerkingen kun je mijns inziens met zo veel kwaliteit niet terug naar de 6 :n. Want de 6 geef je ook aan dat andere paard dat 'net wel/net niet' zijn oefening loopt maar het te zwaar is om naar een 5 te gaan. Daarmee doe je de combinatie hierboven écht te kort mee en zul je als je een klassement op moet maken echt in de problemen komen omdat je te weinig speelruimte hebt.

Elise95 schreef:

194 is véél te weinig :j. Een 5 voor het binnenkomen kun je ook niet verantwoorden, enkel door een voetje wat buiten de massa wordt gezet. Binnenkomen moet minimaal een 7 zijn maar ik heb gewoon de 8 neer gezet.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 22:01

Het formulier is weer terug :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:02

Ik vond het achterwaarts juist een 8! Diagonaal, nageeflijk, onder controle, actief, mooie overgang voorwaarts.
Evenals de overgang naar het halthouden achterwaarts toe...

Heb een 6 voor de middenstap gegeven, wilde eerst een 7 geven. Twijfelde hevig, want de stap is goed(dus onderaan wel een 8), maar had een opmerking over de aanleuning in het verruimen van de stap.

Wijken met name voor het linkerbeen super mooi, eerste middengalop mooi, ook goede overgang terug. Ik ging bijna aan mezelf twijfelen met al die 8-en. Gek eigenlijk, want het is gewoon zoals het is. en dat is goed. Schaam me bijna dat ik heb laten weerhouden 9-s te geven! Kennelijk de angst niet te hoog te willen uitkomen...

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 22:05

Mijn totaalscore voor deze combinatie was trouwens 214 punten.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:07

Ik zat volgens mij op 208

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:07

gummie schreef:
Ik vond het achterwaarts juist een 8! Diagonaal, nageeflijk, onder controle, actief, mooie overgang voorwaarts.
Evenals de overgang naar het halthouden achterwaarts toe...

Heb een 6 voor de middenstap gegeven, wilde eerst een 7 geven. Twijfelde hevig, want de stap is goed(dus onderaan wel een 8), maar had een opmerking over de aanleuning in het verruimen van de stap.

Wijken met name voor het linkerbeen super mooi, eerste middengalop mooi, ook goede overgang terug. Ik ging bijna aan mezelf twijfelen met al die 8-en. Gek eigenlijk, want het is gewoon zoals het is. en dat is goed. Schaam me bijna dat ik heb laten weerhouden 9-s te geven! Kennelijk de angst niet te hoog te willen uitkomen...

Ik had voor achterwaarts juist een 6, omdat het paard wat z'n rug vast hield. Dat was ook het punt, waarop ik op sommige dingen dan toch niet naar de 8 ging of naar de 9.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:09

Ik kom op 214 uit, dacht eigenlijk hoger te zitten
Erg fijn om naar te kijken +:)+ helemaal top!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:10

Ik heb 230 punten gegeven! Keurige proef! Echt prachtig! Zo hoort het!

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:11

Pfffff! 212! Gave proef, fijn paard, fijne amazone. Beest heeft een fijne instelling en een goede opleiding genoten :j Ik zou graag zo door de baan gaan!

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:11

Ik kwam op 190! super netjes gereden. had eerlijk gezecht dat ik hoger had gegegeven

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:12

Wat leuk dat Tineke ook even kwam kijken.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:13

Aranel schreef:
Misschien een beetje offtopic, maar ik vind dit eigenlijk wel een leuke en ook waardevolle toevoeging om wat vaker te doen op bokt :D

Is het niet mogelijk om zoiets eens in de -ik roep maar wat- maand te gaan doen? 2 of 3 vrijwilligers kiezen die een proefje voor willen rijden en die dan beoordeelt worden op deze manier?
Zelf zou ik dit namelijk erg leerzaam vinden..

Ik zeg goed plan :)

Citaat:
Elise95 schreef:

194 is véél te weinig :j. Een 5 voor het binnenkomen kun je ook niet verantwoorden, enkel door een voetje wat buiten de massa wordt gezet. Binnenkomen moet minimaal een 7 zijn maar ik heb gewoon de 8 neer gezet.

Maar ruiter heeft er ook wiebelbenen, er zit een kleine slinger in en voet buiten de massa. Naar een 8 zou ik dan echt niet gaan. Ik zou dit een 2 wp proef vinden, maar absoluut geen 3. Als ik er zo al geheel na kijk zou ik naar de 200 gaan.
Maar goed ik ben zelf pas 17, hoogst wat ik ooit heb gereden is L2, ben een onwijze perfectionist. En gelukkig geen jury voor de ruiters haha

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 22:15

We werken een vervolg nog nader uit. Maar we willen zeker doorzetten gezien het entousiasme.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:16

Ik heb niet zitten punten maar genoten vd proef.
Voltes 15 m iets groot maar ze laat mooie overgangen zien en dier loopt super door het lijf met een luchtige aanleuning.
Als je hier al geen 3 wp kwijt kan dan kun je het nooit.
Want dat is nog steeds maar een 7 gemiddeld en ik zie eigenlijk nergens een 5 en een 6 wordt ook moeilijk.
Als ik er zo 1 in de ring krijg in het L 2 dan schop ik die heel graag vlug een klasse hoger!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:16

Sansje schreef:
We werken een vervolg nog nader uit. Maar we willen zeker doorzetten gezien het entousiasme.

*\o/*

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:17

Sansje schreef:

Like :) Ik heb nog een B-proef liggen die ik wel durf in te zetten :D

ShauniBef

Ik heb er net een topic over gemaakt :') / Of het kan blijven _O-

KarinvdM

Remember schreef:
Maar met dat soort opmerkingen kun je mijns inziens met zo veel kwaliteit niet terug naar de 6 :n. Want de 6 geef je ook aan dat andere paard dat 'net wel/net niet' zijn oefening loopt maar het te zwaar is om naar een 5 te gaan. Daarmee doe je de combinatie hierboven écht te kort mee en zul je als je een klassement op moet maken echt in de problemen komen omdat je te weinig speelruimte hebt

Ik denk dat dit soort combinaties eigenlijk altijd te weinig punten krijgt, zeker in vergelijking met de echte 6jes proeven. Je gaat te makkelijk naar foutjes kijken en daarmee punt je al snel te laag. Alsof we te bang zijn om een 8 of een 9 te geven.

Ik zit nu op m'n iPad, morgen ga ik de proef nogmaals kijken en het formulier invullen. :) met plezier, want zulke combinaties kijk je met veel plezier. :)