Maura op Horse Event

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maura

Re: Maura op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 18:29

Nog twee shows te typen, en ja, daarvoor heb ik een hoekje in de VIP-lounge opgezocht. Terwijl het terrein leegloopt en de organisatie als een razende aan de slag gaat met opruimen en de hoofdpiste weer in topconditie te brengen voor morgen (alsof ze zich niet al net een hele dag uit de naad hebben gewerkt +:)+ ) nestel ik mij met een biertje weer achter de laptop.

De een-na-laatste plaats is voor de ridders, maar dan in volle pracht:
Afbeelding

De gezellige nonchalance blijft, ook in de show:
Afbeelding
Maar ze doen het superleuk. Een verhaal erbij, een gevecht en een jonkvrouw, wat wil een mens nog meer. Rijtechnisch valt er wat van te zeggen maar het hoge 'lol met je knol' gehalte maakt dat goed. Wie een show kan neerzetten waar écht iedereen van jong tot oud van kan genieten doet het goed. Heel erg goed. En als je er dan ook nog zelf zo overduidelijk enorm veel plezier in hebt is er maar één conclusie mogelijk: komt dat ziet. Komt dat allen zien!

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:37

Leuke verslagen en leuk geschreven. Fijn dat je er foto's bij hebt!

maura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 18:44

En dan het slotstuk, de show van Clémence. Mijn trouwe fotografe is naar beneden om de beste shots te krijgen. Verslagen typen is één ding, de hele dag met een grote (geleende) camera rondrennen en onvermoeibaar fanatiek blijven om zoveel mogelijk verschillende shots te schieten zodat er iets bij zit dat goed bij welk verhaaltje dan ook past is iets heel anders. Toch fijn dat het samenwerken zo goed uitpakt, dankjewel anoniem niet-bokt vriendinnetje en haar nog anoniemere vriendje die vermoedelijk niet eens weet dat bokt bestaat maar wel zomaar z'n mooie camera meegeeft.

Clémence behoeft eigenlijk geen verhaal meer. Haar show is niet lang, wel een knaller. Ik denk zomaar dat er mensen bij waren die een traantje wegpinkten.

Hier een paar foto's, ze geven een indruk maar er is maar één manier om echt te zien wat deze dame kan... Zelf gaan kijken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:51

Mooi verslag hoor, samen met die van de andere bokt reporters krijg je goed beeld van wat er vandaag te zien was.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:42

Wat een heerlijke verslag Maura, en die foto van de Working Equitation: wow! Wat een lol zeg :D

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:00

maura schreef:
'Piaffe voor beginners' heet de workshop in de NH-cirkels door remedio. De centrale dame houdt het verhaal, twee ruiters en een grondwerkster vullen de drie cirkels. En in één van de drie cirkels ontdek ik een Bekende Bokker: Amable met Jauke.
Je kunt je afvragen of het een goed idee is om een groot publiek te laten willen piafferen met hun huis-tuin-en-keuken paard thuis. Maar Fiona van remedio laat niemand zomaar een paiffe doen. Ze neemt ruimschoots de tijd om uit te leggen onder welke voorwaarden een piaffe een funcionele oefening is en welke oefeningen vooraf gaan aan de piaffe. Spelregel nummer 1 is dat onder alle omstandigheden het paard ontspannen kan worden stilgezet: de paiffe wordt er niet onder druk uitgeperst. Niet bedoeld als kunstje maar als een krachtsoefening die de kwaliteit van de andere gangen kan ondersteunen.
Als gediplomeerde softie ben ik het meest onder de indruk van de intense ijver van de Friese merrie waarmee aan de hand wordt gewerkt.
[ Afbeelding ]

Wat een leuk stukje over onze demo!
Ben heel trots op mijn ijverige Friese merrie, ze deed zo ontzettend haar best!! <3

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:33

maura schreef:
Een spontane missie voor de dag dient zich aan, mijn fotografe heeft een prachtige Spaanse merrie lopen en het stikt hier van de potentiële vaders voor een veulen. We gaan maar eens wat plaatjes van die mogelijke papa's verzamelen, mag Baila straks zelf kiezen.

Eerste kanshebber is een zo te zien nog jonge hengst van de vereniging van het Spaanse Paard (d'n zwarte dus):

[ Afbeelding ]

Knap dier hè! Is Manchego van Finca Linda.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:39

Wat een ontzettend leuk verslag zeg! :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:20

maura schreef:
Horst Becker gaf les in de NH-cirkels. Een naam waar ik wel eens van gehoord had maar ik wist niet wie het was. Dit is dus Horst:
[ Afbeelding ]
Wat is die man gróót. Tot vandaag dacht ik dat er alleen steenkolenduits bestaat. Dat is wat veel Nederlanders - waaronder ondergetekende - spreken als ze bij de oosterburen op bezoek gaan. Maar nu weet ik dat er ook steenkolennederlands bestaat. Dat spreekt Horst en het klinkt geweldig. Bijna net zo leuk als Vlaams (voor de Belgische meelezers, da's dus positief bedoeld, ik ben dol op Vlaams)
NH-technisch viel me vooral op dat 'ze' allemaal net wat anders zeggen. Bij de één moet je zus staan, bij de ander zo. Je gaat je bijna afvragen of 'de' leidende positie wel bestaat. Hoe dan ook, Horst maakt een kalme indruk is gedecideerd in z'n bewegingen. Het paard werkte goed mee en de eigenaresse leek ook tevreden. Prima prestatie aan het einde van een warme middag.

Horst lijkt helemaal groot als hij naast mij staat. Moest echt tegen de zon inkijken als ik hem aankeek.
Was inderdaad wel lastig om anders te staan en te bewegen dan ik gewend was. Longeer eigenlijk alleen aan een enkele longe en op de Lammert-manier. Had dus ook moeite om gedraaid te blijven staan.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 11:53

Nog eentje om het af te leren en de balans op te maken van een bijzonder leuke dag. Eerst maar de opbrengst van de spontane missie, hier een overzicht van de potentiële papa's voor het veulen van de PRE van mijn fotografe:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na zo'n dagje half serieus, half voor de lol een beetje naar eventuele kandidaten kijken is het ons nog een stuk duidelijker dat er een hoop moet gebeuren tussen 'het kan best een goed idee zijn om een veulen uit deze merrie te fokken' en een daadwerkelijk veulen. Namen van hengsten en van hengstenhouders zijn superhandig in dat traject, dus het is hartstikke fijn om dan de naam van een hengst zo gemakkelijk te krijgen. Dankjewel laulau85 +:)+

Wat verder niet mag ontbreken in deze terugblik zijn bedankjes en complimenten voor de organisatie. Ik hoorde gisteren dat iedereen ten minste drie complimenten per dag verdient dus daar gaan we:
Eline, Bart, Bokt-team: een superleuk idee om boktreporters naar HE te sturen en daar 'gewone' bokkers voor uit te kiezen. De ontvangst was helemaal goed, we waren echt welkom en ondanks twaalfhonderd andere dingen die aandacht vroegen en geregeld moesten worden werd mij als digibeet geduldig uitgelegd hoe foto's moeten wordn geüpload en hoe ik mijn berichten in het HE forumdeel kon krijgen.
HorseEvent: complimenten voor de organisatie. Het programma verliep nagenoeg overal waar ik heb gekeken op tijd en er zat weer heel veel afwisseling in. Working Equitation vond ik echt verrassend nieuw, erg leuk om te zien. Adelinde met een dressuurpaard over een hindernis, op prime-time Tjalling en Lammert die als volleerde drilsergeanten bij ongekende nazomerse hitte het publiek in beweging zetten, ik vind het niet alleen dapper maar het toont ook de combinatie van professionaliteit en hart voor de sector die HorseEvent uitdraagt. Wat ik zelf jammer vond was dat ik niet ben toegekomen aan de programmaonderdelen in het innovation center die we hadden uitgezocht. Dat heeft uiteraard met het weer te maken, bij > 25 graden kijk ik ook liever naar shows in de buitenlucht en dan ga ik niet binnen zitten. Toch hoop ik dat de wens om de resultaten uit de wetenschap via rechtstreeks contact tussen wetenschap en publiek onder de aandacht te brengen vast onderdeel van HE blijft en misschien in de toekomst ook een weg naar de hoofdpiste vindt. Ik denk zelf dat de groep (recreatief) paardenhoudend Nederland met een behoorlijk kennisniveau en een grote interesse in wat 'de wetenschap' zoal presteert al vrij groot is en blijft groeien.

En meelezers hier: dank voor jullie reacties en complimenten (en voor 'toigels', ik vind het mooier dan teugels dus als je iemand tegenkomt die toigels zegt en verder normaal Nederlands praat dan is dat mijn fotografe of ikzelf). Ik heb een ontzettende leuke dag gehad en heb heel erg veel plezier gehad in het schrijven van m'n stukjes. Als het zou kunnen zou ik het direct weer doen.

Vandaag nog even nagenieten (en de mest uit de wei halen die gisteren is blijven liggen :D ). Iedereen die vandaag in Deurne is: geniet ervan! Iedereen die daar niet is: een hele fijne zonnige zondagmiddag gewenst.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:43

Bij deze dan een tweede poging van de namen die ik weet..

Afbeelding
Wederom Manchego van Finca Linda
Afbeelding
Folklorico (volgens mij) van buena suerte (http://www.andalusiers.nu)
Afbeelding
Grelo WH van Stal El Paso (paard is een broertje van de mijne)
Afbeelding
Volgens mij dezelfde als de vorige foto..
Afbeelding
Deze weet ik niet zeker denk 1 van de paarden van de Woeste Hoeve in Bergeijk (http://www.woeste-hoeve.com )
Afbeelding
God dit is irritant, dr naam ligt op het puntje van m'n tong...
Jaaa ik weet hem weer: Chawwa Visser met haar paard waar ik de naam niet van weet..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:05

Ik ben nou wel benieuwd wat voor paard dat jouw fotografe heeft..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:06

Leuk,

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:48

laulau85 schreef:
Bij deze dan een tweede poging van de namen die ik weet..
[ Afbeelding ]
God dit is irritant, dr naam ligt op het puntje van m'n tong...
Jaaa ik weet hem weer: Chawwa Visser met haar paard waar ik de naam niet van weet..

Dit is een Lusitano; Quilo

Mooie foto's!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:57

Haha dat dacht ik ook Cyrina maar twijfelde...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:52

maura wat een heerlijke stukjes dankjewel !

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 14:06

Nog niet alles gelezen, mooie foto's.
Ga vanavond eens goed voor dit, en ook de andere verslaggevers kijken, moet eerst nog gewerkt worden.
Was het hele weekend in Belgie, dus leuk om het op deze manier bij te kunnen lezen!

Wie is wie op de eerste foto?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:46

Leuk geschreven Maura, ik heb bijna het gevoel er zelf bij te zijn geweest ;).

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:18

Leuk geschreven, werd er vrolijk van :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:18

maura schreef:
Horst Becker gaf les in de NH-cirkels. Een naam waar ik wel eens van gehoord had maar ik wist niet wie het was. Dit is dus Horst:
[ Afbeelding ]
Wat is die man gróót. Tot vandaag dacht ik dat er alleen steenkolenduits bestaat. Dat is wat veel Nederlanders - waaronder ondergetekende - spreken als ze bij de oosterburen op bezoek gaan. Maar nu weet ik dat er ook steenkolennederlands bestaat. Dat spreekt Horst en het klinkt geweldig. Bijna net zo leuk als Vlaams (voor de Belgische meelezers, da's dus positief bedoeld, ik ben dol op Vlaams)
NH-technisch viel me vooral op dat 'ze' allemaal net wat anders zeggen. Bij de één moet je zus staan, bij de ander zo. Je gaat je bijna afvragen of 'de' leidende positie wel bestaat. Hoe dan ook, Horst maakt een kalme indruk is gedecideerd in z'n bewegingen. Het paard werkte goed mee en de eigenaresse leek ook tevreden. Prima prestatie aan het einde van een warme middag.

Ik heb hier inderdaad een tijd staan kijken en moest wel lachen om zijn Nederlands, het heeft een charme :D

Maura, super leuk geschreven