Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt! (1/3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:16

Ik kwam uit op 177 punten. De staponderdelen waren goed. De middenstap was vanaf de middellijn tot het einde goed voor een 8. Jammer van de rommelige aanleuning tot de middellijn. En vanwege de aanleuning kom ik ook niet op winst uit. Het paard loopt niet fijn los door het lijf en de aanleuning is vaak rommelig. Ook vond ik het paard in de middendraf en het 2e wijken niet helemaal tactmatig lopen.

Echt tegen de hand heb ik hem niet zien lopen, maar de aanleuning is op dit moment niet constant genoeg.

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:18

ponyparadijs schreef:
Teugels op maat zou ook een 1 kunnen zijn. Want door het niet uitschuiven naar het halsstrekken kan je ook geen teugels op maat maken. Dus min of meer ook niet getoont.
Maar vindt een 1 ook wel erg drastisch.

Ik snap wat je bedoeld, maar op zich heeft ze nog wel wat verschil in teugellengte, en met oppakken, ook al is het maar een beetje, blijft het paard netjes in houding en beweging, vandaar.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:22

wat een lef van deze bokker!
Leerzaam maar vast toch wel even slikken her en der om zo commentaar over je rijden te lezen.
knap hoor.
(zelf geen wedstrijd ervaring dus kan geen punten geven maar wilde dit toch even zeggen).

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:24

ponyparadijs schreef:
Eigenlijk vindt ik een 4 nog best schappelijk. Want eigenlijk heeft ze slechts 2 passen richting halsstrekken laten zien. Dus niet echt getoont.
Maar ja om daar in de L2 nou een 1 voor te geven?

Daar kun je geen 1 voor geven. Ze heeft tenslotte wel een volte in draf gereden en dat telt ook mee in het onderdeel.

Amiigo

Re: Hoe zie jij het? Jureer mee op Bokt! (1/3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:38

Je krijgt van mij 180 punten, middenstap heb je een 5 voor gekregen, achterwaarts ook omdat er in mijn ogen wel protest was (zwiepende staart, onrustig in de aanleuning, met aandraven tdh komen).
Voor houding en zit heb je ook een 5.. Ik vind je onderbenen erg onrustig en soms ben je wat hard in je handen, voor de galop onderdelen heb je wel een paar 7'ens :)
Toch vind ik goed dat je dit op bokt plaatst! Niet veel ruiters die dit durven :)

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:48

ik kwam op 182. Ben het grotendeels eens met bovenstaande reacties. Vond overigens de 1e middengalop helemaal niet zo slecht. Middenstap wel goed.
wijken een 5 en een 4, halsstrekken en halthouden ook een 4. Heb veel 7ens gegeven voor de galoponderdelen. Vond daar het beeld wat rustiger dan in de draf.

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:51

Ik kwam op 178 punten uit. Had verwacht dat ik nog net winstpuntwaardig uitkwam want ik vond het opzich best een nette proef alleen zijn er net te veel kleine foutjes waardoor het een 5 wordt ipv een 6. En halsstrekken en wijken zijn echt onvoldoende, galop over het algemeen netjes alleen de overgangen na draf niet. Zonder de kleine foutjes was ik zeker boven de 190 uitgekomen. Respect voor de bokker van dit filmpje _/-\o_

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:58

Wat leuk om eens te doen. :)

179 was waar ik op uit kwam

Drijft veel, spanning bij het wijken, halthouden slordig(voor mijn gevoel niet goed voorbereid)

Opzich geen verkeerde proef.
Ik vind het altijd vreselijk als ik 179 krijg echt net niet, en dan beoordeel ik 1 keer zelf een proef en dan heb ik het ook :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 01:00

Ik kwam op 175 punten :) Maargoed ik ben niet echt goed in dit soort dingen en vond sommige dingen lastig te bepalen doordat bijv de overgang bij C buiten beeld is. Vond vooral je benen erg onrustig en met wijken kantelde het paard zijn hoofd.

Dacht dat ik wel hoger zou zitten aan het einde, vind niet dat ik superlage cijfers gegeven heb, heb ook zoiezo één 8 gegeven (En niet verzorging hoor :+ )

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 01:11

Mijn complimenten voor het lef van de amazone. :D Dat was alleen al bonuspunten waard. Ik ben best coulant geweest en kwam op 186 uit.
Kantelen stoorde me en het onrustige been.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 01:19

Ik kwam op 172 punten uit. Als de ruiter aan de puntjes op de i werkt zal dit zeker een leuke combi zijn wat verder komt. Ruiter is vooral onrustig met de benen en paard kantelt zeer regelmatig het hoofd.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 03:06

Wat een juryverschillen zie ik hier voorbij komen :)
En dat score formulier wil ik in real life ook, en dan gelijk doormailen naar secretariaat met digitale handtekening. Een Pull down menu met meest gemaakte opmerkingen maat het dan compleet ;)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 05:10

sommige mensen zijn wel azijnpissers hier.....haha...

ik zelf kom op 182 pt uit, en dan heb ik ook 4en gegeven en 7ens.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 07:18

Fijn paard heb je: hij doet erg zijn best voor je. De stap vind ik jullie beste onderdeel en de galop is ook fijn.

Werkpunten: je doet zelf nog teveel en dat geeft een onrustig beeld. De hulpen mogen luchtiger en fijner. In draf zou je paard beter door zijn lijf mogen komen, de buikspieren meer aantrekken, dan volgt het ook beter de hand in het halsstrekken.
Tip: neem een paar zitlessen aan de longe, waarbij je je echt focust op het volgen van het ritme van je paard; je bent soms net iets sneller in je bewegingen dan je paard.

Ik vond de proef niet winstpuntwaardig, omdat ik denk dat jullie nog niet klaar zijn voor de M dressuur. Maar dat komt zeker wel.

Bedankt voor je proef _/-\o_

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 07:49

sigrid1182 schreef:
sommige mensen zijn wel azijnpissers hier.....haha...

ik zelf kom op 182 pt uit, en dan heb ik ook 4en gegeven en 7ens.

Tsja, dat kun je ook over 'de Sinterklazen' zeggen. ;)
Ik en een hele hoop anderen vinden het niet wp-waardig, maar ook een hele hoop mensen wel.
Ik vind het eigenlijk best leuk om de verschillende 'opvattingen' en motivaties te bekijken :)

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 07:49

Jij geeft deze combinatie 181.0 punten.

Ik vond het 2de gedeelte van de proef erg gehaast ogen. De onderbenen van de ruiter waren erg onrustig. Jammer. Het wijken en de middengalop heb ik aan beide kanten een onvoldoende gegeven.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:03

Ik kwam op het totaal van 178, ben geen jury ofzo. Maar idd bij opmerkingen o.a. de onrustige aanleuning, halthouden scheef/niet vierkant, het wijken volgens mij moet het paard eerst rechter gesteld. Amazone was wat gespannen dus daardoor denk ik dat het een onrustig beeld gaf vandaar geen winstpunt. (wel knap hoor!! ik zou zelf denk ik niet eens meer weten wat links of rechts was :o met deze aandacht)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:14

Ik kom ook uit op 180, dus net winst. Er zitten foutjes in, zoals door veel opgemerkt het kantelen van het hoofd en de af en toe onrustige aanleuning en been ligging. Het zou hier en daar iets spectaculairder mogen.
Maar het is een leuke combinatie, die als ze bezig gaat met het commentaar vast verder komt.
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat de 'echte' jury voor punten heeft gegeven.

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:29

Ik kwam uit op 184 punten. Ik vind de overgangen naar het halthouden niet goed, het halsstrekken en hij zou in de galop wat meer mogen doorspringen. Vond het verder een nette proef en zeker wel een winstpunt waard.

Wat hebben de juryleden op Horse Event gegeven? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Edit: Ik vergeet het wijken. Hier helaas ook 2x 5 voor gegeven.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:33

Allereerst een complimentje dat je het hebt aangedurfd om hieraan mee te werken +:)+ Bokt kennende krijg je toch wel een flinke lading commentaar over je heen, dus echt petje af!!

Het commentaar wat hier wordt gegeven ben ik het wel mee eens, maar in mijn beoordeling had je nog steeds een dikke winstpunt :o In mijn beoordeling kwam ik uit op 191 punten! Ik ben slechts een B-amazone, dus in mijn optiek doe je het al snel heel goed. Na het lezen van de comments van overige bokkers ben ik wellicht iets te coulant geweest :o In de L2 wordt er natuurlijk een stuk meer van je verwacht dan in de B, dus daar hoort dan ook een strengere beoordeling bij.
Laatst bijgewerkt door AndreaB op 08-09-12 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:33

Oh laat maar, ik zie dat de beoordeling van de juryleden pas na Horse Event komen :o

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:42

Ik kwam op 187 uit, ben benieuwd wat de echte juryleden er voor hebben gegeven

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:52

ik ben uitgekomen op 171 punten paard is niet goed aan t been hij word naar voren geport door de amazone en ook is hij niet rustig in de aanleuning.
qua het schakelen met verruimen mag hij nog veel meer naar voren pas op t laatste komt hij een beetje naar voren.
met het wijken gaat zijn achterhand eerder dan zijn voorhand en kantelt het paard enorm zijn hoofd en is de ontspanning weg.
ook in de verdere proef kantelt het paard enorm zijn hoofd.
met het afwenden en halthouden is hij niet 4 kant en gaat t allemaal te gehaast en de laatste lijn halthouden is scheef aanrijden en scheef halthouden.
denk ook om je voltes beide kanten horen even groot gereden te worden.
ook het tipje ontspanning tijdens het hals strekken mis ik hij mag nog veel lager komen en meer ontspannen vanuit ze rug

dus al met al ga werken aan het schakelen naar voren rijden en terug rijden en werk aan een rustige beenligging en aanleuning.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 08-09-12 08:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:53

Ik kwam uit op 182, halsstrekken niet getoond en de overgangen waren vaak wat gespannen.
Vond het geheel zo slecht nog niet, wat ook in mijn punten te zien is :P

Ben inderdaad benieuwd wat haar echte punten van de jury's zijn!

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:55

ik kwam op 193 punten. over het algemeen een nette proef. middengalop mag meer en moet ook weer terug gereden worden. in het wijken heeft ze impuls verlies. hals strekken is wat mij betreft niet getoond dus daar kreeg ze van mij een 4 voor. en het halt houden gaat nog niet heel vloeiend wat vooral te zien is bij het afgroeten