Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
! Wat een prachtdier! Veel plezier en succes. Arabesk schreef:Op alle foto's loopt je paard achter de loodlijn, zeker voor zo'n jong paard waarbij ook de nekwervels nog heel kwetsbaar zijn kun je schade aanrichten.
Dat je paard zo wegduikt voor het bit geeft aan dat het bit pittig inwerkt in de mond, je paard probeert die druk te ontwijken. Probeer een zachter bit, of liever nog bitloos. Zeker op deze leeftijd is een paard heel gevoelig in de mond door tanden wisselen etc.
chesty schreef:Ze loopt idd te ver achter de loodlijn. Ik ben er mee bezig dat ze mijn hand gaat volgen en zo meer lengte krijgt. Zoals de meeste weten is dat gewoon erg moeilijk met een jong paard.
Ze is heel licht in de hand en ik wil wel lichte verbinding houden met de voorkant ( ipv alle teugels losgooien )
Ik trek haar ook absoluut niet in deze houding:) Ik weet zeker dat ze nog wel meer lengte gaat krijgen. Ze volgt nu al veel meer mijn hand dan in het begin.
Ik heb er verder ook hele goeie begeleiding bij.
terpentijn schreef:Wel zaak om de neus er toch uit te rijden, en de hals laag en lang te geven.

Een waardige opvolger
Wel mag je je handen wat meer dragen denk ik, maar voor de rest, echt wauw