Enne, dit is niet om te beledigen. Ik heb zelf ook geen maatje 36 gehad sinds ik 11 jaar geweest ben.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Chaos schreef:Met het zwaar zijn voor de pony kan ik me overigens wel een beetje in vinden. Niet leuk om te horen natuurlijk maar je bent behoorlijk van hem afgegroeid naar mijn mening. Vooral je bovenlijf vind ik erg lang en wellicht wat zwaar voor de pony.Ben je van plan door te groeien naar de paardensport?
ik ben wel van plan om een paard te gaan kopen als ik 17 of 18 ben, misschien eerder.

En op zijn tijd zo te lezen nog een ongehoorzame Amigo ( in de bossen) Tja sommige dingen leer je ze nooit af als ze dat altijd hebben mogen doen.
In de krul blablabla.
A fijn, het gaat in een gestage lijn omhoog en wie had dat ooit gedacht 2 jaar geleden toen ik je voor het eerst les gaf.. Werkelijk niemand had een positief woord voor hem over en zouden hem linea recta terug brengen naar waar hij vandaag kwam. '' Wie kon nou zo'n pony kopen'' En nu rijdt je al bijna L2 met hem
*
_Amigo schreef:Let niet op die laatste zin, die krijg ik niet weg via telefoon.
Voor de rest vd reacties, bedankt! : D
Ramzi schreef:Mooie foto's Anne. Van ongehoorzame Amigo naar een brave AmigoEn op zijn tijd zo te lezen nog een ongehoorzame Amigo ( in de bossen) Tja sommige dingen leer je ze nooit af als ze dat altijd hebben mogen doen.
En wat betreft het te strakke teugels/in de krul trekken. Ach je weet je hoe ik over commentaar op ''foto's '' denk.In de krul blablabla.
Als je Amigo ook maar iets teveel druk geeft dan zet hij het op een sjeestempo. En dat heb je vaak genoeg in het begin ervaren ook al had je lange teugels..A fijn, het gaat in een gestage lijn omhoog en wie had dat ooit gedacht 2 jaar geleden toen ik je voor het eerst les gaf.. Werkelijk niemand had een positief woord voor hem over en zouden hem linea recta terug brengen naar waar hij vandaag kwam. '' Wie kon nou zo'n pony kopen'' En nu rijdt je al bijna L2 met hem
![]()
En wat betreft het te zwaar zijn etc. Anne zit haar pony met het rijden niet in de weg, als dat zo was had zij veeeel vaker hier wel commentaar op gehad op wedstrijd en van mij. Want goed zitten is het halve werk. Notabene zie ik ook dames met maatje 36 die niet kunnen blijven zitten/scheef zitten, en dat vinden we dan minder zielig? Volgens mij is gewicht absoluut niet het belangrijkste, maar hoe je zit. Het is geen bonkende amazone van 100 kilo die doordeweeks huismoeder is en in het weekend met haar fries op wedstrijden gaat. Bij wijze van spreke.
En als we het uiterste uit Amigo en jou hebben gehaald mag hij pas weg, al die val en vliegpartijen zijn nu verleden tijd, nu is het tijd voor het leukste...![]()
* ik voel reacties opkomen om de huismoeder en fries al was dat maar een voorbeeld*
merenque schreef:Mooie foto's! Vooral die in je profiel. En super dat je bezig bent om op een goed gewicht te komen.
Ik denk dat zo'n geweldige pony wel een goed motivatie is om aftevallen. Je zou je pony er een groot plezier mee doen.
tringtring_ schreef:Is het dan zo erg als je iets te zwaar/lang bent , maar je je paard gewoon goed rijd en niet in de weg zit ?
freeride schreef:Ramzi schreef:Mooie foto's Anne. Van ongehoorzame Amigo naar een brave AmigoEn op zijn tijd zo te lezen nog een ongehoorzame Amigo ( in de bossen) Tja sommige dingen leer je ze nooit af als ze dat altijd hebben mogen doen.
En wat betreft het te strakke teugels/in de krul trekken. Ach je weet je hoe ik over commentaar op ''foto's '' denk.In de krul blablabla.
Als je Amigo ook maar iets teveel druk geeft dan zet hij het op een sjeestempo. En dat heb je vaak genoeg in het begin ervaren ook al had je lange teugels..A fijn, het gaat in een gestage lijn omhoog en wie had dat ooit gedacht 2 jaar geleden toen ik je voor het eerst les gaf.. Werkelijk niemand had een positief woord voor hem over en zouden hem linea recta terug brengen naar waar hij vandaag kwam. '' Wie kon nou zo'n pony kopen'' En nu rijdt je al bijna L2 met hem
![]()
En wat betreft het te zwaar zijn etc. Anne zit haar pony met het rijden niet in de weg, als dat zo was had zij veeeel vaker hier wel commentaar op gehad op wedstrijd en van mij. Want goed zitten is het halve werk. Notabene zie ik ook dames met maatje 36 die niet kunnen blijven zitten/scheef zitten, en dat vinden we dan minder zielig? Volgens mij is gewicht absoluut niet het belangrijkste, maar hoe je zit. Het is geen bonkende amazone van 100 kilo die doordeweeks huismoeder is en in het weekend met haar fries op wedstrijden gaat. Bij wijze van spreke.
En als we het uiterste uit Amigo en jou hebben gehaald mag hij pas weg, al die val en vliegpartijen zijn nu verleden tijd, nu is het tijd voor het leukste...![]()
* ik voel reacties opkomen om de huismoeder en fries al was dat maar een voorbeeld*
Ehm en jij bent de instructrice? hoe kan ze n,u de pony niet in de weg zitten? het zadel is al veel te klein voro haarzelf dus de drukverdeling kan niet juist zijn.
edit: dat scheefzitten zie ik op deze foto's ook een paar keer terug, niet zo'n handig argument dus.
En "omdat er niet veel meer commentaar op komt is het niet zo", is echt niet zo'n sterk argument, niet iedereen durft dit uit te spreken.is nog altijd taboe hoor.
de vergelijking met lichte onkundige ruiters slaat ergens op, en slechte rijgewoonten kun je afleren, te zwaar zijn voor je paard niet, tenzij je op dieet gaat of een paard kiest dat bij je past.
freeride schreef:_Amigo schreef:Let niet op die laatste zin, die krijg ik niet weg via telefoon.
Voor de rest vd reacties, bedankt! : D
ik bedoel met in de krul trekken dit:
stugge handen die te breed staan, en de hals gebogen ver achter het punt juist achter de oren, de neus veel te ver achter de loodlijn en je bit komt wel degelijk uit de mondhoek, en zonder sperriem zou de mond wel geopend worden, je ziet ook dat de pony dit probeert te doen.