Ben zo stom geweest, weer niet naar mijn verstand geluisterd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Re: Ben zo stom geweest, weer niet naar mijn verstand geluisterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:43

Jeej Kim hoe ben je daar zo achter gekomen? Op dat filmpje lijkt ze wel gewoon kreupel zeker hoe ze ook met haar hoofd beweegd! Wel super dat het zo is op gelost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:54

Door een heel simpel trucje te doen.
Het filmpje op de vorige pagina is helaas de enige die ik nog heb.
Ik moest tijdens het longeren mijn hand zover voor mijn ogen houden dat ik alleen Kim's benen zag.
Als ze iets aan haar benen zou hebben, zou je dat zien doordat ze dan zou gaan 'hinken'.
Dit was niet het geval, maar ze bleef wel (net als in de OP ook staat en de reden dat ik reageer) met haar hoofd op en neer gaan.
Ze liep dus niet kreupel met haar benen, dus hebben we de dierenarts en osteopaat erbij gehad.
Ze is behandeld en liep direct na de behandeling al beter!
Toen moest ze een tijdje stil staan, dus niet longeren of rijden en daarna weer rustig opbouwen.
Zelf twijfelde ik of ik er echt wel weer op moest gaan rijden, maar zowel mijn instructeur, dierenarts én Osteopaat zeiden dat ze daar juist beter van zou worden.
Ik ben blij dat ik naar ze geluisterd heb en nu een gezond paard heb dat geen pijn heeft en los is.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:56

wow nog nooit van die methode gehoord maar wel super dat je het zo hebt op kunnen lossen!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:03

Tjo klinkt gewoon echt balen voor je, maar voel je niet dom ik koop ook zonder keure. Een klinische keuring is ook maar een moment opname. Sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:04

:j
Het is alleen wel een heel dubbel gevoel om dan te gaan rijden.

Maar ik hoop dat dit ook het geval is bij het paardje van TS en dat het eigenlijk heel simpel op te lossen is.
Dat zou leuk zijn voor beide; TS die vertrouwen krijgt in haar nieuwe paard en het paard dat steeds wat losser gaat bewegen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 18:49

Verdorie dat lijkt er echt héél veel op.
Ook dat in verzet komen.
Alleen de mijn trapt en bokt dan ook zelfs nog.

Ik heb je filmpje een paar keer bekeken en Amy loopt wel minder kreupel dat wel, maar is duidelijk niet blij en komt nog veel meer in verzet.

Dank je voor je reactie.

En de rest natuurlijk ook!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 12:46

Ben net terug van de kliniek met de pony.

Ze zakt linksachter door haar been.
Vermoedelijk doordat ze nog maar weinig gedaan heeft.
Ook haar bovenkant is pijnlijk.

Veearts rade aan, 2 maanden longeren, 4 á 5 keer in de week.
Met tussen door stappen om de verzuring weg te laten gaan.
Ze moet afvallen, omdat ze nu moeite heeft om zichzelf te dragen.
Er mag nu dus ook niemand op, ze heeft het immers zelf al moeilijk genoeg.
Mocht het na 3 weken niet beter gaan word ze verder onderzocht.
Wanneer het te pijnlijk word mag ze ondersteund worden door methacam (ik weet niet meer precies hoe je dat schrijft).

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:11

Maar je weet nu dus nog steeds niet wat de oorzaak is?
Mocht je nog iets willen me verkoper (geld terug oid) moet je er echt zo snel mogelijk achter zien te komen wat het paard precies mankeert!
Heel veel sterkte hiermee!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:30

Zijn er ook foto's en scans gemaakt? Ach als het zo is op te lossen is het super toch, alleen nu maar hopen dat dat gebeurt!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 20:50

Nee geen scan's en/of foto's gemaakt, ik was zo blij dat het waarschijnlijk iets is dat op te lossen is dat ik dat zo fijn vond en alleen maar dacht van, ik ga goed mijn best voor der doen.
We gaan er tegenaan.
Ik heb wel goed geluisterd wat ik moest doen voor der, maar geen enkel keertje nog maar aan de verkoper gedacht,
tot nu, ha ha.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:29

Oei onverstandig dat je geen foto`s hebt laten maken....nu weet je nog niet wat het is, vind het een raar advies van de DA :o
Mijn merrie van 5 heeft ook overgewicht en doet ook nog bijna niets maar die loopt echt niet onregelmatig!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 21:47

Tja, hij heeft ervoor geleerd, wie ben ik om aan zijn advies te twijfelen denk ik dan?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:51

als jij er pas na een maand achter komt dat het dier kreupelt, en er nu nog 2 maand over heen laat gaan , hoef je niet meer bij de verkoper aan te kloppen. Ik zou als verkoper na een maand al niet meer iets willen denk ik. In een maand kan er veel gebeurd zijn Over de kop , klappen van een ander paard fout gereden ,noem maar op. Het paard kan bij de verkoper wel nooit iets gemankeerd hebben. Ik wil er niet mee zeggen dat er bij jou wat gebeurd is , maar als verkoper weet je dat niet.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 22:04

Ik begrijp je volledig, maar ik heb er toen op dat moment niet aan gedacht helaas.

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:15

Jeetje wat balen zeg, echt heel vervelend en jammer :n
Ik heb ook heel goede ervaringen met het rechtrichten van paarden! Op de manier zoals KoudbloedKim of op de manier van http://www.paardenbegrijpen.nl ! :) Echt, ik hoop dat het allemaal goed komt weer, ik duim voor je! :j

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:21

Als je paard moet afvallen, zou ik ook zeker oppassen met voeren.
Weet niet of ze op het land staat? En hoeveel hooi en krachtvoer ze krijgt?
Vind 4 tot 5 keer longeren per week behoorlijk wat. Dat is voor een onervaren paard een enorme aanslag op de spieren en gewrichten.

Ook oppassen dat ze niet te snel afvalt, anders kan je vervetting van het bloed krijgen.

Jammer dat je geen foto's hebt laten nemen. En dom (sorry, maar het moet er even uit) dat je haar niet hebt laten keuren. Voor een gebruikspaard is een klinische keuring echt essentieel. Nu heb je eigenlijk niets om op terug te vallen. Bij een klinische keuring was dit euvel zeer waarschijnlijk wel naar voren gekomen.

Nou ja, hoop voor je dat ze weer beter wordt. Een nieuw gekocht paard wat direct kreupel is, is ook niet leuk.
Sterkte.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:05

Hoe gaat het met je paard?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 11:25

Nadita, ze krijgt enkel alleen s'avonds een klein beetje hooi en staat 24 uur per dag op de wei.
Wanneer het weer slechter word krijgt ze natuurlijk meer hooi, maar geen krachtvoer of een heel klein beetje.
De wei is aardig arm.

Ze loopt gelukkig al een stuk beterder alleen gisteren toen ik met der op der weg wou uitstappen leek het net of ze een ong. 2 keer wat struikelde.
Ik had het niet gezien omdat ze achter me liep, maar ik had wel door dat het effe niet ging hoe het moest.
Het valt me op dat ze gisteren heel veel ontspannen momenten er tussen had.
Ze was zo ontsettend braaf dat ik de longeersessie niet zo heel lang had gehouden.
De dag ervoor heb ik de flink op der plek moeten zetten nadat ze weer gericht naar me trapte.
Ze heeft in haar verleden veel haar zin gekregen en ze heeft geen goede opvoeding gehad en als ze iets niet mag wat ze wil of ze moet iets wat ze niet wil, dan gaat ze naar je trappen en/of bokken.
Boos zijn mag van me maar naar me trappen echt niet, ha, ha.
Vandaag heb ik der zonder commentaar van mevrouw haar aan de kant kunnen doen tijdens de wei uitmesten en ook tijdens het longeren was het top.
Ook met het uitstappen op de weg, al hadden we een kleine mis comminucatie, ik snapte maar niet wanneer ze opeens alsmaar stil ging staan, bleek dat er naar mensen met een hond aan het kijken was.
Ze is erg onzeker dus even gerustgesteld en we konden weer verder.