En het is geworden ... Bouazine [Berber]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Re: En het is geworden ... Bouazine [Berber]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:24

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ik vind haar helemaal niet lelijk, zit zeker potentie in! Mooi koppie en dat lichaam dat trekt wel bij, ze is nog jong :) het zijn ook laatbloeiers!
Voor de geïnteresseerden: [BKR] Berberpaard

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:25

Wat een leuk ding zeg, is het nu een valk? De manen lijken zo licht maar dat kan van de zon komen natuurlijk.

Ik ga met spatter mee wbt de sabino, wat een prachtig dier, hoewel de palomino van de eerste foto ook erg leuk is.

Hoe groot worden deze paardjes? En wat brutaal maar goed; wat kost zo'n dier gemiddeld? (als jaarling/tweejarige) En ga je haar zelf ophalen?

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:30

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:37

wat een leukerts ! ik vind het geen 'lelijk eendje' hoor :P
veel plezier ermee !

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:45

Of Bou :p
Iig is ze erg leuk! Ik ben benieuwd hoe ze er over een paar jaar uit ziet... :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:58

Mooi dier, en zo te lezen een wel overwogen keuzen andere eigenaren zouden er een voorbeeld aan moeten nemen :j !

Is het afkorten tot gewoon Bo niet een idee ? :)

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 14:34

De stokmaat van Berbers ligt vaak tussen de 1.48m en 1.55, maar er zijn er ook die rond de 1.60 meter zijn.

Bouazine wordt waarschijnlijk 1.53m of iets in die richting. Ik ben zelf ook klein, dus voor mij is het wel een prima maat =)

Met het afkorten van de naam komt het vast wel goed :) dat gaat denk ik wel vanzelf.

Op de vorige pagina heb ik iets over de prijzen van een Berber gezegd ;)

Hier nog wat foto's voor de liefhebbers

De 2 jarige palomino, van Samouraille*
Afbeelding

Nog eentje van Bouazine <3
Afbeelding

De kudde & de bergweide; in mijn ogen echt een prachtige plek voor een paard om op te groeien! En ... ze zijn ook meteen gewend aan koeien :D
Afbeelding

Bouazine is de voorste op de foto.
Afbeelding

Bouazine links
Afbeelding

Wel heel grappig; haar manen lijken op elke foto een andere kleur, afhankelijk van het licht.
Ze wordt overigens gewoon wit.

Nog een aantal nakomelingen van Quasper des Balmes. Het zijn stuk voor stuk erg lieve paarden, met aanleg voor de endurance sport
Afbeelding

*Overigens staan Samouraille en Lazem ook ter dekking binnen de EU.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:40

Wat een schitterende foto's. En wat een ruimte hebben ze. Verassend dat ze zich dan toch nog laten aanhalen!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:42

Ja wat een prachtig landschap zo.. Ze groeien gewoon bijna wild op :) wat een ruimte daar. Echt leuk dat je zo uitgebreid foto's hebt gemaakt!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:36

Wauw!!! Wat gaaf!!! En je hebt een mooi verslag geschreven. Gefeliciteerd met je knappe aanwinst :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:42

Gezien het grote aantal foto's verplaats ik dit topic naar ITP.

VVDD > ITP

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:45

Gefeliciteerd met je leuke paardje! En je verslag is heel leuk om te lezen, en voor mij ook deels herkenbaar :) !
Prachtige omgeving voor paarden om op te groeien!

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:01

Ik vind Claudius nog steeds supergaaf, zoals hij daar heerlijk in het gras ligt. En lekker stevige botten! Het veulen van Lasnami is ook prachtig, fantastisch dat Claire Lasnami heeft weten te importeren.

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 01:47

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Ja Claudius is erg leuk. Echt een grappig paard is dat. Terwijl hij daar lag te genieten liep de kudde verder, de heuvel over. Wij liepen met de kudde mee en gingen gewoon verder met paarden kijken. Opeens horen we toch een zielig gehinnik; en daar kwam Claudius de heuvel over geracet. Helemaal overstuur omdat hij toen hij wakker werd de kudde opeens niet meer zag, haha :') .

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:59

Wat een leuk verslag en mooie foto's. Lijkt me heel moeilijk om uit zoveel paarden te kiezen. Je gevoel volgen is dan denk ik inderdaad het beste. Waarom komt ze pas in december?

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 09:33

Bedankt Sammyoo! Ze komt pas in december omdat ik op dit moment nog in het buitenland zit :o . Daarnaast vind ik het ook erg fijn dat ze op de bergweide staat. Daar wil ik haar graag zo lang mogelijk van laten genieten. Maar ik kijk nu al erf uit naar december.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 09:48

Wat een prachtige merrie heb je gekozen! Ben heel benieuwd hoe ze er over een paar jaar uit ziet, wordt vast een schitterende dame. :+:

Mooi verslag en geweldige foto's ook! Idd een prachtige plek om op te groeien. Fijn dat ze je ook zo goed geholpen hebben bij de juist keuze.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:42

Haha geniaal die Claudius :') heb je trouwens ook een hoofdfoto van Bouazine? Ben wel benieuwd ze lijkt zo'n mooi koppie te hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:20

War een prachtig gezicht zo die kudde en die ruimte, wat een heerlijkheid, een stukje wild binnen de beschaving. Prachtige kleur heeft je merrie, worden ze meestal wit die paarden?

Leuk de berber, misschien wel de volgende passie, hou van hond-paarden :*
Veel plezier mer je nieuwe aanwinst

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:27

Wat een leuk verslag! (kwam het toevallig tegen ;) )
Veel geluk met je nieuwe paardje!

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:31

Even een vraagje, want van kleuren heb ik echt geen verstand: wordt Claudius ook wit? Ik heb geen plek, geld of tijd voor een derde paard, maar anders zou ik het wel weten :9

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 12:03

Schimmel is (in Europa) de meest voorkomende kleur. In bepaalde gebieden in de Maghreb zie je echter ook veel andere kleuren, kijk maar naar de paarden van Zitouna. Ook Bouazine zal wit worden .. Maar op dit moment heeft ze inderdaad een erg leuke, aparte kleur.

Claudius kan wit worden, maar dat is niet zeker. Er is 50% kans dat het een schimmel wordt en 50% kans dat hij zijn kleur behoud. Het kan soms jaren duren voor je ziet of ze grijs gaan worden. Zo is Jaouad (dekhengst van Claire) zwart gekocht. Hij is inmiddels 8 jaar en nu pas begin je te zien dat hij eigenlijk grijs is.

Russel, ja ik ben ook dol op dat type paarden, ik zoek echt een maatje en ik denk dat de meeste Berbers echt graag maatjes zijn met mensen.

De manier van houden is inderdaad erg fijn! En een bijkomend voordeel is dat ze ook meteen gewend zijn aan vervoerd worden; ze worden per veewagen van en naar de bergweide gebracht. Ik heb een paar paarden op de trailer zien gaan, allen waren volledig kalm!

Ik heb wel een hoofdfoto van Bouazine, maar helaas alleen een die van de zijkant genomen is.
Afbeelding

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:05

Prachtige kleuren heeft ze nog, dat rood door haar manen! Mooie foto hoor!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:03

Aah ja echt een mooi typisch Berberhoofdje.. Iets gebold profiel, fijn smal neusje, stevige kaken, die 'bult' onder haar ogen zie ik hier ook veel terug (bij ons bij Flavio, Kalife en Raqas bvb). Ze is valk geboren he? Wie weet, mocht je ooit nog een veulentje ermee fokken zit dat kleurtje er nog wel in als mogelijkheid :)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:47

Wat een mooi verslag! En wat een prachtige omgeving hebben die paarden!
Heel veel plezier en geluk met je paard :)