Maar het is zo lastig om én controle te houden over je paard en jezelf, én tegelijkertijd te denken aan je handen en je zit op moment van afzet/sprong..

Ach.. Rome en Parijs waren ook niet in 1 dag gebouwd..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Casarell schreef:Ik snap wat Marcella bedoelt, en daar zijn we idd ook mee bezig (al is dat voor nu wel even ondergeschikt aan de controle vóór de hindernis)..
Maar het is zo lastig om én controle te houden over je paard en jezelf, én tegelijkertijd te denken aan je handen en je zit op moment van afzet/sprong..![]()
Ach.. Rome en Parijs waren ook niet in 1 dag gebouwd..
Somebitch schreef:Ah héhé ik heb een voorbeeld gevonden van hoe ik eerst sprong.
[ Afbeelding ] dit is/was dus mijn probleem. (en ik heb er nog meer maar dit bedoel ik met de verlichte zit die er dus totaal niet is op deze foto.)
Marcella_e schreef:Somebitch schreef:Ah héhé ik heb een voorbeeld gevonden van hoe ik eerst sprong.
[ Afbeelding ] dit is/was dus mijn probleem. (en ik heb er nog meer maar dit bedoel ik met de verlichte zit die er dus totaal niet is op deze foto.)
Opzich is hier niks mis mee. Voor het springen op deze hoogte is het helemaal niet gewenst op plat op je paard te gaan liggen. Het stukje dat je hierin met je bovenlijf kantelt is prima. Als het hoger wordt over een meter dan ga je meer met je bovenlijf naar voren