Supervette dingen die je kunt doen met balen voordroog hooi.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:07

Echt super gedaan zeg!! hoe kom je erop :D

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:17

Wat gaaf zeg!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 12:21

Gypsy schreef:
papagroom toch, er staat dat het de balen van haar vader zijn, en dat die het goed vind. ;)

Ehm, niet van mijn vader, maar van mijn baas. ;)
papagroom schreef:
Heel erg leuk....maar als het mijn balen waren was ik pissed off geweest,even een baaltje aan tikken,folie stuk,en je kunt het kuilde mesthoop op rijden...ik begrijp helemaal dat je daar niet bij hebt stil gestaan....ik zou als jong jochie het zelfde hebben gedaan...LOL...

Zoals ik al eerder schreef, een springpaard raakt zo'n ding niet, waar een eventer dat eerder zou doen. Een springpaard springt er hoog zat overheen, gewoon omdat ze voorzichtig zijn en omdat ze het toch wel een spannend ding vinden. Als je dan als ruiter geen domme rijfout maakt (waar we ff vanuit gaan) moet het heel raar lopen als een paard dat 1.35m loopt een baaltje van 90cm raakt :)

En er gaat idd wel eens een baal kapot door andere redenen, die worden dan gerepareerd met een stukkie tape. Zulke balen hier nog niet weg hoeven gooien, en er gaan er toch een stuk of 6 in de week doorheen.
Misschien moeten we dan ook geen paarden meer in een wei, stal of vrachtwagen zetten, want ze zouden daar toch eens iets kapot maken, kost ook weer geld. Of nog erger, ze beschadigen zich zelf, wat dat dan niet kost! :P

Mijn baas is alleen maar blij dat ik zo'n 'streken' uithaal, hier worden de paarden braaf van waardoor ze minder snel schrikken van iets aparts op concours en daardoor dus makkelijker te verkopen zijn aan iemand die een leerpaard zoekt. Boven dien is het goed voor de afwisseling en het houd ze fris in de kop, zoals Venga al zegt

Ik heb er trouwens ook nog mensen mee geinspireerd! wat FB vrienden van me hebben een soortgelijk filmpje geplaatst :D (Ook over eigen balen, so don't worry)

loriene schreef:
Wauw echt heel leuk!!
Leuk idee om te gaan filmen tijdens het springen. :D

Misschien moet ik dit eens doen als ik een parcours ga springen, ik vind zelf ook dat het wel een gaaf beeld geeft! Toch eens kijken of ik dan ding niet ergens op mijn hoofd kan knopen.
Ik weet wel dat er genoeg springfilmpjes zijn met een helmcamera, maar van jezelf is toch ff net wat leuker!

De rest, dank jullie voor de leuke reacties!

Anoniem

Re: Supervette dingen die je kunt doen met balen voordroog hooi.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:11

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:35

Leuk filmpje! Dit soort 'streken' zullen idd wel vertrouwen geven voor ik het springparcours! :)

(Is dit trouwens in de buurt van Heeze ? Ik denk de omgeving te herkennen aan de weinige secondes waarop je iets anders dan je paard filmt :D )

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 07:20

Dat heb je knap gezien Josien!

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:28

Leuk filmpje. Idd een bekende omgeving. Rij hier regelmatig langs met de koets (is dit tussen de twee bruggen op ongeveer de hoogte van de blauwe hekken)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 08:16

Idd tussen de 2 bruggen. Als je vanuit de heide over de houten brug komt 2e wei rechts, voor de kleine maisplak :D

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:45

knap dat je met één hand kunt filmen, en met je andere hand sturen. _/-\o_
ziet er leuk uit! :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:49

Gaaf joh :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:20

hartstikke leuk!

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:21

Echt geniaal!!!
Ik kan niet wachten totdat mijn paard oud genoeg is!!!
ik zal van vast een rolletje kuilplakband extra klaar leggen :P

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:05

Gaaf hoor! :D

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:12

Haha wat leuk!
Super dat je hem zover hebt gekregen om er overheen te springen!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:36

Je paard kan altijd een balk of in dit geval een baal raken, het zijn ook maar dieren. Erg arrogant van je dat je er maar van uit gaat omdat je een springpaard rijdt, dat het wel goed komt. Ik moet er niet aan denken hoe fout dit kan gaan als je paard dus wel blijft hangen.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 11:38

Wat heeft het met arrogantie te maken dat je weet dat je 1.35m paard makkelijk over een blokje van 80cm kan springen?
Natuurlijk kan een paard een balk of deze baal raken, maar de kans is zeer klein. Bovendien zal het paard zich niet makkelijk beschadigen aan een gladde plastic baal hooi zonder uitsteeksels. Als we hier bang voor moeten zijn, moeten we nooit eventing gaan rijden en ook nooit meer een sprong maken met onze paarden. Onder hindernissen staan namelijk vaak hekjes en muurtjes van dezelfde hoogte die ze ook kunnen raken en waar ze zich aan kunnen verwonden.
Vind het trouwens ook erg dom en kort door de bocht dat je iemand die je niet kent arrogant noemt.
Laatst bijgewerkt door Schoentje op 16-08-12 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:44

Dat je dat even springt met 1 hand, respect! Als iemand zo kan rijden als jij mag je een tikkeltje arrogant zijn. :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:51

_/-\o_ Wat een geniaal idee! Hahaha leuk hoor!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:13

schoentje schreef:
Wat heeft het met arrogantie te maken dat je weet dat je 1.35m paard makkelijk over een blokje van 80cm kan springen?
Natuurlijk kan een paard een balk of deze baal raken, maar de kans is zeer klein. Bovendien zal het paard zich niet makkelijk beschadigen aan een gladde plastic baal hooi zonder uitsteeksels. Als we hier bang voor moeten zijn, moeten we nooit eventing gaan rijden en ook nooit meer een sprong maken met onze paarden. Onder hindernissen staan namelijk vaak hekjes en muurtjes van dezelfde hoogte die ze ook kunnen raken en waar ze zich aan kunnen verwonden.
Vind het trouwens ook erg dom en kort door de bocht dat je iemand die je niet kent arrogant noemt.

Ik vind de manier hoe jij je post typt en wat je zegt arrogant, niet jijzelf, lezen is ook een kunst. Punt is dat je altijd rekening moet houden met het feit dat het fout kan gaan. En weer gooi je het er op dat het een paard is die 1.35 springt, ook die kunnen fouten maken wat hoogte betreft.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:19

Is dat even handig, zo hoef je helemaal geen parcours meer op te bouwen!
Jammer dat we hier de weides nooit maaien. Echt een inspirerend filmpje. :P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:25

_O- _O- _O- _O- Whahaha, xx_Horsiex je bezorgdheid is in dit geval echt niet nodig, zelfs wel aandoenlijk maar bovenal erg amusant. Zeker in combinatie met je forumnaam doet het echt schattig penny aan.

*pakt doekje om beeldscherm te poetsen; in tijden niet meer zo gelachen op bokt*
Laatst bijgewerkt door Anne_GTI op 16-08-12 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:39

Respect zeg!! Ik zou dat nooit durven, laat staan met 1 hand. :')

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 20:13

xx_Horsiex schreef:
schoentje schreef:

Ik vind de manier hoe jij je post typt en wat je zegt arrogant, niet jijzelf, lezen is ook een kunst. Punt is dat je altijd rekening moet houden met het feit dat het fout kan gaan. En weer gooi je het er op dat het een paard is die 1.35 springt, ook die kunnen fouten maken wat hoogte betreft.

Dus een beetje geloven in jezelf en je paard vind je dus arrogant?
Ik ben er idd van overtuigd dat de kans nihil is dat dit paard een domme fout maakt op deze hoogte en ik geloof idd ook in mezelf dat ik dat niet doe op deze hoogte. En mocht dat onverhoopt toch gebeuren dan ben ik er vrij zeker van dat ze gewoon over zo'n plasic baal heel glijden en zich daarbij niet beschadigen.

Natuurlijk moet je er rekening mee houden dat het fout kan gaan, maar dat kan ook op een kruisje van 50cm, ik ben idd ooit eens over de kop gegaan op een stijltje van die hoogte met een jong paard, een losse balk is dan net zo gevaarlijk als ze die tussen de benen krijgen dan die baal hooi. een paard kan ook zich in de wei behoorlijk blesseren en zelfs op stal kan ie zich vast rollen of tegen de muur slaan en zich daarbij beschadigen. als we op die manier overal het gevaar in moeten zien, dan moeten we onze paarden tot aan de oren in de bandages laten staan en nooit meer uit hun, onder constante toezicht staande stalletje met kussens bekleden muren halen.

Op concoursen loopt dit paard ook af en toe een derby, daar staan ooit gemetselde muurtjes onder hindernissen, blokken gemaakt van bielzen, kippenkooien die normaal in een cross staan met een balkje er boven, vaste op- en afsprongen.
Denk je dan dat alle ruiters naar de parcoursbouwer lopen en vragen of dat alles eruit mag? Nee, want deze paarden zijn goed getraind en de ruiters geloven in zichzelf en hun paarden, dat heeft imo niks met arrogantie te maken, maar met zelfvertrouwen wat nodig is om goed te kunnen presteren op een springwedstrijd.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:24

Ben het helemaal met je eens schoentje.
Ik vind het een geweldig filmpje,dezelfde dingen deden wij vroeger ook. }>
Wanneer je overal bij gaat nadenken wat er allemaal mis kan gaan moet je achter het raam gaan zitten en er niet weer weggaan. :7

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:28

haha super leuk zeg! zou het zelf nog niet durfen :D