Braaaaaaaaaf paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:37

Citaat:
Of op een scooter/motor, ook zo vaak. Lekker aan het gas sjorren zodat de motor gaat brullen als ze langskomen. :')

Ow ja, scooters. -O-
Dat heb ik ook wel ja, dat is wel vervelend!
Niet zozeer omdat mijn paard ervan schrikt, maar het maakt zo'n rotgeluid. :+

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:37

Ja klopt wel, het zijn vaker scooters. Doelgroep en het feit dat motoren vaak op de 'grote weg' rijden en scooters verplicht op fietspaden etc moeten blijven :P

itsmi

Re: Braaaaaaaaaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:38

ach hebben zij ook hun lolletje weer gehad....

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:40

Oooh dat komt me zooo bekend voor! Gisteren ging ik na 1,5 week niet gereden te hebben (geen vervoer naar stal) lekker zonder zadel met een los teugeltje buiten rijden (: Onderweg naar het bospad fietsers die langskwamen, wielrenners, motoren, tractor en wat auto's, en ponylief sjokt braaf verder, vind t wel best...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:49

love_shyboy schreef:
Oooh dat komt me zooo bekend voor! Gisteren ging ik na 1,5 week niet gereden te hebben (geen vervoer naar stal) lekker zonder zadel met een los teugeltje buiten rijden (: Onderweg naar het bospad fietsers die langskwamen, wielrenners, motoren, tractor en wat auto's, en ponylief sjokt braaf verder, vind t wel best...

Heerlijk!!
Al zou het mijn keuze niet zijn naar buiten zonder zadel na 1,5 week niet gereden te hebben.
Sowieso beter niet zonder zadel, die van mij heeft een nogal hoge schoft. :')

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:58

In eerste instantie zou ik dit zelf ook nooooit gedaan hebben met een vreemd paard, maar ik had eerst een kwartiertje in de bak gereden, kijken hoe dattie was, maar zoals k had verwacht heerlijk relaxed, dus lekker naar buiten gegaan, gelukkig heeftie een heerlijk platte/ronde rug haha

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 00:07

Oooh je hoeft je niet te verantwoorden hoor naar mij toe!
Fijn dat hij zo'n fijne rug heeft! Dat zit toch een stuk lekkerder!

Filipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:47

Die van mij is suuuper rustig met auto's fietsers enz. ... laatst galoppeerden we een berg omhoog maar er kwamen 2 fietsers langs gesjeest, ik heb hem maar eens in galop gelaten keken wat er gebeurd, goed vastgehouden, maar geen reactie :D
heel fijn!
behalve natuurlijk als er een papieren zakje op de grond ligt sjeezt ie meteen weg xD

Hehe heerlijk als je zo relaxed kunt rijden ....

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 00:10

Mijn Haf is een schijtebak die tijdens het rijden al schrikt als je boe zegt hahaha
Mijn Tinker is het tegenovergestelde. Die is nergens bang voor, als ze wel schrikt is het van iets onbenulligs als een vallend takje.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 00:39

Vandaag aan de wandel met 1 van depony's, vliegen er 2 grote honden op ons af met ontblote tanden.
Honden dachten misschien dat de hele weg van hen was???
Eigenaar roept hen, ze geven der geen gehoor aan.
Vooral 1 ervan.
Uit reactie had ik de hond gecorrigeerd, want op de baas reageerde ie niet.
Ik kreeg het niet allemaal zo goed mee, omdat het zo snel allemaal ging, maar vriend zei dat de hond toen de tanden niet meer liet zien, wel bleef ie aan de pony ruiken op een te intensie manier.
Bah, ik vond het zo naar, pony deed niets, maar als er dan 2 grote honden met ontblote tanden op de pony afvliegen dan maak je je echt wel zorgen.
Ik snap niet waarom die lui geen hek of zo hebben als ze niet op het terein blijven, 1 van onze andere pony's was er vandoor gegaan.
En voor deze vond ik het echt verschrikkelijk naar.

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 00:46

Op zo'n moment vind ik het juist erg leuk mijn Haflinger bij mij te hebben. Als een hond naar haar blaft gromt etc... dan valt ze hem aan. Of ik erop zit of niet. Ze valt ook niet aan met het uitdelen van trappen. Nee de oren gaan plat achterover en gaat met tanden bloot erachter aan.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 01:38

Nou ik vond het niet zo leuk en vriend lief en pony lief ook niet.:n

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:39

Helaas hebben sommige mensen hun honden totaal niet onder controle, zulke honden horen ook niet los in mijn ogen. Mensen zijn zo koppig en er moeten eerst ongelukken gebeuren voor ze zich het realiseren.
Daar is dan weer een ander, in dit geval jij, je pony en vriend de dupe van.
Is gewoon erg jammer want het kan ook anders

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:17

Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen, maar echt heerlijk zo'n paard. Heb er nu ook zo 1onder het zadel sinds maart, reageert maar op 1ding, dat zijn andere paarden.(alleen hinniken) Tja blijft een hengst he :Y)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:56

Ah heerlijk, mijn verzorgpaard is ook zo relaxt! Ik rijd dan vaak door de polder, in de berm langs een weg waar dan een sloot tussen zit, en dan ga ik galopperen met lange teugel, ook weleens handen los en zo en dan al die blikken _/-\o_ Ik voel me dan altijd helemaal super als ik die blikken zie haha, heerlijk! *\o/*
Super dat het zo goed ging :j

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:58

ik heb ook zo'n relaxt paardje, tinker, vandaag kwam er een tractor achter ons. thinco ging vanzelf al aan de kant en stil staan, wachtte tot de tractor voorbij was en liep rustig door.

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:09

Heerlijk zeg zo'n paardje! Mijn "ouwe" paardje was ook zo. Mijn "nieuwe" (ook alweer een jaar bij ons) moet dat nog een beetje leren. de ene keer is ze keirelaxed, wel altijd heel voorwaarts, maar de andere keer springt ze al in de lucht als je moet hoesten bij wijze van spreken. Laatst was ze wel heel stoer. we kwamen op een smal bochtig weggetje een harley davidson tegen. Zat een keivriendelijke man op die de motor uit had gezet. Heb 'm keurig bedankt en langsgereden. Maar ja, geen verstand van paarden, toen ik 10 meter voorbij was startte hij.... en jullie weten wel hoe dat klinkt.... Suus sprong met 4 benen de lucht in, maar na 2 sprongetjes alweer helemaal kalm!! Ze leert 't wel.... <3

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 11:49

Niet heerlijkers dan dat!
Zelf rijdt ik op een Fries die totaal níet onder die beschrijving valt (vrachtwagens en bussen zijn spannend, maar dat gaat nog wel, maar bij onverwachte situaties kan ze compleet bevriezen).
Daarentegen rijdt mijn vader het spanmaatje van degene die ik rij, en die is wel zo ontzéttend bomproof dat het niet meer normaal is... Hij is zelfs over de stoep gestapt terwijl er met een bulldozer de straatstenen uit de straat werden geknald. Dat maakte zo'n herrie dat ik er zelfs van onder de indruk was.
Astra? Die kijkt even en zodra je zegt 'toe maar' loopt ze rustig er langs en kijkt ze niet eens meer.. *D

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 11:56

De mijne is ook brood nuchter. Het enige waar hij echt hard voor stopt en omdraait het liefste zijn schapen in de weide die mee gaan lopen:) Dat is hem iets teveel:)