Jim en ik @ trainingsweek Noor Tanger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Re: Jim en ik @ trainingsweek Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:23

Het ziet er goed uit Amanda. Veel plezier deze week!

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:32

Ziet er lekker uit en nog veel leer plezier deze week!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:33

Het ziet er al zoooo anders uit dan oudere foto's van jullie! Heel knap, de moeite loont zichtbaar!

Vind de sportcoupe wel mooier dan het lange moet ik eerlijk zeggen :=

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:36

>;) Wat is er penny aan, om met de naam van je paard op je laarzen te rijden dan?? :o? O:) O:) O:) O:)
whahaha

Zonder gekkigheid aman, ik zie jullie genieten
en het ziet er heerlijk uit
geniet nog even lekker verder deze week
en suc6 met de spierpijn!!!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:05

Ik vind het knap! Wat fijn dat je zo vooruitgaat en dat Jim het gewoon lekker doet op een vreemde plek en dan gewoon in de trailer... Heerlijk lijkt me dat zo'n weekje intensief rijden onder fijne begeleiding :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:26

Dat ziet er fijn uit zeg :j Grappig trouwens dat je zonder neusriem rijdt, dat zorgde bij mij meteen voor de gedachte dat jullie het ook leuk zouden kunnen doen in de western ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 16:37

Thanx meiden!

Rije: ja? Ik vind lange manen toch wel echt bij een haf passen.
Voorlopig mogen ze groeien. Maar als het niet mooi wordt zijn ze er ook zo weer vanaf :))

Wen: thanx! Heb jij ook Diego op je laars staan dan? :D

Wendy: hij krijgt snel schuurplekje van een neusriem, dus vandaar zonder. Gaat prima. Wat mij betreft schaffen ze het af in de dressuur :D
Hij is overigens western beleerd. Dus wie weet, ooit, in de toekomst...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:51

Hé, Aman, en na je springles van morgen zeg je gewoon dat je die laarzen op Jumping Indoor Maastricht hebt gewonnen :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 21:33

Ja, grappig dat je dat zegt :+
Ik had met het maken van mijn laarzen namelijk aangegeven dat het Jim moest zijn, maar ze hebben er JIM van gemaakt, met hoofdletters.
Ze dachten dat het namelijk met Jumping Indoor Maastricht te maken had.
Maar had geen zin om ze opnieuw te laten maken. Echt zo maf :+

Oh, voor de liefhebbers. Hier een foto van zoals we 1,5 jaar geleden rond reden.
Afbeelding

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:06

Wat een verschil Aman. Op de laatste foto die je plaatst zie je een hangerig paard dat niet voorwaarts is, wat een verschil met de foto's nu +:)+

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:16

Weer heerlijk om naar te kijken! Knappe Jim en jij!

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:40

Hoi Amanda, ik wil eerlijk naar je zijn.
Er zit geen verschil tussen de foto van anderhalf jaar geleden en de foto's van nu. Je leuke haf loopt nog steeds in je hand te duiken. Zie je dat zelf niet?
Best wel jammer. Probeer zelf eens wat meer omhoog te kijken i.p.v. naar beneden en ga eens wat meer rechtop zitten. Dan naar je hand drijven zonder dat je paard er sneller van gaat lopen maar gewoon met meer impuls gaan rijden en je zult zien dat je ineens vooruitgang ziet. Dat hoeft geen anderhalf jaar te duren maar kan ik je in 1 minuut laten verbeteren.
Veel plezier nog met je leuke haflinger.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:43

Amanda, vergeet ik nog wat te schrijven. Ik denk dat je beter rechtop kan zitten in een iets groter zadel. Nu wordt je door de lepel steeds naar voor gegooit.
Succes!

Nog even een nieuwsgierige vraag. Waarom rijd je zonder neusriem?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:30

Amanda schreef:
Thanx meiden!

Rije: ja? Ik vind lange manen toch wel echt bij een haf passen.
Voorlopig mogen ze groeien. Maar als het niet mooi wordt zijn ze er ook zo weer vanaf :))

Wen: thanx! Heb jij ook Diego op je laars staan dan? :D

Wendy: hij krijgt snel schuurplekje van een neusriem, dus vandaar zonder. Gaat prima. Wat mij betreft schaffen ze het af in de dressuur :DHij is overigens western beleerd. Dus wie weet, ooit, in de toekomst...

Amanda heeft al uitgelegd waarom ze zonder neusriem rijdt. :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:14

Waarom zou je MET neusriem rijden ? Ik vind het idee altijd zo vreemd dat het nodig is de bek van je paard dicht te snoeren met allerlei riempjes wanneer het niet nodig is. In het western gebruiken we een neusriem als trainingshulp bij paarden die hun mond open doen of de tong over het bit brengen. En dan nog altijd tijdelijk. Wanneer het euvel verholpen is, gaat de neusriem eraf. En dan is het nog een neusriem die alleen hoog zit, niet zo'n marteltuig met twee riemen eraan.
@ TS : ziet er goed uit, jullie hebben er beiden duidelijk lol in ! +:)+

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:27

Volgens mij is een neusriem bij dressuur in eerste instantie bedoeld om het bit stil in de mond te laten liggen, bij western hebben we daar een riempje/ kinketting voor en de teugelvoering is toch wat anders over het algemeen.
Maar dit is off topic denk ik :P (voor we hier een neusriemdiscussie krijgen)

Veel succes vandaag ik hoop dat het nog droog wordt

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:56

Hmmm. :o? Dat riempje zit normaal gezien zodanig los dat het enkel voorkomt dat het bit door de mond kan getrokken worden bij snaffle. Bij shank zit het ietsje strakker, maar in het "klassiek" gebruiken ze toch ook een ketting bij een S en T ? Enfin, misschien moeten we er beter geen neusriemdiscussie van maken. Maar in de tijd - vroegah - toen ik nog klassiek reed, gebruikte ik ook al geen neusriem. Zag er het nut niet van in.
Hoop ook dat het droog wordt. Wil mijn gras nog afrijden. :j

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:58

Het ziet er zeker relaxed uit. Toch ben ik rijtechnisch niet weg van de foto's. Ik zie nog steeds een paard dat in je hand wil hangen en daarbij te veel op de voorhand loopt. Ik zie ook geen wereld van verschil tussen deze foto's en die van 1,5 jaar geleden. Zie alleen dat je bij de oude zelf meer terug werkte, daardoor lijkt hij nu misschien minder hangerig omdat je zelf meer mee geeft. Dat is IMO alleen het ontwijken van het probleem ipv het oplossen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 20:26

Jim hangt zeker niet meer in mijn handen. Dat mag hij niet meer.
Ik heb snel blaren op mijn handen, plus rubberen teugels. Als hij zou hangen, zouden mijn handen zo open liggen. Ik rij niet met handschoenen tegenwoordig en heb mijn handen zelfs half open. Dat kan echt niet als hij er gewicht en kracht op zet (of ik).
Hij heeft de neiging wel, en ik ben niet altijd even snel met oplossen. Maar hij mag het niet.
Wat betreft de voorhand, dat klopt soms. Hij is sowieso overbouwd, wat het lastig maakt. Zijn achterhand is zo'n 5 cm. hoger dan de voorhand. Het is al lastig om hem horizontaal te krijgen, laat staan richting oprichting.

We ontwijken helemaal geen problemen. Maar iets wat je er in 3 jaar inrijdt, heb je er niet in een week uitgereden. Dat duurt gewoon lang.

Ik voel verbetering. En dat vind ik veel belangrijker dan dat ik dat op foto's zie :)
Daarbij, de foto van vorig jaar en nu... dat is echt wel een duidelijk verschil. Hij plaatst zijn achterbeen niet onder, maar achter de massa, hij drukt zijn kruis omhoog, zet zijn kaak op slot en gooit het gewicht in mijn hand. Nu draagt hij zelf zijn gewicht, plaatst zijn been veel meer onder, waardoor hij ook veel meer schoudervrijheid krijgt, laat los in zijn kaak.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:34

De foto is voor mij heel duidelijk een verschil (maar ik ben geen professional) niet alleen qua hoe Jim erbij loopt, maar zijn hele uitstraling en jouw plezier :)

Je bent hartstikke goed bezig en het is wat je zegt, het kan niet in een week en daarbij heb je een hele bijzondere pony (in de goede zin van het woord he :P ) Ik snap best dat niet iedereen hetzelfde ziet in de foto's, maar vind het lastig dat mensen het zo goed weten altijd, terwijl ze het paard en de ruiter (amazone in dit geval) niet kennen :P

Het belangrijkste, is dat het voor jezelf goed voelt. Met je eigen paard is het volgen van je eigen gevoel zo belangrijk, niemand kent Jim zo goed als jij :D En volgens mij doe jij dat wel! Ik kan niet wachten om jullie een keer RL te ontmoeten :D

Bianca92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:52

Ziet er netjes uit Amanda :D
Ga zo doooooorrr! :D
Als je nou met Birgit mee gaat om weer eens op Mona rondje te doen kom ik ook kijken :) (als dat mag dan hè natuurlijk ;))

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 21:58

Tuurlijk mag dat! Moet het nog even afspreken.
Is weer heel anders, zo'n groot paard. Zal wel wennen zijn :=
Maar wel weer een hele leuke ervaring denk ik.