Mjetterd live op HorseEvent!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 14:45

_Maureen_ schreef:
ga je ook bij de tennessee walking horses kijken? daar ben ik benieuwd naar foto's

Was de 2de keus, maar we zijn toch voor TREC clinic gegaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:45

gaaf :D echt heerlijk om de te kunnnen zien en lezen!fijn zoals jij schrijft

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:45

echt leuk hoe je het allemaal verteld!

ok jammer. misschien heeft ook iemand anders (bob) daar foto;s gemaakt?

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:51

wat leuk dat we zo 'live' kunnen volgen :)
maar heet die haflinger niet shilas ipv silas? :o

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 15:05

Wat leuk dat iedereen zo enthousiast is en het leuk vind om de dag met ons 'mee te maken'.
_Maureen_ schreef:
echt leuk hoe je het allemaal verteld!

ok jammer. misschien heeft ook iemand anders (bob) daar foto;s gemaakt?

Bob was gisteren reporter, maura is misschien geweest, maar volgens mij had ze andere plannen :Y).

merrylegs schreef:
wat leuk dat we zo 'live' kunnen volgen :)
maar heet die haflinger niet shilas ipv silas? :o

Heb je misschien wel gelijk in, ik heb het maar gewoon zo geschreven als dat ik het hoorde :P.

Sjolvir

Re: Mjetterd live op HorseEvent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:20

Mjetterd, leuk verslag!

En leuk om team rood van de fjorden aan het werk te zien.. en eigenwijs, fjorden, nooit toch?
Helaas moest ik Sjol terug trekken die was afgelopen maandag niet goed,
kan daar dan zaterdags geen race spelletjes mee gaan doen anders waren wij ook team rood geweest....
(maar ze is weer goed, dus morgen wel trail clinic, jippieee!!! hoef daar niet te scheuren dus dat kan wel)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:23

Mjetterd schreef:
Zo, nu ga ik even de laptop aan de kant leggen. Ik doe bijna niets anders de hele dag. Nog 1 uur en 23 batterij lading :Y).

Ik zal even heel kort vertellen wat ik aan het doen ben, ik ben aan het kijken naar de kennismakingsclinic TREC georganiseerd door bokt. Lijkt mij hartstikke leuk, dus ik ga eens even er goed voor zitten.
Volgens mij zijn het allemaal bokkers die hier nu op het paard zitten, leuke paarden allemaal!
Een haflinger van 24, dat zie je er niet van af!
Een bruinschimmel (heet dat zo :+?), een fries, een palomino en een vos.
Leuke en zeer verschillende paarden :). Nou ik ga jullie later wel verslag doen.

Ja malenka@bokt doet er aan mee :j zij zit op bokt met de palo
http://boktimg.nl/upload/41888/img_8923.jpg deze mag trouwens ook wel eens een schaar in de staart zetten die sleept em gewoon mee over de grond :=

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 16:05

Zoals beloofd, een verslag van de TREC clinic voor beginners.
Wat vond ik dit leuk om te kijken, verschillende soorten paarden die verschillend reageren op de onderdelen.

Meerdere mensen van bokt.nl begonnen met het opbouwen van het parcours. Er werden laag hangende takken, een slalom van pionnen, een vierkant van balken en een slalom van balken neergezet.
Langzaam aan liep het publiek aan en op een gegeven moment stond het goed vol.

Toen kwamen er 5 paarden met ruiters binnen. Karin vertelde het een en ander over TREC en legde de hindernissen uit. Ook vertelde ze haar manier van trainen. Een mooie en paardvriendelijke manier in mijn ogen. Niet constant blijven hameren op de dingen die niet goed gaan, maar dan even de gedachten na iets anders verzetten.

Vooral de laag hangende takken waren geweldig om te zien. De takken horen 20cm boven de stokmaat van de pony/paard te hangen. De haflinger begreep het direct en zakte mooi door, ook de palomino had het snel door. Beide gingen binnen de kortste keren onder de takken door. De andere paarden vonden het nogal spannend en bleven voor de eerste tak stil staan.

Ook ging de ruiter op de haflinger rechts opstappen. Wanneer je dit namelijk doet bij de TREC krijg je extra punten. Het is wel de bedoeling dat het paard stil blijft staan.
Ze vroeg zich af of je dan links of rechts moet afstappen. Karin legde uit dat als je links afstapt, je paard zijn gewicht op links plaatst, en als je dan rechts opstapt, je paard het gewicht wil verplaatsen waardoor hij vaak niet stil blijft staan. Dus kun je het best rechts afstappen als je ook rechts wil opstappen.

Het was leuk om te zien hoe de paarden reageerden op de verschillende onderdelen en hoe ze het langzaam aan begonnen te begrijpen.

De waterbak was druk bezocht door de deelnemers, op een gegeven moment was Karin ze bijna allemaal kwijt en had ze nog 2 paarden in de piste lopen.

Een waterbak word bij de TREC in stap gereden, dit omdat TREC gebasseerd is op buitenrijden en je nooit weet wat er in een waterbak bevind.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 16:06

Wat een geluk toch een keer. Ons programma was zo dat we bij de Men piste konden blijven zitten, en een keer niet hoefden te haasten voor het volgende onderdeel.

Nu zijn wij aanwezig bij een vierspan belgische trekpaarden. Deze worden gemend door Ad Lauwen.
Eerst verteld Ad wat over het span waarmee hij nu rijd. Hij rijd met een vierspan merrie's. Niet alle namen heb ik onthouden, maar het waren mooie passende namen :'). Ad staat in het guiniss book of records, hij heeft namelijk een 48-span gereden met belgische trekpaarden en daarna verteld hij dat hij dat nog even 'dunnetjes' heeft over gedaan met een 60-span. Hij heeft 8 belgische trekpaarden op stal staan, dat is qua voer vergelijkbaar met 16 warmbloeden.
Een erg leuke demonstratie waarbij de omroeper van de ring interessante vragen stelt die beantwoord worden door Ad. Op de vraag hoe hij dit 4span in conditie houd is het antwoord simpel. De paarden blijven puur in vorm door de demonstraties die hij geeft. Hij traint verder bijna niet met ze.
Daarna mogen de mensen die het leuk vinden een rondje mee rijden. Ik weet niet of Ad zoveel animo had verwacht, maar op dit moment van typen is hij al bezig met de zoveelste vracht kinderen die mee willen.

Afbeelding

Afbeelding

Nou, ik ga even snel naar de bokt lounge, mijn laptop smeekt om een beetje energie.
Even kijken of ik daar een stopcontact kan gebruiken :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 16:08

Net even langs de bokt-lounge geweest, heel snel de laptop even aan de lader en tijd voor een korte pauze.
Gezellig gekletst met een stel bokkers, tot we er achter kwamen dat we ons moesten haasten voor de voltige heren.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:10

haha ik vind jjou echt tot nut toe het leukst vertellen! komen er ook nog foto;s van jou?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 16:13

_Maureen_ schreef:
haha ik vind jjou echt tot nut toe het leukst vertellen! komen er ook nog foto;s van jou?

Haha leuk leuk! Ik heb juist het idee dat ik door mijn enthousiasme heel onsamenhangend vertel :+.
Wat voor fotos wil je? Of bedoel je van mij als persoon :Y)?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:14

ja met leuke horseevent achtergrond.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 16:25

Ik ga het proberen ^^.

Ooh mensen, ik heb mijn zoveelste kippevel moment. Voltige mannen. Wauw wat is dit gaaf!

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:26

Ik vind het zo leuk dat jij ook zoveel berichtjes plaatst.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:28

Super leuk dat ik even kon mee kijken met Nalanta haha..

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:30

FOTO"S zitten er nog leuke bij :D

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:31

_Maureen_ schreef:
FOTO"S zitten er nog leuke bij :D

Paarden of mannen :+

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:32

allebei

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:32

Hihi :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 16:32

Sorry ik zal jullie nog even in spanning moeten houden wat de voltige betreft, want nu wil ik eerst even kijken naar de ridders in de middeleeuwen :D.

@martine, daarvoor ben ik hier toch :D!
@maureen, leuke jongens of leuke fotos xD? Beide ^^. Thessa zei mij net al dat het moeilijk kiezen word met de fotos wat voltige betreft.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:36

Dat klopt, maar niet iedereen is daar zo gul mee. Je hebt er toch behoorlijk wat werk aan.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:51

haha ik ben ook benieuwd naar de riddershow idd!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:52

Leuke verslagjes!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:07

Hele leuke verslagen en mooie foto's heb je erbij genomen! Die TREC clinic leek me heel leuk om mee te doen!