Veulen springt het water in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:02

Awh wat een schatje!

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:12

Suzanne F. schreef:
Ik hoop niet dat ik nu heel bokt over me heen krijg maar ik snap werkelijk hier niet de bedoeling van. Ik begrijp dat het veulen ingeslapen moet worden? Waarom moet hij dan nu leren dat water niet eng is? Waarom moet dat dier de sloot in? Omdat jij dat leuk vond? Want een ander nut heeft het niet begrijp ik. Ik vind het bijna onder het mom van: Nou ja als hij verzuipt dan maakt het toch niet meer uit.
Ik snap echt niet waarom zo'n diertje nog de stress hiervan moet doormaken want je kan me niet vertellen dat een veulen het zo leuk vindt om in een sloot te springen.

Eerlijk gezegd snap ik deze actie ook niet. Het veulen heeft groeischijfontsteking en er zit zelfs een stukje groeischijf los en heeft dus pijn. En ondanks dat hij pijnstilling heeft lijkt het me niet nodig om een veulen dan zo'n sprong in het water te laten maken, al is het voor de foto. Lijkt me geen lekker gevoel voor het veulen en ook dat lijkt me stressvol.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 15:14

Diaantjev schreef:
Eerlijk gezegd snap ik deze actie ook niet. Het veulen heeft groeischijfontsteking en er zit zelfs een stukje groeischijf los en heeft dus pijn. En ondanks dat hij pijnstilling heeft lijkt het me niet nodig om een veulen dan zo'n sprong in het water te laten maken, al is het voor de foto. Lijkt me geen lekker gevoel voor het veulen en ook dat lijkt me stressvol.

Oké.

Verder iedereen bedankt voor de steun +:)+ en fijn dat jullie het leuk vonden om naar te kijken.

Lante

Re: Veulen springt het water in

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:19

Ik hoor niet bij de mensen die dit leuk vinden om naar te kijken, maar wens je toch veel sterkte, erg jammer van het veulen...

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:25

Lante schreef:
Ik hoor niet bij de mensen die dit leuk vinden om naar te kijken, maar wens je toch veel sterkte, erg jammer van het veulen...

Ik sluit me hier bij aan, vind het geen fijn beeld.
Heel veel sterkte!

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:44

Leuke foto's :)

Spijtig dat je het veulen moet "afgeven"
Ik heb ook eentje staan en zou het enorm hard vinden moest ik hem niet kunnen houden

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:38

Wat heerlijk dat je dit veulen nog zo'n fijne dag mee hebt kunnen geven! Eventueel MET een pijnstiller. Fantastisch dat hij 't nog even meegemaakt hebt.

Jammer dat je de JUISTE keuze hebt moeten maken. Ik zie zooo vaak dat er eindeloos door getobt wordt!

Respect!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 08:55

Een paard of in dit geval een veulen wat niet lang meer te leven heeft, daarvan wordt normaal hier op bokt nog een laatste fotoshoot gemaakt. Ik heb nog nooit eerder gezien dat het dier nog even gebruikt wordt voor wat stuntjes.

Kan aan de foto niet zien of het dier kreupelt. Normaal zou het dat wel doen met die blessure maar misschien met de pijnstillers niet. Het water is natuurlijk wel lekker koel aan zijn ontstoken been.

Hoop toch dat leden van bokt dit voorbeeld niet gaan volgen en het bij een fotoshootje houden.

Begrijp ook dat als de Rendac maar direct had kunnen komen, dit ook niet gebeurd was.

TS sterkte met het de eeuwige rust geven aan dit veulen. Het is een mooi dier.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:05

Respect voor de TS om het veulen wat geen kans heeft op een normaal leven uit zijn lijden te verlossen.
Natuurlijk snap ik dat je nog graag foto's van je veulen maakt op zo'n moment maar eerlijk gezegd kan ik de reactie van SuzanneF ook wel begrijpen. Waarom nog een veulen in zo'n stress situatie brengen.
TS, ik wens je veel sterkte toe.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:06

In verband met de ontsteking wat toch zeker onplezierig aan zal voelen voor zo'n jong paard, begrijp ik ook niet goed waarom je dit avontuur uit koos. Daarnaast denk ik dat je het beestje het meest plezier doet door hem tijd met zijn moeder door te laten brengen in een stabiele situatie zonder van alles te ondernemen. Daarom begrijp ik de reactie van Suzanne F. goed. Ik wil je sterkte wensen de komende tijd, zal niet makkelijk zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:13

Beauty_J schreef:
vind het er leuk uit zien... volgens mij vind hij het ook echt leuk.. want je trekt echt niet zomaar een paard (zelfs niet een veulen) met tegenzin in het water

STERKTE TS

De drang om achter mammie aan te moeten is inmens groot.
Het bijna srakke touw en de noodsprong geeft toch aan dat hij het liever niet deed en de oortjes fier naar voren is niet alleen bij lol maar ook bij spanning.

Heel wrang voor je ts, sterkte.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:21

Zo TS wat ontzettend naar!
Sterkte ermee hoor :(:)
Hoe oud is het veulen geworden?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:21

Wat ik me dan ook nog afvraag, kan het diertje niet op een kliniek ingeslapen worden.
Dan hoef je toch helemaal niet te wachten tot na het weekend ivm de Rendac?
Verder deel ik de mening van Suzanne F. nutteloze actie om veulen nog te leren dat water niet eng is.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 11:40

F_Orumster schreef:
Beauty_J schreef:
vind het er leuk uit zien... volgens mij vind hij het ook echt leuk.. want je trekt echt niet zomaar een paard (zelfs niet een veulen) met tegenzin in het water

STERKTE TS

De drang om achter mammie aan te moeten is inmens groot.
Het bijna srakke touw en de noodsprong geeft toch aan dat hij het liever niet deed en de oortjes fier naar voren is niet alleen bij lol maar ook bij spanning.

Heel wrang voor je ts, sterkte.

Dat was omdat ik het touw niet snel genoeg los kon laten en zijn moeder heel snel was, want die heeft dit vaker gedaan.

Kabouterdans schreef:
Wat ik me dan ook nog afvraag, kan het diertje niet op een kliniek ingeslapen worden.
Dan hoef je toch helemaal niet te wachten tot na het weekend ivm de Rendac?
Verder deel ik de mening van Suzanne F. nutteloze actie om veulen nog te leren dat water niet eng is.

Dat kon, maar ik dacht dat hij vrijdag thuis ingeslapen kon worden. Dus we hadden van tevoren afgesproken hem sws weer mee naar huis te nemen. En ik vind het ook nutteloos, want dat is het ook, duh :roll: , maar ik ben gewoon zo egoïstisch geweest dat ik dit alsnog wilde doen. Punt.

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:45

[/quote]
Dat kon, maar ik dacht dat hij vrijdag thuis ingeslapen kon worden. Dus we hadden van tevoren afgesproken hem sws weer mee naar huis te nemen. En ik vind het ook nutteloos, want dat is het ook, duh :roll: , maar ik ben gewoon zo egoïstisch geweest dat ik dit alsnog wilde doen. Punt.[/quote]

En ik geef je groot gelijk!

Heel veel sterkte, het is een leuk veulen!

(Oeps, quote niet helemaal goed gekomen :o )

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:48

Skygirl schreef:
Dat kon, maar ik dacht dat hij vrijdag thuis ingeslapen kon worden. Dus we hadden van tevoren afgesproken hem sws weer mee naar huis te nemen. En ik vind het ook nutteloos, want dat is het ook, duh :roll: , maar ik ben gewoon zo egoïstisch geweest dat ik dit alsnog wilde doen. Punt.

Inderdaad egoïstisch ja.. Wat een reactie zeg. :n Arm dier, bah.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:57

Ik vind het nogal knap dat iedereen hier kan beoordelen of het veulen het leuk heeft gevonden of niet..
het is toch logisch dat een veulen zo reageert de eerste keer? hij word 'letterlijk' in het diepe gegooid. Wie weet vond ie het wel leuk dat ie er eenmaal in was! wie zijn wij om dat zo van 4 foto's te beoordelen?
Of ze het moest doen of niet, dat is haar keuze. TS is erbij dus die moet het het beste weten van ons allemaal.

Miracle_ schreef:
Skygirl schreef:

Misschien wilde ts het veulen gewoon in laten slapen bij hun thuis? en wat is daar mis mee? iedereen reageert op zijn eigen manier op zo'n te nemen keuze...

Veel sterke na dit weekend TS, het is erg zonde van zo'n mooi diertje
Laatst bijgewerkt door iloonaa__ op 25-08-12 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 11:59

Miracle_ schreef:
Skygirl schreef:

Nou weet ik het wel hoor.

Wat een nutteloze reactie zeg... nogal mosterd na de maaltijd.

Walgelijk mens ben jij, bah. :r

Wat wil je met deze post? laten zien hoe goed jij zelf bent?
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 25-08-12 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 12:01

iloonaa__ schreef:
Ik vind het nogal knap dat iedereen hier kan beoordelen of het veulen het leuk heeft gevonden of niet..
het is toch logisch dat een veulen zo reageert de eerste keer? hij word 'letterlijk' in het diepe gegooid. Wie weet vond ie het wel leuk dat ie er eenmaal in was! wie zijn wij om dat zo van 4 foto's te beoordelen?
Of ze het moest doen of niet, dat is haar keuze. TS is erbij dus die moet het het beste weten van ons allemaal.

Miracle_ schreef:

Misschien wilde ts het veulen gewoon in laten slapen bij hun thuis? en wat is daar mis mee? iedereen reageert op zijn eigen manier op zo'n te nemen keuze...

Veel sterke na dit weekend TS, het is erg zonde van zo'n mooi diertje

Ja dat snap ik ook niet.. Als we de afspraak op maandag hadden gehad bij de kliniek was het sowieso ook pas maandag geweest. :roll: En als het niet zo duidelijk was geweest als nu dan hadden we het sowieso nog 2 maanden aangekeken voor het nemen van een beslissing als deze.. Terwijl het dan even pijnlijk is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:06

Wat erg!! Sterkte alvast.

Maar wat ik me afvraag: is dit niet schadelijk? ivm zijn blessure, gaat dat niet nog meer pijn doen na gekke fratsen en dan heeft ie meer pijn in de tijd dat hij nog heeft?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 12:14

Ragdollcat schreef:
Wat erg!! Sterkte alvast.

Maar wat ik me afvraag: is dit niet schadelijk? ivm zijn blessure, gaat dat niet nog meer pijn doen na gekke fratsen en dan heeft ie meer pijn in de tijd dat hij nog heeft?

Zijn blessure valt op zich wel mee, maar we zijn er al heel snel mee naar de kliniek gegaan, want hij is ook geopereerd aan zijn x-beentjes. Daar had het dus niets mee te maken en dat was ook al helemaal goed hersteld. Het is vooral dat de kans dat het ooit nog goed komt er gewoon niet is in dit geval..

In de wei springt hij ook nog voortdurend in het rond, daar maak ik me ook weleens zorgen over. Ik denk dat dat nog schadelijker is, want de grond in de wei is momenteel echt kei en keihard. Of als hij weer eens over het erf aan het touw ineens begint te galopperen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:20

Skygirl schreef:
Nou weet ik het wel hoor.

Wat een nutteloze reactie zeg... nogal mosterd na de maaltijd.

Walgelijk mens ben jij, bah. :r

Wat wil je met deze post? laten zien hoe goed jij zelf bent?

Pardon??? :')
Lange tenen?

Waar zie je mij zeggen dat ik goed ben? :D
Je kan gewoon niet zo goed tegen de waarheid lijkt wel.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:22

eens met iloonaa_, alleen ts is hier zelf bij geweest en er is niks aan de fotos te beoordelen. ik ken het veulen en geloof zeker dat hij het wel degelijk leuk vond. verder loopt hij ook niet kreupel met de pijnstillers. hij geniet van zn laatste dagen in de wei.
ik vind het erg knap dat de beslissing genomen is. er zijn zo verschikkelijk veel memsen die m niet uit zn lijden zouden verlossen..
daarbij is het niet leuk dit allemaal over je heen te krijgen als je je veulen moet laten inslapen. alsjeblieft, het is gezegd, laat het nu.

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:23

Lante schreef:

Hier sluit ik me ook bij aan, ga er verder niets over zeggen..

Wat een mooi veulen, eeuwig zonde! Veel sterkte toegewenst!!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:27

Moet dit niet getemd worden? Vind het toch wel een beetje ongepast om iemand die een hele vervelende beslissing moet maken eindeloos zo aan te vallen. Een keer was genoeg geweest.