[***] schreef:Die is nog lang niet uitgezwaard, o.a. wat arme halsbespiering. Maar vooral, ze waardeerde zich niet op in beweging maar hield zich te strak, dan verliest de jury de sympathie wat en heb je 65
Als ze op het straatje buiten 65 scoren, maar ze laten zich binnen geweldig zien, dan wordt het een twijfelgeval en trekken ze het wel op naar 70. Gebruiken ze hun lijf niet, dan blijft het 65. Je zult het op zo'n cursus beoordeling ook wel zien, je werkt met bolletjes, punten, lijnen, hoeken en richtlijnen, maar als een paard binnen komt draven heb je al gezien of het een stermerrie is of niet (op dat moment). Blijft ook gevoel.
De aanjagers, ik vond het bepaald geen professioneel gebeuren in de ring. En ik was niet de enige en ik bezoek veel meer keuringen waar het er toch echt wel beter aan toe gaat.
Dank je voor je uitleg, is het iets duidelijker hier. Ik heb haar natuurlijk niet zien bewegen, maar wel zien lopen buiten 
Ja, wij hoorden ook meer 'klachten' over het gebeuren binnen
Misschien toch een puntje voor het KWPN om mee te nemen voor de volgende keer, ik snap best dat het moeilijk is om het iedereen naar de zin te maken, maar volgens mij was het merendeel van de mensen erg ontevreden hierover.
De nakomelingen van Zethar spraken mij meer aan als die van Alexandro P, vanaf welk punt wordt een hengst van wacht gehaald ? Als ze genoeg veulens hebben gezien en goed beoordeelt zijn ? Ik vind het maar een 'vaag' gedoe, iemand die hier meer duidelijkheid over kan geven ?