De plus en minpunten van Horse Event 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:57

Jitske schreef:
+ Het viel mij op dat er veel meer deelnemers gewoon lekker met hun paard over het terrein reden/wandelden. Beetje interactief en erg leuk!

- Als er warm weer voorspeld wordt dan zou het fijn zijn als honden ergens kunnen drinken. Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van een eigenaar om voor je hond te zorgen, maar als je als evenement honden toelaat dan vind ik dat je daar ook wel een beetje voor mag zorgen. Ik heb zelf geen hond maar heb er een hoop met hun tong op hun knieen zien lopen. En er is gewoon geen mogelijkheid om drinkwater voor ze te pakken. Ik snap dat ivm verkoop je geen gratis drinkwater wilt weggeven, dus daarom gewoon een aantal punten die regelmatig bijgevuld worden.
- Tussentijds opruimen! Vooral bij de bitpiste zag ik smiddags steeds meer foldertjes en meuk rondvliegen. Kleine moeite om iemand even met een vuilniszakje rond te laten gaan lijkt me...
- Het programma mag van mij een stuk meer op elkaar aansluiten. Za/zo viel het wel mee, maar zeker vrijdag zaten er enorme gaten in het programma, ook in de bit piste! Zeker in je hoofdring moet dat gewoon niet kunnen vind ik. Bij ons in de lounge zitten natuurlijk ook wel pauzes, maar een hoofdring moet in mijn ogen gewoon de hele dag bezet zijn. Anders lopen mensen ook weer heel snel weg.

Hier wil ik even op reageren. Ik had mijn hond mee en water + bakje maar heb die niet nodig gehad. Op veel plekken stonden bakken met water! Ook heeft mijn hondje lekker kunnen eten want bij de hondenpiste stond een bak met brokjes. Was ik erg blij mee :j
Edit: Zie dat hier al op gereageerd is.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:02

obelix schreef:
Pluspunten:

+ gratis wc's :j

Minpunten :

- de tickets via vakantieveilingen konden niet gescant worden,tenminste wij hadden er 1tje die t niet deed en volgens de mannen bij ingang was het al meer voorgekomen.
Lag aan vakantie veilingen,dus misschien moet daar even iets op verzonnen worden ?

Toen mijn ticket werd gescant zag ik op dat apparaatje inderdaad staan dat 'ie niet geldig was. Degene die het scande heeft het geloof ik niet gezien, want ik kon gewoon doorlopen.

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:05

Plus:
Leuke stands met vaak ook leuke aanbiedingen.
Veel te zien en veel variëteit.
Goed eten en genoeg zitplaats op t op te eten.
Goed parkeren ( en niet duur )

Min:
Stonden in de rij voor het sulky rijden en na een dik half uur gewacht te hebben
stopte ze.
Vond het op sommige plekken een rommelige route en stukken smalle doorgang.
Geen routebordjes ( tenminste niet gezien :o )
Niet echt duidelijk wanneer er wat waar ging gebeuren, voor programma moest je betalen.

Verder hebben we het heel erg naar ons zin gehad!! Zelfs mijn vriend die niets om paarden geeft.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:09

Ik vond de la place erg fijn maar heel erg duur, een flesje water 0,5 koste daar 2,75.
EEn salade 8,25, dat vind ik dan wel jammer.
Verder vind ik de sfeer minder gemoedelijk maar dit komt ook door de drukte, jaren geleden vond ik het gezelliger (is persoonlijk)

Wc gratis is een groot pluspunt, de shows en alles zijn nog altijd even leuk en spectaculair.
Het enige wat daarin weer tegenviel is bij het hondenonderdeel de opnames met martin gaus, dat vond ik echt waardeloos :o

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:10

MadelonSunny schreef:
Jitske schreef:
+ Het viel mij op dat er veel meer deelnemers gewoon lekker met hun paard over het terrein reden/wandelden. Beetje interactief en erg leuk!

- Als er warm weer voorspeld wordt dan zou het fijn zijn als honden ergens kunnen drinken. Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van een eigenaar om voor je hond te zorgen, maar als je als evenement honden toelaat dan vind ik dat je daar ook wel een beetje voor mag zorgen. Ik heb zelf geen hond maar heb er een hoop met hun tong op hun knieen zien lopen. En er is gewoon geen mogelijkheid om drinkwater voor ze te pakken. Ik snap dat ivm verkoop je geen gratis drinkwater wilt weggeven, dus daarom gewoon een aantal punten die regelmatig bijgevuld worden.
- Tussentijds opruimen! Vooral bij de bitpiste zag ik smiddags steeds meer foldertjes en meuk rondvliegen. Kleine moeite om iemand even met een vuilniszakje rond te laten gaan lijkt me...
- Het programma mag van mij een stuk meer op elkaar aansluiten. Za/zo viel het wel mee, maar zeker vrijdag zaten er enorme gaten in het programma, ook in de bit piste! Zeker in je hoofdring moet dat gewoon niet kunnen vind ik. Bij ons in de lounge zitten natuurlijk ook wel pauzes, maar een hoofdring moet in mijn ogen gewoon de hele dag bezet zijn. Anders lopen mensen ook weer heel snel weg.

Hier wil ik even op reageren. Ik had mijn hond mee en water + bakje maar heb die niet nodig gehad. Op veel plekken stonden bakken met water! Ook heeft mijn hondje lekker kunnen eten want bij de hondenpiste stond een bak met brokjes. Was ik erg blij mee :j
Edit: Zie dat hier al op gereageerd is.

Ik heb idd ook veel plekken gezien waar honden konden drinken.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:19

+ veel afwisseling
+ gezellige sfeer
+ leuke stands
+ veel informatie

- bij de Bit piste ontzettend veel vlaggen, een foto maken zonder vlag erop was erg lastig.
- behalve de tribune niet erg veel zitplekken om bijvoorbeeld te eten

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:21

ik von dhet erg gezellig..
behalve dat mensen hun HOND mee namen op de tribune!! vond ik echt zielig.. niet op een uiteinde, maar echt in het midden van de tribune!.. als mensen gingen klappen begon de hond te janken, en hem nog straffen ook!!!... het was verdorie bloedheet!!...

plus

inndd de gratisss WC's:D....
vond de logica kwa indeling een stuk fijner,
leuke leerzame clinics.
de eventing met tim lips, de race was erg goed! en leuk(A)
dat ze omriepen over honden in de auto, en dat ze het raam in gingen tikken!! AMEN!!!...

min

-het paard wat door het hek vloog uit paniek, wat dus midden in een menigte mensen sprong, snap niet waarom men dit dier dat op zn warme en hele drukke dag/omgeving doet, en dit niet in alle rust doet!..
-de riddershow, ongelovelijk saai, sloeg nergens op:S... beetje kleuterschool achtig
-einde van de dag bij la place niks meer te krijgen indd, en nja duur, das meestal zo op een evenement...

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:22

Het programma kan je altijd al ver van te voren op internet bekijken.
Op het terrein staat een groot bord met wat waar is. Ff kijken en je weet waar je heen moet.

Vond inderdaad sommige stukken erg smal om door heen te gaan.
Wat ik wilde zien was prima.

Alleen het stukje buitenrijden met Lammert Haanstra en Tim Lips vond ik erg tegenvallen. Dat ging niet over het buitenrijden. Alleen dat het goed was voor je paard en dat hij/zij daar fris door bleef.

Wat ik nog steeds elk jaar mis, is het rijden met een handicap.
Ik geef zelf les aan mensen met een beperking, hier zie ik nooit wat van op Horse Event.
Misschien ben ik de enige hoor

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:46

Ik ben met Roosje erheen geweest:

+ Goede parkeerplek voor de trailers
+ We kregen met trailer voorrang op het overige verkeer, waardoor we soepel door konden rijden.
+ Clinics worden steeds leuker vind ik.

Het allergrootste minpunt is dat ik de watervoorziening voor de paarden echt verschrikkelijk slecht vind. Uiteindelijk een klein kraantje gevonden waar ik haar emmer heb kunnen vullen, maar vorig jaar konden we de paarden bij de inrijpiste afspuiten en dat was veel fijner.
Sowieso mag het beter aangegeven worden (ik zie dat meerdere mensen op zoek zijn geweest) en dichter bij de trailers.

Maiska

Re: De plus en minpunten van Horse Event 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:52

Ik ben zondag geweest om te kijken.

+ gratis wc's! maar jeetje wat een wachtrij, ze hadden best van 1 heren wc een dames kunnen maken
+ variatie met eten; la place en frietkraam
+ zeer veel te zien (toch wel handig geweest een programma te maken voor mezelf)
+ parkeren mooi geregeld, niet op elkaar gepropt
+ op zich vond ik het met de drukte meevallen

- ik vond het op de een of andere manier chaotisch en opgepropt overkomen
- ontzettend lange wachtrij bij wc en friet :+
- 5 euro voor een uitrijkaart... zucht waarom moet je altijd zoveel betalen voor parkeren

Het rijden met een handicap wat patricia 6 zegt heb ik niet gemist, maar lijkt me zeker interessant om ook een keer te zien!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:05

Patricia6, ik heb jouw suggestie over het rijden met handicap er even uitgepikt. Ik kan niks beloven, maar in de Boktlounge en in de pistes hebben we natuurlijk een speciaal programma, en wie weet kunnen we er volgend jaar iets mee :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:08

Heel veel goede dingen genoemd!

+ waren inderdaad de schone wc's, top!
+ Alle stands waren weer leuk.
+ Veel variatie dit jaar in disciplines/rassen.
+ Parkeren was genoeg ruimte bij het deelnemersveld, erg fijn met de trailer!

- Organisatie: Beetje rommelig, wat hier al wordt genoemd als deelnemer moest je je bij het secretariaat melden, terwijl je nog helemaal niks wist wat je met je paard moest doen etc. en het secretariaat een behoorlijk eind lopen was vanaf het deelnemers terrein. Had een stal gereserveerd, maar ook dat ging niet helemaal soepel (drie keer stalmeester moeten bellen terwijl ik met een bezweet paard stond, geen hooi 'want de loods was dicht', beetje banketstaaf als je 25 euro betaald voor een stal en er maar een paar uurtjes gebruik van maakt!).
- Het parkeerterrein voor de deelnemers was behoorlijk hobbelig, de trailer was aardig aan het schudden... Voor het paard gewoon écht niet prettig.
- De drukke wachtrijen voor het eten en drinken vond ik écht niet kunnen. Meer stands met eten/drinken dus!
- Ik vond de honden mee niet echt een succes. Helemaal met het warme weer natuurlijk, maar goed buiten dat krijg je dus situaties als van die gekken die doodleuk hun hond in de auto laten zitten (wel top dat de politie was gebeld!) en er waren ook pups mee, ik denk dat het voor een pup toch niet echt een geslaagd dagje uit is.
- De troep bij de Bit-Piste, jeetje wat was het smerig daar zeg. Wat iemand anders ook zegt, er kan daar tussendoor echt wel wat aan worden gedaan.
- Het ontbreken van ringmeesters, althans, ik heb er weinig gezien waardoor het op alle verschillende plekken beter zou lopen. Hoorde om mij heen ook dat deelnemers niet werden geinformeerd over uitloop etc en zelf kreeg ik ook onvoldoende informatie en stond ik er een beetje verloren bij....

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:18

+ Gratis Wc's! :D
+ Schone Wc's! :D
+ Parkeren was goed geregeld.
+ Loop route van parkeerplaats naar evenement was goed verzorgd en duidelijk aangegeven.
+ Leuk dat de mensen van clinic's en shows, ook op het terrein liepen.
+ Veel verschilende takken van de sport, zou is er voor iedereen wat.
+ Leuk om ook de niet zo bekende takken van de paardensport en rassen te zien.
+ Schaduw/droog plekken bij de tribunes.
+ La place
+ Show van Clemence
+ Prijs voor het parkeren, vind dit een hele mooie prijs. :j

- Ingang/Uitgang showhal. Was erg druk, en je kwam er moeilijk doorheen.
- Dat sommige shows heel erg uit liepen.
- De prijzen van de eet stand!! (Patatje met saus €3,75! Fruitbeker la place €4,50!)
- Overzicht waar, wat te zien was.
- Kon weinig stands vinden waar ze ijs verkochten, was met het warme weer wel lekker geweest!
- Wachtrijen bij de eetkramen/la place en soms bij de wc.

@Patricia6, Das best een leuk idee! :j Ik weet zeker als dat er volgend jaar zou zijn dat ik even zal gaan kijken. :j

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:25

+ punten schone WCs
+ leuke stands
+ raam in tikken bij honden in de auto SUPER!!! welke maloot sorry hoor laat zijn hond nu in de auto...echt waar en dat soort mensen noemt zich dieren liefhebber....hulde aan de organisatie!
+ goede doorgang met de trailer voor deelnemers er werd ons geen stro breed in de weg gelegd
+leuke clinics (wel denk ik dat de betere clinics /deelnemers op za/zo waren...toch jammer voor de mensen die vrijdag zijn geweest)

- punt ik miste de wegwijzing naar de verschillende ringen (hier en daar wel een beetje zichtbaar) maar ik wil duidelijk richting aanwijzing hoe/wat waar
- wellicht een kwestie van smaak maar ik was niet echt te spreken over de frites...en wat weinig mayo kreeg je erop zeg...en dat voor 3.75....

- ik kon ook totaal geen drink punt vinden voor hond.. ben dus meerdere malen met hond naar de WCs gelopen en heb daar bij de was bak te drinken gegeven

-punt clinic emiel voest, ik vind het een sympathieke goede man en wat hij doet vind ik super interessant echt waar maar als je weet dat je blijkbaar met een paard werkt wat er zomaar ineens vandoor kan gaan ..dan moet je geen clinic houden met alleen een banketstaaf stroombandje...maar dan moet je met 2-3mHOGE HEKKEN werken zodat het paard er echt niet uit kan. Dit was gewoon levensgevaarlijk...gelukkig (bleef het paard nog wat hangen in de stroom draad zodat mensen weg konden komen maar ik had niet willen wat wat er had kunnen gebeuren....) en het mooie is je zag het al aankomen..want het paard wilde steeds bij de uitgang eruit..... (dus toen was al ik al verhuisd naar de andere kant en ook daar achter nog een hek gaan staan....)

Nee in dit soort gevallen moet je of betere/veiligere omstandig heden creeren voor paard en omstanders of toch gewoon paard aan de longe houden of gewoon niet dit paard kiezen als je niet voor het paard en de omstanders de veiligheid kan waarborgen...safety first! Hoop dat paard er ook niks aan overgehouden heeft....

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:25

leuk dat jullie er zo op reageren. Er is meerdere keren aan mij gevraagd wat ik miste op horse event.
Dit jaar toevallig niet. Maar dat is dus wat ik mis. Dat hoort er tegenwoordig toch ook bij.
Alles komt aan bod behalve rijden met een beperking.

Ik heb toevallig niet in een rij hoeven staan voor de w.c. gelukkig. Ik ga gewoon bij de heren hoor als er een rij bij de dames staat. Een brutaal mens heeft de halve wereld.

Ik vond trouwens dat paadje wat gemaakt was door het bos een uitkomst. Veel veiliger. Dat hebben ze echt goed gedaan.
En 5 euro voor het parkeren, vind dat wel meevallen. Dat grasland moet toch gehuurd worden lijkt mij.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:32

Plus punten

-De gratis WC!
-Mijn hondje was mee en had voldoende drink gelegenheden.

Heb nog een paar pluspunte maar daar kan ik niet op komen.

minpunte heb ik ook.

-Ik had een stal gehuurd maar kon alleen contant betalen...
- denk dat je je deelnemers best een gratis plattegrond mag aanbieden.
- een gelegenheid om je paard aftespoelen en als je geen stal hebt makkelijk water halen bij de trailer.
- daarbij vond ik het erg jammer dat ik 25 euro moest betalen voor stal..
Welke ik zelf moest opstrooien met Echt heel erg stoffigstro mijn paard stond vervolgens ook te hoesten.
kwam daar namelijk aan terwijl er naar de stalmeester gebeld was dat ik zou komen.
kreeg een box aan gewezen en moest mijn nummer opschrijven voor nood en weg was het meisje..
Zelf moeten opstrooien terwijl mijn paard op de gladde klinkers in de stal steeds weg gleed omdat er mensen over het gangpad moesten met hun paard.
Vervolgens geen hooi of kuil.
- ook ik vond het prikkeldraad en het enorme gat bij het inrijden niet fijn!

En je kon inderdaad via het inrijden zo het terein op.
ook vond ik het minder prettig dat en totaal geen controle bij de toegangs plaatsen naar de stallen was :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:34

Particia 2 jaar geleden hebben wij vanuit het groninger paard ook een ruiter met een beperking gehad. Gert Bolmer en Miranka Schellekens hebben met de ggk hengst Ravel een uitgebreide demo gegeven. Het is er wel geweest. Denk dit jaar niet goed mogelijk omdat de meeste ruiters nog in Londen zaten maar zeker een goede voor volgend jaar.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:36

Malenka schreef:
Plus:
- Zeer gevarieerd aanbod aan zowel demonstraties, shows, clinics en lezingen als standhouders.
- Ruime parkeergelegenheid.

Min:
- Geen plek om de paarden te laten drinken. Bij de losrijring had wel een 1000 litervat met speciekuip mogen staan.
- Alleen een stempeltje op je hand om entree te bewijzen... na het poetsen van mijn paard heb ik mijn handen gewassen en toen kon je de stempel al bijna niet meer zien. Ik zou als deelnemer wel graag een polsbandje krijgen.

Ik was deelnemer en kreeg wel een polsbandje. Alleen had ik een groene, waardoor je door een ingang niet kon. En ik heel erg om heb moeten rijden naar de fnrs-hal.
Mijn andere kritiek puntje vond ik dat ik verkeerd ben ingelicht. Ik kreeg namelijk te horen dat ik als deelnemer ook een kaartje moest kopen, maar kon uiteindelijk gratis naar binnen. Dus dat was een beetje weggegooit geld.

Verder heb ik wel een hele hoop pluspunten.
Zo vond ik de actie van de knhs leuk, waar je bij veel stands korting kreeg.
Leuke shows, ook heel divers. Zeker de show over ruiter fitheid vond ik erg leuk.
Ook vond ik het fijn dat de losrijpiste direct naast de parkeerplaats zat.
En de ruime parkeerplaats vond ik ook fijn
En de sfeer was zo als altijd weer goed

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:38

Ik ben zaterdag geweest, en vond het ook dit jaar weer hartstikke leuk. Ik ga sinds 2007 en heb nog nooit een jaartje overgeslaan. :D

+ Leuke clinics/shows, ook over andere minder bekende takken in de paardensport
+ Publiek werd betrokken bij de clinics/shows, bv het mogen draven op de Malarga Marchador
+ Gratis wc's
+ Voldoende parkeerplaatsen zonder dat je een heel end hoefde te lopen
+ Schaduwrijke plekken, ook op de tribunes

- Voor mijn gevoel waren er vorig jaar meer stands. Die mogen best wel terug komen :D
- Vond dat sommige deelnemers erg 'lomp' over de 'drafbaan' reden met hun paard, terwijl daar gewoon publiek loopt
- Prijzen van La Place en de friet, erg duur
- Sommige shows liepen enorm uit, waardoor je weer in de knoei kwam met een andere show... Heb hierdoor bv het Rassendefilé gemist, wat ik toch wel graag had willen zien. :j

En idd, rijden met een beperking mag heus wat meer onder de aandacht worden gebracht. :j En dan niet alleen mensen met fysieke maar ook mentale beperkingen zijn dan wat mij betreft welkom. :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:44

+ de boktlounge natuurlijk!
+ voor mijn idee was dit het eerste jaar dat er niet in alle pistes tegelijkertijd pauze was, ik had in ieder geval een doorlopend programma.
+ parkeren, en het pad richting HE was super!
+ het weer.. maar dat heb je natuurlijk niet in de hand :D
+ ook dit jaar weer nieuwe dingen te zien
+ gratis schone wc

- showhal slecht bereikbaar
- in de showhal (en volgens mij op meer plekken) was er een enorme uitloop, waardoor het programma niet "op tijd" liep.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:49

Nimber schreef:
Particia 2 jaar geleden hebben wij vanuit het groninger paard ook een ruiter met een beperking gehad. Gert Bolmer en Miranka Schellekens hebben met de ggk hengst Ravel een uitgebreide demo gegeven. Het is er wel geweest. Denk dit jaar niet goed mogelijk omdat de meeste ruiters nog in Londen zaten maar zeker een goede voor volgend jaar.

Ik vond het idee van patricia heel goed. Mijn gedachten gingen niet zozeer na een clinic met lichamelijk gehandicapten, maar juist naar verstandelijk of zelfs meervoudig gehandicapten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:23

Ik vond alles heel erg leuk dus om dat allemaal op te noemen :P

- volgensmij werd er omgeroepen dat er een eigenaar van een auto moest komen en als die niet kwam het raam werd ingetikt (ivm een hond die er in zat). En een uur!!!! later werd er geloof ik omgeroepen dat het pas werd ingetikt. Dat je het raam niet zelf mag intikken dat snap ik, maar bel dan met de politie en vraag om toestemming! Het gaat hier om een dier kom op zeg! (Heel erg jammer van de eigenaar van de hond, dat je je hond met dit warme weer in de auto laat zitten ; diep triest :n ) (of het was weer een andere auto, maar volgensmij was het dezelfde)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:32

DeniseBobby schreef:
Ik vond alles heel erg leuk dus om dat allemaal op te noemen :P

- volgensmij werd er omgeroepen dat er een eigenaar van een auto moest komen en als die niet kwam het raam werd ingetikt (ivm een hond die er in zat). En een uur!!!! later werd er geloof ik omgeroepen dat het pas werd ingetikt. Dat je het raam niet zelf mag intikken dat snap ik, maar bel dan met de politie en vraag om toestemming! Het gaat hier om een dier kom op zeg! (Heel erg jammer van de eigenaar van de hond, dat je je hond met dit warme weer in de auto laat zitten ; diep triest :n ) (of het was weer een andere auto, maar volgensmij was het dezelfde)

Volgens mij, als je merkt dat de hond het écht heel erg moeilijk heeft, mag je wel de ruit intikken, toch? Of moet je toch eerst de politie bellen?

giirlmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:19

Er werd na 10 minuten weer omgeroept van : we gaan nu de ruit doortikken, niet pas na een uur :)

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:33

+ de gratis wc's! En ze waren nog super schoon ook! Daardoor gaven toch nog een hoop mensen een kleinigheidje voor de mensen die erbij zaten!
+ Dat er verplicht werd met cap te rijden. Maaaaaaaaaaar zie ook even mijn '-'punt over dit onderwerp.
+ Het goede geluid, de clinicgevers waren heel goed verstaanbaar
+ meerdere etenskramen. Helaas wel erg duur allemaal,
+ dat er in 1 van de stands de mogelijkheid is om je deken/deken te laten borduren
+ De leuke mevrouw langs de bitpiste die alles leuk aan elkaar kletste
+ Dat er een (gratis) programma boekje te krijgen was, Nu nog een plattegrond erbij en het is helemaal top!
+ dat je een gratis goodiebag kon halen!
+ leuke stands waar leuke acties waren of leuke dingen tegen een leuke prijs!

- Er was verplicht met cap te rijden, enorm goede regel maar gebruik het dan consequent: er mocht wel zonder cap gestapt worden maar meer niet.... oke, aan draven/galopperen zit meer risico maar een paar kan net zo goed schrikken oid in stap en dat er dan wat gebeurt (helemaal op zo'n event) dus laat het of eigen risico zijn of gewoon iedereen er 1 op en anders gewoon niet het paard op. dan hoort het maar niet bij het outfit, pech gehad. gewoon 1 op. Maak alleen een uitzondering voor de personen die een officiele dressuurhoed opzetten, want wij vonden het grote onzin dat bijv tijdens het rassendefilé de vrouw die een dressuurhoed op had niet mocht draven...
- Dat het eten en drinken wat er te koop was erg duur was (kom op zeg, voor 10 poffertjes 4 euro betalen.....)
- Het kunstpaveljoen zat helemaal achteraf waar niet zo heel veel mensen langs kwamen, je moest er echt speciaal naar toe lopen, ik denk dat dat veel beter bekijks zou hebben als het wat meer centraal zat, of tussen de andere stands in, ook wel zo leuk voor de mensen die daar met hun werk zitten waar ze natuurlijk (terecht) trots op zijn.

Wij vonden het in ieder geval hartstikke gezellig en we hebben er weer een super dag gehad! *\o/*

En verder weet ik zo gauw niet te bedenken maar als me wat te binnen schiet zal ik het melden! :D