Fotoshoot Andor onder het zadel door PS-Fotografie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Re: Fotoshoot Andor onder het zadel door PS-Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 10:45

In de wind slaan? Zoals ik al op Joolien reageerde, ik krijg gewoon op die manier les, het zijn bijna de exacte woorden van mijn lesgeefster dus ik rij ook gewoon op die manier.
En zoals ook vermeld, heb ik volgende week een zitles omdat ik weet dat daar aan gewerkt moet worden :)
En defensief, ja best. Ik heb ook geen zin in allemaal negatieve commentaar omdat ik vind dat mijn paard best goed loopt. Als ik commentaar op mijn rijden had gewild, had ik het topic wel onder HAW gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:46

Ik ben het met de rest eens. Als ik heel eerlijk ben zag ik al kijkende van foto tot foto een ruiter die naar mijn idee nog niet zo heel lang in het zadel zit. Dat is niet echt leuk om te horen, maar ik denk dat ik ook wel weet hoe het komt door de reacties die je in het topic geeft; ontzettend defensief. Wil je wel leren? Een goede instructeur is de ene helft, jouw bereidheid om er ook wat van op te steken is de andere. De tips in het topic komen ook echt niet uit de lucht vallen..

Wel écht een super leuk paardje heb je, dat mag ook nog wel even gezegd worden!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:54

Kan het niet verder dan beamen wat de rest zegt.. Mijn pony net onder het zadel , en dus net beleerd loopt nog meer nagelijk en daar zijn we ook vanuit de achterhand begonnen ik vind mijn pony net aan klaar voor de B maar zeker nog geen L/M..
Mijn merrie wordt ook op een vriendelijke manier gereden

Moet zeggen dat ik het dus echt met de rest eens ben..
In een B proefje moeten ze toch echt al netjes nagelijk lopen en dat zie ik hier nog niet..

Je rijdt haar wel netjes en vriendelijk wat mij belangrijker lijkt dan de naam L of M dressuur er aan te geven

( was dit overgens een betaalde fotoshoot? Want vind de foto's niet super van kwaliteit incl de portretfoto )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:01

Rijtechnisch commentaar mag hier wel gegeven worden mits het volgens de regels van HAW gebracht wordt. En bovenstaand commentaar voldoet er aan. Je kan iets doen met de tips maar het hoeft niet, dat is jou eigen keus.

Leuk paardje, mooie bles heeft hij. :)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:03

Wat ziet Andor er goed uit zeg :D Heel mooi!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:07

Leuk paard. En mooi hoofdstel :~ staat 'm prachtig. Welk merk is het?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 11:08

Psydoxy schreef:
Leuk paard. En mooi hoofdstel :~ staat 'm prachtig. Welk merk is het?

Het is een simpel hoofdstel uit de Epplejeck :D
De neusriem is wel apart gekocht, maar ook van Epplejeck :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:12

Ik ga ook met de vele rijtechnische commentaren mee qua scheefheid en nageeflijkheid. Maar mag ik vragen waarom je wel al aan M-oefeningen wil beginnen als je nog bezig bent hem van achter naar voren te rijden en nog niet aan de nageeflijkheid toe bent?

Ik kan het alleen maar toejuichen dat je op die wijze les krijgt en dus eerst een goede basis wilt vormen voor je "aan de kop gaat plukken". Top! Maar ik kan die denkwijze niet rijmen met het doen van M-oefeningen.

Voor wat betreft de foto's vind ik het zonde dat je wat met je schouders ineen zit. Hou deze wat meer naar achter, dan ziet er wat trotser uit. Zeker voor de foto's geeft dat net een mooier beeld.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 11:17

Omdat wij al wel aan de nageeflijkheid toe zijn. :) Maar als jullie het allemaal beter weten dan mijn lesgeefster, dan moet heel bokt gaan lesgeven :D
Het wijken en de schouderbinnenwaarts gaan goed en we zijn nu rustig een begin aan het maken naar de appuyementen en dit neemt hij super op.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:21

Je moet eerst goed nagefelijk rijden voor je gaat wijken etc..
Waarom al gaan wijken als je je paard nog niet bij elkaar hebt..
Nagefelijk komt voor wijken en niet andersom

Mijn paard kan ook stapjes op zij doen.. Maar nee dat kan ik geen wijken noemen

Vind overgens dat je slecht tegen kritiek en tips kan

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 11:24

Zo gaan we ook de baan door :

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:24

Yontheke schreef:
Omdat wij al wel aan de nageeflijkheid toe zijn. :) Maar als jullie het allemaal beter weten dan mijn lesgeefster, dan moet heel bokt gaan lesgeven :D
Het wijken en de schouderbinnenwaarts gaan goed en we zijn nu rustig een begin aan het maken naar de appuyementen en dit neemt hij super op.

Mijn god, dit hoeft toch echt niet hoor zo. Ik hoop dat je dit topic over een tijdje (als je wat ouder bent?) nog eens terug leest en een beetje om je zelf kan lachen (uit schaamte dan).... Als je dat kan ben je waarschijnlijk ook meteen ineens een stuk verder qua rijden. Succes.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:27

Juul schreef:
Yontheke schreef:

Mijn god, dit hoeft toch echt niet hoor zo. Ik hoop dat je dit topic over een tijdje (als je wat ouder bent?) nog eens terug leest en een beetje om je zelf kan lachen (uit schaamte dan).... Als je dat kan ben je waarschijnlijk ook meteen ineens een stuk verder qua rijden. Succes.

TS is al 23 hoor

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:31

En ik ben ook 23 en dan mag ik zeggen dat ik ook nog veel kan leren, TS ook dus :o

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:33

Ik vind dat je erg defensief reageert en bijna op het arrogante af. Ik weet niet of je het daadwerkelijk ook zo bedoelt, maar het komt erg naar over.

Jouw paard loopt op deze foto's niet nageeflijk genoeg. Het ziet er vriendelijk uit, maar is heel vrijblijvend. Zoals Joolien terecht opmerkte loopt hij ook nog aardig op de voorhand. Overigens kantelt hij zijn hoofd op een aantal foto's.

Eerst geef je aan dat je met lesgeefster (nogmaals, wat iedereen hier alleen maar goed vindt!) van achter naar voren wilt werken, en nu ineens is de nageeflijkheid in orde en ben je al een begin aan het maken naar de appuyementen. Dit spreekt elkaar tegen.

Edit: ik zie net de latere foto's. Daarop loopt hij idd van voren meer nageeflijk, maar erg op de voorhand. Ik dat je lesgeefster dus inderdaad op de goede weg is, maar dat M-oefeningen nog te vroeg zijn.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 11:43

Juul schreef:
Yontheke schreef:

Ik ben 23, en ik ga me hier niet van schamen hoor. :)
Ik mag me best verdedigen als ik vind dat dat nodig is.
Als mijn lesgeefster vind op basis van een hele les dat we wel toe zijn om zulke oefeningen te doen dan luister ik naar haar en niet naar mensen op bokt die na 10 foto's zeggen dat ik nog niet lang in het zadel zit..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:45

Sorry je ziet het wel heel zwart/wit.. er bestaat ook nog zoiets als grijs en niet alleen jouw instructie weet alles..

Was het overgens een echte shoot ?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 11:47

Het is door een vriendin gedaan die veel interesse heeft in fotografie. Ze heeft een eigen website en doet soms wat shoots van mensen om meer ervaring te krijgen. Het is dus niet door een professionele fotograaf gedaan. :)

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:49

TS, ik snap jouw punt wel. Natuurlijk heb je meer vertrouwen in je instructrice dan mensen die op de pc wat foto's zien. Echter, ik vind dat er vriendelijk opbouwend advies gegeven is. Verdedigen is niet nodig wanneer je niet aangevallen wordt. Gewoon eens goed de commentaren lezen en zien of je er wat aan hebt. En anders maar lekker niet, en doe je gewoon lekker je eigen ding.

Verder: fijn voor je dat zijn voet weer is opgeknapt. Ik hoop voor jullie dat jullie nog lang en gelukkig probleemloos kunnen rijden!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:56

Ik moet zeggen dat ik al bij het zien van de foto's dacht: waar is de nagefelijkheid, waarom telkens alleen het koppie naar binnen terwijl het lichaam niet volgt etc.etc. Maar dat is hier al voldoende gezegd.

Wat mij verbaast: je geeft aldoor aan dat je prima les krijgt en wat het van voren naar achteren betreft is dat zeker zo. Maar als je lesgeefster vindt dat je toe bent aan appuyementen zonder dat de rest ook maar in de buurt komt van wat het moet zijn dan moet ik toch wel mijn vraagtekens zetten bij de kwaliteit van je lesgeefster. Dus maar een vraagje: wat rijdt ze zelf, heeft ze een opleiding gedaan, etc.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 12:00

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:06

Ok, als ik op de site kijk staat er deze uitleg (o.a.):

It is crucial that students of Dressage understand each purpose, and understand WHY each element of training and technique of correct riding is important, because each rider ultimately is the teacher and teammate for each horse.

Unfortunately many trainers don't want to explain, or don't have the knowledge to explain the why of each element of training - often trainers never learned themselves the reasons behind the techniques, so are only teaching technique, position, aids, etc. This leads to misunderstandings between horse and rider which quickly escalate into fighting! This is what we want to change.

Vooral het dikgedrukte wordt in dit topic m.i. geprobeerd aan je uit te leggen en dat je daar dan zo fel op reageert is jammer...

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:16

Wat een lekker bekkie heeft je paard zeg! :+: Die melkmuil is wel enorm schattig!
Ik vind het rijden er heerlijk uitzien, lekker relaxt en ongedwongen!
Die oprichting komt nog wel ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:16

Die laatste 2 foto's geven een fijn beeld, iets nageeflijker, maar inderdaad wel op de voorhand, mag actiever en meer bij elkaar. Dat heb je wel nodig met appuyeren etc bijvoorbeeld

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:18

als je alleen positieve commentaar wilt horen etc ..
Moet je er niet in plaatsen dat je L/M rijdt met dit paard maar alleen dat je les had tijdens een fotoshoot..
Dan krijg je het commentaar wat je graag wilt horen gezien je er verder netjes ontspannen rijdt