sommige mensen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxStitchxx

Re: sommige mensen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 14:20

ommen is wel een eindje weg ja..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:22

Zelf houden en een verzorger zoeken, of wel laten castreren op termijn (moet kunnen om dat geld bij elkaar te sparen lijkt me) en dan alsnog verkopen.
De kans dat het dier nu ergens slecht terecht komt is wel levensgroot.

Waarom ben je aan dit dier begonnen eigenlijk?
Ik zou het dier feitelijk alleen al ophalen omdat ik vind dat dieren een blijvend thuis verdienen en niet zo heen en weer
geschoven moeten worden.
Zeker zo'n kleintje... kost niks, zoek desnoods iemand die zijn/haar shet erbij wil zetten en zorg er gewoon voor... Dier wordt niet veeeeeeel gelukkiger van getut, een speelmaatje vinden ze belangrijker.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 14:26

omdat ik toen niet wist dat ik nu ga scheiden en omdat situaties kunnen veranderen.
het paardje heeft nooit iets te kort gekomen.

als ik hem castereer moet dat in een kliniek wegens zijn leeftijd.
maar heb ook nog een zoontje die graag wat wil eten en ik een casteratie echt niet kan betalen.
heb het paardje trouwens al een paar jaar...

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 14:28

verzorgster zoeken heb ik al geprobeerd, maar daar komen alleen maar penny meisjes op af en daar zit ik ook niet op te wachten.
hij staat nu alleen en dat vindt ik zielig. had niet verwacht dat het zo moeizaam zo gaan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:29

xxStitchxx schreef:

Onzin, vorige week nog een 11 jarige hengst laten castreren, gewoon liggend in de weide, niks aan het handje.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 14:30

oke, dacht dat niet kom omdat het zaakje te volgroeid is en de kans op complicaties dan te groot is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:32

Maakt niets uit hoor.
Bel even wat dierenartsen langs in de buurt om te zien wie de goedkoopste is.
Zo snel mogelijk laten doen.
Daarna even goede foto's maken met je kinderen erbij, kindje wat ermee aan touw wandelt, kindje wat erop zit, als het even kan ook rijden.
En dan te koop zetten voor bv 150 euro als kinderpony.
Heb je de castratie er ook weer uit en mensen willen best betalen voor een pony als die écht kindvriendelijk is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:33

xxStitchxx schreef:
omdat ik toen niet wist dat ik nu ga scheiden en omdat situaties kunnen veranderen.
het paardje heeft nooit iets te kort gekomen.

maar heb ook nog een zoontje die graag wat wil eten en ik een casteratie echt niet kan betalen.
heb het paardje trouwens al een paar jaar...

Dan zoek je toch een weidemaatje voor de komende tijd? Kunnen jullie de kosten en de zorg delen.
Kun je op je gemakkie afwachten of je situatie straks dermate opknapt dat je hem zelf houdt, en anders heb je even de tijd om te sparen en hem alsnog 'netjes' aan te bieden voor verkoop.

In een impuls een dier aanschaffen is erg dom, maar in een impuls verkopen is vaak niet veel slimmer.
Je slaat jezelf achteraf toch voor het hoofd als het dier het slecht krijgt.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 14:37

impuls koop was het niet, wil hem ook niet aan de eerste de beste weggeven al weet je achteraf toch niet aan wie je hem verkoopt. iedereen kan een mooi verhaal ophangen.
ben beng dat ik hem indd moet casteren maar, maar waar ik het geld vandaan ga halen.
pff wil gewoon het beste voor het paardje maar valt nog niet mee allemaal.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:40

Heb helaas geen plek voor een hengstje :) anders had ik hem wel opgehaald. Vind hem wel leuk, maar met 2 merries gaat het niet.

Ninx, je slaat de plank, zoals 90% van de tijd, gewoon weer eens compleet mis.
Ze zegt nergens dat het een impuls aankoop is geweest en heeft al 4 keer uitgelegd dat er geen mogelijkheid is om hem te behouden. Soms kan het gewoon niet anders.
Kan je linksom blijven zeiken en rechtsom blijven zeiken, maar feit blijft dat JIJ geen inzicht hebt in de situatie en de financiën van de TS.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:40

Er is dus geen mogelijkheid een weidemaatje te zoeken en daarmee de kosten en zorg te verdelen en hem zelf te houden?
Dat lost toch eigenlijk alles op?
Er zijn genoeg mensen die iets zoeken lijkt me?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:41

Evelli schreef:
Ninx, je slaat de plank, zoals 90% van de tijd, gewoon weer eens compleet mis.
Ze zegt nergens dat het een impuls aankoop is geweest en heeft al 4 keer uitgelegd dat er geen mogelijkheid is om hem te behouden. Soms kan het gewoon niet anders.
Kan je linksom blijven zeiken en rechtsom blijven zeiken, maar feit blijft dat JIJ geen inzicht hebt in de situatie en de financiën van de TS.

Nou, nou... dat kan wel een beetje minder he?! (zal de warmte zijn...)
90% van de tijd... dat zou ernstig zijn... kan ik beter direct gaan bungelen ;-)

Er staat nergens dat dat echt niet kan toch? Op een andere manier dus.... gedeelde kosten & gedeelde zorg...
Er staat alleen dat zijn vriendje verkocht is en dat het hooi op is, en dat het daarom haast heeft... die 2 zaken zijn betrekkelijk makkelijk op te lossen.

Dan kun je lelijk doen... maar met oplossingsgericht denken bega je geen misdaad lijkt me?

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 14:48

hooi halen is ook geen probleem, een maatje wel.
het weiland waar hij nu staat is niet van mij en mag er niks bijzetten helaas anders had ik dat zeker gedaan!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:07

xxStitchxx schreef:
hooi halen is ook geen probleem, een maatje wel.
het weiland waar hij nu staat is niet van mij en mag er niks bijzetten helaas anders had ik dat zeker gedaan!

Dan houdt het inderdaad op.... tenzij er een ander landje is waar hij bij kan wellicht?
Zou dat nog iets kunnen zijn?
Het is hier betrekkelijk makkelijk om voor een appel en een ei je mini kwijt te kunnen, maar dat ligt daar wellicht anders.

Hoe dan ook; sterkte! Je paard verkopen is erg verdrietig...

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 15:11

hier is helaas weinig te vinden, heb het nu ook op mijn facebook gezet, wie weet helpt het.
niet geschoten is altijd mis.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:19

zoals al gezegd werd castreren en meer foto`s met kindjes erbij en dan voor weinig te koop aanbieden. Gratis krijg je alleen maar problemen mee en schrikt serieuze mensen juist af, want wat zal het beestje mankeren denken die juist.
Ik heb ook gezocht voor een kinderpony, maar geen hengst ivm merries op de wei. Ik denk dat de meeste mensen met hengstjes een probleem hebben, niet zozeer om het gedrag maar om het stallen ervan.
Succes met de verkoop, is een leuk beestje

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 15:25

lynn_nikita, ben bang dat je gelijk hebt...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:26

Wat een schatje.. Jeetje, jammer dat ik ECHT geen plek meer heb met 3 paarden... -O-

Mag ik je advertentie anders delen op facebook?? Wie weet....

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:28

Het is vakantie tijd alles ligt op zn gat... Ik heb een zwartbonte tinkermerrie te koop grote maar prachtige blauwe ogen véél behang leuk dier..Staat voor €1000 te koop... écht niet dat ik haar in deze vakantie kwijt raak.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 15:31

miracle, graag! dank je wel!
whysowhite, indd, is nu ook een rottige tijd. hopelijk vindt je voor haar een huisje klinkt als een mooi beestje en 1000 is zeker niet teveel! succes!

Nancy96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:50

ik denk dat je er beter wel geld voor kan vragen, als het voor niks is denkend de mensen vaak dat er wel iets mis mee zal zijn.
ik had vorig jaar een oude caravan over, mocht gratis afgehaald worden. inderdaad verschillende mensen belangstelling en van dan kom ik hem volgende week ophalen en dan nooit meer iets zien of horen.
toen heb ik hem voor 150 euro te koop gezet en hij was binnen een week opgehaald en betaald.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 20:02

hij wordt zometeen op gehaald!!! hij komt bij een fries hier in de buurt te staan!
ga de kleine rakker wel missen maar is beter zo.
zal straks nog een up-date neer zetten.

cato1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:16

En? Is hij opgehaald? Is wel een mooi beestje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:30

Fijn dat je iets hebt kunnen vinden voor hem! En als je hem mist mag je vast nog wel eens met je kindje een kroel komen halen denk ik? Succes verder!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:31

Wat fijn dat je een plekje hebt gevonden! en nog in de buurt ook, kun je hem ook nog een keer bezoeken!

Is hij al opgehaald?