Llevado (z)onder zadel en (z)onder hoofdstel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:41

waar ik wel benieuwd naar ben, draaf en galoppeer je zo ook?

Amable

Re: Llevado (z)onder zadel en (z)onder hoofdstel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 09:53

Nee, nog niet. Ooit gaan we dat wel doen, maar tot op heden hebben we zelfs pas 1 keer onder zadel gegallopeerd en een keer of 3 gedraafd. Alle tijd ;)

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:03

Amable schreef:
Corelli schreef:
Ziet er heerlijk uit!

Wat ik je als tip zou willen meegeven is dat je mag proberen om je lijf meer mee te nemen in je wendingen. Op foto 6 bijvoorbeeld zie je dat je lijf tegengestelde boodschappen geeft. Volgens mij ben je daar naar rechts aan het wenden, terwijl je lijf naar links "gewend" is; je linkerschouder en linkerheup zijn achter t.o.v. je rechterkant.
Als je dit omdraait (dus linkerschouder en linkerheup voor, rechterschouder en rechterheup achter) dan wendt je lijf dezelfde kant op als je paard en is het voor je paard duidelijker wat je wil :)

Een makkelijk ezelsbruggetje dat ik hiervoor gebruik is dat er oogjes naast mijn navel zitten en die moeten kunnen zien waar ik heen ga. Wel erop letten dat je ook daadwerkelijk je schouders en je bekken meeneemt, anders werkt het niet :+

Succes met deze knapperd!

Ik heb eens zitten kijken naar mezelf en realiseerde me ineens dat als ik denk dat ik recht zit ik dus inderdaad iets gedraaid ben. Zat nav je opmerking nog eens erg verbaasd naar de foto's te kijken. De theorie ken ik, de praktijk ook, maar als je blijkbaar scheef bent wordt dat ineens best lastig :+ Ga maar eens proberen om me een nieuwe, rechte houding aan te wennen :+

Ik denk dat het komt omdat je de neckrope met je binnenhand vasthebt, dan is die schouder ook sneller naar voren als je je er even niet bewust van bent. Een hulpje hand kan zijn ook de neckrope van hand te wisselen als op de andere hand gaat.

Hij is echt al zo groot geworden (knap was hij altijd al), leuk om die veranderingen te zien met je andere topics, om hem te zien opgroeien

Amable

Re: Llevado (z)onder zadel en (z)onder hoofdstel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 10:06

Da's idd ook een goede tip :j