Ook wij zijn geweest! @ KNHS instructieweek 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: Ook wij zijn geweest! @ KNHS instructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:07

Dat zeg ik toch ook, een te lang bovenlijf verstoort de rompbalans, en als je dan ook nog ietsje zwaarder bent is het nog moeilijker en zit je je pony nog makkelijker tegen.

Enne, dit is niet om te beledigen. Ik heb zelf ook geen maatje 36 gehad sinds ik 11 jaar geweest ben. ;)

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:09

Ik ga met de anderen mee dat je te zwaar(en wat te lang) voor je pony bent. maar ik vind het wel een leuk overzicht.

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:15

Maar als je de foto's in haar profiel kijkt vind ik het daar wel mee vallen dat ze te zwaar is.
Misschien dat deze foto's wat meer vertekenen ik weet niet.
(zitten schitterende foto's bij trouwens in je profiel)

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:16

leuke foto's! ik vind dat je je pony netjes rijd. ik zie nergens dat je hem in de krul trekt of streng bent. ik vind je wel (sorry dat ik het zeg) te zwaar voor je pony. het beeld ziet er niet fijn uit omdat je ook nog eens te groot aan het worden bent. een paard zou je beter staan in ieder geval. de opmerking van je buitenrit dat je pony het verdiende om getrapt te worden daar zet ik toch echt even mijn vraagtekens bij. jij bent degene die ervoor moet zorgen dat je pony voldoende afstand houd.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:18

De foto's zijn recent toch die hier in de OP getoont worden? Maakt ook niet uit als je te groot word. Ik ging op mijn 12e al naar de paarden.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:20

Is het dan zo erg als je iets te zwaar/lang bent , maar je je paard gewoon goed rijd en niet in de weg zit ?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:26

Nogmaals: rompbalans.

Ik heb TS overigens niet zien rijden en weet niet of ze is uitgegroeid, maar anders komt er toch echt een tijd dat ze er niet meer op past.

En ja, als je fanatiek wil blijven starten is het wel handig als je een mooie, passende combinatie vormt met je paard.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 22:28

Chaos schreef:
Met het zwaar zijn voor de pony kan ik me overigens wel een beetje in vinden. Niet leuk om te horen natuurlijk maar je bent behoorlijk van hem afgegroeid naar mijn mening. Vooral je bovenlijf vind ik erg lang en wellicht wat zwaar voor de pony. :) Ben je van plan door te groeien naar de paardensport? :)

:j ik ben wel van plan om een paard te gaan kopen als ik 17 of 18 ben, misschien eerder.
En ja ik ben wat zwaar voor hem, daar ben ik ook al en langere tijd me bezig en dat gaat hopelijk wel lukken :)

Even over die trap tegen zijn neus, het was niet letterlijk tegen zijn neus maar de pony voor hem gooide zijn kont omhoog omdat amigo wat dicht erop liep, toen we net in galop aan sprongen. Amigo werd enthousiast en naam en sprintje wat ik niet verwachte, kan gebeuren toch? :)

De fotos in min profiel zijn ook recent, de oudste is van het voor jaar.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:30

Top, zolang je gewoon kritisch blijft kijken naar jezelf komt het vast allemaal goed! :D

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:33

over dat haar paard een tik tegen zijn neus heeft gekregen: ja sneu, maar goed er zijn vast meer ruiters die dit van hun paard herkennen

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:48

Mooie foto's! Vooral die in je profiel. En super dat je bezig bent om op een goed gewicht te komen.
Ik denk dat zo'n geweldige pony wel een goed motivatie is om aftevallen. Je zou je pony er een groot plezier mee doen.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:17

Leuk overzicht Anne. Amigo ziet er goed uit en zo te zien heb je ook een erg leuke week gehad :)

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:43

Mooie foto's Anne. Van ongehoorzame Amigo naar een brave Amigo :D En op zijn tijd zo te lezen nog een ongehoorzame Amigo ( in de bossen) Tja sommige dingen leer je ze nooit af als ze dat altijd hebben mogen doen.

En wat betreft het te strakke teugels/in de krul trekken. Ach je weet je hoe ik over commentaar op ''foto's '' denk. :o In de krul blablabla.
Als je Amigo ook maar iets teveel druk geeft dan zet hij het op een sjeestempo. En dat heb je vaak genoeg in het begin ervaren ook al had je lange teugels.. :+ A fijn, het gaat in een gestage lijn omhoog en wie had dat ooit gedacht 2 jaar geleden toen ik je voor het eerst les gaf.. Werkelijk niemand had een positief woord voor hem over en zouden hem linea recta terug brengen naar waar hij vandaag kwam. '' Wie kon nou zo'n pony kopen'' En nu rijdt je al bijna L2 met hem 8)7

En wat betreft het te zwaar zijn etc. Anne zit haar pony met het rijden niet in de weg, als dat zo was had zij veeeel vaker hier wel commentaar op gehad op wedstrijd en van mij. Want goed zitten is het halve werk. Notabene zie ik ook dames met maatje 36 die niet kunnen blijven zitten/scheef zitten, en dat vinden we dan minder zielig? Volgens mij is gewicht absoluut niet het belangrijkste, maar hoe je zit. Het is geen bonkende amazone van 100 kilo die doordeweeks huismoeder is en in het weekend met haar fries op wedstrijden gaat. Bij wijze van spreke.

En als we het uiterste uit Amigo en jou hebben gehaald mag hij pas weg, al die val en vliegpartijen zijn nu verleden tijd, nu is het tijd voor het leukste... *\o/*

* ik voel reacties opkomen om de huismoeder en fries al was dat maar een voorbeeld -O- *

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:47

Sorry, maar wat bedoel je met ''de huismoeder en fries'' ??

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:50

Volgensmij gewoon een heel slecht voorbeeld.
Want ik met mijn maatje 34, ga niet eens met me fries op wedstrijd. _O-
Agh, ik zou me er niet teveel van aantrekken.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:53

Ohh , ik dacht al dat ze op iemand specifiek doelde :)

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:58

Nee. Ken al die bokt-mensen niet dus ik doel niet op iemand persoonlijk.;) Het is een algemene quote om mijn statement duidelijk te maken.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:21

_Amigo schreef:
Let niet op die laatste zin, die krijg ik niet weg via telefoon.

Voor de rest vd reacties, bedankt! : D

ik bedoel met in de krul trekken dit:
stugge handen die te breed staan, en de hals gebogen ver achter het punt juist achter de oren, de neus veel te ver achter de loodlijn en je bit komt wel degelijk uit de mondhoek, en zonder sperriem zou de mond wel geopend worden, je ziet ook dat de pony dit probeert te doen.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:26

Ramzi schreef:
Mooie foto's Anne. Van ongehoorzame Amigo naar een brave Amigo :D En op zijn tijd zo te lezen nog een ongehoorzame Amigo ( in de bossen) Tja sommige dingen leer je ze nooit af als ze dat altijd hebben mogen doen.

En wat betreft het te strakke teugels/in de krul trekken. Ach je weet je hoe ik over commentaar op ''foto's '' denk. :o In de krul blablabla.
Als je Amigo ook maar iets teveel druk geeft dan zet hij het op een sjeestempo. En dat heb je vaak genoeg in het begin ervaren ook al had je lange teugels.. :+ A fijn, het gaat in een gestage lijn omhoog en wie had dat ooit gedacht 2 jaar geleden toen ik je voor het eerst les gaf.. Werkelijk niemand had een positief woord voor hem over en zouden hem linea recta terug brengen naar waar hij vandaag kwam. '' Wie kon nou zo'n pony kopen'' En nu rijdt je al bijna L2 met hem 8)7

En wat betreft het te zwaar zijn etc. Anne zit haar pony met het rijden niet in de weg, als dat zo was had zij veeeel vaker hier wel commentaar op gehad op wedstrijd en van mij. Want goed zitten is het halve werk. Notabene zie ik ook dames met maatje 36 die niet kunnen blijven zitten/scheef zitten, en dat vinden we dan minder zielig? Volgens mij is gewicht absoluut niet het belangrijkste, maar hoe je zit. Het is geen bonkende amazone van 100 kilo die doordeweeks huismoeder is en in het weekend met haar fries op wedstrijden gaat. Bij wijze van spreke.

En als we het uiterste uit Amigo en jou hebben gehaald mag hij pas weg, al die val en vliegpartijen zijn nu verleden tijd, nu is het tijd voor het leukste... *\o/*

* ik voel reacties opkomen om de huismoeder en fries al was dat maar een voorbeeld -O- *

Ehm en jij bent de instructrice? hoe kan ze n,u de pony niet in de weg zitten? het zadel is al veel te klein voro haarzelf dus de drukverdeling kan niet juist zijn.
edit: dat scheefzitten zie ik op deze foto's ook een paar keer terug, niet zo'n handig argument dus.
En "omdat er niet veel meer commentaar op komt is het niet zo", is echt niet zo'n sterk argument, niet iedereen durft dit uit te spreken.is nog altijd taboe hoor.
de vergelijking met lichte onkundige ruiters slaat ergens op, en slechte rijgewoonten kun je afleren, te zwaar zijn voor je paard niet, tenzij je op dieet gaat of een paard kiest dat bij je past.
Laatst bijgewerkt door freeride op 17-07-12 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:27

merenque schreef:
Mooie foto's! Vooral die in je profiel. En super dat je bezig bent om op een goed gewicht te komen.
Ik denk dat zo'n geweldige pony wel een goed motivatie is om aftevallen. Je zou je pony er een groot plezier mee doen.

Verdorie, zo had ik het ook moeten zeggen, veel mooier! tis wel waar wat je zegt, supertoffe pony, moet de amazone nog lang van kiunnen genieten!

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:30

tringtring_ schreef:
Is het dan zo erg als je iets te zwaar/lang bent , maar je je paard gewoon goed rijd en niet in de weg zit ?

is niet echt mogelijk om je paard niet in de weg te zitten als je te zwaar voor hem bent, te lang en heeeel goed kunnen zitten en rijden is minder storend, maar te zwaar is te zwaar, helaas.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:05

freeride schreef:
Ramzi schreef:

Ehm en jij bent de instructrice? hoe kan ze n,u de pony niet in de weg zitten? het zadel is al veel te klein voro haarzelf dus de drukverdeling kan niet juist zijn.
edit: dat scheefzitten zie ik op deze foto's ook een paar keer terug, niet zo'n handig argument dus.
En "omdat er niet veel meer commentaar op komt is het niet zo", is echt niet zo'n sterk argument, niet iedereen durft dit uit te spreken.is nog altijd taboe hoor.
de vergelijking met lichte onkundige ruiters slaat ergens op, en slechte rijgewoonten kun je afleren, te zwaar zijn voor je paard niet, tenzij je op dieet gaat of een paard kiest dat bij je past.

Ja dat ben ik. Niet in de weg zitten doet niemand. Drukverdeling is juist als het zadel goed ligt, het gewicht bij een zwaardere amazone is alleen hoger per vierkante centimeter dan bij een licht iemand. Maar als ze nu mega overgewicht had hadden we deze discussie kunnen voorzetten.. :roll:
Foto's zijn foto's en zeggen echt niet hoe je rijdt. Het is een ''klik'', en daar maakt iedereen zijn mening uit op. Slechte rijgewoonten kun je ''gewoon'' afleren..? Nou ik sta af en toe nog verbijsterd van sommige rijmanieren van sommige ruiters. En ze past prima bij Amigo, een andere jongere amazone had dit niet nagedaan om sommige dingen te begrijpen die ik van haar en Amigo vraag.
Iemand van haar eigen leeftijd die maatje 36 heeft natuurlijk wel, maar dat heeft ze nou eenmaal niet. Deal with it.

En '' omdat er niet veel commentaar op komt is het niet zo''? En dat het een taboe is? Ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar een taboe is de houding en zit allang niet meer. Je wordt zeker wel zwaar afgestraft als je zit de zagen, prikken en een onrustige zit hebt. Ze krijgt zelfs meerdere keren op haar coupon '' mooie combinatie'' etc. En over haar gewicht heb ik nog NOOIT een jury gehoord, en mede omdat dat totaal geen rol speelt om de onderdelen die nu nog wat minder gaan. Dat zegt de jury. En nee ik fluister dat de jury niet in, en dat bevestigt mijn manier van de kijk die ik op hun heb alleen maar. Verder ben ik geen stugge die haar manier van kijk vasthoudt. Als iemand er anders over denkt, neem ik dit mee mits dat relevant is.
Ik sluit me ogen niet voor wat ik zie en jury's al helemaal niet.

Niets voor niets telt het onderdeel rijvaardigheid en effect van de hulpen voortaan 2x mee. En dat is maar goed ook! Dit bevestigt wel dat ze het belangrijker vinden dat er goed gereden wordt dan dat een amazone 10 kilo te zwaar is.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 01:08

freeride schreef:
_Amigo schreef:
Let niet op die laatste zin, die krijg ik niet weg via telefoon.

Voor de rest vd reacties, bedankt! : D

ik bedoel met in de krul trekken dit:
stugge handen die te breed staan, en de hals gebogen ver achter het punt juist achter de oren, de neus veel te ver achter de loodlijn en je bit komt wel degelijk uit de mondhoek, en zonder sperriem zou de mond wel geopend worden, je ziet ook dat de pony dit probeert te doen.

Dat komt omdat hij ergonomisch gevormd is ;)
Op deze foto kun je het goed zien:
http://i1221.photobucket.com/albums/dd4 ... mloos3.jpg
Deze: http://www.ooteman.nl/on-the-horse/bits ... gbutt?N=15
Hoe kun jij zien aan fotos dat mijn hand stug is? dat is namelijk niet zo, fotos zijn maar moment opnames...

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:11

Leuk dat je daar heen bent geweest :)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:49

@Amigo, ook al zijn het momentopnames, ze zijn er wel en je hebt vast de beste foto's geplaatst, zo niet wil ik de rest ook wel zien hoor.je hebt een stugge hand op meerdere foto's die hier geplaatst zijn, gewoon goed kijken.het is niet per definitie een ramp, maar je hebt wel stugge handen, feit dat ze zo opkrulde in het begin dat je hem ging rijden en nu nog op het verkeerde punt de hals buigt zegt mij nl. niet dat het met zachte handen is opgelost.

leuk bit, maar ergonomisch gevorm of niet, je trekt t op een paar foto's of links, of rechts uit zijn mond, ik rijd zelf ook met een ergonomisch bit, dus dat is geen reden om het aan 1 kant uit de mond te trekken.
wat je met die foto's wil laten zien weet ik niet, maar als je op de dressuurfoto's zonder sperriem exact hetzelfde had gereden had hij wel degelijk zijn mond duidelijker geopend, je ziet de mond openen, alleen niet zo ver door de sperriem.