Koudbloed Kim & ik ~ het wordt eens tijd om te vertellen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Koudbloed Kim & ik ~ het wordt eens tijd om te vertellen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:47

'Mando', recht vanuit mijn hart; dankjewel… :+:

Lisa99; Bij Oprah komen soms mensen langs die hetzelfde gewicht in een paar maanden kwijt zijn geraakt.
Ik vraag me alleen af of dat gezond is.

Queelens; Dankje! Ik merk dat Kim er inderdaad ook baat bij heeft. :j

ReadTheRulez; Dat heb ik vaker gelezen!
Ik denk ook dat het ligt aan wat voor paard je hebt. :j

Maccy; Dankjewel!

Josien62; Jij bent van Shakira hè? Ik heb een paar topics van je gezien!
Toen ik net begon met les was het erg leuk om te zien hoe het uiteindelijk kan worden. :)

Slimmerik, we gaan door!

Erna_89; Gefeliciteerd!
Ik snap wat je bedoeld. :j
Mijn lesgever zegt dat we nog niet zover zijn, dat Kim nog niet 100% recht is en dat het nu nog niet de bedoeling is om haar 'laag' te laten lopen.
Pas als Kim helemaal recht is en haar benen goed onder haar lichaam zet, zullen we daar aan gaan werken.
Kim begint in de afgelopen lessen, en vooral de laatste, zelf al na te geven, dat is een goed teken!

Geerke, bedankt! <3

FriesWytske; ik zal het aan haar doorgeven. :D

Orlys_dream, dat is leuk om te horen. :j
Ik had niet verwacht dat er zoveel positieve reacties zouden komen, het geeft wel meer moed om er echt voor de volle 100% voor te gaan.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:49

ik vroeg me al af wanneer ik weer iets van jullie zou lezen.
Heel fijn om te horen dat jullie weer vooruitgang boeken
Ga zo door!

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:50

Leuk topic weer! Knap hoor!
En die laatste foto is echt tha bomb!!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:52

Nu ik het filmpje van de osteo gezien heb, vind ik je paard nog dikker. :=

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:55

Ik ben en blijf fan van jullie <3
Jullie zijn zo'n topteam +:)+
En dat afvallen van jou geweldig diep respect
Enne het is vakantie :D en ik heb een rijbewijs en dat betekend....
Meeting :D (moet wel ff kijken hoe en wat met mijn werk :P)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:56

Wauw dat is inderdaad een hele verbetering en zéker iets om trots op te zijn! Ook ik vind die prachtige Kim net iets té vet, maar dat heb je natuurlijk snel met zulke rassen.

Hele verbetering en ik denk dat jullie echt heel goed bezig zijn, ben nu al benieuwd hoe het er over een maandje of 3 uitziet! +:)+

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:57

_merel_ schreef:
Oeh! Waar is de "respect" en "vind ik leuk" knop! Wauw!

*\o/* mee eens!

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:12

WAAR is die "vind ik leuk" knop?
Maar vooral de RESPECT!

Meid! Wat heb jij bereikt!!!!
Ik vind dit zoooooo knap!

En jullie zijn echt leuk! Nadat ik dat filmpje toen heb gezien van Kim die de trailer in ging waarbij de klep het niet overleefde.......hilarisch! Daarna heb ik ieder topic geopend! Wat knap die vrijheidsdressuur!

Ga zo door meid! En een knuffel voor Kim!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:14

Rider01; Ik heb bewust een tijdje 'rust' genomen, Kim had veel aandacht en verzorging nodig tijdens en na het ongeluk.
Ik wilde me volledig inzetten voor haar en ik heb gemerkt dat het me goed heeft gedaan.
Even een pauze waarin je alles even duidelijk op een rijtje kan zetten. :)

Nouksjens; Ik ben helemaal weg van de zwart-wit foto, die vind ik echt heel gaaf.

Corientje, handig zo'n rijbewijs. :D

BaileyMix; Ik zie Kim bijna dagelijks en Kim is niet vet.
Ze heeft door het ernstige ongeluk een hele tijd op stal moeten staan, daar kwam natuurlijk wel een buikje, maar ik kon niet anders.
Ze mocht niet eens haar stal uit, alleen om afgespoeld en verzorgd te worden voor de verwonding.
Mijn instructeur heeft gemerkt dat Kim afgevallen is en inderdaad, bij zulke koudbloeden gaat het vrij snel.
Vandaar ook mijn beslissing om haar niet mee te laten gaan naar de vakantie wei.
Ze heeft een buikje, maar daar werken we aan. :)
Ik ben zelf ook benieuwd hoe het over een aantal maanden uitziet! :))

Zo'n knop is wel handig. :D

Floortje2002, ja die klep ja... -O- Oops.. :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:34

als je de foto's vergelijkt zijn het net 2 verschillende vrouwen :wow:
niet alleen het verschil in gewicht maar de hele uitstraling is anders, de slanke veel zelfverzekerder en trotser :j

Kim loopt steeds beter, verschil is goed te zien
respect dat je zoveel moeite doet om een toch niet gemakkelijk rijpaard goed in vorm te laten lopen

ik moest lachen om het eerste filmpje waarin Kim heel duidelijk begint te hoesten en wrijven met haar neus op het moment dat ze aan het werk moet, hoezo slimme tante :D

mariskalaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:15

ShauniBef schreef:
Nu ik het filmpje van de osteo gezien heb, vind ik je paard nog dikker. :=

Sorry hoor maar ik vind je berichten nou niet bepaald tactisch en nogal onaardig.
Alleen maar zeggen hoe dik het paard is?
Ik vind dat jullie op de goede weg zijn!
Zowel jij als je paard.
Ga zo door!
Laatst bijgewerkt door mariskalaan op 12-07-12 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:46

Wauw wat leuk weer die vergelijkingsfoto's.

En dat filmpje van de osteopaat, wat een massa _/-\o_
Mijn moeder vroeg of je er ook mee draaft :')

En die methode, wat vraagt hij jou te doen in dat filmpje?
Ik hoor hem zeggen begin van rechtrichten, benen gelijk onder het lichaam plaatsen, buikspieren aanspannen enz. Dát kan ik verstaan, maar wat vraagt hij je daarna te doen met een lijn of zo?
Interesse :D

Willem47

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 01:01

Ten eerste mijn complimenten dat jij zoveel kilos bent afgevallen! Echt ontzettend goed!!

Maar............rechtrichten is een onderdeel van het skala en wordt door iedere goede trainer meegenomen in de weg naar de top mbt africhting van jou en je paard.
Alleen, is rechtrichten in het skala pas nr 5 op het lijstje, daarvoor zijn er nog zoveel dingen die eerst voor elkaar moeten zijn voor je normaal aan rechtrichten toe kunt komen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 01:06

Goed bezig Tineke, ziet er goed uit met Kim!

Alleen ik schaar me wel achter Willem47, je manier van rijden zou niet die van mij zijn.
Rechtrichten is een leuke hype, maar ik geloof er, op die manier, niet in, sorry. :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:49

Zoveel mensen, zoveel wensen, zoveel manieren van rijden en van lesgeven.

Rechtrichten is een onderdeel van.... maar net als ik toendertijd zijn we begonnen bij A.
Dus gewoon de basis en bij A beginnen. En de ene doet het zo en de andere doet het anders.
Ik heb ook les gehad van reguliere lesgevers maar dat lag me niet zo goed.
Steef geeft ook gewoon les in Jip en Janneke taal en dat is wel erg fijn.
We hoeven echt niet allemaal op hoog niveau te rijden maar als je al je paard gewoon langer dan 1 rondje rond kan sturen en na een jaar dat al een 45 minuten volhoud dan vind ik dat je stapje voor stapje vooruit ga.
Ik denk dat Tineke als ze dit niet had gedaan nu of niet meer had gereden of af en toe zadelloos had rondgehobbelt.
Doordat ze ziet dat Kim het ook steeds leuker gaat vinden geeft haar dat ook weer de gezonde "energie' om door te gaan.

Je moet ook kijken naar hoe is de combinatie. Tineke is ook niet "gezond" en heeft ook haar beperkingen.
Kim heeft ook haar beperkingen. En als je die 2 bij elkaar kan brengen op deze manier dan werkt dat voor hun goed.

@ShauniBef . Ik snap niet wat jij met je berichten wil bereiken. Ik zou zeggen.... ga eens een week in andermans schoenen lopen en dan spreken we elkaar na die week wel weer.
We hebben niet allemaal goed bewegende KWPN-ers en hebben echt niet allemaal maartje 34 maar om dat dit soort berichten te posten vind ik meer over jou zeggen dan over deze combinatie.

@NeverGiveUp waar Steef mee begint is zeg maar een slingerlijn gaan rijden. Daarmee ga je de achterbenen eronder krijgen en gaat het paard beseffen dat hij 4 benen heeft.
De ene heeft het al in zich en een andere moet daarmee geholpen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:04

Spatter, ik denk ook dat dat zo is, ook psychisch ben ik heel erg veranderd, in positieve zin.
Ja, Kim heeft inderdaad zo haar maniertjes om onder het werk uit te komen. (ik ook) :x

Mariskalaan; Dankje!

NeverGiveUp; Bedoel je het begin-filmpje of het eind-filmpje?
Hij heeft een accent dat ik soms ook niet versta. :+

Willem47; Bedankt!
Wat me het meest opvalt is het woordje 'goede' in je reactie.
Het is tegenwoordig heel erg moeilijk om een trainer te vinden die je echt iets willen leren i.p.v standaard zinnetjes te gebruiken.
Tijdens mijn stage bij verschillende paardenbedrijven ben ik er nog geen tegen gekomen die afwijkt van het 'treintje rijden', met z'n allen achter elkaar rijden zodat er weinig moeite gedaan hoeft te worden, voor zowel lesgever als lessers.
Steef is de eerste trainer waar ik vertrouwen in heb, daarin heeft hij zichzelf bewust en onbewust ook mee bewezen.
Ik heb het volste vertrouwen in de manier van lesgeven en ik merk dat Kim hier ook goed mee omgaat. :j

BarbaLala; Dankje. :)
Dat geeft niks, zo heeft iedereen een andere manier van rijden.
Deze past bij ons.

Wat ik nog wil toevoegen, we zijn zoals Mando zegt compleet vanaf 0 begonnen, vanaf de basis.
Hij houdt rekening met het paard en ruiter als individu en het ene paard(of ruiter) leert sneller dan de ander.
Dat vind ik wel heel erg fijn, want zo krijg je geen achterstand en krijg je oefeningen mee die op het niveau liggen van hoever je op dat moment bent.
We rijden inderdaad slingerlijnen en kwartlijnen. :j
Ik vind het echt zo geweldig hoe Kim heel fanatiek naar A of C stampt. :D

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:19

Super dat je bezig bent met rechtrichten! Rechtrichten is gewoon noodzakelijk hoor, hoe kan je paard anders bereden worden zonder dat ie recht is? Bots je tegen allerlei problemen aan die dan weer bestreden worden met verkeerde dingen.

Jullie zien er beide goed uit!!

Wie meer info wil over rechtrichten kan een kijkje nemen op de site van Antoine de Bodt:
http://www.hoefkatrol.be/

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:22

Tineke, DIEP RESPECT voor jou doorzettingsvermogen! Wát een vriendelijk beeld van jou en Kim! +:)+ +:)+ +:)+
Geweldig dat je de moed gevonden hebt om zelf te zeggen van nú wil ik fatsoenlijk les en serieus genomen worden. En zo te zien zijn jullie heel goed op weg. Een vlot beeld van je zwaar gebouwde paard (nee, niet vet!), Kim let heel goed op jou en is erg attent. En ook nog veel ruimte voor ontspanning.
Ik zou wel willen dat ik zo ver was met mijn 5-jarige puberpaard! (en ik wil ook nog wel 15 kilo kwijt... :o )

anji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:29

Inderdaad diep respect voor jou en Kim. Wat zijn jullie een leuke combinatie!!!
Heel veel sterkte en succes met afvallen.....uit ervaring wijs geworden......het kan echt! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:39

Respect zeg!
Ze oogt wel dat stevig inderdaad, maar niet echt dik. :n
en ik weet hoe moeilijk het is om een koudbloed op gewicht te houden.. ahum kuch :')

Ik heb ook echt zoveel respect dat je zoveel afgevallen bent en dat je zoveel met haar hebt bereikt, niet alleen met het rijden maar ook op het gebied van vd want zo'n paard is toch wel wat anders dan de standaard kwpn-er! +:)+

Ik ben echt benieuwd waar jullie over een jaar of 5 staan! O:)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:40

Zo, wat een vooruitgang! Hoewel ik eerlijk gezegd Kim ook wat aan de forse kant vind (maar ik ben alleen ranke KWPN'ers gewend, misschien dat dat het is), vind ik haar wel al veel actiever geworden. En volgens mij is zij ook wat afgevallen sinds oktober. Of lijkt dat alleen zo?

Jouw instructeur doet mij qua stem trouwens een beetje aan Cruyff denken, haha!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:25

O ja nog een vraagje over je nieuwe zadel: is dit een Fryso Legacy Classic?

Helmpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:41

Hier een stille lezer....meid ga zo lekker door...heel veel respect voor je en succes verder met afvallen en met rijden!!

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:45

Wat enorm goed dat je al zoveel kilo's kwijt bent! Echt heel goed van je! :j
Kim is ook nog wel te zwaar vind ik persoonlijk. Maar ook Kim is afgevallen zo te zien, dus jullie zijn beide echt op de goede weg :) Veel succes met het lessen, ik ben zeer benieuwd hoe het over een tijdje met jullie gaat!

xSimoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:28

Wauw wat een vooruitgang , mijn complimenten .. Ga zo door :j *\o/*