Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
. Weet ook niet of dit ooit eerder met haar gedaan is.
(Simpele dingen, ineen stoppen met lopen en geen stap willen verzetten, oeh de plantjes zijn vandaag eng e.d.
)
!
! Haha.
.
. 
. Ben natuurlijk benieuwd wat je er dan van vind
. Ladynette schreef:heeft zij niet wat mee gemaakt ofzo met springen dat ze opeens zo stopt en angstig is? en ik weet niet maar de duivel sla je er eerder in dan eruit. als het paard vertrouwen nodig heeft kan een correctie tiktje goed zijn maar op deze manier niet. Als zij stopt voor de spring laat haar dan eens kijken desnoods raakt ze de balk nog aan met de neus zolang ze hem maar goed heeft kunnen zien en weet dat de balken haar niet opvreten. Het lijkt me een erg fijn spring paard met goede metaliteid maar ik ben er van overtuigd dat dit paard de tijd moet hebben. En niet van ik rij op de spong af en ze gaat er ook meteen over heen. Rij er gewoon op af stopt ze er heen stappen laten kijken ontspand ze dan terwijl ze er naar gekeken heeft of gesnuffeld belonen en opnieuw aanrijden. Niet zo dwingend gaan dauwen met die benen. Echt met rust doen anders als je dat niet doet durf ik er op te wedden dat er over een jaar een topic van jou staat Help!! mijn paard wil niet meer springen.