het komt nooit meer goed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:45

Goed dat je toch door bent blijven zoeken! Er zijn idd veel mogelijkheden met hoefkatrol. Je woont een stukje uit de buurt, maar als je advies van een goede hoefsmid zou willen, kan ik je die van mij van harte aanbevelen! Wordt ook door verschillende klinieken ingezet als zij het niet meer weten. Hij heeft zelf ook een paard met hoefkatrol trouwens ;) Mocht je willen, stuur even een PB.

Noompje86

Re: het komt nooit meer goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 15:47

alle info en hulp is welkom!!

iloveprada1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:56

sterkte met deze moeilijke beslising!
ik weet hoe het voelt.
mn Shetlander had een ruis bij het hart en de da zei dat hij niet oud zou worden.
ik had er extra goed voor gezorgd en toen ging het weer beter en dan dacht ik hij red het wel een dag later kom ik weer in zijn box en dan gaat het weer heel slecht hij kon niet meer staan dus we hadden hem weer geholpen overeind te komen en toen viel hij weer om. het ging telkens weer goed en dan weer slecht hij heeft het 3/4 maand vol gehouden en toen is hij overleden..... ;( ;( ;(

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:36

Noompje86 schreef:
met de pees is niet mis maar wel hoefkatrol aan bijde voorbenen

Help me even, bedoel je dat ze zeiden dat er met de pees niets mis is, of dat het probleem met de pees niet mis is, dus erg? Als het geen peesprobleem is, alleen hoefkatrol verandert dat de zaak natuurlijk enorm.

Je schrijft alle hulp en info is welkom, ken je: http://www.hoefkatrol.be?
In Nederland geeft o.a. Mireille den Hoed op deze wijze training en instructie: http://www.stalmireille.nl

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 20:40

met de pees is niets mis nee. hij was wat geirriteerd maar de pees was niet de oorzaak
hoefkatrol.be ken ik net een paardagen ja :-) de andere niet, zal gelijk even kijken
(ik woon zins maandag een beetje op het internet...)
dank je wel voor de info

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:48

@Noompje86, ik stuur je zo even een PB.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:53

Hoe komen ze dan in vredesnaam erbij dat de pees bijna door is en nu opeens een andere DA die zegt dat hij alleen geirriteerd is?
Heeft de eerste DA gescand?

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:00

het is zo lastig!! 10 verschillende mensen 10 verschillende meningen..en zo zit je te denken om je paardje op de eeuwige weide te laten gaan en zo veranderd ineens alles en is er nog hoop!!

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 23:52

hoihoi allemaal

Met Mona gaat het al wel wat beter nu en ze is nog vrolijker, ze mag eindelijk weer wat doen. blokje rond stappen vind ze super leuk :P
maar jullie willen niet geloven wat er van de week gebeurde
mijn (pleeg)moeder belde op, en zei dat ze het zo sneu vond met Mona en alles
en zei toen dat ik Zazou kreeg!!!
zazou is 1 van haar manege pony's waar ook stiekem altijd al verlieft op ben.
het is echt geen wedstijd paard maar wel een schatje. een draver is wel ff wat anders.
Lekker rijden/springen/bos kan weer en met Mona kunnen we rustig aan veder, zonder dat ik haar te veel ga laten doen omdat ik zo graag wil. nu nog hopen dat de 2 merries elkaar leuk vinden...:P
en wedstrijden...het zal wel. zo lang we maar lol hebben ;)

@supersupersuperblij!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 07:48

Wel lief zijn voor zazou he! Want ik ga dr wel missen :(
Maar super tof voor jou :) :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:45

Heel fijn voor je! Zo zie je maar, wat verder zoeken heeft vaak zin. Vreemd trouwens zo'n foute aanvankelijke diagnose.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:53

Wat ontzettend fijn voor je en wat ongelooflijk lief van je (stief) moeder!!
Superfijn dat je met Mona naar een andere VA bent gegaan, en wat een verschil in uitslag zeg!
Kennisje van me heeft een pony met katrol op het voorbeen gehad , had al een hoop gesukkeld, uiteindelijk speciaal beslag , en eureka ; pony kon weer normaal lopen!
Beestje loopt op die ijzertjes inmiddels al weer ruim 2 jaar , en ze kunnen er weer alles mee doen.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:14

Ik lees de laatste tijd steeds meer goede resultaten van mensen die bij hun paard laser en magneet therapie toepassen (bij peesblessures, hoefkatrol e.d.) mss is dat nog een optie om naar te informeren?

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 17:17

oo hier heb ik nog nooit van gehoord. dank je wel. ik ga het eens opzoeken

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:48

Hoe is het nu, al verbetering?

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 19:28

hay,
Mona heeft nu ronde ijzers voor en het gaat geweldig!
als ik eerlijk ben loopt te beter dan dan 2 jaar geleden:-)
binnen kort gaan we maar weer starten in de sport
natuurlijk weten we niet hoelang het zo goed blijft gaat, maar voor nu gaat het super
en met mijn nieuwe knollie Zazou gaat het ook goed
ze zijn al goede vriendinetjes

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:07

Fijn om te horen! Heel veel succes gewenst voor de toekomst!

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:08

kijk of er (een oud) iemand is die:
graag een wandelig maakt
graag knuffelt met pony's
met een weide
en in de buurt woont!!

verkoop hem aan die!

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:37

@Jolijn2001: Say what..??!! Komt misschien omdat je 10 jaar oud bent, maar bemoei je niet met dingen waar je geen weet van hebt!

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:54

Niekje51 schreef:
@Jolijn2001: Say what..??!! Komt misschien omdat je 10 jaar oud bent, maar bemoei je niet met dingen waar je geen weet van hebt!

Sorry maar met deze reactie lijk jij eigenlijk niet veel ouder dan jolijn2001.
@ jolijn2001, je reactie is mss goed bedoeld maar als je alles goed doorgelezen zou hebben had je kunnen zien dat het paardje zich al een stuk beter voelt dankzij een goed baasje en een andere DA (+ hoefsmid uiteraard)

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:33

@Deaglán: Laat ik het even wat uitgebreider zeggen dan. Als je een reactie plaatst waarin je voorstelt dat iemand zijn paard maar moet verkopen omdat deze een blessure heeft, dan raakt dat mij. Zeker in dit geval, daar de TS er alles aan doet om haar merrie er weer bovenop te krijgen. Ik weet wat het is om zo'n traject te doorlopen en het is alles behalve leuk. Het is heel zwaar, zowel emotioneel als fysiek, zonder garanties dat je paard er bovenop komt. Een paard is niet 'nutteloos' voor een eigenaar die gek is op zijn of haar paard op het moment dat deze een blessure krijgt. Zo komt de opmerking over, maar dat heeft deze dame (nog) niet door. In het echt had ik er ook wat van gezegd, maar dan weet je direct dat je een kind van 10 voor je hebt, hier zag ik het pas nadat ik gereageerd had en daarna haar profiel bekeek. Daarop heb ik mijn post aangepast. Wellicht inderdaad volgende keer eerst profiel kijken, maar haar post verontwaardigde mij zeer.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 01:44

@Niekje51, wat me als 1e tebinnen schiet als ik je antwoord lees is; kind maak je niet zo druk maar dat klinkt kleinerend en zo bedoel ik het niet.
Ik heb zelf 2 probleem paardjes en als ik me iedere keer druk moet maken over het feit dat iemand me verteld dat ze "rijp zijn voor de slager" of dat ik ze maar "snel naar een handelaar moet brengen en een andere moet kopen" zou ik geen leven meer hebben.
En ja, ik kan me ook boos maken over de wegwerpmaatschappij en het feit dat zelfs het dierenwereldje daar onder lijdt maar dit is bokt en er komen hier allerlei mensen over de vloer, die allelei meningen hebben en deze mogen uiten (hoe ongelukkig ze zich dan soms ook uitdrukken). Het is voor TS fijn om te weten dat je zo met haar meeleeft maar jolijn2001 weet nu alleen dat ze afgesnauwd is en leert er verder niets mee. Maar goed laten we dit topic niet verder ophouden met offtopic discussies en laten we hopen dat de goede vordering bij het paard van TS zo doorzetten.

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 09:16

Laatst op stal een haflinger. Pees zouden gaten en al inzitten. Stond op pijnstillers en al. Iedereen afscheid genomen. Einde verhaal.
Toen zijn ze toch naar de kliniek gegaan
Onderzoek
Bleek het een bloeduitstorting!
Pony dus weer mee naar huis.

Kijk. Dit is een voorbeeld en ik denk niet dat je je vast moet houden aan dit soort succesverhalen maar onderzoek in een kliniek kan natuurlijk nooit kwaad.

Iig heel veel sterkte ermee en khoop voor je dat het meevalt en je toch nog jaren plezier kunt hebben van je paardje!

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 12:08

Allemaal dank voor de fijne antwoorden!
maar ik denk dat het eens tijd word om hier een slotje op te doen
als iemand toch nog iets wil weten of zeggen stuur gerust een PB

(mij Mona loopt nu super!
ze is al bijna 10 jaar bij mij
en dat blijft ze ook tot het echt niet meer kan
al moet ik haar tillen!
ze gaat pas als ik kan zien dat ze het niet meer wil)

mag hier een slotje op?